Gå til innhold

Maia sin rugedagbok


Maiava88

Anbefalte innlegg

Så spennende med 3D-UL! Får håper dere finner ut av kjønnet :)

Jeg aner ikke hva som er vanlig ift vektøkning, jeg.. hmmm :klo:

Høres ut som dere har fått kjøpt endel, så bra :smilorange:

Ja, det blir kjempespennende :smilorange: Bestemødrene skal også være med, de gleder seg iallefall :closedeyes:

Hehe, tror nok jeg hadde mye vann i kroppen i går. Hadde gått ned fire kilo i løpet av natta igjen :fnise: Pustet lettet ut for denne gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åh, herlighet, kan vannet/kiloene i kroppen variere SÅ mye!?! :hakeslepp:

Håper at litt mildere og kaldere dager hjelper på kroppen, Maia! :)

Bestemødre være med på UL, ja! Så koselig :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, herlighet, kan vannet/kiloene i kroppen variere SÅ mye!?! :hakeslepp:

Håper at litt mildere og kaldere dager hjelper på kroppen, Maia! :)

Bestemødre være med på UL, ja! Så koselig :klemmer:

Er kanskje ikke aldeles til å stole på denne vekta da. Synes 4 kg. over natt var litt vel mye jeg også :fnise:

Stas for bestemødrene ja! For mamma så er det jo første barnebarn, og det viste seg at svigermor (som allerede har to barnebarn) ikke har vært med på en ultralyd siden søstera hennes var gravid for over ti år siden, så det var vist kjempestas å bli spurt :jepp:

Ååh, gleder meg til å se snuppa! Evt. snuppen hvis det viser seg at det er en snop der :fnise: Mamma er overbevist over at det er jente. Sier hun ikke kan se for seg meg som guttemamma :gjeiper: Hmm.. Er noe med det, for hun fikk høre det samme da hun gikk med meg! Men hun ble da guttemamma etter hver hun også :smilorange:

Har dere tenkt noe på navn forresten, folkens?

Her står vi virkelig fast på jentenavn!! Har laget en liten liste, men det er virkelig ingen navn som passe lille-sprell.... unsure.png Redd jentungen blir navnløs jeg! :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner du gleder deg nå, ja :)

Lilja

Amanda

Iben

Sofie

Hannah

Gah, jentenavn er vanskelig, as..

Aner ikke om jeg ville valgt en datter noen av disse, for jeg er OVERBEVIST om at det er en gutt i magen. Men skal innrømme at jeg liker nok de litt gammeldagse navnene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnfangelsen finner sted omkring: 29. mars 2012

Hjertet begynner å slå: 23. april 2012

Embryoet beveger seg: 17. mai 2012

Alle indre organer er ferdig formet: 24. mai 2012

Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster: 24. mai 2012

Risiko for spontanabort avtar: 7. juni 2012

Kvalmen avtar for de fleste: 14. juni 2012

Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd): 21. juni 2012

Fosteret svelger og tisser: 5. juli 2012

Du kan kjenne fosterets bevegelser: 19. juli 2012

Tid for ultralyd: 17. juli 2012

Fosteret begynner å få et søvnmønster: 02. august 2012

Fosteret begynner å høre: 23. august 2012

Ni av ti barn overlever om de blir født nå: 20. september 2012

Mange fostre legger seg med hodet ned: 25. oktober 2012

Svangerskapspermisjonen begynner: 01. desember 2012

Antatt termindato: 22. desember 2012

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner du gleder deg nå, ja :)

Lilja

Amanda

Iben

Sofie

Hannah

Gah, jentenavn er vanskelig, as..

Aner ikke om jeg ville valgt en datter noen av disse, for jeg er OVERBEVIST om at det er en gutt i magen. Men skal innrømme at jeg liker nok de litt gammeldagse navnene..

Haha, akkurat som meg! Guttenavn fant vi ut med en gang vi fikk positiv test, for jeg var overbevist over at det var en gutt inni der :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er helt motsatt av meg. Jeg har jentenavn ganske klart, men syns guttenavn er vanskelig.

Om jeg hadde fått jente skulle ho hete Susanne eller Matilda. Syns også Vilja er et fint navn :)

Hva er ditt forslag på guttenavn?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at du har med deg de kommende bestemødre på UL da :) Det setter de sikkert stor pris på :)

Her får begge to nøye seg med å se bilder& film til etter vi er ferdige! :P

Vanskelig dette med navn ja, men synes jentenavn er lettere å finne enn guttenavn jeg.. Mange flere fine navn å velge mellom. Men det er nå meg da :) - Men det igjen kan jo føre til at det blir vanskelig å velge da :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har kjempeproblemer med å finne jentenavn! Kan ha noe med det at jeg har jobbet i så mange forskjellige barnehager, slik at jeg har møtt en jævlig mange pikebarn med de navnene jeg selv synes er fine. Greier ikke å sette navnet til en ung som jeg kjenner (på godt og vondt :gjeiper:) på mitt eget barn..

Vi satser på at hun bare ER navnet sitt når hun kommer ut :closedeyes::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt å se ansiktet også. Rart det der. Tror ikke vi bestemmer oss heller, før vi har sett fjeset..

Én ting er sikkert; Navn er vanskelig, i den grad at det skal (forhåpentligvis) følge barnet hele livet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt å se ansiktet også. Rart det der. Tror ikke vi bestemmer oss heller, før vi har sett fjeset..

Én ting er sikkert; Navn er vanskelig, i den grad at det skal (forhåpentligvis) følge barnet hele livet! :)

Ja, det jeg er mest redd for er at vi kallen henne for noe hun absolutt ikke ligner på! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg baka boller! :nigo:

La ut bilde av dem på face (må jo skryte litt når jeg først slår til :smilorange: ) og flere har bedd om oppskriften for de såg SÅ gode ut, fikk jeg høre :closedeyes: Gode var de virkelig, jeg er iallefall kurert for bollesuget for ei stund!

Samboeren min må være verdens beste, det er jeg sikker på! Han er i full gang med å sette inn nye panelplater på barnerommet :smilorange: Han er virkelig en handyman, jeg er så heldig :hjerter_rundt: Rommet blir sååå fiiint, jeg greier nesten ikke å vente til det er ferdig :hoppendeglad:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er veggene på plass på barnerommet :) Mangler fortsatt golv, lister og å male dør og vinduskarm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flinke!! :tommelsmil:

Du og FruLilla inspirerer meg hardt om dagen, både med boller (kanel... :fnise: ) og oppussing!

Dere er heldige som har handyman i huset. Her er det jeg som er handyman.. :tommelopp:

Hilser fra sparketassen i magen :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi vært på offroad-treff med klubben :smilorange: Masse folk og kjempefint vær. Har også fått kosa med to babyer :hjertesmil: To herlige tvillingjenter på ett halvår. Tremenningene til lille i magen faktisk!

Jeg har også vært å hentet en babygym og en moby-bæresjal som jeg har kjøpt brukt :nigo:

Nå er pizzadeigen satt til heving, lørdagskos resten av kvelden :smilorange:

Endret av Maiava88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg og kjæresten vært hos jordmor! Første gang han er med :smilorange: Fikk høre hjertet banke (150-160 så det tyder på at det er ei jente :closedeyes: ), målte blodtrykk (perfekt!) og målte magen (som også var perfekt :smilorange: ) Snakket om litt av hvert og det ble bestemt at jeg skal ta en glukose-måling i neste uke da jeg hadde en BMI på 26 før jeg ble gravid. Det er vel anbefalt at gravide med BMI over 27 skal ta dette, men siden det er diabetes i familien så valgte jeg å ta det uansett.

I dag har vi også vært å handlet lister og golv til barnerommet :smilorange: Det ble laminat klikk-golv. Gleder meg til vi kommer i gang :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så gøy at han ble med :) han min er ikke veldig interessert, og syns det er mas å få fri fra jobben :(

Og dette med hjertelyd.. Gutten min har blitt målt til 160 begge gangene vi har vært hos JM.. Så vet ikke hvor mye det ligger i den myten :)

Kos dere med oppussing, vi følger snart etter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at han ble med :) han min er ikke veldig interessert, og syns det er mas å få fri fra jobben :(

Og dette med hjertelyd.. Gutten min har blitt målt til 160 begge gangene vi har vært hos JM.. Så vet ikke hvor mye det ligger i den myten :)

Kos dere med oppussing, vi følger snart etter :)

Hehe, ja det er vel ikke akkurat correct science- men jordmor sa det at det er vanligere at jentebabyer har høy hjertefrekvens enn gutta da jentene blir fortere stresset under en slik undersøkelse. Men det betyr ikke at det finnes noen gutter der ute som også blir stressa :closedeyes: Svigerinna mi skal ha baby any time nå. Hun har to gutter fra før, og har en typisk guttemage. Men der også lå hjertefrekvensen på 155-160, så det blir spennende å se hva det blir! :smilorange: Jeg er nesten sikker på jente. Krysser fingrene for det :babyjente:

Nå har jeg forresten anskaffet med Ipig :smilorange: Fikk Ipod av kjæresten til vårt 7 års. jubileum, så da måtte jeg jo ha en kul dockingstasjon! Så da ble det Ipig :hoppendeglad: Planen er å ha den med på føden når den tid kommer :hjertesmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

iPig måtte jeg bare søke opp, gitt! Så kul den er!! :fnise:

Tror tassen min hadde 156 på ord UL, hvis jeg ikke husker helt feil.. :)

Åh, musikk på føden! Det vil vi (jeg) også ha! Har lissom en følelse av at jordmødrene ikke synes det er så stas med musikk. Jeg, fom min del, tror tiden ville gått MYYYYE fortere de timene man skal ligge og vente på pressriene..

Hva skal dere høre på? :popcorn:

Jeg er nok keen på rolig/rocka stemningsmusikk.. Er mye fint, men vil ha noe vi kan sette på i ettertid som virkelig kan minne oss om fødselen og babyliten :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

iPig måtte jeg bare søke opp, gitt! Så kul den er!! :fnise:

Tror tassen min hadde 156 på ord UL, hvis jeg ikke husker helt feil.. :)

Åh, musikk på føden! Det vil vi (jeg) også ha! Har lissom en følelse av at jordmødrene ikke synes det er så stas med musikk. Jeg, fom min del, tror tiden ville gått MYYYYE fortere de timene man skal ligge og vente på pressriene..

Hva skal dere høre på? :popcorn:

Jeg er nok keen på rolig/rocka stemningsmusikk.. Er mye fint, men vil ha noe vi kan sette på i ettertid som virkelig kan minne oss om fødselen og babyliten :hjerte:

Har egentlig ikke tenkt så mye på HVA vi skal høre på da. Tar det litt som det kommer. Har jo listene mine med diverse metal- heavy, death og black som jeg alltid hører på når jeg skal utføre hard fysisk arbeid. Gir meg masse motivasjon og styrke. Ellers så har jeg en kjempefin liste med masse klassisk musikk, bl.a en artist som heter Ludovico Einaudi- Nydelig avslappende og inspirerende pianomusikk. Andre klassiske artister som jeg personlig anbefaler er Yiruma, Debussy og Øystein Sevåg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...