Gå til innhold

Maia sin rugedagbok


Maiava88

Anbefalte innlegg

Sambo har vært å handlet garderobeskap til barnerommet i dag :smilorange: Gleder meg til å få satt opp det og fylt opp det med masse klær :hoppendeglad:

Golvet er snart ferdiglagt, mangler en liten plate i hjørnet bare! Så skal det legges lister så fort som mulig :smilorange:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da var vi allerede "up and about" her i huset! Kjæresten har dratt på jobb å jeg og voffsen skal på hundeutstilling :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk kjempebra på hundeutstilling :smilorange:

Snuppa ble 1. Beste tispe med excellent, CK og CERT, og ble BIM :closedeyes:

I går ble en utrolig lang dag! Kjørte til sammen over fire timer tur/retur for denne utstillingen, i tillegg til at jeg måtte dra alene fordi sambo skulle jobbe. Slitsomt å dra med seg hund, bord, koffert, bur, stol og veske fra parkeringsplassen og til ringen alene. Etter en lang dag på utstilling dro vi på bursdag til nevøen vår og ble der ei stund. (Svigerinna mi har fortsatt ikke verpa! 3 dager over tiden nå)

Nei, nå skal jeg se ferdig alt for Norge :sminkedokke: Herlig program :closedeyes: Ha en fin kveld :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk kjempebra på hundeutstilling :smilorange:

Snuppa ble 1. Beste tispe med excellent, CK og CERT, og ble BIM :closedeyes:

Grattis med 1.plass! :hoppendeglad::dagens-rose: Men jeg skjønte nok ikke et kvekk av de derre bokstavene der, jeg.. :klo:

Endret av Nuttapia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært hos legen min på svangerskapskontroll! "ny" lege i dag. Fastlegen min som nettopp har kommet tilbake fra to års perm. Morsomt å møte henne igjen! Sist gang jeg var hos henne var for å få hjelp med barnløshet, så det var ekstra moro å komme på svangerskapskontroll hos henne i dag :smilorange:

Siden jeg nettopp har vært hos jordmor gjorde vi ikke annet enn å prate litt om plagene mine, sjekka vekt, urin og blod osv. Jeg er videre sykmeldt på ubestemt tid. Siden jeg ikke er fast ansatt noen sted så har jeg ikke rett på tilrettelegging på jobben(e) :sukk:

Jeg tok også glukose-belastningstest i dag! Å, FY FASAN! Det var disgusting! En hel kopp med druesukker blanda ut i ett par kopper vann og denne smørja måtte jeg drikke på under fem minutter! Jeg som ikke en gang greier smaken av såkalt "vann med smak"! Det var nære på at jeg spydde, men jeg fikk jo kvælt det i meg til slutt :spy:

Tok TO blodprøver! En før, og en etter. Jeg er flink :closedeyes:

Etterpå dro jeg med meg kjærest på storhandel, lønningsdag i dag :hoppendeglad: Handlet inn mat for ett par uker fram i tid, for jeg ORKER ikke å handle flere ganger for uka lengre! Da jeg kom hjem var jeg så sulten at jeg nesten datt sammen (fastet jo før prøven). Og når jeg sto og laga meg mat begynte jeg å skjelve og kaldsvette. Strødde sjokopulver over hele kjøkkenbenken :fnise: Må ha vært alt det druesukkeret jeg hadde hatt i meg! Ekkelt, men jeg fikk da i meg både mat og sjokomelk tilslutt :tommelsmil:

Nå skal jeg se på at kjæresten monterer de fine taklistene på barnerommet :hoppendeglad:

God dag folkens :dagens-rose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå begynner jeg å bli lei av å gå hjemme.. Savner jobben min, savner å være sosial og jeg savner vennene mine som visstnok er redd for at graviditet er en smittsom sykdom :kjempesinna:

Kan telle på èn hånd antall ganger jeg har sett bestevenninna mi etter jeg ble gravidunsure.png Hun flyttet til en annen by like etter jeg ble gravid. Det er ikke første gangen hun flyttet dit, men hun har nettopp fått sin første kjæresten og er MEGET opptatt av han. Kan ikke huske sist gang hun var "hjemme" (her i hjembyen). Eller, jo- det husker jeg! Husker hun iallefall ikke tok kontakt med meg!! :snurt:

Jeg husker hvor sur og grinete hun var da jeg først ble sammen med kjæresten min og prioriterte han ovenfor henne, da jeg først flyttet tilbake fra skolen (ble sammen med kjæresten min dagen før jeg flyttet noen timer bort, så han max en gang i måneden) Ja, nå er det vel min tur til å bli nedprioritert. Har all respekt for at hun vil være sammen med kjæresten, men nå har det pågått vel lenge. Har ikke sett henne på tre måneder, hun tar ikke kontakt. Da det var andre veien fikk jeg høre det etter ei uke, og gjorde sporenstraks noe med det.

Huff, dette ble ett syte-innlegg men jeg er bare SÅ lei av å bli behandlet så jævlig annerledes BARE fordi jeg er gravid. Er så glad jeg har bestekompisen min som spør hvordan jeg har det, vil ha se bilder av magen min og snakker om den lille hver gang vi møtes :hjerte: Men han også har nylig fått seg dame, så det har blitt litt mindre oppmerksomhet fra han også unsure.png Men han stiller iallefall opp :closedeyes:

Jeg har begynt å strikke. Har ikke strikket på noen år, så jeg er litt rusten enda. Er i utgangspunktet ikke så veldig allsidig i strikkingen, så i dag måtte jeg lære meg noe annet enn lue-strikking. Jeg har nemlig strikken baby booties :babyjente:

God kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en time siden kom kusina til lillemor til verden :hoppendeglad: ENDELIG en jente :smilorange: Nå blir det iallefall lenge å vente til hun kommer :overrasket: *babysyyyk*

Litt spesiell dato, for min del, å bli tante på. For fire år siden i dag valgte bestekompisen min å forlate dette livet. Så 14. September er en veldig trist dag :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God formiddag, Maia! :goodbye:

Usj, gruer meg til glukose-testen :( Skjønner at den ikke er noe særlig!!

Og du? Jeg forstår godt at du blir lei deg over venninner som ikke dukker opp!

Jeg fortalte ei av mine beste at jeg var gravid. Da var jeg i uke 9. Jeg hørte seriøst INGENTING (jeg hadde forsøkt å invitere henne på kaffe endel ganger..) før jeg var 16 uker på vei. Det er trist.. Vi er en herlig trio-gjeng, som lenge har gledet oss til en av oss (eller fler) skal få smått.. Men så hørte jeg plutselig ingenting, gitt! Og hun skal jo gifte seg, så hun har jo masse koselig å se frem til.. SKjønner meg ikke på slikt, jeg :klo: Selv om min lillesøster fikk barn før meg, så vil jo ikke det si at jeg skal slutte å ha kontakt med henne.

Hvorfor gjør jenter sånn? Skjønner ikke jeg.. Håper hun tar kontakt med deg igjen snart, eller at du har en termin-gjeng med noen ålreite damer i :klemmer:

Skjønner dette er en trist dato for deg, sender deg en gooood :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ei helg!! Her har det vært fullt kjør. I går var jeg i byen og møtte noen venner som jeg ikke har sett på veldig lenge. Fikk også møte den lille jenta til ene venninna mi! Herregud, jeg håper ungen min blir like blid og tålmodig som hun! Satt på cafe i mange timer, og jenta på 10 måneder gjorde ikke noen tegn til å kjede seg for fem flate øre :icon_lol:

Etter cafebesøk dro jeg og venninna mi med baby på babyshopping wink.png Sååå dro jeg og møtte samboern min, før vi dro til sykehuset og besøkte svigerinna mi (søsteren hans) og den lille babyen :hjertesmil: :hjertesmil: :hjertesmil: Herre fred, så nydelig lita tulle skal du lete lenge etter :hjerter_rundt: Kan virkelig ikke tro at det er en sånn en inni meg også! :overrasket: Sånn helt seriøst, jeg greier ikke å omfavne den tanken enda. På fredag fikk jeg ett lite panikkanfall (lite, i den forstand at jeg har hatt større i fortidenblush.png ) da det plutselig gikk opp for meg, og da mener jeg VIRKELIG gikk opp for meg at jeg skulle bli mamma!! Klarer fortsatt ikke helt å fatte det, tror ikke det skjer før hun har kommet til verden egentlig :fnise:

I dag har jeg hatt noe voldsomt med kynnere som kommer og går nå og da. Ikke vondt, men litt ubehagelig og veldig slitsomt :glare: Er sjeleglad for at jeg allerede er sykemeldt, for jeg er ikke god å ha med å gjøre med disse kynnerne! Megahormonell er jeg også! Tror jeg ble litt påvirket av å være på barselavdelinga i går :fnise: I gårkveld ble jeg kjempelei meg fordi jeg trodde krydder-kremosten fra tine hadde skiftet bilde på lokket. Samboeren sa at det var leeenge siden, så det var bare noe jeg innbilte meg... SOM OM DET GJØR SAKEN NOE BEDRE?! :sinna:

Og i dag begynte jeg å grine fordi svigermor sa at vi MÅTTE ha ei lampe som lyser inn i klesskapet på barnerommet!! (får tårer i øynene bare av å skrive det!! :sukk: ) Hun legger seg borti ALT, og jeg er så drittlei av hele dama! :angry: Nei, nå skal jeg gi meg med klaginga før jeg begynner å grine igjen! Favorittfilmen min fra da jeg var "lita" er på tv'n, så nå skal jeg spise masse sjokolade å se film!! :trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du har hatt en fantastisk helg med masse babystæsj og kos! :hjerte:

Unner deg ikke kynnere, da :( Lurer på når de dukker opp hos meg. Kjenner jeg kan bli stram over magen, men det er hvis jeg er fysisk sliten.

Synes du skal kose deg max med sjokoladen og gi F i "verdensmestere" som alltid skal fortelle en hva man skal gjøre ;)

Stooooor :klemmer: og goooood søndag :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du har hatt en fantastisk helg med masse babystæsj og kos! :hjerte:

Unner deg ikke kynnere, da :( Lurer på når de dukker opp hos meg. Kjenner jeg kan bli stram over magen, men det er hvis jeg er fysisk sliten.

Synes du skal kose deg max med sjokoladen og gi F i "verdensmestere" som alltid skal fortelle en hva man skal gjøre ;)

Stooooor :klemmer: og goooood søndag :hjerte:

Takk, nuttapia :hjertesmil: :hjertesmil:

Nå er vi ferdig med barnerommet :hoppendeglad: Så i dag har vi montert garderobeskap! Så herlig å være ferdig, snart får jeg stua mi tilbake :rolleyes:

Slik ser det ut foreløbig, nye vegger, golv og lister :hjerter: (Mangler å male vindusposten enda)

255nxhs.jpg

2utlobo.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fint Maia.. Og det må være deilig å være ferdig. Vi skal begynne på dette proskjektet i oktober. Får heldigvis hjelp fra familien. Pappa er en super snekker. Og det skal bli godt å ha et rom til å sette lillegutt sine ting på.

Har tapet problemer da. Fant en jeg likte veldig godt, men produsenten har seff gått konk :( Så nå må jeg på jakt igjen. Vil ha litt knalle farger på rommet hans. Syns prinsesse rom er såååå fine, men til en gutt liker jeg ikke sånne dulletet prinse rom :gjeiper:

Åssen seng skal jenta få??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så fint Maia.. Og det må være deilig å være ferdig. Vi skal begynne på dette proskjektet i oktober. Får heldigvis hjelp fra familien. Pappa er en super snekker. Og det skal bli godt å ha et rom til å sette lillegutt sine ting på.

Har tapet problemer da. Fant en jeg likte veldig godt, men produsenten har seff gått konk :( Så nå må jeg på jakt igjen. Vil ha litt knalle farger på rommet hans. Syns prinsesse rom er såååå fine, men til en gutt liker jeg ikke sånne dulletet prinse rom :gjeiper:

Åssen seng skal jenta få??

Ja, godt å se enden på prosjektet :rolleyes: Gleder meg til å starte innredningen! Åh, så kjpt at de har gått konken da :tristbla: Vi også brukte laaang tid på å finn tapet når vi pusset opp soverommet vårt! Men vi fant da "den rette" til slutt :sjarmor:

Kjempefint!! Også så fint gulv da, gitt!!

Deilig å bli ferdig med, tenker jeg :jepp:

Taaakk! Elsker golvet :briller:

SÅ fint det ble ! :D

Tusen takk :grinele:

I MORGEN SKAL VI PÅ 3D UL :rodmer::hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi vært på ultralyd :hoppendeglad::hjerter_rundt: Åh, herregud for ei nydelig lita jente vi har :hjertesmil: :hjertesmil: :hjertesmil: Det er definitivt ei lita jente, nå er jeg også overbevist wink.png Stooor nese og bred munn med store fine lepper! Ser virkelig likheten med kusina si :sjarmor:

På vei til UL fikk jeg en telefon fra ei dame som lurte på om jeg ville komme på jobbintervju!! :rolleyes: Søkte denne jobben for noen uker siden og ønsker meg den virkelig!! Bare ei lita stilling, som passer meg ypperlig som ikke greier å jobbe så lenge i slenger for øyeblikket. MEN hva er så oddsen for at noen ansetter ei snart høygravid dame?! Denne jobben er i en butikk som åpner i starten på oktober, dvs. at jeg rekker knapt å jobbe to måneder før jeg skal ut i permisjon :vetikke: ÅÅÅh, så teit! Det er virkelig DRØMMEJOBBEN!!

Menmen, skal på intervju på fredag og tenker jeg kommer til å fortelle om graviditeten uansett om de ser magen min selv eller ikke. Bedre å være helt ærlig fra starten mener jeg. Såeh, ja... Vi får da se hvordan dette går!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, så koselig med 3D-bilder!! :hjerte:

Også så spennende med jobb!! :jepp: var innom en nyåpnet butikk igår selv, og spurte om de trengte ekstrahjelp, og hun sa ja! :nigo:

Jeg viste henne magen min, men virket som hun var interessert alikevel!

Krysser fingre for oss! Og lykke til på intervju imorgen!! Oioiioioiiiii :strix:

Endret av Nuttapia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, så koselig med 3D-bilder!! :hjerte:

Også så spennende med jobb!! :jepp: var innom en nyåpnet butikk igår selv, og spurte om de trengte ekstrahjelp, og hun sa ja! :nigo:

Jeg viste henne magen min, men virket som hun var interessert alikevel!

Krysser fingre for oss! Og lykke til på intervju imorgen!! Oioiioioiiiii :strix:

OIOI! Ja, lykke til med jobbjakten din også :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...