Gå til innhold

Maia sin rugedagbok


Maiava88

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hoi! Mister helt track of time jeg når jeg er syk! Tredje dag på penicillin og formen har begynt å rette seg allerede. Fy søren så deilig! Hoster fortsatt en del og nettene er rene marerittet, men jeg kommer meg igjennom. I natt fikk jeg faktisk sovet ett par timer i senga mi før jeg ble overveldet av hosten og måtte krype ut i stua og tilbringe resten av natten på sofaen. Hoster, brekker meg og spyr om en annen halve natta. Nå har jeg vondt i magemusklene, ryggmusklene og TUNGA pga. hosting og brekkning :grine:

Kan trygt si at denne uka har vært den verste uka i hele mitt liv!

Lillemor ser ikke ut til å ta noen skade av alt dette styret. Hun er veldig flink til å si i fra når det blir for mye hosting :fnise: Må føles rart å være inni meg når jeg setter i gang som verst, men hun spreller og sparker hele dagen lang for tiden. Godt i vite at hun er der inne, til og med når jeg er syk :lillesky:

Til uka skal jeg til jordmora! Gleder meg veldig til å se hvor mye magen har vokst siden sist! :rodmer:

Nå venter jeg på at kjæresten skal komme hjem igjen (garasje-enke) så vi får laget pizza til kvelds :bond: Yammy, har ikke hatt skikkelig matlyst på over en uke- så dette gleder jeg meg til!

God helg :dagens-rose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært hos jordmora. Lillemor sin hjerterytme er litt høy, så jeg får hjemmebesøk av jordmor litt senere i dag for å se om hun har roa seg eller ikke. Har hun ikke det blir det en tur inn på føden.

Krysser fingrene for at alt er bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jordmora vært her, og alt står bra til meg lillemor :biggrin: *puh*

Over til noe helt annet, husker dere at jeg var på jobbintervju for noen uker siden? Vel, i dag fikk jeg telefon i fra dem. De hadde dessverre ikke mulighet til å ansette meg nå, fordi de trenger folk som kan stille opp og hjelpe til med å sette opp butikken før de åpner i oktober. MEN hun sa at jeg gjorde ett knallbra inntrykk på intervjuet og ville gjerne ha med til å komme å jobbe for dem så fort de trenger mer folk og når jeg er ferdig med permisjon :danse: Wohooo! Det var jo akkurat det som var planen min i utgangspunktet :biggrin: Kan avsløre at denne jobben er innenfor vinmonopolet :icon_lol: Synes det er en kjempe interessant arbeidsplass og jeg gleder meg allerede til neste år :bolledeig:

Endret av Maiava88
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kult, Maia! Håper du får sjansen og at de har behov for deg nå før butikken åpner :jepp:

Bra at alt er bra med velsejenta din!! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har jeg besøk av elektrikeren! Han driver nå å installerer lampe og strømuttak på barnerommet. Når han er ferdig skal rommet vaskes ned og så kan vi flytte inn :danse: Må snart begynne å tenke på å hente seng og vugge også. Damn, tiden flyr jo :sjokkert: Snart må jeg vel til å pakke sykehuskofferten også :laugh:

29 :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi fått flyttet babyutstyret på rommet til lillemor! Rommet er så utrolig fin! :rodmer: :rodmer: Kjæresten min er verdens flinkeste :hjerter:

30jn4gj.jpg

2ennbb6.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter å tenker på at det snart er på tide å pakke sykehusbag'en! Da er lister kjekke å ha ;)

Til meg:

  • 2 joggebukser
  • 1 kosebukse (kjøpe ny)
  • 2 Lange hettejakke (kjøpe èn ny)
  • 2 singletter
  • 2 Ammetopper
  • 1 amme-vennlig genser
  • 3 Amme bh'er
  • 4 par sokker
  • 5 truser
  • Hårføner
  • Dopapir
  • Bind
  • Ammeinnlegg, engangs og ull/bambus
  • Purelan salve
  • Toalettveske med tannkost, tannkrem, hårstrikk, hårbørste, sminke, sminkefjerne, håndkrem, hudkrem, fliseklemmer, shampo, balsam og såpe
  • Jakke til hjemreise
  • Perm med papirer
  • Mobil med lader
  • Ipod
  • Dockingstasjon til Ipod (Ipig :lur: )

Til baby:

  • 3 bodyer
  • 1 bukse
  • 1 strømpebukser
  • 2 luer, en til innendørs bruk og en til hjemreise
  • 1 par labber til hjemreise
  • 1 par votter til hjemreise
  • 1 par klorevotter
  • Strikkedress til hjemreise
  • Bilstol med pose
  • Smokker
  • 2 par strømper

Til pappa'n

  • 1 t-skjorte
  • 3 boksere
  • 3 par sokker
  • underholdning
  • Mobil
  • Kamera
  • Ladere til telefon og kamera

Diverse:

  • Energidrikke
  • Sjokolade
  • Mat
  • Kontanter
  • bankkort

Kom gjerne med innspill, tips og råd til en førstegangsfødende :rolleyes:

Endret av Maiava88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint rommet til lillemor var blitt :)

Begynner du med sykehusbagen allerede?? Eller er det bare jeg som er træg kanskje :gjeiper: har fått beskjed om at jeg skal settes i gang i uke 37 eller 38 så da tenker jo jeg at jeg har gooood tid :fnise: selv om det er pine ikke lenge til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå, så fint barnerom dere har laget til snuppa! :)

Oi, begynt å tenke på sykehusbaggen allerede du ja! :D

Hvordan er formen din?

Klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint rommet til lillemor var blitt :)

Begynner du med sykehusbagen allerede?? Eller er det bare jeg som er træg kanskje :gjeiper: har fått beskjed om at jeg skal settes i gang i uke 37 eller 38 så da tenker jo jeg at jeg har gooood tid :fnise: selv om det er pine ikke lenge til..

Takk :laugh:

Hehe, ja jeg begynner iallefall å pakke nå. Dvs. at jeg forhåpentligvis er ferdig om ett par måneder :fnise: Dessuten, tremenningen min fødte jenta si i uke 31 for noen måneder siden! Da gikk det opp for meg at hvis babyen bestemmer seg for det, kan hun faktisk komme når som helst! :sjokkert: Så bedre føre var :danse:

Åå, så fint barnerom dere har laget til snuppa! :)

Oi, begynt å tenke på sykehusbaggen allerede du ja! :D

Hvordan er formen din?

Klem :)

Takker :biggrin: Er superfornøyd selv i allefall!

Som jeg skrev over, bedre føre var en ettersnar :sjarmor: Føler det er så mye som gjenstår før hun kan komme (permisjonssøknad, ønskebrev som skal sendes, barselkurs osv.) så jo mer jeg gjør meg ferdig med (starter på iallefall) jo roligere blir jeg :skya:

Formen er så som så. Hoster framdeles som ett udyr, men den værste influensaen er definitivt over nå :icon_lol: Bekkenløsningen er det værre med. Fram til nå så har det begrenset seg til korsryggen og hoftene, men nå har bekkene virkelig begynt å løsne! Jeg VAGGER! Gikk rundt på det nyåpnede sirkus shopping i dag som en annen pingvin! Måtte gi meg etter bare ett par timer- satt meg ned for å spise men kom meg ikke opp igjen :fnise: Da fant vi ut at det var på tide å ta kvelden.

Nå har jeg vagga litt rundt i huset å styra litt med å henge opp babyklær, vaske babyklær og dekorere barnerom :lillesky: Resten av kveldens skal tilbringes i sofaen ;) Ha en flott kveld damer :dagens-rose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wææ, det nærmer seg jo snart slutten på lista :sjokkert::laugh::danse:

Unnfangelsen finner sted omkring: 29. mars 2012

Hjertet begynner å slå: 23. april 2012

Embryoet beveger seg: 17. mai 2012

Alle indre organer er ferdig formet: 24. mai 2012

Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster: 24. mai 2012

Risiko for spontanabort avtar: 7. juni 2012

Kvalmen avtar for de fleste: 14. juni 2012

Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd): 21. juni 2012

Fosteret svelger og tisser: 5. juli 2012

Du kan kjenne fosterets bevegelser: 19. juli 2012

Tid for ultralyd: 17. juli 2012

Fosteret begynner å få et søvnmønster: 02. august 2012

Fosteret begynner å høre: 23. august 2012

Ni av ti barn overlever om de blir født nå: 20. september 2012

Mange fostre legger seg med hodet ned: 25. oktober 2012

Svangerskapspermisjonen begynner: 01. desember 2012

Antatt termindato: 22. desember 2012

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :vinke: Så fantastisk bilde av bebisen din!! :rodmer: Ser jo kjempesøt ut! Tenk at det ikke er lenge igjen til du får møte henne! Rommet ser kjempefint ut også! :jepp: Det må være deilig når ting begynner å falle på plass. Merker jeg stresser litt med det med barnerom, her må vi enten bygge om eller flytte for vi har bare et soverom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei! :vinke: Så fantastisk bilde av bebisen din!! :rodmer: Ser jo kjempesøt ut! Tenk at det ikke er lenge igjen til du får møte henne! Rommet ser kjempefint ut også! :jepp: Det må være deilig når ting begynner å falle på plass. Merker jeg stresser litt med det med barnerom, her må vi enten bygge om eller flytte for vi har bare et soverom.

Ja, det ble jo sååå flotte bilder og filmer av henne! Samboeren min har laget skjermbeskytter til mobilen av alle filmene, så hver gang jeg tar opp mobilen ser jeg lillesnupp gjespe og vinke til meg :rodmer:

Hvordan bor dere da? Vi er så heldige å bo i hus, men jeg tenker også at babyen ikke har behov for eget rom før lenge ut i neste år- så det er jo ikke noe hast med barnerommet. Her gikk det så fort fordi pappa'n har gått arbeidsledig i noen måneder og måtte ha noe å gjøre :ler:

Hva tenker dere om at dere kanskje må flytte da? Er boligmarkedet greit der dere bor?

Grattis med 15 uker i dag forresten :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det ble jo sååå flotte bilder og filmer av henne! Samboeren min har laget skjermbeskytter til mobilen av alle filmene, så hver gang jeg tar opp mobilen ser jeg lillesnupp gjespe og vinke til meg :rodmer:

Hvordan bor dere da? Vi er så heldige å bo i hus, men jeg tenker også at babyen ikke har behov for eget rom før lenge ut i neste år- så det er jo ikke noe hast med barnerommet. Her gikk det så fort fordi pappa'n har gått arbeidsledig i noen måneder og måtte ha noe å gjøre :ler:

Hva tenker dere om at dere kanskje må flytte da? Er boligmarkedet greit der dere bor?

Grattis med 15 uker i dag forresten :hoppendeglad:

Ååå, så koselig å ha film å kose seg med mens man venter. :rodmer: Vi var på ul i uke 12 og da fikk vi en videosnutt av en liten sprellende baby, morsomt å ha. :Nikke:

Vi bor i en 2-roms som vi trives godt i, og det er mulighet for å bygge et lite rom til her, men det er en ganske omfattende jobb. Må rive vegger, tak og gulv i tre rom, og bygge opp på nytt. Det kommer nok til å bli både tidkrevende og dyrt...men så vil vi kunne tjene på det når vi skal selge en gang da. Så vi driver og vurderer...skal på visning i et rekkehus som er til salgs i nabolaget her idag. :) Det er ganske dyrt i området her, derfor er nok ikke enebolig aktuelt ennå.

Jaaaa, hurra for 15 uker! :strix:

Endret av My84
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, så koselig å ha film å kose seg med mens man venter. :rodmer: Vi var på ul i uke 12 og da fikk vi en videosnutt av en liten sprellende baby, morsomt å ha. :Nikke:

Vi bor i en 2-roms som vi trives godt i, og det er mulighet for å bygge et lite rom til her, men det er en ganske omfattende jobb. Må rive vegger, tak og gulv i tre rom, og bygge opp på nytt. Det kommer nok til å bli både tidkrevende og dyrt...men så vil vi kunne tjene på det når vi skal selge en gang da. Så vi driver og vurderer...skal på visning i et rekkehus som er til salgs i nabolaget her idag. :) Det er ganske dyrt i området her, derfor er nok ikke enebolig aktuelt ennå.

Jaaaa, hurra for 15 uker! :strix:

Aha, sånn å forstå ja. Ja, jeg vil tro det er en del jobb i det ja! Har dere ingen snekkere i familien eller omgangskretsen som kan hjelpe dere da? :) Kan lønne seg i lengden ja :laugh:

Lykke til på visning! Dere har nok god tid på ta noen avgjørelse enda, men plutselig flyr ukene forbi! Kan ikke tro at jeg snart har kommet til uke 30! Synes tiden har gått utrolig fort :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det vist helg igjen :) Kjæresten har nå jobbet i to uker i strekk med bare fri på søndager, men nå skal han ha noen dager fri :laugh:

Fredag til uka har jeg bursdag (wohooo, elsker bursdagen min :icon_lol: ) så jeg skal bruke uka på å bake og stelle i stand huset til feiringen på fredag. Jeg skal bake sjokolade-cookies, sjokoladekake med MMF og cup-cakes :icon_lol: Har endelig fått meg ny elektrisk visp, etter mange år med en som bare den ene vispen funket på, så baking har nå blitt en lek :biggrin:

Håper min kjære vil hjelpe til med husvasken! Jeg har store problemer med å bøye meg for tiden, så støvsuging og golvvask har blitt til utfordringer jeg ikke tar i mot med åpne armer! Å ta ut av oppvaskmaskina er heller ingen lek lenger :glare:

Nå sitter jeg å venter på at kjærest skal bli ferdig i garasjen så han kan komme inn å lage moussaka til oss :rodmer: Jo nærmere termin vi kommer, jo mer tid tilbringer han i garasjen med bilene sine :fnise: Tror han er redd for at det ikke blir noe kvalitets-tid etter at babyen kommer :fnise: Men jeg har ikke noe i mot det akkurat! Herlig med en mann som kan sitt om biler! Fikser bilen min på ett blunk om det skulle være noe DET er saker det :danse: Dessuten er jeg like glad i bilene våre jeg som ham. Bare at jeg vil ikke drive å mekke på dem, heller kjøre :icon_lol: Men nå har jeg ikke fått lov til å kjøre (eller sitte på) i feltet siden jeg ble gravid :dry: Det er litt kjedelig da. For de som ikke helt forstår hva jeg mener med "feltet", vi kjører offroad og er aktiv innenfor klubben vår med at vi deltar på kjøretreff osv. :rolleyes: Verdens herligste bilsport spør du meg! Moro for hele familien ;)

Snuppa er for tiden veldig aktiv stort sett hele døgnet. Hun våkner tidelig på morgenen og begynner romsteringen :rodmer: Tror det begynner å bli litt trangt der inne, for det er mer slike strykede bevegelser enn spark nå. Kjenner at hun snur seg litt hit og dit og ser bumpen forflytte seg over magen :rodmer: Herlig følelse! I morgen kommer svigerinna mi med familien hit og da skal jeg få kose med niesa mi igjen :lol: Har ikke turt å være i nærheten av henne nå når jeg har vært syk, så jeg har ikke sett henne på uker! Gleder meg masse :yvonne:

Ønsker dere alle en riktig god helg :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...