Gå til innhold

Kvinnehaterne på KG


Gjest Purple Haze

Anbefalte innlegg

Gjest Purple Haze

Sannsynligvis. Menn er, sånn generelt, misfornøyde, misforståtte, feiltolkede trykkokere proppet med testosteron, overmodne for å miste kontroll og voldta/mishandle/nedverdige kvinner på det groveste når timing og setting er passende.

Kunne ikke dy meg................

Jeg har vært her inne lenge nok til å ha registert at du som regel svarer sånn ;)

Jeg spør fordi jeg lurer, ikke for å være ekkel eller insinuere noe som helst. Og hvis en lurer på hvorfor jeg startet denne debatten, og hvor jeg får ideèn om kvinnehatere på KG, så kan en bare lese debattene som er på samliv i skrivende stund.

Må si jeg blir rent matt av enkelte innlegg der. Og de få mannfolka som faktisk har noe fornuftig å komme med, blir underminert av idiotene (og da mener jeg ikke deg, Gorgonzola).

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sannsynligvis. Menn er, sånn generelt, misfornøyde, misforståtte, feiltolkede trykkokere proppet med testosteron, overmodne for å miste kontroll og voldta/mishandle/nedverdige kvinner på det groveste når timing og setting er passende.

Kunne ikke dy meg................

Jepp, det er litt sånn vi kvinner får beskjed om at vi er, med motsatt fortegn. Så du må selvsagt forstå, Goggy, at hvis du er uenig i dette mannsbildet så lyver du til meg. Eventuelt eier du ikke selvinnsikt. Take your pick.

Endret av Tabris
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gorgonzola

Jepp, det er litt sånn vi kvinner får beskjed om at vi er, med motsatt fortegn. Så du må selvsagt forstå, Goggy, at hvis du er uenig i dette mannsbildet så lyver du til meg. Eventuelt eier du ikke selvinnsikt. Take your pick.

Elle melle............. :klo:

Jeg er vel strengt tatt en kvinneelskende lett ironiserende, generaliserende, påståelig, ordkløvende kranglefant som synes KG er et fornøyelig forum å booste litt atferd ut over skjortesnipper, agendaer, møtereferater og barneoppdragelse.

Det finnes ikke noe vakrere, bedre, mer inspirerende og deilig en kvinner - for faen!

Samtidig er det herlig å få ut behovet for å korrigere/overbevise dere om at dere ikke er føkkings perfekte bestandlig heller. I sum så er jeg dønn trygg på at signaturen min er mer sann enn usann.

Nå skulle ikke denne debatten handle om meg men du verden, det er deiligg det også :sjarmor:

Ikke minst når strålende eksemplarer av arten "kvinne" - som Tabris og Purple - bruker energi på positiv oppmerksomhet rettet mot meg. (wow, nå er det nesten sånn at jeg må be meg selv komme meg ned fra pidestallen, typisk menn å bli værende der lizzom....:hoho: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Elle melle............. :klo:

Jeg er vel strengt tatt en kvinneelskende lett ironiserende, generaliserende, påståelig, ordkløvende kranglefant som synes KG er et fornøyelig forum å booste litt atferd ut over skjortesnipper, agendaer, møtereferater og barneoppdragelse.

Det finnes ikke noe vakrere, bedre, mer inspirerende og deilig en kvinner - for faen!

Samtidig er det herlig å få ut behovet for å korrigere/overbevise dere om at dere ikke er føkkings perfekte bestandlig heller. I sum så er jeg dønn trygg på at signaturen min er mer sann enn usann.

Nå skulle ikke denne debatten handle om meg men du verden, det er deiligg det også :sjarmor:

Ikke minst når strålende eksemplarer av arten "kvinne" - som Tabris og Purple - bruker energi på positiv oppmerksomhet rettet mot meg. (wow, nå er det nesten sånn at jeg må be meg selv komme meg ned fra pidestallen, typisk menn å bli værende der lizzom....:hoho: )

Og akkurat sånn oppfatter jeg deg også, så du er god på balansen mellom lun sarkasme og saklighet. Og positiv oppmerksomhet er vel deilig ;)

Jeg synes det er artig å debattere, men da må det være saklig og godt begrunnet. Når enkelte bare slenger ut en setning som oser forakt, og presenterer det som den eneste sannhet, lar jeg meg provosere. Dessverre :sjenert:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gorgonzola

Jeg synes det er artig å debattere, men da må det være saklig og godt begrunnet. Når enkelte bare slenger ut en setning som oser forakt, og presenterer det som den eneste sannhet, lar jeg meg provosere. Dessverre :sjenert:

Takk, du er søt :sjenert: (jadda, typisk mannlig hersketeknikk, sånn er menn :kjefte: :gjeiper:)

Dønn enig med deg, sure oppgulp uten oppfølging egner seg best etter julebordet, bak et hushjørne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med gorgen, en smart mann det som bør siteres. Jeg ser heller ikke noen av disse såkalte kvinnehaterne her, men jeg ser mange som kanskje er bekymret for oppførselene deres i vanskelige tider. Ta for eksempel disse såkalte plutselige voldtektene innenfor fest og flørtelivet som var nå i sommer, hvor avisene hadde masse oppslag og både politiet og helsevesenet fortalte at ofte er problemene sånn at disse kvinnene ikke husker noe? Og da bør jo vi som er glad i kvinner og dere få lov til og være litt bekymret.¨

Men hver gang man skal forsøke og komme med velmenede råd så får man høre at det blir helt feil og snakke til dere, vi skal menn skal kollektivt inn i oss selv, - vi menn som unngår vanskelige situasjoner som og kline med fremmede!!!

Dere forstår at mye av problematikken skyldes at vi menn ofte blir usikre på hva kan vi egentlige gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Purple Haze

Helt enig med gorgen, en smart mann det som bør siteres. Jeg ser heller ikke noen av disse såkalte kvinnehaterne her, men jeg ser mange som kanskje er bekymret for oppførselene deres i vanskelige tider. Ta for eksempel disse såkalte plutselige voldtektene innenfor fest og flørtelivet som var nå i sommer, hvor avisene hadde masse oppslag og både politiet og helsevesenet fortalte at ofte er problemene sånn at disse kvinnene ikke husker noe? Og da bør jo vi som er glad i kvinner og dere få lov til og være litt bekymret.¨

Men hver gang man skal forsøke og komme med velmenede råd så får man høre at det blir helt feil og snakke til dere, vi skal menn skal kollektivt inn i oss selv, - vi menn som unngår vanskelige situasjoner som og kline med fremmede!!!

Dere forstår at mye av problematikken skyldes at vi menn ofte blir usikre på hva kan vi egentlige gjøre?

Jeg synes det er rart du ikke klarer å se at det er kvinnehatere her inne. Les et par tråder på samliv, og du vil se at poenget med denne tråden virkelig blir understreket.

Ellers så tror jeg du har rett i den siste setningen der. Mange menn synes nok det er vanskelig å forholde seg til kvinner, og dermed oppfører de seg uakseptabelt i blant.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Takk, du er søt :sjenert: (jadda, typisk mannlig hersketeknikk, sånn er menn :kjefte: :gjeiper:)

Dønn enig med deg, sure oppgulp uten oppfølging egner seg best etter julebordet, bak et hushjørne.

Og da fikk du en pluss av meg. Jeg er veldig lett å smigre :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elle melle............. :klo:

Jeg er vel strengt tatt en kvinneelskende lett ironiserende, generaliserende, påståelig, ordkløvende kranglefant som synes KG er et fornøyelig forum å booste litt atferd ut over skjortesnipper, agendaer, møtereferater og barneoppdragelse.

Jeg har vært på KG såpass lenge at jeg ser din kjærlighet til kvinner bak rapene dine. Du balanserer bra mellom ironien og det som er alvorlig. (... var det nå jeg kastet deg opp på pidestallen igjen?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cuntzilla

Uansett hvor velartikulert og intellektuell du er Cuntzilla, så er ingen av oss er fullstendig upartiske og vi sympatiserer aktivt mer med grupper vi selv identifiserer oss med. Det er masse interessant psykologisk teori på dette, som jeg oppfordrer en intelligent kvinne som deg til å utforske. Det blir i beste fall spesielt å skulle hevde seg å være en 100 prosent objektiv observatør, uten noen form for vekting i verken den ene eller andre retning. Men greit, jeg får ta premisset ditt om objektivitet som god fisk, ellers tror jeg ikke vi kommer noe videre. Researchen du foreslåt har jeg nemlig ikke tid til :fnise:

Hehe. Nå må du rulle inn, Genesis.

Selvfølgeligheter som at ingen er 100% objektive er meningsløst å dra inn her, det er en stråmann som springer ut av falsk dikotomi. Jeg har aldri hevdet 100% objektivitet, og jeg er faktisk ikke så tett at jeg ikke har hørt om dette fenomenet med at mennesker er partiske ;) Men det tror jeg nok du vet, det var bare kjip retorikk.

Jeg ser det er en mann her også som har lagt merke til fenomenet med misogyni på nettet, kanskje du klarer å ta det mer seriøst da? Han har jo ikke disse duggete brillene som jeg har på.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er en trend, ikke bare på KG men i samfunnet generelt. The new misogyny, som noen kaller det.

Det finnes en gruppe menn som er direkte sinte på kvinner. I Norge er det feministstaten som har kastrert dem, i Tyskland er det kvinnekulturen som har feminisert dem, i USA er det sluts som gjør menns liv vanskelig. Forklaringsmodellene er mange, felles for dem er at alt er kvinnen sin feil.

Og det er disse misogynistiske forklaringsmodellene og deres sterke posisjon i dagens kultur som er det nye her, tror jeg. Kvinnehatende utsagn er svært vanlige, det er nærmest blitt populært. Det reflekteres i media og popkultur mer enn noensinne, og ikke minst har det en helt massiv utbredelse på internett i fora, blogger og kommentartråder. Jeg tror ikke menn hadde det uendelig mye bedre før, de var bare ikke like opptatt av å skylde alt på damene for 20 år siden. Men i dag står mannskulturen klar med ferdigpakka teorier til deg om hvorfor alle dine problemer i livet er Kvinnens skyld.

Og veldig mange kjøper disse teoriene og generaliseringene, tilber dem som religion og misjonerer dem videre. Her skal jeg ikke spekulere i hvorfor, annet enn at det åpenbart er en veldig enkel løsning for dem. Det er godt å føle at man forstår og har Nøkkelen til dette enigmaet kvinnen, og det er godt å ha noen andre å skylde på enn seg selv for sin mislykkethet. Sånn sett burde det ikke vært et problem at en fyr som aldri får pult overbeviser seg selv om at det er fordi kvinner bare liker rike menn. Problemet oppstår jo når denne hangen til enkle, kvinnehatende forklaringsmodeller blir veldig utbredt.

Jeg kan ikke tenke meg noe verre enn å oppleve å bli så grundig underminert pga kjønn som jeg ofte gjør her på KG på daglig basis i "den virkelige verden". Hadde sjefen min vært sånn hadde det vært nyttesløst å gjøre karriere der, hadde en jeg datet vært sånn så kunne jeg umulig vært sammen med han, hadde en venn vært sånn så kunne vi ikke diskutert en dritt og hadde hele verden vært sånn så hadde jeg hengt meg i nærmeste tre.

Dette med å kalle folk irrasjonelle hatere for å uskadeliggjøre dem og ta brodden av saklig kritkk er ikke ny. Dette er et av de eldste skitne knep i boken, et knep kvinner som har kjempet for kvinners rettigheter virkelig har fått smake. Feminister har i årtier blitt hengt ut som mannshatere i den grad de har kjempet for helt legitime rettigheter, ikke minst en legitim anerkjennelse av urettferdighet som har rammet kvinner.

Men lærer vi av fortiden? Dessverre viser historien oss at grupper som for ikke lenge siden ble mobbet, forfulgt, undertrykt, ja til og med utsatt for folkemord, uten problem kan snu om og bruke noen av de samme maktens midler i kamp mot de som i dag er brysomme. Slik er vi mennesker, og kvinner er hverken bedre eller verre enn andre mennesker på det området.

Når menn i vår tid er brysomme og påpeker skjevheter på kjønnsmarkedet eller, som jeg gjorde i en tråd som - forhåpentligvis uten å inspirere denne, men som var aktiv akkurat i et døgn før denne ble startet - pekte på det uheldige i at den nordiske likestilte mannen kanskje ikke befinner seg i en situasjon som vil inspirere menn fra mindre likestilte samfunn til å tenke nytt, rett og slett fordi det er noen mangler ved likestillingen som gjør at menn ikke har kommet så heldig ut, er det fristende å ty til gamle skitne knep.

Nå er noe av problemet med det å henge merkelappen "kvinnehater" på brysomme menn nettopp at den favner så vidt eller snevert den enkelte i øyeblikket måtte føle for, det er vanskelig å vite hvem som er ment å omfattes av labelen. Slik jeg ser det har KG-menn som påpeker at kvinner har overtaket på sexrelasjonsmarkedet ikke så mye felles med det kristne høyres abortmotstand i USA, det du gjør her er å sause alt sammen i en velling og røre godt rundt. Litt på samme måte som de som ikke liker at islam skal kunne kritiseres bruker ordet "islamofobi", og den eneste måten å være sikker på at man ikke skal få den merkelappen hengt på seg er å tie helt stille og ikke kritisere islam for noe som helst.

Heterofile menn er opptatt av kvinner. Så enkelt er det. Vi er sammmenvevd i et naturens skjebnefellesskap, det annet kjønn betyr mye for oss, det går vel begge veier. Dermed er det ikke det minste unaturlig at heterofile menn lettere ser feil hos kvinner enn kvinnene selv, på samme måte som det er naturlig at heterofile kvinner ser feil og uheldige sider ved menn. At slike ting blir tatt opp til debatt på et samlivsforum betyr ikke nødvendigvis at problemene er alt man ser, det er bare det at debatt ofte blir livligere når man tar tak i problemer. Litt på samme måte som en roman blir mer spennende om hovedpersonen opplever problemer og alt ikke bare er en idyll fra første til siste side. Å diskutere hvor godt man har det er på et vis mindre givende, det det handler om er å sette problemene under debatt. Jeg tror ikke det er så mange virkelige kvinnehatere på dette forumet og skulle sant å si ønsket at vi hadde sluppet en tråd som denne. Men for all del, det er kanskje greit med en liten utluftning en gang i blant også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Purple Haze

At jeg bruker ordet "kvinnehater" i stedet for "brysomme menn" handler om utsagn det florere av her inne nå for tiden. Nedlatende, stygge karakteristikker om kvinner, og ikke minst generaliserende. Jeg synes det er mye mer enn bare brysomt.

Det verste er at enkelte av disse mennene får holde på med den ensidige meningspåvirkningen sin, mens andre brukere blir moderert vekk når de kommer med et saklig, velbegrunnet innlegg i debatten. Go figure.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At jeg bruker ordet "kvinnehater" i stedet for "brysomme menn" handler om utsagn det florere av her inne nå for tiden. Nedlatende, stygge karakteristikker om kvinner, og ikke minst generaliserende. Jeg synes det er mye mer enn bare brysomt.

Det verste er at enkelte av disse mennene får holde på med den ensidige meningspåvirkningen sin, mens andre brukere blir moderert vekk når de kommer med et saklig, velbegrunnet innlegg i debatten. Go figure.

Ja, de menn som har brukt samme knep overfor feminister har nok også oppfattet disse som så brysomme at de mener det passer å kalle dem mannshatere. Det å argumentere for å få noen til å få opp øynene for skjevheter vil lett gi et aggressivt inntrykk, det er ikke til å komme fra. Og det er kanskje ikke å forvente at dagens kvinner skal være bedre enn menn selv om deres mødre møtte samme form for uskadeliggjøringstaktikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest alille

Dette med å kalle folk irrasjonelle hatere for å uskadeliggjøre dem og ta brodden av saklig kritkk er ikke ny.

Allerede her datt jeg av. Det er ikke saklig kritikk jeg irriterer meg over, for å si det sånn. Jeg finner ingenting saklig ved å bli anklaget for å være ei løs billig jente så snart jeg beveger meg utenfor de norske grenser, kun fordi jeg er jente, for å si det sånn. Denne typen anklager gjør at det er mange tråder jeg ikke gidder å engasjere meg i, fordi jeg ser at kvinnehaterne (jepp, de usaklige - jeg greier ikke å kalle noen som godt og saklig argumenterer for sitt syn for hatere) har funnet tråden, og jeg vet at hvis jeg kommer med en erfaring blir jeg raskt beskyldt for å være en kvinne som kun bryr meg om status og sprer beina for alle så snart jeg er på utenlandstur (og begge disse karakteristikkene er nok den rake motsetning av hvem jeg er, hvis man skal bedømme det utifra mitt valg av partner og mine handlinger).

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Allerede her datt jeg av. Det er ikke saklig kritikk jeg irriterer meg over, for å si det sånn. Jeg finner ingenting saklig ved å bli anklaget for å være ei løs billig jente så snart jeg beveger meg utenfor de norske grenser, kun fordi jeg er jente, for å si det sånn. Denne typen anklager gjør at det er mange tråder jeg ikke gidder å engasjere meg i, fordi jeg ser at kvinnehaterne (jepp, de usaklige - jeg greier ikke å kalle noen som godt og saklig argumenterer for sitt syn for hatere) har funnet tråden, og jeg vet at hvis jeg kommer med en erfaring blir jeg raskt beskyldt for å være en kvinne som kun bryr meg om status og sprer beina for alle så snart jeg er på utenlandstur (og begge disse karakteristikkene er nok den rake motsetning av hvem jeg er, hvis man skal bedømme det utifra mitt valg av partner og mine handlinger).

Det er mye mulig du leser andre tråder enn jeg, men i trådene jeg har deltatt har ikke anklagene gått på at jentene er løse utenfor landets grenser, dette blir å snu mitt argument helt på hodet, jeg er jo nettopp mot at menn som ser på seksuelt aktive kvinner som løse skal få like stor tilgang til tilfeldig sex med seksuelt frigjorte nordeueropeiske jenter som de mer likestilte nordeuropeiske guttene. Så hvis du først snakker om saklighet og det er mine tråder og mine innlegg du har i tankene, kunne du ikke sittet i et skjørere glasshus. For dette vidner jo om en total mangel på vilje til å lese hva jeg faktisk har skrevet.

Jeg har til det kjedsommelige gjentatt at det finnes nok av menn å ta av i land og kulturer der guttene ikke vil gå berserk om de finner sin søster i seng med en mann. Du kan finne slike menn om du går ut i London, Berlin, Paris eller Amsterdam, Moskva eller New York, Sydney eller Stockholm, det er ikke det at guttene er utenlandske som utgjør noe problem, det er gutter fra kulturer der jentene pent må holde seg på matten som etter min mening ikke burde ha like stor tilgang til seksuelt frigjorte jenter.

Endret av Cuckold
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest alille

Så hvis du først snakker om saklighet og det er mine tråder og mine innlegg du har i tankene kunne du ikke sittet i et skjørere glasshus. For dette vidner jo om en total mangel på vilje til å lese hva jeg faktisk har skrevet.

Jeg tenker jo absolutt ikke på dine tråder eller innlegg. Mulig noen andre gjør det, det kan ikke jeg svare på, men du er ganske langt unna min definisjon av kvinnehater. ;) Så trenger ikke anklage meg for å sitte i glasshus.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ordet "kvinnehater" er jo like utvannet og misbrukt på KG som "rasist" har blitt de siste årene.

Er nok bare flere kvinner som legger ekstra merke til og blir ekstra provosert når det skrives noe som kan tolkes som kvinnediskriminerende, mens det som går andre veien glir bare forbi.

Endret av Bond
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...