Gå til innhold

Kvinnehaterne på KG


Gjest Purple Haze

Anbefalte innlegg

Gjest Purple Haze

Ja, "Menn er en kladd, kvinnen er det fullkomne og ferdige mennesket" og "Alt hadde vært fint i verden uten menn" er to sitater fra KG som er minst like full av forakt som de du nevnte.

Forum som tilbyr anonym posting er en slags frihavn for folk med ekstreme meninger, for de slipper byrden som kommer med å gi utrykk for disse meningene i det virkelige liv. Det er egentlig ganske naturlig at folk med kvinneforakt tiltrekkes et kvinnedominert forum hvor de kan få utspring for sine meninger til de det gjelder. Forsåvidt så har jeg et helt annet intrykk enn deg av antallet poster som oser av kvinneforakt, etter hva jeg har sett så er de relativt sjelden.

I enkelte tråder er disse utsagnene i overtall, mener jeg. Men det spørs vel hvilke underforum og debatter man følger med i.

Og jeg er av den oppfattning at uansett hvor anonym man måtte være, burde man oppføre seg skikkelig. Anonymitet, uansett om det er som AB eller under nick, bør ikke være noe frikort for å være ufin mot andre.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bandit

Mitt spørsmål var i utgangspunktet hvorfor menn som forakter kvinner er på Kvinneguiden. Jeg forstår det ikke. Det blir som om en antimuslim skulle ville gå i moskè.

Da er det kanskje ikke så utenkelig at det ofte er ren provokasjon allikevel...?

Ellers opplever jeg minst like mye mannehat her, om man først skal bruke ordet hat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Da er det kanskje ikke så utenkelig at det ofte er ren provokasjon allikevel...?

Ellers opplever jeg minst like mye mannehat her, om man først skal bruke ordet hat.

I noen tilfeller er det nok provokasjon, det ser jo jeg også. I andre tilfeller har vi enkelte brukere som konsekvent rakker ned på kvinner, og innleggene lyser forakt.

Bytt ut hatet med forakt, da. Hat er et veldig sterkt ord, og jeg burde sikkert brukt forakt i stedet. Men kanskje jeg også ville provosere fram noen skikkelige svar her ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er litt rart at det er flere her som rett og slett ikke har fått med seg problemet. Det er jo rett som det er jeg kommer over tråder hvor menn forteller hva vi kvinner tenker og mener, og hvorfor vi gjør det. De sitter inne med fasiten på hvordan kvinner og, av en eller annen grunn er denne fasitten alltid negativ. Det er ikke alltid hat det er snakk om, mer en slags arrogant, bitter og kynisk holdning om at de vet Sannheten om kvinner, og at vi er blinde eller dumme hvis vi er uenige. For vår erfaring er bare unntakene og individuelle, mens mennene her har masse empirisk materiale, selvsagt. (Erfaringene til oss kvinner er ikke likeverdig empirisk materiale, snodig nok).

Det er ikke sikkert antall menn som debatterer slik er så utrolig mange, men det kan være at de som gjør det, gjør så mye ut av seg.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg synes du burde skamme deg. Eventuelt komme deg bort fra ditt innsnevrede miljø og forstå at verden er større enn din lille boble.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Purple Haze

Jeg synes det er litt rart at det er flere her som rett og slett ikke har fått med seg problemet. Det er jo rett som det er jeg kommer over tråder hvor menn forteller hva vi kvinner tenker og mener, og hvorfor vi gjør det. De sitter inne med fasiten på hvordan kvinner og, av en eller annen grunn er denne fasitten alltid negativ. Det er ikke alltid hat det er snakk om, mer en slags arrogant, bitter og kynisk holdning om at de vet Sannheten om kvinner, og at vi er blinde eller dumme hvis vi er uenige. For vår erfaring er bare unntakene og individuelle, mens mennene her har masse empirisk materiale, selvsagt. (Erfaringene til oss kvinner er ikke likeverdig empirisk materiale, snodig nok).

Det er ikke sikkert antall menn som debatterer slik er så utrolig mange, men det kan være at de som gjør det, gjør så mye ut av seg.

My point exactly!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bandit

Jeg synes det er litt rart at det er flere her som rett og slett ikke har fått med seg problemet. Det er jo rett som det er jeg kommer over tråder hvor menn forteller hva vi kvinner tenker og mener, og hvorfor vi gjør det. De sitter inne med fasiten på hvordan kvinner og, av en eller annen grunn er denne fasitten alltid negativ. Det er ikke alltid hat det er snakk om, mer en slags arrogant, bitter og kynisk holdning om at de vet Sannheten om kvinner, og at vi er blinde eller dumme hvis vi er uenige. For vår erfaring er bare unntakene og individuelle, mens mennene her har masse empirisk materiale, selvsagt. (Erfaringene til oss kvinner er ikke likeverdig empirisk materiale, snodig nok).

Det er ikke sikkert antall menn som debatterer slik er så utrolig mange, men det kan være at de som gjør det, gjør så mye ut av seg.

Det er alltid besserwissere på slike forum. Dette gjelder dog ikke bare menn her inne, forsøker jeg å forklare. Det blir naturlig en liten "kjønnskamp" her inne. De fleste på begge sider klarer å balansere dette humoristisk og velartikulert, mens et fåtall bare freser løs for å få frem et poeng samme hvordan dette poenget blir skapt, og med ønsket virkning om mest mulig provokasjon. Disse skaper selvsagt dårlig stemning, og her er det også vanskelig å lese provokasjonene, ofte også fordi de gjemmes under AB-funksjonen, og man ikke får en bruker å forholde seg til.

Jeg synes også det er altfor ofte menn her inne blir stemplet som kvinnehatere, jeg har blitt det selv, men sier heller ikke at de ikke finnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Det er alltid besserwissere på slike forum. Dette gjelder dog ikke bare menn her inne, forsøker jeg å forklare. Det blir naturlig en liten "kjønnskamp" her inne. De fleste på begge sider klarer å balansere dette humoristisk og velartikulert, mens et fåtall bare freser løs for å få frem et poeng samme hvordan dette poenget blir skapt, og med ønsket virkning om mest mulig provokasjon. Disse skaper selvsagt dårlig stemning, og her er det også vanskelig å lese provokasjonene, ofte også fordi de gjemmes under AB-funksjonen, og man ikke får en bruker å forholde seg til.

Jeg synes også det er altfor ofte menn her inne blir stemplet som kvinnehatere, jeg har blitt det selv, men sier heller ikke at de ikke finnes.

Kjønnskap og provokasjon kan en tåle, det er den åpenbare forakten en ikke klarer å svelge. Også blir jeg lei av argumentet "det er like mye mannehat som kvinnehat her inne". For det første er det ikke det debatten dreier seg om, og for det andre: two wrongs does`nt make a right.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bandit

Kjønnskap og provokasjon kan en tåle, det er den åpenbare forakten en ikke klarer å svelge. Også blir jeg lei av argumentet "det er like mye mannehat som kvinnehat her inne". For det første er det ikke det debatten dreier seg om, og for det andre: two wrongs does`nt make a right.

Helt enig i at two wrongs don't make a right. Men det er nå engang slik at dersom man ønsker å finne en årsak, må man grave dypt, og av hat skapes hat. Jeg har sett mye dritt bli slengt frem og tilbake fordi det er noen som har åpnet ballet med åpenbare provokasjoner. Og dette er fra begge sider. Da kan noen bli kalt "hatere" bare fordi de har slengt litt dritt tilbake.

Den åpenbare forakten synes jeg ikke er så sterk her inne. Det er noen brukere på begge sider, og en del AB-ere som sprer om seg med dritt, men slik er det jo på ethvert forum. Når det er sagt, så skal selvsagt de som sprer om seg med slik få høre det, og det føler jeg de får også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjønnskap og provokasjon kan en tåle, det er den åpenbare forakten en ikke klarer å svelge. Også blir jeg lei av argumentet "det er like mye mannehat som kvinnehat her inne". For det første er det ikke det debatten dreier seg om, og for det andre: two wrongs does`nt make a right.

Artig! Les Daniel Kahneman om bias i persepsjon, du burde være så skråsikker på din egen subjetive opplevelse. Jeg kan for eksempel navngi opptil flere kvinnelige brukere her inne som konsekvent rakker ned på menn når sjansen byr seg. Gir en kvinnelig bruker dem lillefingeren tar de ikke bare hele hånda, men den andre hånda og begge føttene i tillegg. Legger du ikke merke til at nesten samtlig mannlige brukere påpeker at de ser minst like mye mannehat som kvinnehat her inne? Jeg synes det er ganske frekt og tåpelig og avfeie andre brukeres opplevelse av forumet, kun fordi DU hevder å sitte på den hele og fulle sannhet. En ekstrem tiltro til egen oppfattelsesevne og objektivitet som jeg sjelden ser maken til, selv ikke i politikken!

Endret av Genesis
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Artig! Les Daniel Kahneman om bias i persepsjon, du burde være så skråsikker på din egen subjetive opplevelse. Jeg kan for eksempel navngi opptil flere kvinnelige brukere her inne som konsekvent rakker ned på menn når sjansen byr seg. Gir en kvinnelig bruker dem lillefingeren tar de ikke bare hele hånda, men den andre hånda og begge føttene i tillegg. Legger du ikke merke til at nesten samtlig mannlige brukere påpeker at de ser minst like mye mannehat som kvinnehat her inne? Jeg synes det er ganske frekt og tåpelig og avfeie andre brukeres opplevelse av forumet, kun fordi DU hevder å sitte på den hele og fulle sannhet. En ekstrem tiltro til egen oppfattelsesevne og objektivitet som jeg sjelden ser maken til, selv ikke i politikken!

Bare for å ha sagt det, det er ikke bare mannlige brukere som har den oppfatningen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest alille

Grunnen til at jeg reagerer, er at andelen kvinnehatere har økt det siste året (eller to). Det var ikke slik før, før kunne man diskutere sokkevask uten at en mann skulle anklage alle kvinner for å kun pule på menn med ekslusive og dyre sokker, for å sette det på spissen. Jeg savner den tiden, jeg!

Det betyr ikke at mannshatende innlegg er ok, det heller. Men de har liksom alltid vært der, så jeg har vel lært meg å ignorere dem. Dere som ikke greier å ignorere dem, bør kjempe mot dem, dere også. ;) Om noen år greier jeg sikkert å ignorere kvinnehaterne også, men det er jo jævlig trist at vi går mot et forum der vi må ignorere en stor andel av responsen fordi folk ikke greier å oppføre seg, og at alle bortforklarer oppførselen med "dere gjør det samme dere også!".

Menmen, det finnes heldigvis andre forum på nett med voksne mennesker som oppfører seg hvor man slipper å bli anklaget for å ha manglende selvinnsikt og/eller lyge fordi man er kvinne. Jeg tror nok KG i større grad enn andre greier å tiltrekke seg hatende eller bitre mennesker, snart er det vel ikke rom til oss andre lenger?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest alille

Jeg tror rett og slett at jeg skal registrere meg uten kjønn neste gang jeg lager ny bruker, for å unngå hele problematikken på egne vegne. Med min forrige bruker var jeg registrert som mann i lang tid, det var egentlig en ganske fredelig tid, ingen som angrep kjønnet mitt i det hele tatt. :ler:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jim Jones

Det er så mange menn her inne som tydeligvis hater kvinner, ser ned på dem, er bitre og fordomsfulle. Skjærer alle kvinner over en kam, og har kun negative tanker om kvinner generelt. Jeg har to spørsmål til dere, og ønsker veldig ærlige svar:

1. Hvorfor er dere på KVINNEguiden?

2. Hva har skapt dette hatet og forakten dere har for kvinner?

Jeg er oppgitt og lei av å lese nedsettende, generaliserende og foraktfulle innlegg av en del menn her inne. Kjenner meg veldig lite igjen i dem, og tror jeg har veldig mange med meg i akkurat det.

1)

De finner ikke andre måter å få kommunisert sin frustrasjon på

2)

De har gjennom et helt langt liv blitt sviktet og utnyttet av kvinne etter kvinne etter kvinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Jim Jones

Jeg mener ikke noe som refs, jeg er genuint nysgjerrig.

Da må du være villig til å lytte til menn som tømmer sin skuffelse og bitterhet utover kvinner. Nemlig for å forstå hvor denne bitterheten og skuffelsen kommer fra. Den oppstår nemlig ikke i et vakum, men i en verden kvinner i aller høyeste grad er delatkere. Et sted å starte er å ikke bli indignert og ta ting personlig når sinte menn slenger ut "alle kvinner". Grunnen til at de slenger ut "alle kvinnre" er at alle kvinner de har opplevd i sitt liv har vert slik. De kjenner ingen annen verden. Å da bli møtt med hån fra kvinner som ikke kjenner seg gjenn i "alle kvinner" beskrivelsene gjør ikke akkurat verden lysere for de mennene dette gjelder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hogwash

...

Jeg er oppgitt og lei av å lese nedsettende, generaliserende og foraktfulle innlegg av en del menn her inne. Kjenner meg veldig lite igjen i dem, og tror jeg har veldig mange med meg i akkurat det.

Regnes jeg som medlem i denne klubben?

(Nei, oppfordrer ikke til persondebatt, bare vil vite om jeg bør svare)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jim Jones

En annen ting jeg har tenkt på i forbindelse med dette tema, er at de som konsekvent rakker ned på kvinner og har slike holdninger mot kvinner, sikkert ikke gir uttrykk for dem IRL. Det vet de nemlig er uakseptabelt. Men på nett kan man vrenge ut av seg all slags gørr, og tro det er greit.

Er disse tikkende bomber, som kan gå av i nærkontakt med kvinner ute i virkelighetens verden?

Ikke før kvinne nummer X nedverdiger mannen på det groveste. F.eks. ved å nekte ham omgang med egne barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regnes jeg som medlem i denne klubben?

(Nei, oppfordrer ikke til persondebatt, bare vil vite om jeg bør svare)

Tror absolutt ikke du blir sett på som et medlem av kvinnehaterklubben, hogwash. ;)

Jeg er selv oppgitt over noen av de som poster med nick her og holdningene deres når det kommer til kvinner. For ikke å snakke om enkelte ABere og gjester.

Jeg lurer ofte fælt på om de lever i en slags parallell virkelighet i forhold til de aller fleste av oss.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...