Gå til innhold

Ned 20-25 kilo


Japp

Anbefalte innlegg

Inspirert av denne tråden har jeg laget ett nytt dokument som ligger på skrivebordet hvor jeg loggfører cm og vekt. Jeg har tidligere loggført vekt og trening, men i det siste har jeg vært så utrolig sløv og lagt på meg de 5 kg jeg gikk ned i vinter, så vi starter på'an igjen.

Mine tall er nå:

Armer: 32cm

Midje: 86cm

Navle: 101cm

Rumpe: 111cm

Lår: 86cm

Vekt: 84,5kg (etter frokost med kaffe og en flaske vann, så er nok egentlig mindre)

Har valgt å ha flere "kontrollpuntker" siden jeg trener en del styrke og ønsker økt muskelmasse i tillegg til vektnedgang :)

Målet er i utgangspunktet å gå ned 20-25 kg her også, men i første omgang er delmålet å få midjen under 80cm, magen under 95 og rumpen under 107cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal ned 25kg. Hiver meg på denne tråden

Jeg har alt gått ned en hel del, men nå står jeg bom stille og har gjort det i to uker.

Noen som har tips til hvordan man kan kickstarte reduksjonen igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ned 25kg. Hiver meg på denne tråden

Jeg har alt gått ned en hel del, men nå står jeg bom stille og har gjort det i to uker.

Noen som har tips til hvordan man kan kickstarte reduksjonen igjen?

Øk inntak av vann, husk å ta omega 3 og gjerne ekstra av det når du ønsker å forbrenne fett og mosjoner i den pulssonen som har mest effektiv fettforbrenning, vanligvis en puls på rundt 140 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei! Måtte inn og sniklese litt her, og tenkte at kanskje jeg kunne joine? :)

Jeg skal bare ned 3-4 kg, men skal likeså trene opp muskelmasse igjen, og fokusere på et sunt kosthold!

Jeg gikk opp 25 kg under svangerskapet, veide 92 kg før fødsel. i går nådde jeg endelig 60-tallet! Veier altså 69,7 kg. :) Har lenge stagnert på 72-70 kg, så var artig å se at den siste ukens harde fokus på både kosthold og aktivitet har gitt resultater!

Her blir det for det meste trilleturer, men går en vei som heter vattenveien, og det er myye bakker der. Men jeg jogger også. Jogget to ganger fra mandag til fredag, og gikk seks turer på ca en time! :jepp: Veldig fornøyd. Håper jeg klarer å holde samme kursen framover.

Men jeg må bli flinkere til å gjøre styrketrening, det har jeg blitt skikkelig slapp på.

Jeg er forresten 174 cm høy.

Føler jeg har vært flink med å ikke hive i meg alt for mye i helga. Jeg har en tendens til å spise hva enn jeg har lyst på fra fredag til søndag. :sjenert: I går spiste jeg to boller (skulle egentlig kun ha en, men kjæresten ville ikke ha). Til frokost gikk jeg i fryseren og hentet boller da også. Men disse bollene er ikke så veldig søte egentlig, har smakt søtere for å si det sånn.

Også har jeg spist en liiten sjokolade i dag (New energi, så er heller ikke av de værste, sånn kalorimessig). Og i morgen blir det sjokoladefondue, med kokesjokolade og frukt!

Har dere forslag til annen, alternativ snakcs til helgene? :)

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

og du fødte for 5 mnd siden?!? Så sinnsykt imponert :)

Hehe, ja :) men skal sies, jeg hadde mye vann og slikt i kroppen. Ved juletider veide jeg 73 kg, så har gått ganske sakte. Får jo noe gratis siden jeg fullammer, også mistet jeg ett kilo da jeg hadde spysjuken...så kan ikke si jeg føler jeg har vært så veldig flink. kun nå i det siste. Vår og vær, vet du. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Øk inntak av vann, husk å ta omega 3 og gjerne ekstra av det når du ønsker å forbrenne fett og mosjoner i den pulssonen som har mest effektiv fettforbrenning, vanligvis en puls på rundt 140 :)

Skal ta med meg tipset om omega 3. Ellers gjør jeg egentlig alt resten. Jeg trener intervall to ganger i uken, vanngym 5 ganger i uken, styrke 4 ganger i uken, squash 1 gang i uken og i tillegg prøver jeg å få inn en langkjøring ( 1 time på mølla)

Vann og farris er det eneste jeg drikker... så den er også i boks. Jeg spiser også fornuftig for det meste. Jeg spiser ikke noe godteri, drikker ikke brus, spiser ikke kake og kjeks, holder meg stort sett unna lyst brød ( spiser lite brød i det hele tatt)

Jeg har i grunnen rast ned i vekt til nå, men nå er det full stopp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Badevekta mi er viss litt umulig for tiden, viser forskjellig hver gang jeg tråkker opp på den, men jeg er visst mellom 74,5 og 75,8 kilo et sted. Synes at vektnedgangen har stagnert litt de siste ukene, selv om det jo bRe er en halvkilo jpr uke jeg bar som mål, så jeg har begynt å ta 10 armhevinger, hver gang jeg går på do. Høres sikkert litt sært ut, men jeg har håp om at det både får kroppsformen og muskelmassen til å bli litt bedre. - måtte bare finne en rutine som var mulig å holde.. :gjeiper:

Endret av absinthia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei! Måtte inn og sniklese litt her, og tenkte at kanskje jeg kunne joine? :)

Jeg skal bare ned 3-4 kg, men skal likeså trene opp muskelmasse igjen, og fokusere på et sunt kosthold!

Jeg gikk opp 25 kg under svangerskapet, veide 92 kg før fødsel. i går nådde jeg endelig 60-tallet! Veier altså 69,7 kg. :) Har lenge stagnert på 72-70 kg, så var artig å se at den siste ukens harde fokus på både kosthold og aktivitet har gitt resultater!

Her blir det for det meste trilleturer, men går en vei som heter vattenveien, og det er myye bakker der. Men jeg jogger også. Jogget to ganger fra mandag til fredag, og gikk seks turer på ca en time! :jepp: Veldig fornøyd. Håper jeg klarer å holde samme kursen framover.

Men jeg må bli flinkere til å gjøre styrketrening, det har jeg blitt skikkelig slapp på.

Jeg er forresten 174 cm høy.

Føler jeg har vært flink med å ikke hive i meg alt for mye i helga. Jeg har en tendens til å spise hva enn jeg har lyst på fra fredag til søndag. :sjenert: I går spiste jeg to boller (skulle egentlig kun ha en, men kjæresten ville ikke ha). Til frokost gikk jeg i fryseren og hentet boller da også. Men disse bollene er ikke så veldig søte egentlig, har smakt søtere for å si det sånn.

Også har jeg spist en liiten sjokolade i dag (New energi, så er heller ikke av de værste, sånn kalorimessig). Og i morgen blir det sjokoladefondue, med kokesjokolade og frukt!

Har dere forslag til annen, alternativ snakcs til helgene? :)

:velkommen:

Jeg har de siste dagene vært flink til å gått tur! Det er ganske tungt å gå raskt med barnevogn!

Nå er jeg ved godt mot og gleeeeder meg til fredag :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaster meg med her :O) Håper det går bra å joine midt i tråden... ;)

Veide til skrekk 93 kg etter fødsel for 9 mnd siden... Er nå på 74,6..Strengt lchf kosthold kombinert med yoga og skogsturer med vovven :O) Ganske fornøyd med egen innstats må jeg tørre å si :O) Det skal jo være lov å være litt fornøy.. Selv i denne jante lov verdenen :O)!

Over bakken rager jeg ikke mer enn 164, og med en vekt på nesten 75 er det litt å ta av ennå. Målet er satt til rundt 60-65 igjen. Vanskelig å si ettersom jeg vil se det an i forhold til muskelmassen som jeg ønsker :)

Har ikke målt meg en eneste gang.. Men det skal jeg ta å gjøre:) For vekten går saktere ned nå.. Men ser jo tildels at kroppen endrer litt form:)

Hvilken kostholds filosofi og trening følger dere da jenter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaster meg med her :O) Håper det går bra å joine midt i tråden... ;)

Veide til skrekk 93 kg etter fødsel for 9 mnd siden... Er nå på 74,6..Strengt lchf kosthold kombinert med yoga og skogsturer med vovven :O) Ganske fornøyd med egen innstats må jeg tørre å si :O) Det skal jo være lov å være litt fornøy.. Selv i denne jante lov verdenen :O)!

Over bakken rager jeg ikke mer enn 164, og med en vekt på nesten 75 er det litt å ta av ennå. Målet er satt til rundt 60-65 igjen. Vanskelig å si ettersom jeg vil se det an i forhold til muskelmassen som jeg ønsker :)

Har ikke målt meg en eneste gang.. Men det skal jeg ta å gjøre:) For vekten går saktere ned nå.. Men ser jo tildels at kroppen endrer litt form:)

Hvilken kostholds filosofi og trening følger dere da jenter?

Velkommen skal du være :)

Jeg følger ikke lchf eller noe sånt, jeg følger med på hva jeg spiser ved hjelp av Fitnesspal og sammenligner med hva jeg forbrenner. Trener nesten hver eneste dag, men siden jeg trener forholdsvis hardt gir jeg også kroppen et par hviledager i uka. Merker det litt når jeg trenger de :)

Treningen for min del er variert. Selv om jeg foretrekker kondisjonstrening med ganske mye action fremfor rolige turer som jo er bedre for fettforbrenningen ... Trener både løping, spinning og andre kondisjonstimer de har på SATS (corepulse, shape, høypuls +++) i tillegg til styrketrening i sal med andre og alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Badevekta mi er viss litt umulig for tiden, viser forskjellig hver gang jeg tråkker opp på den, men jeg er visst mellom 74,5 og 75,8 kilo et sted. Synes at vektnedgangen har stagnert litt de siste ukene, selv om det jo bRe er en halvkilo jpr uke jeg bar som mål, så jeg har begynt å ta 10 armhevinger, hver gang jeg går på do. Høres sikkert litt sært ut, men jeg har håp om at det både får kroppsformen og muskelmassen til å bli litt bedre. - måtte bare finne en rutine som var mulig å holde.. :gjeiper:

Det høres egentlig ut som en veldig fin idè :)

Vekten stangnerer litt her også, jeg tror rett og slett jeg lurer meg selv litt med å spise litt ekstra når jeg har gjort en skikkelig innsats på trening. Så blir det kanskje litt i meste laget for å gå ned i vekt selv om jeg fint befinner meg under det Fitnesspal stiller opp som kalorimengde for dagen.

Noen flere som har samme problemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var det tilbake på jobb, og i skuffen lå det en marsianpanpose fra før påske... Den gikk ikke i søpla for å si det sånn! Men nå er der iallefall tomt i skuffen :)

*godtemoms*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men jeg må bli flinkere til å gjøre styrketrening, det har jeg blitt skikkelig slapp på.

Jeg er forresten 174 cm høy.

Åh, samme her! Har ikke trent styrke på flere uker :( Hjelper vel ikke å gå ned 10 kg, hvis kroppen min ser helt slapp ut..

Jeg er også 174 høy :)

Liten oppdatering fra meg på jobb, hehe.. Helga har ikke gått spesielt bra som vanlig... Hadde taco, og da spiser jeg meg så mett at jeg holder på å sprekke etterpå. Det er yndlingsmaten min så.. Så spiste jeg sikkert 150 gram sjokolade..

Håper uka her går bra. Har spist litt sjokolade idag også, men har ikke oversteget kalorimengden jeg skal ha i meg ifølge myfitnesspal (synes kanskje 1200 er litt lite?), så kan spise noe ikveld også hvis jeg blir sulten heldigvis.

Ellers så er jeg lei maten jeg spiser egentlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har masse innleveringen denne og neste uke så jeg tviler på at jeg har tid til å jobbe hardt med vektnedgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, samme her! Har ikke trent styrke på flere uker :( Hjelper vel ikke å gå ned 10 kg, hvis kroppen min ser helt slapp ut..

Jeg er også 174 høy :)

Liten oppdatering fra meg på jobb, hehe.. Helga har ikke gått spesielt bra som vanlig... Hadde taco, og da spiser jeg meg så mett at jeg holder på å sprekke etterpå. Det er yndlingsmaten min så.. Så spiste jeg sikkert 150 gram sjokolade..

Håper uka her går bra. Har spist litt sjokolade idag også, men har ikke oversteget kalorimengden jeg skal ha i meg ifølge myfitnesspal (synes kanskje 1200 er litt lite?), så kan spise noe ikveld også hvis jeg blir sulten heldigvis.

Ellers så er jeg lei maten jeg spiser egentlig..

Mener bestemt at jeg har lest et sted at man ikke skal gå under 1300 kcal pr dag fordi da går kroppen i hvilemodus? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Får jag joine? :-)

Är 167cm lång, väger ca 59kg. Vill gå ned till 50 :-)

Målet är fast mage och fokus på armarna.

Går det att träna+ gå på en diett som INTE gör att man förlorar brösten? Mina bröst blev mycket större (2strl) efter graviditet och de hänger ju inte för hade små före ammning...

6mnd efter födseln såg jag smashing ut men nu har magen blivit större, äter av uttråkhet när jag går hemma med barnet. Det är mitt största problem+ choklad beroende :/

Då har jag ÄNTLIGEN satt igång! Mina mått är följande:

Höjd: 165cm

Vikt: 59kg (efter sista kvällsmaten och massa vatten) 57,7kg efter en hel dag innan kvällsmat.

Runt mage: 85

Runt överarmar: 27

Lår (åå det tjockaste, närmast magen): 54

Mitt mål är att gå ned till 50kg, minska armarna till 25, magen till 77 och lår till 53. Jag vill ha en mer tonad kropp ;) Magen är nog lite svullen för det är röda veckan här...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Jeg blir med her jeg. Veier 79.5kg, eller veide det i dag morges. Før jeg ble gravid veide jeg 89kg. Veide 100kg på slutten av svangerskapet... Rager 173cm over bakken.

Ønsker å ta av en 5 - 10 kg :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hiver meg på her!

Jeg er 162 høy og veide 50 før jeg ble gravid, og i uke 35+5 (da hun ble født) var jeg hele 69kg. Uten å spise noe dritt eller noe som helst, sikkert bare pga at jeg lå mye på sykehus og måtte ligge stille.

Etter fødselen gikk jeg ned til 60 - så skjedde det noe som gjorde at jeg la på meg 5kg til. (Aldri i mitt liv lagt på meg før!)

Nå veier jeg altså (ca, har ikke turt å gå på vekta siste mnd :sjenert:) 65kg, og skal ned 15kg.

Skal se litt mer igjennom tråden nå, og se hvordan dere gjør det, og så evt. legge inn mål og nøyaktig vekt etterpå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke trent i dag, bare gått tur i ca 1,5 time til sammen (med hund og vogn) - og jeg har fått i meg 1097kcal.

Nøyaktig vekt (kveld, så veier på nytt i morgen tidlig); 66,7kg. Nesten like mye som rett før fødsel :sjenert:

Er hos min mor, og fant ikke målebånd, så får ta det når jeg er hjemme igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...