Gå til innhold

Ned 20-25 kilo


Japp

Anbefalte innlegg

Etter graviditeten har kiloene kommet på igjen. Det er til tider fryktelig vanskelig å spise sunt når man "bare" går hjemme.

I dag veide jeg meg inn til 89,8 og jeg har lyst til å gå ned til 65-70 kilo. Jeg er 1.70 høy :)

Er det noen som vil være med på dette? Hva med å ha veiing hver fredag eller noe?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest HollyDolly

Etter graviditeten har kiloene kommet på igjen. Det er til tider fryktelig vanskelig å spise sunt når man "bare" går hjemme.

I dag veide jeg meg inn til 89,8 og jeg har lyst til å gå ned til 65-70 kilo. Jeg er 1.70 høy :)

Er det noen som vil være med på dette? Hva med å ha veiing hver fredag eller noe?

Ja jeg er med ! veier 1 kilo mindre en du midt mål er å være mellom 70-75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jolia: Vi kan jeg kanskje måle midje og lår for å se også? Kan være vel så god indikator det som vekt!

HollyDolly: supert! :-)

Skal vi veie inn og måles inn på fredag, passer det for dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Offensive Pie

Jeg har gått ned 20 kilo før, og jobber med de siste fem nå. Dere er flinke som starter! Det tok lang tid før jeg turte å sette i gang selv. Håper det er greit at jeg følger med litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått ned 20 kilo før, og jobber med de siste fem nå. Dere er flinke som starter! Det tok lang tid før jeg turte å sette i gang selv. Håper det er greit at jeg følger med litt :)

Bare fint det! Da er det flere til å holde oss i ørene ;)

Og, forresten så flink du har vært med å ta av deg så mye!

Endret av Japp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh!

Tror jammen jeg ønsker å hive meg med her...

Graviditeten min er dessverre ikke eneste grunnen til at jeg har litt ekstra, har bare 2 kilo til overs derfra. Men, jeg er alt for glad i det late liv og viljestyrke er liksom ikke min sterkeste side... Haha, en sjokolade til liksom? Jadda, lever bare en gang :roll: Snakk om selvmotsigelse!!

Jeg vil ned 10-15 kilo. Er i dag rundt 70...

Veiing hver fredag? *ut og kjøpe ny vekt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Is_te

Jeg vil være med!! 10 år siden jeg fikk sønnen min, så kan ikke klage på graviditetskiloer...

Vil ned til 65-68kg innen første uken i juni. 173 cm høy, vekta finner jeg ut av på fredag :P

Blir nok ikke 20-25kg på meg, rundt 6-8kg tenker jeg. Men like vanskelig for det!

Endret av Is_te
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh!

Tror jammen jeg ønsker å hive meg med her...

Graviditeten min er dessverre ikke eneste grunnen til at jeg har litt ekstra, har bare 2 kilo til overs derfra. Men, jeg er alt for glad i det late liv og viljestyrke er liksom ikke min sterkeste side... Haha, en sjokolade til liksom? Jadda, lever bare en gang :roll: Snakk om selvmotsigelse!!

Jeg vil ned 10-15 kilo. Er i dag rundt 70...

Veiing hver fredag? *ut og kjøpe ny vekt*

Samme her O'hara :) Og når man går hjemme er det veldig lett å ryke på en sjokolade ;)

Dere jo ikke veie dere hver fredag da :) Men jeg kommer til å gjøre det og skrive det her slik at jeg holder meg selv litt i nakkeskinnet :fnise:

Jeg vil være med!! 10 år siden jeg fikk sønnen min, så kan ikke klage på graviditetskiloer...

Vil ned til 65-68kg innen første uken i juni. 173 cm høy, vekta finner jeg ut av på fredag :P

Blir nok ikke 20-25kg på meg, rundt 6-8kg tenker jeg. Men like vanskelig for det!

Kiloer er kiloer så bare fint at du vil slenge deg på :)

Kjenner jeg blir mer motivert av dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan trøste mange av dere med at vektnedgang= kosthold.

Stram kropp samtidig med vektnedgang= kosthold 70%, trening 30%.

Kostholdet er altså aller viktigst. Føl dere motiverte når dere lar den ekstra sjokoladen ligge, eller velger det sunnere alternativet, eller lar den usunne middagen være og tar en skikkelig sunn variant med kjøtt/fisk og grønnsaker til.

Dere vil merke forskjell veldig raskt, veldig!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Is_te

Jeg skal ha en planlagt operasjon rett før påske, 6 uker med gips og krykker. Så det sier seg selv at jeg ikke kan bedrive kondisjonstrening på lenge, men jeg får satse på styrketrening i overkroppen, hehe :)

Slank med rikitg kosthold må nok bli mitt motto!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan trøste mange av dere med at vektnedgang= kosthold.

Stram kropp samtidig med vektnedgang= kosthold 70%, trening 30%.

Kostholdet er altså aller viktigst. Føl dere motiverte når dere lar den ekstra sjokoladen ligge, eller velger det sunnere alternativet, eller lar den usunne middagen være og tar en skikkelig sunn variant med kjøtt/fisk og grønnsaker til.

Dere vil merke forskjell veldig raskt, veldig!

Bare jeg kommer i gang med trening jeg så kommer kostholdet etter :) Når jeg trener føler jeg meg så flink at det blir lettere å spise bedre :)

Jeg skal ha en planlagt operasjon rett før påske, 6 uker med gips og krykker. Så det sier seg selv at jeg ikke kan bedrive kondisjonstrening på lenge, men jeg får satse på styrketrening i overkroppen, hehe :)

Slank med rikitg kosthold må nok bli mitt motto!

Det kommer til å gå bra det :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hopper på denne :)

Er med på tråden "mins 7 innen 17.mai også", men skal ned 10-15 kilo til.

Er 1,62 høy og veier 69,3 nå. Har en fire måneder gammel datter og når jeg gikk gravid med henne gikk jeg opp ca. 21 kilo. 2 uker etter fødselen hennes veide jeg 81,5. Så har allerede gått ned ca. 12 kilo :D

Trener 4-5 dager i uken, tre dager jogging på mølla og 1-2 dager med styrke.

Gikk ned raskest i starten, men sånn som det har vært i det siste har jeg gått ned litt over en halv kilo i uka. Satser ikke på noe mer siden jeg fullammer.

Teller ikke fanatisk kalorier, men ligger på ca. 2000 kalorier de dagene jeg ikke trener og ca. 2500 på treningsdager.

Var det veiedag på fredager man ble enige om?

Har forresten ikke fått trent noe denne uka da jeg og vesla har hatt influensa. Er frisk nå, men tar det med ro foreløpig så jeg ikke går på en smell. Får se til helgen ;)

PS! Gravidkiloene er forresten borte :jepp: Veide 70 når jeg ble gravid og som høygravid 91 :sjenert:

Endret av silje_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

silje_: bare fint med flere :D

Veiedag fredag da hvis det er greit for dere andre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er 160 og veier 75 kg. lyst ned 15-20 kg. har kjøpt meg diverse slankemidler fra iherb som er på vei i posten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hiver meg med! Er nå ca 75,7 kilo og 161,5høy. Planlegger å gå ned ca en halvkilo i uka fordi jeg ammer og ikke vil overdrive slankinga. Går turer på 4-5 kilometer de fleste dagene i uka og passer ellers på å spise fornuftig både sunt, men også nok til at energien holder seg, slik at jeg faktisk har litt overskudd i hverdagen. Har en fin app på iPaden som heter my fitnesspal (eller noe sånt) som hjelper meg til å ha en viss oversikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

jeg er 160 og veier 75 kg. lyst ned 15-20 kg. har kjøpt meg diverse slankemidler fra iherb som er på vei i posten.

Jeg hiver meg med! Er nå ca 75,7 kilo og 161,5høy. Planlegger å gå ned ca en halvkilo i uka fordi jeg ammer og ikke vil overdrive slankinga. Går turer på 4-5 kilometer de fleste dagene i uka og passer ellers på å spise fornuftig både sunt, men også nok til at energien holder seg, slik at jeg faktisk har litt overskudd i hverdagen. Har en fin app på iPaden som heter my fitnesspal (eller noe sånt) som hjelper meg til å ha en viss oversikt.

Kjempefint med flere med :danse:

Hatt en dårlig uke hittil for jeg har tenkt "vi skal veies inn fredag, det er først da det begynner" så har gått litt over stokk og stein med mat nå :sjenert: MEN fra i morgen er det alle kluter til :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Is_te

Je Har en fin app på iPaden som heter my fitnesspal (eller noe sånt) som hjelper meg til å ha en viss oversikt.

Takk for tips, denne skal jeg sjekke opp senere i dag! :)

Endret av Is_te
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Is_te

Vi kan jeg kanskje måle midje og lår for å se også? Kan være vel så god indikator det som vekt!

Tror jeg må slenge meg på midjemåling også, veier fort litt mer når gipsen kommer på :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips, denne skal jeg sjekke opp senere i dag! :)

Den heter forresten Myfitnesspal og har de fleste norske matvarene lagret. For ikke å overdrive la jeg inn "nursing" som en treningsform der jeg forbrent ca 500 kalorier på. Den har også ferdig innlagt hva man forbrenner når man går med barnevogn, bærer barn oss, så jeg er meget fornøyd med den. Foruten at jeg passer på å ikke spise for mye, så gjør den at jeg også ser om jeg faktisk spiser nok mat og har gitt meg en del innsikt i hva det er som virkelig er kaloribomber .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...