Gå til innhold

Ned 20-25 kilo


Japp

Anbefalte innlegg

Lastet ned den appen jeg :)

Så får vi se om jeg faktisk er flink til å bruke den eller om den bare blir liggende... :sjenert:

Takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Etter graviditeten har kiloene kommet på igjen. Det er til tider fryktelig vanskelig å spise sunt når man "bare" går hjemme.

I dag veide jeg meg inn til 89,8 og jeg har lyst til å gå ned til 65-70 kilo. Jeg er 1.70 høy :)

Er det noen som vil være med på dette? Hva med å ha veiing hver fredag eller noe?

Jeg er med. Har akkuar samme vekt, høyde og mål som deg.

Jeg lager knekkebrød.

2 dl av:

Linfrø

Solsikkekjerner

Sesamfrø

Havrekli

Kruskakli

Store havregryn

Og 6 dl vann.

Super gode og mettende! Har på valmuefrø, gresskarkjerner eller litt ost før jeg steker de, for variasjon.

Bare ett tips :)

Jeg er superflink i perioder, nå har jeg en down periode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg startet sommerkroppen-tråden, men synes det ble litt vel mange som var normalvektige/undervektige der, så det ble bare helt feil for min del... Her derimot ser det ut til at det er litt flere på min størrelse :)

Jeg startet opp i januar og veide 84 kg, nå veier jeg 81...... Gikk litt vel sakte, ja! Så nå er det skjerpings, for jeg skal nemlig til syden i starten av Juni. Så vil veie 70 kg til da, og heller fortsette etterpå. Derfor må jeg trå til skikkelig! Er forresten 174 cm høy, og ingen barn, så har ingen unnskyldning å komme med for hvorfor jeg lot det gå så langt... Veier meg hver fredag. Veide meg ikke forrige fredag fordi vekta måtte ha nye batterier, så håper virkelig jeg veier 80 kg nå. Er ca 10 uker til syden, så må gå ned 1 kg i uka. Det kan nok bli hardt.

Føler det kan være motiverende med en dato da, og jeg skal også selvfølgelig måle meg rundt midje, lår osv :)

Hvordan spiser dere andre?

Endret av Glasögon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Is_te

Den heter forresten Myfitnesspal og har de fleste norske matvarene lagret. For ikke å overdrive la jeg inn "nursing" som en treningsform der jeg forbrent ca 500 kalorier på. Den har også ferdig innlagt hva man forbrenner når man går med barnevogn, bærer barn oss, så jeg er meget fornøyd med den. Foruten at jeg passer på å ikke spise for mye, så gjør den at jeg også ser om jeg faktisk spiser nok mat og har gitt meg en del innsikt i hva det er som virkelig er kaloribomber .

Nå har jeg lastet den ned, blir spennende å følge med på denne! Den vil ha meg på 1200 daglig, det blir for tøft tror jeg.

Man kan bli venner også på denne appen ser jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan spiser dere andre?

Jeg som skal gå ned en halv kilo i uka, spiser ganske normalt, men har begynt å handle inn mat for en uke i slengen og ser at fet hjelper mot å kjøpe seg en liten sjokolade flere ganger i uka. Har fått en forkjærlighet for å starte dagen med havregryn fordi det rett og slett er fine saker når man gjerne vil gå ned litt, men samtidig få i seg noe sunt og en del proteiner.

Ser ved hjelp av den før nevnte appen at jeg stort sett ligger litt under "dagsrasjonen" med kalorier utenom de dagene vi har tatt oss en pizza. Spiser godteri og tillater litt mer usunnhet på lørdager. Iflg min samboer som har vært toppidrettsutøver er det lurt fordi man da unngår at kroppen innstiller seg på sparebluss.

Endret av absinthia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:natti:

Nå har jeg lastet den ned, blir spennende å følge med på denne! Den vil ha meg på 1200 daglig, det blir for tøft tror jeg.

Man kan bli venner også på denne appen ser jeg :)

Du får gå deg en tur eller noe om dagen, da får du en liten ekstradose å bruke. :)

Endret av absinthia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg slenger meg på denne, har ikke veid meg på en stund men kan tenke meg at jeg ligger på 75 kg, vil ned til 65 iallefall, er også bare 1.60 høy. Det jeg begynner med nå er å lage en liste over hva vi skal ha til middag hver dag, slik at jeg kan handle for en uke på en gang. Har tenkt til å trene til Jillians 30 day shred, eller 30 day ripped(?), i tillegg til å gå en del turer i startet.

Jeg vil virkelig klare dette! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der har jeg veid meg, skal oppdatere med måling når lillemann har tatt seg en lur og jeg har sendt storebroren på skola.

Vekt: 75 kilo ( ned 0,7 siden sist jeg veide meg)

Midjemål: 91 (har heldigvis minsket med 3cm på 2,5 uker -håper det fortsetter sånn!

Satser på å gå ned til ca 60 kilo, noe som burde ta ca 30uker med mitt mål om å gå ned en halvkilo pr uke.

Sist jeg var gravid var jeg 61kilo ( og lå normalt på 55-58 kilo jpå,dette tidspunktet etter fødsel, så jeg har vært litt bortskjemt med at vekten har holdt seg uten at man gjør noe spesielt, frem til for 3år siden, da jeg plutselig begynte å sitte litt mer. Har lagt på meg en del i svangerskapet, da jeg hadde bekkenløsning og ikke var så veldig mobil akkurat.

Har aldri slanket meg før, så dette blir spennende!

Edit| La til midjemål og en hel masse snakk :fnise:

Endret av absinthia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Is_te

72,6 kg på meg. 173cm

Akkurat passe syns kanskje noen, vel jeg trives ikke. Skal ned til 67-68kg innen 1.juni.

Ikke kan jeg trene på en stund, og har en treg forbrenning. Dette vil bli hardt for meg, da jeg er glad i å gå tur/jogge (litt) og har en forkjærlighet for sjokolade noen ganger i uka. Sjokoladen kommer jeg ikke til å dumpe!

Målebåndet skal jeg ta frem i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med. Har akkuar samme vekt, høyde og mål som deg.

Jeg lager knekkebrød.

2 dl av:

Linfrø

Solsikkekjerner

Sesamfrø

Havrekli

Kruskakli

Store havregryn

Og 6 dl vann.

Super gode og mettende! Har på valmuefrø, gresskarkjerner eller litt ost før jeg steker de, for variasjon.

Bare ett tips :)

Jeg er superflink i perioder, nå har jeg en down periode.

Velkommen Redbull :)Takker for oppskrift, men jeg kan dessverre ikke bruke den. Jeg er intolerant mot alt av kornprodukter og en del andre matvarer. Satser på å kunne spise litt av det etterhvert så skal huske på oppskriften :)

Hei! Jeg startet sommerkroppen-tråden, men synes det ble litt vel mange som var normalvektige/undervektige der, så det ble bare helt feil for min del... Her derimot ser det ut til at det er litt flere på min størrelse :)

Jeg startet opp i januar og veide 84 kg, nå veier jeg 81...... Gikk litt vel sakte, ja! Så nå er det skjerpings, for jeg skal nemlig til syden i starten av Juni. Så vil veie 70 kg til da, og heller fortsette etterpå. Derfor må jeg trå til skikkelig! Er forresten 174 cm høy, og ingen barn, så har ingen unnskyldning å komme med for hvorfor jeg lot det gå så langt... Veier meg hver fredag. Veide meg ikke forrige fredag fordi vekta måtte ha nye batterier, så håper virkelig jeg veier 80 kg nå. Er ca 10 uker til syden, så må gå ned 1 kg i uka. Det kan nok bli hardt.

Føler det kan være motiverende med en dato da, og jeg skal også selvfølgelig måle meg rundt midje, lår osv :)

Hvordan spiser dere andre?

Hei til deg også Glasögon :)

Jeg slenger meg på denne, har ikke veid meg på en stund men kan tenke meg at jeg ligger på 75 kg, vil ned til 65 iallefall, er også bare 1.60 høy. Det jeg begynner med nå er å lage en liste over hva vi skal ha til middag hver dag, slik at jeg kan handle for en uke på en gang. Har tenkt til å trene til Jillians 30 day shred, eller 30 day ripped(?), i tillegg til å gå en del turer i startet.

Jeg vil virkelig klare dette! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det vekta og målene.

Vekt: 90,6, magen: 109cm, lår: 62cm :flau: (aner ikke om jeg målte riktig, men målte der jeg var tykkest ;) )

Jeg har altså gått opp siden jeg startet tråden. Jeg har som jeg svarte i innlegget til Redbull en del matvarer jeg er intolerant mot og har den siste uken fråtset i alle disse varene jeg ikke burde spise, fordi det var jo ikke veiing og skikkelig start før fredag, Ja, teit, men gjort er gjort :fnise: Nå er det skjerpings :)

Glasögon, du lurte på hvordan vi spiste. Jeg tåler som sagt per dags dato ikke alt av mat. Jeg skal holde meg unna alt av kornprodukter, egg, en del meieriprodukter og gjær :grine:, men jeg skal klare dette :)

Så til frokost så begynner jeg fra i dag en smoothie med nøtter, frø, bær, olje og vann. Lunsj er et godt pålegg med salat, noen grønnsaker og noen gode fettstoffer. Mellommåltid en avocado eller en neve nøtter. Middag blir kjøtt, fugl, fisk, kylling med grønnsaker.

Til kos kan jeg ha litt salt potetgull :)

Jeg (og legen/ernæringstrapaut) håper at jeg med tid og stunder kan tåle de nevnte matvarene igjen hvis jeg holder meg lenge nok unna dem til at kroppen igjen vil godta dem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet du, jeg synes så synd på de som har matvarer de ikke tåler! Men ser at du, Japp, får til å spise mye bra likevel :) Jeg tror ikke jeg er allergisk mot noe, bortsett fra kanskje løk???? Får alltid hodepine når jeg spiser det, haha. Men det hadde kanskje vært lurt for min del å være allergisk mot godteri, fete sauser, pasta, potetgull og chips. Men sjokolade skal ingen få ta fra meg!

Over til en god nyhet.. Veide 79,4 kg idag! Herregud, så deilig å se et annet tall enn 8. Så idag spiser jeg en av mine favorittfrokoster, som jeg tror inneholder alt jeg trenger i en frokost, og den metter. Cottage cheese, eple, mandler og kanel :)

Skal måle meg også, når jeg endelig finner igjen målebåndet...

Stå på dere andre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slenger meg mer enn gjerne med jeg også og det hørtes ut som en fin dag å ha som veiedag. Er 1.63 høy og veier 79 kg. Planen er å gå ned 21 kg til å veie rundt 58 kg, men ser det litt an underveis. Har også lagt inn Myfitnesspal på telefonen, hvis noen er der og gjerne vil utveksle nick? Mitt er donotletmego der inne.

Jeg pleier å bake et veldig godt lavkarbobrød og ellers kombinere litt lavkarbo middagsretter, da høyere fokus på lavkarbo enn lavkarbo i kombinasjon med høyt inntak av fett :)

Skal legge inn mål og sånt når jeg veier meg på fredagen som kommer!

Endret av Følelsesmenneske
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slenger meg mer enn gjerne med jeg også og det hørtes ut som en fin dag å ha som veiedag. Er 1.63 høy og veier 78 kg. Planen er å gå ned 20 kg til å veie rundt 58 kg, men ser det litt an underveis. Har også lagt inn Myfitnesspal på telefonen, hvis noen er der og gjerne vil utveksle nick? Mitt er getme911 der inne.

Jeg pleier å bake et veldig godt lavkarbobrød og ellers kombinere litt lavkarbo middagsretter, da høyere fokus på lavkarbo enn lavkarbo i kombinasjon med høyt inntak av fett :)

Skal legge inn mål og sånt når jeg veier meg på fredagen som kommer!

:velkommen:

Hvordan går det med dere andre? Går forholdsvis greit med mat og trening på meg. Spent på fredagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det har ikke gått noe særlig bra her, har ikke vært hjemme.. Men fra og med imorgen blir det tilbake til gamle, gode vaner igjen :) Håper jeg fortsatt er nede på 7-tallet på fredag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med meg går det fint. Har skeiet ut i helga, men det gjør ikke noe siden jeg likevel lå over 2600 kalorier mindre enn målet når man ser på hele uka. (har det med å sovne mens jeg ser tv, og da gidder jeg ikke å spise kvelds før jeg legger meg i senga). Fikk kommentarer av svigermor og svigerinne på at jeg hadde fått mye mindre mage og tatt av mye, men egentlig hadde jeg bare gått ned et kilo siden sist de så meg - er nok turene som har gjort utslag, for jeg har virkelig fått en mye bedre kroppsform de siste to ukene! :)

Edit: Måtte bare legge til at jeg kjøpte meg ny bukse på lørdag fordi den buksa jeg kjøpte for tre uker siden var begynt å bli litt slamsete... (litt selvskryt ,å jo være tillatt).

Endret av absinthia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også være med? :sjenert:

Jeg gikk opp en del kg for noen år siden pga medisinering, og har det siste året gått ned 15 kg. Har begynt å trene nå i det siste, men sliter med angst når det gjelder å gå dit, så det blir mindre enn jeg ønsker. Men jeg utfordrer meg selv på det! :jepp:

Drikker heller ikke pepsi max i uka lenger, selv om jeg sprekker noen ganger i umotiverte uker. Men klarer meg bra nå for tiden! Ordentlige middager på ettermiddagen istedet for senere på kvelden, og bedre spisevaner generelt.

Vil helst ned 20 kg til, men det kan hende jeg nøyer meg med 15 også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ikke gått noe særlig bra her, har ikke vært hjemme.. Men fra og med imorgen blir det tilbake til gamle, gode vaner igjen :) Håper jeg fortsatt er nede på 7-tallet på fredag!

Når man ikke er hjemme er det lov å skeie ut litt (hvertfall sier jeg det ;) )

Med meg går det fint. Har skeiet ut i helga, men det gjør ikke noe siden jeg likevel lå over 2600 kalorier mindre enn målet når man ser på hele uka. (har det med å sovne mens jeg ser tv, og da gidder jeg ikke å spise kvelds før jeg legger meg i senga). Fikk kommentarer av svigermor og svigerinne på at jeg hadde fått mye mindre mage og tatt av mye, men egentlig hadde jeg bare gått ned et kilo siden sist de så meg - er nok turene som har gjort utslag, for jeg har virkelig fått en mye bedre kroppsform de siste to ukene! :)

Edit: Måtte bare legge til at jeg kjøpte meg ny bukse på lørdag fordi den buksa jeg kjøpte for tre uker siden var begynt å bli litt slamsete... (litt selvskryt ,å jo være tillatt).

Så bra med den buksa, det er veldig god følelse når man må kjøpe nye klær fordi de gamle er blitt for STORE! :fnise:

Jeg vil også være med? :sjenert:

Jeg gikk opp en del kg for noen år siden pga medisinering, og har det siste året gått ned 15 kg. Har begynt å trene nå i det siste, men sliter med angst når det gjelder å gå dit, så det blir mindre enn jeg ønsker. Men jeg utfordrer meg selv på det! :jepp:

Drikker heller ikke pepsi max i uka lenger, selv om jeg sprekker noen ganger i umotiverte uker. Men klarer meg bra nå for tiden! Ordentlige middager på ettermiddagen istedet for senere på kvelden, og bedre spisevaner generelt.

Vil helst ned 20 kg til, men det kan hende jeg nøyer meg med 15 også.

:velkommen: til deg også!

:klemmer: til deg for at du er så tøff å komme deg ut til tross for angsten!

Pepsi Max ja, det er en stor synd her også :S Jeg prøver å holde meg unna. Og de dagene jeg er flink til å få i meg en god riktig frokost så går resten av dagen så mye bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...