Gå til innhold

Veien til å bli bedre....


KaDust

Anbefalte innlegg

Jeg har vært i terapi før, så jeg vet jo sånn ca hvordan det er. Men privat har jeg ikke råd til og nav vil jeg ikke ha en dritt med å gjøre lenger.. så får bare vente. Siden jeg har personlighetsforstyrrelse og det som er bør jeg komme litt frem i køen eller?

Forresten, dagens gullkorn fra knut: "Men han synger om em bøg fisk!!" holdt på å le meg ihjel. :skratte:

Du MÅ forholde deg til NAV uansett ... Det er de som utsteder frikort. Egenandel må alle betale. Det er mange med personlighetsforstyrrelse eller andre diagnoser, så det i seg selv gjør ikke at du kommer lengre frem i køen.

Sorry, tror ikke jeg er særlig populær i dagboken din, men jeg tror kanskje du har missforstått systemet litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Joda, du er populær her. :) jeg er bare ikke fan av nav, de har fucket så mye. Vet det er mange med dette, men legen min er litt frempå og maser mye til min fordel.

Forøvrig er det jo helfo som sender ut frikort og det får man automatisk i posten etter en viss sum som er på 1800 tror jeg. Var hvertfall sånn i fjor. Måtte hvertfall ikke forholde meg til nav da :) er dette endret nå i år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en jobbdag. Uff, gruer meg sånn til å gå inn at jeg er helt kvalm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du har nok rett ang Helfo - tenker liksom på det som nav det også :sjenert:

Håper arbeidsdagen din blir bedre enn du forventer. Man kan komme et stykke på vei med å ha et positivt fokus. VELGE å se de positive tingene :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du har nok rett ang Helfo - tenker liksom på det som nav det også :sjenert:

Håper arbeidsdagen din blir bedre enn du forventer. Man kan komme et stykke på vei med å ha et positivt fokus. VELGE å se de positive tingene :duskedame:

Her er jeg enig med vinterspeil. Man kan VELGE å se det positive i ting, og man kan VELGE om man vil det negative - eller det positive ta overhånd. Jeg valgte for noen uker siden at jeg ville det positive skulle få ta overhånd i livet mitt, og selvom jeg måtte fake litt for meg selv at ting var bedre enn det var, så hjalp det meg veldig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til på jobb idag! Tenk at det skal bli en fantastisk dag. og ikke la noen rakke ned på deg. Hvorfor skal du bry deg om noen andre?? Fokuser på deg selv. Du er like mye verdt som et annet menneske, og minst like bra! Ønsker deg en kjempefin dag KaDust :strix:

Endret av LovelyMonroe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har alltid vært flink til å finne positive sider i en ting, men akkurat jobben? Nei. Arbeidsgiver er fæl, og da jeg rapporterte det fikk jeg kjeft og beskjed om å si opp om jeg ikke tålte det. Jeg får ikke lov til å gå på dø iløpet av de 4 timene jeg jobber så å drikke og spise før jeg drar på jobb funker ikke, bruker er nedlatende og fæl mot meg gjennom hele dagen og følger etter meg på alle oppgavene så jeg ikke får pause fra henne, det er mye hardt arbeid jeg egentlig skulle blitt betalt ekstra for, men som jeg ikke blir, jeg får ikke helgetillegg eller kveldstillegg og blir ikke betalt overtid, jeg får ikke ekstra lønn selvom jeg vikarierer litt and the list goes on. Hadde sagt opp om jeg hadde hatt råd, men det har jeg ikke, og jeg har ikke fått et eneste svar på noen av søknadene mine til andre jobber. Så ja, sånn er det.

Forrige gang fikk jeg hvertfall gjort noe ute i sola, men idag er jeg innestengt i kjelleren hennes med hun på halsen. Argh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe som er galt i det du sier om jobben din KaDust. Ingen kan nekte deg å gå på toalettet på jobb. Du har krav på riktig lønn, og det er vel kommunen du sender timelisten til?

Jeg skjønner at det kan være vanskelig å jobbe med en dominerende bruker, men du må ikke finne deg i å bli behandlet dårlig. Snakker dere sammen? Hva sier hun dersom du sier du må på do?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er hennes hus, kommunen vil ikke involvere seg fordi hun har krav på egne husregler. Ja, jeg sender timelista til kommunen, det eneste de gjør er å trekke meg i lønn dersom jeg har vært borte. De sa jo på intervju at de snor seg litt unna systemet og at jeg vil få utbetalt fast sum i måneden samme hva.. men jeg var desp etter jobb og takket dermed ja. De forsnakka seg forresten, de skulle ikke si det, men det glapp ut av kommunedama. Jeg har nekta å vikariere etter jeg ikke fikk noe mer lønn ut av det første gang, og jeg kjefter like mye tilbake som brukeren kjefter på meg. Jeg lar meg ikke bli behandlet som dritt, men hun gir seg ikke likevel.

Uansett, jeg fikk litt arbeid ute nå likevel, og hun følte seg groggy så dermed fikk jeg gå ut alene. Å herlige dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres virkelig ikke ut som en hyggelig arbeidssituasjon :tristbla:

Men om du må jobbe der en periode så håper jeg du får til å overdøve det negative med å presse deg selv til å tenke litt mer på alle de små positive som er ellers. Prøver det litt selv om dagen, og det hjelper meg til å slappe litt mer av og ikke stresse så fryktelig med alt det negative. Skjønner det er vanskelig, og de tunge tingene forsvinner jo ikke på magisk vis, men det kan bidra til å gjøre dagen litt lettere.

Håper resten av dagen blir god :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jo gått greit nå, for jeg driver med hagearbeid uten henne, og jeg trives med små gjøremål ute. :) desverre er jeg ferdig med denne oppgaven nå, håper på noe mer å gjøre ute. Vi får se, tar en liten pause før jeg går inn hvertfall, en 5 minutters slik at ryggen min for hvilt. Tror det er bra jeg skal til legen i morgen, for jeg føler et kink komme smygende på meg :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare et lite tips, IKKE kjeft tilbake. Det er ikke på den måten du oppnår respekt. Hev deg over hennes respektløse oppførsel og svar saklig, begrunnet og høflig - vær den gode arbeidstakeren uansett hva.

Det vil ikke si at du skal si ja og amen til alt. F.eks har alle rett til å gå på toalettet, det er ikke noe å diskutere. Det er slik du når fram. Det er ikke lov til å si opp folk fordi de går på do! :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med kjefter så er det det jeg mener. Jeg har aldri vært sånn skrikende jævel som kommer med useriøse utsagn, ikke når det er med voksne folk innenfor arbeidslivet å sånne ting (det har selvfølgelig hendt at jeg har skreket til noen av de vennene jeg har hatt gjennom hele livet, men sånn er det jo bare med de man er glad i, da klarer man ikke alltid å være like saklig :gjeiper: ). Når jeg kjefter så prater jeg mer bestemt, og det er alltid saklige og begrunnete utsagn jeg kommer med. Men det hjelper ikke uansett hva jeg sier eller gjør.

Så, jeg har gitt opp å prøve å få respekt av henne. Og arbeidstilsynet driter jeg også i, siden det bare blir ord mot ord da jeg ikke har noen håndfaste bevis.

Men men, det er bare noen måneder igjen, jeg får klare det.

-----------------------------

Deilig å være hjemme og få litt mat i magen. Nå skal jeg vaske meg litt og skifte før jeg stikker på senteret og kjøper inn litt greier til påske. :) Tenkte jeg skulle pynte litt, men vi har jo ingenting så da må jeg kjøpe duker og pynt. Vil jo ha litt påskestemning nede i denne dystre hulen. :jepp:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PinkLeaf

Så bra du fikk litt alenetid på jobb i dag, da. OG kos deg på påskepyntshopping! Jeg liker egentlig ikke gult, og ser ikke poenget med å "feire" påske, så jeg pynter ikke. Har vurdert å ha litt pynt som jeg kan sette frem hvis vi får besøk, men det har ikke blitt til det ennå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes påskepynt som ikke er gult da! Er ferdig nå, og har pyntet. Det ble ikke så bra for jeg har ikke øyne for sånt, men men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så, idag har jeg vært med Knut og byttet til sommerdekk. Altså, vi satt bilen på verkstedet til jobben hans og fikk jobben gjort for en billig penge, med helt nye dekk. Mens vi ventet på at ting skulle bli gjort var vi bortom jobben hans, drakk en kopp kakao og så vandres vi oss en liten tur ute og så på biler å sånt. Han vil tydeligvis at jeg skal skaffe meg en liten typisk jente-bil, sånn som den fiat mini osv. :hoho: Han sier at jeg er jo så jente at jeg må ha en minibil og at jeg ville vært digg i en sånn bil. Snåling!

Nå har vi spist middag, og jeg holder seriøst på å sovne. Har ført over litt musikk til mp3-spilleren hans som han ikke bruker lenger slik at jeg har noe å høre på øre under kondisjon jeg også. Telefonen min nekter jo å spille av spotify! Grr. Så da blir det å bare vrake i de sangene jeg allerede har på pcen, som ikke er så mange. Men det er jo bedre enn ingenting. Og jeg veit at det blir digg å trene til Eluveitie. :lur:

Gleder meg til jeg skal trene idag egentlig, blir deilig å få trent litt kondisjon igjen og jeg gleder meg til å få strammet opp rumpe og lår nå som forfalt grossalt mye mens jeg var syk. Håper det ikke tar så lang tid før jeg blir strammere rundt omkring, så holder jeg forhåpentligvis motivasjonen til trening oppe.

Men åh, jeg er så sinnsykt trett. Jeg veit ikke hva jeg skal gjøre med det, åååh. I morgen skal jeg til legen, kanskje jeg skal ta det opp med han at jeg er mye trett og fryser hele tiden pga dette? Jeg fyrer jo leiligheten opp til bortimot 30 grader og sitter fortsatt med pledd mens kjæresten svetter som om vi satt i en badstu. :gjeiper:

Vi håper også at det kommer noen flere katter inn et eller annet sted slik at vi snart kan få ny pus i heimet! Savner å ha en katt som løper mellom beina på deg ned trappa når man kommer hjem. Det er så koselig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor ofte jobber du? Heldigvis er det bare 4 timer, men det er da lenge nok! Og tiden går ekstra sakte når man ikke har det bra.

Lykke til hos legen i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hovedsaklig 1 dag i uka. Har jeg vært syk en gang blir det brått 2 dager noen ganger (som denne uka).

Har legetime klokka 14:00 idag. Det betyr at jeg kan sette meg litt ned med siste rest av fysikken idag og sende den inn før jeg drar. Forøvrig er jeg skikkelig uggen igjen, og lurer på om jeg er blitt syk IGJEN. :murvegg: Men vi får se hva legen sier. Har hvertfall ligget og hostet i hele natt!

Forøvrig er det skikkelig deilig å bli vekket 8 om morgenen når man endelig kan sove lenge, bare fordi bestefaren din trykker feil på telefon og presterer å ringe til deg. :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forresten sjekket hvordan jeg står til med oppgavene på skolen.. Eehh. Om jeg skal sende en innsending i uka, så går det 10 uker. Da blir jeg ikke ferdig før etter eksamen. FAEN!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...