Gå til innhold

Veien til å bli bedre....


KaDust

Anbefalte innlegg

Ps3 og Pc.:)

Kessie maser om at hun må på do, jeg klarer så vidt å løfte meg selv til doen. Jeg gikk ut med henne for at hun kunne gå på do i gresset foran her, men hun nektet å gå på do så jeg gikk inn igjen. Holdt på å kollapse. :( og nå maser hun igjen. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest PinkLeaf

Uff, det er slitsomt å være så syk! Når jeg er sånn syk (har astma, så det er ganske ofte) og jeg ikke ha hostemedisin pleier jeg å lufte så mye som mulig, og drikke kaldt vann. Av en eller annen grunn roer kaldt vann kilinga i brystet, hvertfall for meg :)

Håper legen din ringer opp igjen snart, det burde jo ikke drøye så veldig, da! Kjipt å måtte vente på sånt. Kanskje du kan prøve å ringe apoteket og spørre om råd? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvd å søke på kjerringråd? Jeg hadde en skikkelig hoste for et år siden eller noe, holdt både meg å sambo våkne, så det endte alltid med at jeg sto opp. Da fant jeg et tips om å spise en spiseskje med ren honning (skikkelig ekkelt egentlig) og da slutta jeg å hoste for den natta og fikk sove igjen. Jeg var heldigvis ikke syk i tillegg, så har ingen tips på det.

Håper du blir bedre snart :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd te med honning, og det er det beste jeg kan gjøre. Honning smaker skikkelig dritt og gjør meg kvalm, og siden jeg er kvalm fra før pga sykdommen så er det ikke så optimalt å stappe i seg det. Har alt kastet opp en gang. :daane: Men ja, kan jo google kjerringråd. Takk Inwe. :)

Jeg har astmatisk bronkitt, så er relativt ofte syk jeg også. Men som regel får jeg bronkitt i stedet for streptokokker og det takler jeg bedre for er ikke sånn sinnsykt sykdomsfølelse av det. :gjeiper: Men uff. Han har ennå ikke ringt, har vel glemt det. Legekontoret stengte for over en time siden så har mine tvil om at jeg hører noe som helst..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Levitate

Huff! Du må snart ta å bli frisk altså! Spis et drøss med appelsiner, kiwi og frukt som ellers inneholder C-vitaminer og drikk varm melk med honning (i min verden smaker ikke dette som godt, men fungerer etterhvert).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har spist den frukten jeg kan og drikket juice. Men er jo ikke vits i å overøse da kroppen bare tar inn et visst antall vitaminer uansett. :gjeiper: Men det er jo lov å tro at det hjelper. :lur:

Varm melk med honning. :spy: Neida, har ikke smakt det før. Men det høres ekkelt ut.

Føler meg ellers ganske bra psykisk da, selvom kroppen sliter fysisk. Sikkert fordi jeg ikke trenger å gå ut når jeg er syk, jeg får ikke sett meg i speilet og får ellers "fri" fra alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Formen er ikke bedre, legen glemte meg i kaoset (forståelig, han har svært mange pasienter fordi han er en veldig god og respektert og populær lege) og jeg sitter nå med en klynkende hund. Ja, Kessie driver nemlig å sipper over at Knut gikk ut uten henne. :gjeiper: Hun tåler det absolutt ikke at en av oss går ut uten henne, og at den andre sitter igjen med hun inne har ingenting å si. Jippi! Jeg veit hun ikke må på do, for hun var ute og gikk 5 minutter siden.

:daane:

Jaja. Knut er på trening og etter treningen stikker han i butikken for meg. Jeg vil nemlig ha grøt. :sikle: Men siden jeg ikke er i form til å lage noen og han ikke veit hvordan blir det vel fjorland risgrøt. Men godt det og, og akkurat nå bryr jeg meg ikke om sunnhetsnivå. Tihiii.

Også startet jeg på Mass Effect 3 spillet i sted. ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅH jeg blir alltid så hekta av Mass Effect, og nå er jeg det igjen. Selvom hodet sprenger og jeg hoster for full hals så glemmer jeg det litt bort når jeg spiller i det minste (selvom spillinga ikke hjelper på hodepina, heller tvert imot)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det i xbox ;) Og de dagene jeg har samvittighet nok så kan jeg sette meg ned med Assassins Creed :)

Men er sjeldent though!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Levitate

Savner mine tider som gamer! Har mistet interessen min for gaming til depresjonen, æsj. Kjæresten min er super gamer og ønsker seg Mass Effect 3, skal kjøpe det til han kommer hjem! Her gikk det i xbox 360 før, helt til jeg rett og slett ble forbannet på hele jævla boksen (fikk problemer med livekontoen min og eneste måten å rette oppi det på var å ringe kundeservice og gjøre mye tull som angstfylte meg ikke turte) og byttet til PS3 (som min kjære sverger til). Spiller litt med han i ny og ne, skytespill all the way. :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er gøy. :nigo: Jeg spilte mye mer ps3 før, men mistet interessen jeg og i depresjonen. Men synes faktisk det er mye morsommere å spille på pc! Også er det deilig å leve seg inn i spill noen ganger. Sånn som i Mass Effect, jeg skulle ønske jeg faktisk var personen jeg spilte. Det er kjærlighetsdrama osv osv der, man får velge litt selv hvordan personligheten er og hvilke valg man tar. Åh, også blir det bare bedre og bedre for hvert spill. Håper ikke at Mass Effect 3 er det siste, selvom det er mest sannsynlig. :( Er ingen andre spill jeg liker SÅ godt.

Men men.

Idag er formen helt lik som igår. Starter å tvile på at jeg kommer meg på jobb på torsdag. Er jeg ikke bedre i morgen får jeg ringe og si at jeg er syk. Er liksom ikke i form til å skrubbe og polere en terrasse nå (for jeg vedder på at det er det brukeren vil jeg skal gjøre).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er man syk er det uansett like greit å komme seg helt før man jobber, ellers blir det jo gående :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jepp. Men hun arbeidsgivern min er så sær at hun klikker helt i vinkel om jeg er syk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Joda, men jeg har vært syk en god del siden jeg ble ansatt (men jeg advarte om at det kom til å skje). Men siden hun er en glemsk gammel hurpe så truer hun med å si meg opp hver gang. :gjeiper: Jaja, jeg bryr meg ikke egentlig. Trenger bare jobben ut sommeren siden jeg begynner heltid på studier til høsten uansett. Og om jeg blir sparket før den tid, så klarer jeg meg uansett siden arven kommer snart. Ikke det jeg vil bruke pengene på, men blir det nødvendig så blir det nødvendig.

Vi får se!

Nå er jeg utslitt, Knut har vært å henta resept til meg på legekontoret mitt idag. Legen skrev ut Pinex Forte for at muskelsmertene skulle avta og for at jeg kan sove mer. Men apoteket kunne ikke gi den ut før i morgen klokken 10, fordi de måtte lage den først? Skjønner ingenting, jeg. Blir vel en søvnløs natt til da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Levitate

Teite apoteket. Lage den først? Hva er det du skal ha for noe egentlig? Ikke bra med søvnløs natt. Kjenner til den følelsen. :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pinex Forte. Skjønner ikke hva de må lage? Og skjønner heller ikke hvorfor jeg fikk Pinex Forte for hostinga. Det hjelper jo mye på muskelsmertene og brystsmertene, men hostinga da? Er jo den som tar livet av meg her!

Æsj, nå har jeg våknet av å hoste som faen 5 ganger siden jeg la meg halv 12. Umulig å få sove, så jeg måtte bare stå opp. Får ikke til å ikke hoste siden lungene mine er fulle av slim. Hvert lite åndedrag gjør vondt som bare det. :( Sitter å kaldsvetter som bare det nå. Følte også at jeg måtte stå opp slik at Knut får seg søvn før jobben i morgen. Stakkars. Nei, uff. Jeg orker ikke mer. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...