Gå til innhold

Veien til å bli bedre....


KaDust

Anbefalte innlegg

Jeg liker ikke sjefen din :( Det er da helt normalt å måtte på do et par ganger iløpet av en arbeidsdag! Men du klarer deg, det er jeg sikker på! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er jeg gjennomført sliten. Jeg har måttet vaske vinduene utvendig, og vaske terrasse og geleneder og trapp idag. Terrassen hennes er større enn hele leiligheten min, så det er ganske slitsomt å måtte skrubbe den. I starten var jeg ganske nøye og gelenderet så nesten nymalt ut der jeg hadde skrubbet. Men det gikk visst for tregt for den kjerringa, så jeg måtte jobbe fortere for å bli ferdig. Med andre ord ser det like Jævlig ut der ennå, men samme faen..

Ryggen verker, kroppen skriker og kroppsarbeid på tom tank er dritt.

Fikk i det minste brukt hele dagen min ute...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det er ikke morsomt å mistrives på jobb :( Det høres lenge ut at du skal jobbe der helt til høsten!? Det kan ikke være bra for hverken deg eller henne?

Er du ansatt i kommunen eller er det et privat firma som har ansatt deg? Er det vanlig å måtte jobbe med så mye huslige gjøremål? Jeg trodde at en personlig assistent skulle bistå brukeren slik at denne kunne fungere optimalt ikke bare gjøre fysisk arbeid i huset ... I kommunen her jeg bor må brukeren betale ekstra dersom BPA`en skal gjøre husarbeid som det du beskriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ansatt i kommunen. Det er det samme om jeg skal gjøre sånt arbeid eller ikke, for sjefen i kommunen er den som kludrer med systemet. Hadde jeg hatt bevis for unnastyringen dems hadde jeg gått til arbeidstilsynet, mn jeg har ingenting å gå på, og jeg har ikke råd til å miste jobben.. brukeren er blind, så jeg vet heller ikke om dette har noe å si. Men uff, jeg vet ikke hvordan jeg skal holde ut. I sommer skal jeg vikarierende litt også, så jeg må jobbe 8 timer i strekk noen dager. Aner ikke hvordan jeg skal komme meg gjennom det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liste over hva som må gjøres i morgen:

-Ta oppvasken

-Henge opp tøy

-Sette på ny klesvask

-Gjøre ferdig Fysikk innsending 4, og sende den inn

-Gå til butikken og få skaffet noe som kan lage en god middag til meg alene.

-Trene

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hittil har jeg ikke gjort noe av det. Men bare vært våken i 40 min. Skal lage meg frokost mens det er reklame (Say Yes to the Dress). Så skal jeg starte på fysikken etterpå. Det er planen hvertfall, håper jeg klarer å gjennomføre.

Det er så vanskelig å gjøre noe når man er så stresset. Er stresset som bare det fordi jeg har mye å gjøre på kort tid! Men det blir jo selvsagt ikke bedre av at jeg ikke får gjort noe. Skal se langt frem til jeg føler meg lettet. Uff, jeg må bare få kommet igang. Hvorfor er det så vanskelig? :(

Jeg må hvertfall få sendt melding til tante om at jeg er frisk igjen, så jeg kan fortsette å dra nedover dit å gjøre skolearbeid hos henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei :strix:

Forstår du blir stresset av å ha mye å gjøre, og av å vite at det er mye som skal gjøres. Men et lite tips kan være at du sier til deg selv at når du er ferdig og gjøre det du skal gjøre idag, og orker, så kanskje du kan lage en kosekveld for deg selv? Ta fotbad, spise noe sunt og godt... se en sesong av sex and the city ( :hoho: , jeg er hekta...), bare kose deg og prøve å tenke igjennom de positive tingene i livet ditt :)

Hva er det i nærmeste fremtid du gleder deg til? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liste over hva som må gjøres i morgen:

-Ta oppvasken

-Henge opp tøy

-Sette på ny klesvask

-Gjøre ferdig Fysikk innsending 4, og sende den inn

-Gå til butikken og få skaffet noe som kan lage en god middag til meg alene.

-Trene

Så bra du har laget deg en liste, det er veldig lurt, og gjør det selv også :) Synes det er greit å lage meg noen mål for uka om mandagene, mål som jeg kan klare og innfri, og ikke sånn som klesvask og sånn, men mer som at jeg vil prøve å tenke positivt, vil trene, gjøre noen andre glad... osv :)

Du har i hvertfall fått hengt opp tøy, og det er jo bra! Viss du er kjapp nå så får du tatt oppvasken(gjerne med litt musikk til, så blir du i litt godt humør!), hive på en maskin med klær.. og resten av det på listen du orker.. så, som jeg skrev over... unne deg noe godt, det kan du gjøre hver kveld det! Altså, snakker ikke om mat... men om det å la kroppen få hvile, kanskje etter en god varm dusj... osv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk LovelyMonroe :klem:

Jeg kan faktisk ikke komme på noe jeg gleder meg til i nærmeste fremtid. Er bare nervøs og stressa for det som kommer fremover nå. :sukk:

Lister er fine de, men jeg sliter virkelig med å følge de, uansett om de er for en dag, en uke eller en måned. Vet ikke hvorfor, har alltid vært sånn, men tenker det er pga press. Legger vel altfor mye press på meg selv.

Jeg må rekke alt det andre du sa innen halv 5. Vi får se om jeg klarer det, må isåfall bli i pausene på One Tree Hill.

Trene skal jeg uansett få gjort da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PinkLeaf

Jeg er enig med LovelyMonroe. Jeg føler ofte at stress avler stress, så det å ta en pustepause på slutten av dagen er nok et godt tips! For min egen del pleier jeg også å bruke "belønningssystemet" som hun nevner - det funker flott for meg. :)

Og jeg tror du klarer å få gjort det du skal frem til halv fem. Jeg har troa på deg, Kadust! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror også du kan få gjort en del innen den tiden du selv bestemmer, bare å ikke sitte på KG :hoho:

Men viss ikke du får tid, så ikke stress... det er da en dag imorgen også? :) Det ordner seg alltid... er selv flink til å utsette.... og utsette.. og utse....tte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... ingenting spesielt du skal? Eller noe besøk du skal få? Noen du skal til? Kanskje du kan lage deg noe å se frem til da, som helgen... at du kanskje skal tilbringe den med noen spesielle, eller bare deg selv for den del... ha litt homealone spa, ååh.. det er deilig! Spise noe god mat... se en film... blir ikke bedre enn hva man selv gjør det til :klemmer:

Endret av LovelyMonroe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk tatt oppvasken, og satt på en maskin med klær. Men det er jo skolearbeidet jeg har hast med! Er 69 dager forsinka med flere innsendinger, og jeg har 1 måned på meg til å bli ferdig med alt - jeg er halvveis. :( Er så stressa frem til eksamen så er jo DET jeg virkelig sliter med å få gjort.

Joda, helgene er koselig nok de. Er jo deilig å ha samboer hjemme hele dagen. Men ikke noe jeg sånn gleder meg veldig til, jeg er jo hjemme hele uka ellers og (bortsett fra 1 dag jobb). Så det er liksom ikke noe stort. Og hjemme-spa å sånn er deilig når man får gjort det, men jeg orker sjeldent å sette igang med det siden jeg ikke har så mye penger til spa-greier, og har ikke noe som er spesielt deilig å behandle seg med. Nja, jeg vet ikke jeg. Er ikke noe besøk jeg skal få eller noe sånt hvertfall, jeg har ikke akkurat noe særlig med nettverk rundt meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PinkLeaf

Jeg pratet akkurat med venninnen min som er til behandling for personlighetsforstyrrelser (du husker kanskje jeg nevnte henne i en tråd tidligere?). Hun nevnte akkurat det med belønning for å gjøre ting man har planlagt. Hun har fått i "oppdrag" å gi seg selv en gullstjerne (faktisk) for hver gang hun har utført det hun har planlagt. Når hun har ti gullstjerner så kan hun skjemme seg bort med ekstra god middag, kjøpe en veske eller et plagg, eller ta helg midt i uka. Det funka visst kjempebra :jepp: Jeg mener ikke å leke fagperson, men kanskje det funker? :) Da kan du jo ta pause med god samvittighet etter du har gjort listen din. Har du forresten vært borti SMART-mål? :) Spesifikke, Målbare, Akseptable, Realistiske og Tidsbestemte mål - de bruker jeg en del i jobben, og da jeg studerte i fjor for å strukturere arbeidsmengde. :)

Jeg kan forresten putte isbiter i et glass vann hvis du ønsker :) Skjønner ikke hva folk ble så sure for i den andre tråden din.. :snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg skjønte ikke helt problemet selv. Det er da ikke å be andre gjøre oppgaven for meg når de bare lar vannet stå å gjøre som det skal, og så konkluderer jeg alt selv? ...

Kanskje. Jeg veit ikke. Uff, skulle ønske jeg bare kom inn til psykolog med en gang. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest PinkLeaf

Ja, det er synd du må vente! Det burde jo virkelig ikke være sånn. Når får du komme til psykolog, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke, skal spørre hvor lang ventelisten er når jeg skal til legen på fredag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan selv ringe rundt til privatpraktiserende psykologer. Så lenge de har avtaler med nav er det det samme hvor du går. Etter at du har betalt egenandelen på rundt 2000 blir all helsehjelp gratis.

Håper at du får psykologtime snart. Du virker som en jente som kan tjene mye på det ... jeg mener at det virker som om du har masse ressurser og at du vil komme til å klare alt du ønsker - bare du får sortert litt :)

Men det er ikke bare lett å gå i terapi altså ... så du må regne med noen år der du jobber mye med deg selv. Det er du som har hovedoppgaven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i terapi før, så jeg vet jo sånn ca hvordan det er. Men privat har jeg ikke råd til og nav vil jeg ikke ha en dritt med å gjøre lenger.. så får bare vente. Siden jeg har personlighetsforstyrrelse og det som er bør jeg komme litt frem i køen eller?

Forresten, dagens gullkorn fra knut: "Men han synger om em bøg fisk!!" holdt på å le meg ihjel. :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...