Gå til innhold

Veien til å bli bedre....


KaDust

Anbefalte innlegg

Idag har jeg fått gjort noen matteoppgaver. Bestemte meg for å bare gjøre eksamensoppgavene fra de siste 3 årene, og lære det meste som kommer på eksamen på den måten. Jeg har fått til noen av oppgavene (tror jeg, det er jo ikke noe fasit noe sted :klo: ), men er flere der jeg ikke skjønner selv ved hjelp av boka. Har spurt en som har hatt slik matte før om han kunne forklare de for meg, så får vi se om jeg får noe ut av det når han har svart..

Nå har jeg sittet å hikket i 20 minutter. Ingenting hjelper, og jeg får det rett og slett ikke bare bort! ÆÆÆH.

Tanta mi er gravid igjen også, hun er ni uker på vei idag. Spennende.

Jeg føler meg helt tom, og er lei alt egentlig. Vil bare gjemme meg bort i en eller annen spillverden, men jeg har bestemt meg for å ikke spille noe som helst før jeg er ferdig med eksamen, for jeg klarer ikke å stoppe før jeg har runna det om jeg først starter, og da blir jeg brått sittende altfor mye når jeg egentlig burde lest til eksamen. Selvom jeg ikke klarer helt å lese så mye til eksamen nå heller.

Legen har sendt henvendelse slik at jeg blir utredet for add igjen. Håper de finner noe mer ut nå, var visst en litt mer avansert utredelse enn det jeg gikk igjennom forrige gang, og denne gangen hos en nevropsykolog. Det blir bra, forhåpentligvis.

Tror også jeg har fått regnbuehinnebetennelse igjen. Æsj, da må jeg virkelig ringe Sandvika Øyelegesenter for å skaffe time der, siden de ennå ikke har fått ut fingern fra da de kansellerte den forrige timen min pga akutte tilfeller. Kan jo bare fikse selve betennelsen hos legen min, men når jeg får det så ofte så må jeg få sjekket øynene mine hos spesialister for å sjekek at det ikke er noe farlig bak. Noe det sikkert er med tanke på øye-historikken i familien. Blehh. Men jeg tør ikke ringe, og vet ikke om det går å sende mail. Jeg får bare sjekke, jaja.

Matlysten er fortsatt lav,og jeg må tvinge i meg mat jeg ikke har lyst på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest PinkLeaf

Spennende med ny fetter eller kusine da! :)

Så bra at legen har sendt deg til utredning, håper ventetiden blir kort. :) Smart å begynne å se på eksamenesoppgaver forresten! Det er de jeg lærer mest av kjenner jeg. :jepp: Lykke til med mer oppgaveløsing!: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du har fått gjort litt matte! Det kan nok være lurt å jobbe med gamle eksamensoppgaver ja. Og da merker du enda bedre hva du kan, og hva du trenger hjelp til. Håper han kan hjelpe deg! :) Veldig smart av deg å ikke spille noe ja.

Kanskje de finner ut noe mer med en mer avansert utredelse ja, satser bare på at det går kjapt! :klemmer: Jeg har så lyst til å hjelpe deg...

Synd med regnbuehinnebetennelse igjen, sikkert ikke dumt å få sjekket øynene nei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke sett den enda, og helt ærlig vet jeg ikke om det blir noe av. Knut fikk igjen bilen fra verksted, med en regning på 25600kr (egentlig 46000 men ble trukket fra en del av arbeidet siden det er de som har tukla og rota med den bilen i over ett år nå uten å finne feilen til motorlampa). Så vi må spikke og spare på det vi kan.

Har også vært en del hos legen i det siste. Allergiprøvene mine på matvarene mine var fine, så det var som jeg trodde, at jeg ikke er allergisk mot noe. Så nå må jeg inn til en skopi hvor de skal se på tarmen min for å finne ut noe mer. Han tror fortsatt det er en slags tarmbetennelse av div årsaker. Gruer meg, det gjør visst JÆVLIG vondt det der. :haar:

Har også fått regnbuehinnebetennelse igjen. Legen sa at det kan ha noe med tarmbetennelse å gjøre, for har man det ene er man visst veldig utsatt for det andre. Typisk det vett! Og jeg må visst være raskere inn når jeg mistenker at jeg har det igjen, ellers kan jeg bli blind. :hakeslepp:

Dagene går nå opp og ned, jeg har mine anfall hvor alt bare faller i tusen knas og alt jeg vil er å gråte, men så er vi på steder som treningsstudio, butikken etc og da funker det ikke helt. Knut tror at jeg bare har vært skikkelig grinete i det siste, selvom jeg har sagt at jeg ikke er det. Jeg har vært litt irritert pga div ting, men ikke på han og trodde jeg egentlig la skjul på det ganske godt, men tydeligvis ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oida, litt av noen utgifter for tiden ja. Kjipt når det skal være sånn!

Typisk å få alt på en gang ja, men hvis de vet hva det er, kanskje de kan fikse det? Jeg håper virkelig det! :klemmer:

De merker nok mer enn vi tror, de der kjærestene våre. Derfor tror jeg det er best å ikke legge skjul på sånne ting, for da tror de at der er de som har gjort noe galt. Men jeg skal selvfølgelig ikke fortelle deg hva du skal gjøre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hater HATER HAAATEEEER synet mitt! Faen, så irritert jeg blir! Nå har jeg igjen fått regnbuehinnebtennelse (nesten så jeg tror jeg har fått det kronisk :() og ser ikke en dritt i lys med andre ord. Siden jeg har det, får jeg igjen ikke brukt linser og jeg må derfor gå med briller. Som igjen betyr at jeg ikke får brukt solbriller, som igjen betyr at jeg bør holde meg inne ellers kan jeg bli blind.

MEN FAEN DA! Det er fint vær, jeg vil ut i sola og få fregner (siden jeg ikke får farge), jeg vil studere i frisk luft! Men jeg ser jo ikke en damn shit når jeg er ute, og jeg får bare helt sinnsykt vondt i øya. Åh, hvorfor må jeg være nesten blind, og få sykdommer som gjør meg blind? :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PinkLeaf

Uff så uheldig! :klem: Fungerer det å rusle tur med kun solbriller, da? Det hjelper fort på rastløshet og humøret. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vil jeg ikke se hvor jeg går. Jeg er ekstremt nærsynt. :(

Men men. En positiv side: Matlaging er ikke like hatefullt lenger, selvom det er et ork på det lille kjøkkenet vårt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så kjipt! Dumt å ikke kunne sitte ute og lese i godværet. Men lese inne går greit, eller? Med vanlige briller på? Fordelen er jo at du ikke sovner i sola... Eh, prøver å finne det positive i det... :sjenert: Ikke sikkert mitt lille forsøk hjelper noe særlig, er jeg redd!

Lite kjøkken er et problem her også. Men så bra at det ikke er (like) hatefullt i alle fall! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, for inne så blir jeg bare distrahert av tv'en og dataen. :gjeiper: Eller husarbeid. Med andre ord har jeg ennå ikke fått lest en dritt, og eksamen er om 21 dager. :bond:

Jeg er så sinnsykt klar for psykolog nå, jeg er så lei av at irrasjonelle tanker skal ta over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PinkLeaf

Hehe, akvariet mitt har aldri vært så rent som før eksamen til jul. Og denne omgangen tror jeg jammen det blir ordentlig vårrengjøring hos fiskene igjen. :fnise:

Jeg har kommet i en litt sånn "boble" når jeg er hjemme og leser, der jeg ser på samme tingene hver dag - litt kjipt når hele dagen er fylt med tv og jeg har dataen ved siden av. Hvor skal jeg putte lesetid da, liksom? :lete: Så jeg tror jeg kan nesten forstå hvordan du har det når jeg som egentlig kan jobbe fokusert ikke klarer det.

Så bra at matlysten er tilbake igjen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sant! :hoho: Når en som egentlig klarer å fokusere, ikke klarer det, hvordan skal en som ikke klarer å fokusere, klare å fokusere da?

I tillegg så har jo øynene mine en sykdom som nettopp herper fokuseringa! Jeg er dømt!

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har heldigvis ingen tv-kanaler, så problemer med tv-titting har eg ikke! Dataen er distraherende da, så med en gang jeg har spist opp frokosten skal jeg skru den av... Det er kun 12 dager til eksamen, så jeg trenger at noen... :balltre: på meg! Hehe.

Har du fått noe mer beskjed om psykolog? Det tar så lang tid! :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, jeg får virkelig VIRKELIG ikke til å lese! Aner ikke hva jeg skal gjøre lenger. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sinnsykt dårlige dager for tiden hvor jeg ikke klarer å gjøre noe produktivt. Sitter bare å stirrer på skjermen og lurer på hva jeg skal ta til meg, bryter ut i full gråt og det som er. Mister matlysten IGJEN, og nå har jeg gått løs på Knut også. Stakkars samboer.

Nå har jeg lystet noe søtt, så da har jeg lagd sunne arme riddere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hater meg selv. :(

Uff, KaDust, jeg skulle ønske jeg kunne gjøre noe... Hva som helst... :(:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er egentlig helt nevrotisk nå. Har vært så mye styr nå og jeg har eksamen i morgen. Jeg vet jeg ikke står, og legen sier jeg bare får slappe av og gjøre det jeg kan. Så sa han at jeg ikke må bli skuffet om jeg ikke står siden jeg har hatt problemer med lesinga og det tar tid før jeg kommer inn til nevropsykolog. I tillegg havna bestefar på sykehus 16. mai, så jeg har vært ekstra stressa. Han er heldigvis bedre nå.

Følelsene går rett i grøfta, selvtilliten synker og jeg aner ikke hvordan jeg skal fortelle pappa at jeg ikke står. Jeg aner heller ikke hvordan Knut vil reagere om jeg ikke står selvom jeg har sagt at jeg ikke tror det går. Men han har så stor tro på meg. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...