Gjest tancos Skrevet 28. februar 2012 #241 Del Skrevet 28. februar 2012 Dobbeltmoral, altså. Hvordan? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 28. februar 2012 #242 Del Skrevet 28. februar 2012 Hvordan? En er klar over at en har gjort ting i livet tidligere man ikke ville gjort i dag, men gir ikke dama samme forståelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tancos Skrevet 28. februar 2012 #243 Del Skrevet 28. februar 2012 Så det betyr da med andre ord at kjæresten min bare burde dumpe meg, da? Siden jeg har hatt sex med ganske mange og vært det folk ville kalt løs. Folk forandrer seg. Selv om jeg hadde sex med mange i mine yngre dager, betyr ikke det at jeg har det nå, eller er utro mot kjæresten min. Faktisk kunne jeg overhode ikke tenke meg å ha sex med en fremmed person igjen noen gang. Syns det er tragisk å dømme folk ut fra sånt, uansett. Da kan man jo like gjerne la klærne, bilen eller kanskje stilen avgjøre alt. Det viktige er jo hvem man ER, ikke hvem man var, eller hva man HAR gjort. Fortid er nettopp det, FORTID! Kjæresten din valgte å ikke bry seg om at du har hatt mange tidligere sexpartnere. Det er et ærlig og HANS valg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 28. februar 2012 #244 Del Skrevet 28. februar 2012 Ja selvsagt har jeg lest hovedinnlegget. Hva tror du jeg svarte på i første innlegg jeg skrev i tråden? Jeg har jo aldri fått svar på de spørsmålene jeg har. For eksempel, hvorfor vil ikke kvinner fortelle hvor mange de har ligget med når man skal bli kjent? - Og det var ikke min historie, det var jo jentas fortelling? Og du svarte ikke på mitt. Hvem har sagt at kvinner lyver om dette? Sin seksuelle fortid er jo ikke akkurat noe man tar opp på første date. Men hvis han litt ut i forgoldet spør, så får han svar. Men det er ikke informasjon jeg frivillig deler ut, for jeg syns ikke det er relevant for mine nye forhold. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nobilian Skrevet 28. februar 2012 #245 Del Skrevet 28. februar 2012 HVor fikk du bitter ut av hennes innlegg? Hun etterlyser en forklaring på hvorfor den seksuelle historien til dama skal ha så mye å si for dere? Men det er jo ingen som klarer å gi et ordentlig svar på det. *** Hvorfor trenger hun et svar? Hvorfor trenger noen svar på det? Hun kunne like gjerne ha spurt hvorfor noen foretrekker blonde, andre mørkhårede. Man bør slippe å få sin seksuelle fortid bedømt av utenforstående. Man bør også slippe å bli avkrevd en forklaring på hvorfor man tenker og velger som man gjør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PuppyEyees Skrevet 28. februar 2012 #246 Del Skrevet 28. februar 2012 fortid er fortid, og har man forandret seg fra sin tidligere væremåte ser jeg ingen grunn til å dømme personen nedenom og hjem igjen kun fordi hun/han hadde mange ONS i tenårene / før. Hvis det er OK for deg selv å ha hatt det, mens andre ikke kan ha hatt ONS eller mange partnere o.l, så bør du gå i deg selv å finne ut om det er OK å ha sånn dobbeltmoral. De fleste fortjener enn sjanse til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tancos Skrevet 28. februar 2012 #247 Del Skrevet 28. februar 2012 En er klar over at en har gjort ting i livet tidligere man ikke ville gjort i dag, men gir ikke dama samme forståelse. Nei du missforstår. Han sier at han har gjort ting i fortiden som han anger på og ikke ville gjort i dag, men han angrer ikke på noe så stort som å ha sex med en annen person. Han angrer kanskje på at han runka men mormora var på besøk, og spotta han. Men han angrer ikke på holdningen eller oppførselen han hadde. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2012 #248 Del Skrevet 28. februar 2012 Det å forandre meninger og verdisyn etterhvert som man blir eldre har ingenting å gjøre med å være impulsiv og ha lav impulskontroll. Det er riktig. Spørsmålet er hvor raskt man lærer av feilene og forandrer meninger og verdisyn. Blir man revet med på en ONS og angrer i etterkant, men fortsetter igjen og igjen, da vitner det om dårlig selvkontroll. Det er noe annet om man faktisk tar lærdom av den ene feilen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 28. februar 2012 #249 Del Skrevet 28. februar 2012 Nei du missforstår. Han sier at han har gjort ting i fortiden som han anger på og ikke ville gjort i dag, men han angrer ikke på noe så stort som å ha sex med en annen person. Han angrer kanskje på at han runka men mormora var på besøk, og spotta han. Men han angrer ikke på holdningen eller oppførselen han hadde. Folk må jo selvsagt få ha de meninger og kriterier de ønsker, men jeg synes det er synd om man har en slik holdning til sex og seksuelle erfaringer. Da gjør man ting verre for seg selv enn de trenger å være. Som noen andre nevnte - man "straffer" kvinner med seksuell erfaring, men ender egentlig bare opp med å straffe seg selv. Det er riktig. Spørsmålet er hvor raskt man lærer av feilene og forandrer meninger og verdisyn. Blir man revet med på en ONS og angrer i etterkant, men fortsetter igjen og igjen, da vitner det om dårlig selvkontroll. Det er noe annet om man faktisk tar lærdom av den ene feilen. Det er ikke sikkert man angrer og ser på det som feil, men at man har forandret seg over tid og har nå andre prioriteringer, interesser og verdier, og har derfor ikke interesse av ONS lenger. For ordens skyld: Jeg har ikke hatt mange ONS selv, så jeg prater ikke av egen erfaring angående dette. Men jeg prater av egen erfaring når det kommer til å endre meninger og verdisyn etterhvert som man blir eldre. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2012 #250 Del Skrevet 28. februar 2012 Dobbeltmoral, altså. Dobbeltmoral er det når man stiller høyere moralske krav til sin partner enn til seg selv. Jeg stiller de samme kravene til meg selv som til dama når det gjelder synet på seksualitet, som for meg er veldig viktig. Dette er ikke dobbeltmoral. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 28. februar 2012 #251 Del Skrevet 28. februar 2012 Ja selvsagt har jeg lest hovedinnlegget. Hva tror du jeg svarte på i første innlegg jeg skrev i tråden? Jeg har jo aldri fått svar på de spørsmålene jeg har. For eksempel, hvorfor vil ikke kvinner fortelle hvor mange de har ligget med når man skal bli kjent? Forteller du hvor mange du har ligget med da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tancos Skrevet 28. februar 2012 #252 Del Skrevet 28. februar 2012 tancos: Det å forandre meninger og verdisyn etterhvert som man blir eldre har ingenting å gjøre med å være impulsiv og ha lav impulskontroll. Førstnevnte er en naturlig modningsprosess som skjer med de fleste mennesker, sistnevnte et et problem/en svakhet enkelte mennesker har. Det betyr at om du møter en i dag med felles verdier og meninger, så er det ikke gitt at vedkommende ikke vil forandre seg senere. Spesielt om man møtes i ung alder. Jeg vil si det er ganske impulsivt å ha ONS med en du bare harsnakka med i noen timer. Jeg vil også si at det er meget imulsivt å ha masse uforpliktende sex og så "Modne" seg til å mene at det ikke er noe for meg lengre Ellers spurte jeg ikke om du har gjort ting du angrer på, men ting du ville gjort annerledes i dag. Det er en nyanseforskjell der. Du kan ha tatt valg for ti år siden som du ikke angrer på fordi de var riktige for deg da, men du ville ikke gjort det samme i dag. Hvem har ting de ville gjort annerledes. Folk gjør sitt beste hele tiden. Ville du knulla en ONS annerledes? Spist er spist. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 28. februar 2012 #253 Del Skrevet 28. februar 2012 Dobbeltmoral er det når man stiller høyere moralske krav til sin partner enn til seg selv. Jeg stiller de samme kravene til meg selv som til dama når det gjelder synet på seksualitet, som for meg er veldig viktig. Dette er ikke dobbeltmoral. Det blir dobbeltmoral når du selv har tatt valg eller gjort ting i ditt liv du ikke ville gjort igjen og aksepterer det hos deg selv, men ikke kan akseptere det hos en partner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 28. februar 2012 #254 Del Skrevet 28. februar 2012 tancos: For det første så trenger det ikke være impulsivt, det kan være man går ut på byen med planer om eventuell ONS i bakhodet. For det andre så kan man også ha vært mer impulsiv når man var yngre, for så å endre seg når man blir eldre. Hvorfor skriver du "modne" i anførselstegn? Det er mange som har gjort ting de angrer på. Eventuelt er det ting de ikke angrer på, men som de ikke ville gjort på samme måte i dag. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2012 #255 Del Skrevet 28. februar 2012 Hvis det er OK for deg selv å ha hatt det, mens andre ikke kan ha hatt ONS eller mange partnere o.l, så bør du gå i deg selv å finne ut om det er OK å ha sånn dobbeltmoral. Ja, dette er et eksempel på dobbeltmoral. (@Tabris) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tancos Skrevet 28. februar 2012 #256 Del Skrevet 28. februar 2012 Det blir dobbeltmoral når du selv har tatt valg eller gjort ting i ditt liv du ikke ville gjort igjen og aksepterer det hos deg selv, men ikke kan akseptere det hos en partner. Teit formulert. Er det dobbeltmoralsk å angre på at en skjøt ballen i eget mål under norwaycup kontra at kjæresten angrer på å ha hatt mange uforpliktende sexpartnere? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 28. februar 2012 #257 Del Skrevet 28. februar 2012 Teit formulert. Er det dobbeltmoralsk å angre på at en skjøt ballen i eget mål under norwaycup kontra at kjæresten angrer på å ha hatt mange uforpliktende sexpartnere? Hvor gammel er du? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2012 #258 Del Skrevet 28. februar 2012 Nei du missforstår. Han sier at han har gjort ting i fortiden som han anger på og ikke ville gjort i dag, men han angrer ikke på noe så stort som å ha sex med en annen person. Han angrer kanskje på at han runka men mormora var på besøk, og spotta han. Men han angrer ikke på holdningen eller oppførselen han hadde. La meg også føye til at det ikke er det å angre det er noe galt med. Om man gjør noe galt og angrer på det, så er dette langt å foretrekke framfor å unnskylde seg og fortsette som før uten dårlig samvittighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tancos Skrevet 28. februar 2012 #259 Del Skrevet 28. februar 2012 tancos: For det første så trenger det ikke være impulsivt, det kan være man går ut på byen med planer om eventuell ONS i bakhodet. For det andre så kan man også ha vært mer impulsiv når man var yngre, for så å endre seg når man blir eldre. Hvorfor skriver du "modne" i anførselstegn? Det er mange som har gjort ting de angrer på. Eventuelt er det ting de ikke angrer på, men som de ikke ville gjort på samme måte i dag. Du skriver i et innlegg over at det er en naturlig modningsprosess, derfor hattetegnene. Det er impulsivt nok for meg. Få går på byen med et mål om at "I dag skal jeg ha ONS". De fleste går på byen for å ha det gøy, møter kanskje en hunk og blir med hunken hjem. Uansett er det ikke en holdning jeg liker at en jente har hatt eller har nå. Jeg har aldri vært slik og jeg vil derfor finne en lik meg. Jeg tror jeg forstår mer nå. Du angrer ikke på at du hadde mye uforpliktende sex før, men det er ikke rett nå. Du lever annerledes nå. Uansett blir det for impulsivt for meg og tydelig vis for noen andre gutter også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tom1986 Skrevet 28. februar 2012 #260 Del Skrevet 28. februar 2012 Så det betyr da med andre ord at kjæresten min bare burde dumpe meg, da? Siden jeg har hatt sex med ganske mange og vært det folk ville kalt løs. Folk forandrer seg. Selv om jeg hadde sex med mange i mine yngre dager, betyr ikke det at jeg har det nå, eller er utro mot kjæresten min. Faktisk kunne jeg overhode ikke tenke meg å ha sex med en fremmed person igjen noen gang. Syns det er tragisk å dømme folk ut fra sånt, uansett. Da kan man jo like gjerne la klærne, bilen eller kanskje stilen avgjøre alt. Det viktige er jo hvem man ER, ikke hvem man var, eller hva man HAR gjort. Fortid er nettopp det, FORTID! jeg ville dumpet deg på dagen. jeg dumpet en ellers veldig bra jente som har vært med for mange gutter, fordi jeg vet jeg kan få bedre. jeg vet jeg kan få en bra jente som også er kresen. som ikke ligger med alt og alle. videre, kvinner og beta menns manglende evne til å stå for sine tidligere handlinger er bare ynkelig. selvfølgelig dømmes man mtp sin fortid. å tro el håpe noe annet er naivt og virkelighetsfjernt. dine tidligere erfaringer former deg som person. det sier mye om deg som person. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå