Gå til innhold

Seksuell fortid


Gjest Vampen

Anbefalte innlegg

Folk er forskjellige, gitt.

Seriemonogamister elsker jo alle de er sammen med, men jeg er helt ærlig mer skeptisk til en person som trenger to hender for å telle eks-kjærester enn en som trenger en kuleramme for å telle seksualpartnere.

Folk er forskjellige, ja. Jeg er nok mest skeptisk til sistnevnte ;) Men hvis man har veldig mange forhold bak seg så forteller det meg at sjansene for å få til et langtidsforhold med henne er små, samt at hun ikke takler å være singel, så jeg ville nok styrt unna her også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det blir vel som folk som har langvarige vennskaper kontra mennesker som aldri har venner lengere enn et par tre måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Det blir vel som folk som har langvarige vennskaper kontra mennesker som aldri har venner lengere enn et par tre måneder.

Jeg var gift i 16 år, Waco, og var aldri utro. Er jeg tøsete og løs når jeg forteller deg at jeg har hatt noen forhold etterpå, kan telle dem på én hånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er sex flere ting. Noen ganger ønsker jeg sex for å føle nærhet til noen, da vil jeg ha det med noen jeg kjenner og som jeg er forelsket i. Andre gang ønsker jeg det rett og slett fordi jeg har lyst på, og er kåt. Da holder det at jeg finner en jeg har god kjemi med.

Ja, dette er en utbredt holdning. Jeg deler den ikke, men folk bør leve på den måten de blir mest lykkelige av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med og ha den atferden med impulsiv lyst og handling og det og ikke ha den atferden kan oppsummeres slik.

I alle forhold er det oppturer og nedturer. Skal det være glede og latter må det også være motgang og tristhet. Ingen skygge uten sol for og si det sånn.

Så kan det være da at man er litt depressiv i forholdet, kanskje man har kranglet og vært uvenner og man føler alt annet enn forelskelse og begjær for hverandre.

- Kan man da finne det hensiktmessig og dra på byen for og plutselig bli kåt på en fremmed? Han fremmede smiler og kjemien er i boks? Han gir masse komplimenter og får deg til og le slik at du blir lysten? Han kiler deg litt på innsiden av armen slik at det begynner og krible i klitoris? Han spanderer masse drikke mens du forteller hvor gjerrig og slem samboertypen din er som ba deg være hjemme fordi dere skylder husleie. Og i fylla så puler du fordi du er vant til og pule på fylla når du er nedfor og trenger litt lykke.

Mandagene er forskjellig for kvinnene som har impulsbasert sex og de kvinnene som ikke har impulsvbasert sex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk kan argumentere for og imot, men jeg vil uansett ha en jente som er som meg, og har vært som meg, og blir som meg. Om kvinner her som er liberale hadde sjekket meg hadde jeg avvist dem gitt at jeg hadde vist om deres holdning. Det er nok forklaring til ts.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt riktig. For meg handler det i bunn og grunn ikke om antall partnere, men om omstendighetene rundt sexen.

Dette er bare fint, synes jeg. Problemet er hvis hun ikke har elsket dem hun har hatt sex med, eller i det minste hatt et nært forhold til vedkommende utover det rent fysiske.

Ja, ok - men da må jeg konkludere litt igjen:

Så hva er da min seksualitet og verdisyn basert på? At jeg ville gjort noe om omstendighetene lå tilrette for det - eller hva jeg faktisk har gjort basert på akkurat de samme prinsippene - nemlig hva jeg verdimessig/moralsk/lystmessig synes er greit?

Holdningene mine har jo vært de samme hele veien, uavhengig av hvor få eller mange jeg har rukket å feie over.

Uansett så blir ikke dette en problemstilling da jeg aldri kommer til å fortelle om, eller spørre etter antall sexpartnere i dette eller eventuelle andre fremtidige forhold.

Hele denne diskusjonen hadde jo vært unngått om bare folk hadde innsett at hele spørsmålsstillingen er meningsløs - man blir ikke mindre eller mer elsket av et annet menneske om de har hatt 5, 8 eller 20 sexpartnere tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir vel som folk som har langvarige vennskaper kontra mennesker som aldri har venner lengere enn et par tre måneder.

Noe er galt da, ja. Enten noen lite attraktive trekk ved personen, eller at hun stiller umennekelig høye krav til partneren sin, eller at hun fort går lei menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tancos, problemet er at kvinnene her har funnet det regningsvarende og ikke fortelle om hvordan man er... Ikke bare har de funnet det iorden og lyve om seg selv. Men de har faktisk rettferdiggjort løgnen, slik at de ikke en gang får dårlig samvittighet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maria_Marihøne

tancos, problemet er at kvinnene her har funnet det regningsvarende og ikke fortelle om hvordan man er... Ikke bare har de funnet det iorden og lyve om seg selv. Men de har faktisk rettferdiggjort løgnen, slik at de ikke en gang får dårlig samvittighet!

Hvem har sagt at de lyver?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest igjennom hele tråden tar jeg et par skritt bakover og prøver å besvare spørsmålene i åpningsinnlegget:

Hvorfor er det sånn??

Her ,som ellers når temaet er ONS og kvinner, dreier store deler av diskusjonen av og blir til fordømmende mannfolks forsvarstaler for eget trangsyn.

Man trekker sammenlgninger mellom ONS og:

- kjøp av sex

- pedofili

- voldtekt

- narkotikamisbruk

- og sikkert noe jeg har glemt

...selv om ONS, i motsetning til alle punktene over, er:

- frivillig for begge parter

- sundt for begge parter (sex er helsefremmende, vet dere!)

- kostnadsfritt (om man ikke slurver med beskyttelsen eller er uheldig)

- ikke undertrykkende eller voldelig, med mindre det er en avtalt del av leken

Likevel brukes dette som argumentasjon mot ONS - særlig hos kvinner. Det gjør Vampens åpningsspørsmål enda mer legitimt:

Hvorfor?

Ja ,hvorfor. Hvorfor holder man hårdnakket på argumenter som så lett kan detroniseres dersom man virkelig har et velfundert grunnlag for sitt syn? Hvorfor insisterer man på å kalle kvinner med ONS-bakgrunn for horer (mer eller mindre uttalt riktignok)?

Er det fordi man er redd hun skal være utro?

Jeg tror ikke det. Hos noen kanskje, men ikke hos de som på død og liv skal fortelle hele forumet hvor løse disse kvinnene er.

Nei. Jeg tror det bunner i at dere rett og slett føler at mandigheten deres er truet dersom dere skulle få dere en slik kjæreste:

- sammenlikner hun meg med de andre?

- er jeg like god i sengen?

- skrek hun mer med naboen, slik at han var mer "mann" for henne enn jeg?

- vil de andre se på meg som mindre mann, fordi jeg bare var i stand til å få en de ser på som "billig"?

- er jeg egentlig en leftover??

Men, denne granskingen blir for tung for dere. Og i fornektelsens blinde øyeblikk tyr dere heller til å kalle damen en løsaktig hore, så har dere en unnskyldning til å lyve for dere selv og innbille dere at det er hennes skyld. Ikke deres. For da måtte dere jo se inn i dere selv.

Og PS. For å unngå misforståelser. Jeg snakker ikke her om alle menn som ikke vil ha en dame med ONS-fortid. Jeg snakker om de som fordømmer dem.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

tancos, problemet er at kvinnene her har funnet det regningsvarende og ikke fortelle om hvordan man er... Ikke bare har de funnet det iorden og lyve om seg selv. Men de har faktisk rettferdiggjort løgnen, slik at de ikke en gang får dårlig samvittighet!

Hva er skjedd med deg siden du er så full av hat og forakt mot kvinner? Alle er svikefulle og utro og ligger med alt av hankjønn. Du ser alt i svart-hvitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest "gjest"

Og PS. For å unngå misforståelser. Jeg snakker ikke her om alle menn som ikke vil ha en dame med ONS-fortid. Jeg snakker om de som fordømmer dem.

De som fordømmer kvinner som har vært ute ei vinternatt før, er gjerne de der som selv kaller seg "playere på byen", et sett regler for menn og et annet sett for kvinner.

Dobbelmoral.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så hva er da min seksualitet og verdisyn basert på? At jeg ville gjort noe om omstendighetene lå tilrette for det - eller hva jeg faktisk har gjort basert på akkurat de samme prinsippene - nemlig hva jeg verdimessig/moralsk/lystmessig synes er greit?

Verdisynet ditt er basert på hva du selv synes er moralsk. Hvis hvis du handler i strid med verdisynet ditt så er det manglende integritet.

Uansett så blir ikke dette en problemstilling da jeg aldri kommer til å fortelle om, eller spørre etter antall sexpartnere i dette eller eventuelle andre fremtidige forhold.

Seksuell erfaring er et intimt anliggendt, men i et forhold synes jeg det er naturlig å være åpen om dette med sin kjære.

man blir ikke mindre eller mer elsket av et annet menneske om de har hatt 5, 8 eller 20 sexpartnere tidligere.

Sex handler for meg ikke bare om å bli elsket, men også om å elske. Og jeg vil ha store problemer med å uttrykke kjærlighet til en person gjennom sex vel vitende om at hun har gjort det samme med fremmede som ikke har betydd noe for henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan forstå at man ønsker noen med samme verdisyn som en selv, også når det gjelder det seksuelle. Men hvis man automatisk anser flere sexpartner som et bevis på at man har ulikt verdisyn, så overser man det faktum at folk forandrer seg. De valgene jeg tar i dag er svært ofte stikk motsatt av hva jeg ville valgt for ti år siden.

Jeg er ikke sammen med min samboer basert på hvem han var før vi ble sammen. Og heldigvis er heller ikke han sammen med meg basert på hvem jeg har vært og hva jeg har gjort tidligere. Jeg er interessert i hvilke verdier han har i dag, (dvs, hvilke verdier han hadde da vi ble sammen). Men også det forandrer seg. Både min samboer og jeg har ganske ulike meninger, holdninger og verdier i dag enn hva vi begge hadde da vi møttes. Folk forandrer seg, modnes, blir eldre. Det er helt naturlig.

Dette med "ta til takke" med "good guy", noe som gjør at "good guy" vil hevne seg på hennes tidligere horete oppførsel er en tankemåte som for meg er så fjern og langt fra alt jeg har vært borti at jeg ikke klarer å forholde meg til det en gang. Og håper (og tror) det bare er unntakene som virkelig går rundt og tenker slik. Det kan ikke være et godt sted å være.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest "gjest"

Sex handler for meg ikke bare om å bli elsket, men også om å elske. Og jeg vil ha store problemer med å uttrykke kjærlighet til en person gjennom sex vel vitende om at hun har gjort det samme med fremmede som ikke har betydd noe for henne.

Hjelpes, du har nok satt sex mer på pidestallen enn noen, jomfru jeg kjenner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ONS er sundt for begge parter (sex er helsefremmende, vet dere!)

Det er nok høst individuelt, du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne vært den største mannehoren på 2 ben, om jeg hadde hatt lyst.

Men jeg har høye krav, og jeg liker å ha sex der følelser er involvert. Jeg har dermed aldri hatt ONS, og kan også telle antall partnere jeg har hatt på 1 hånd.

Det er "meg".

Når det gjelder de kvinnene jeg har vært sammen med, så var en av dem en "tøs". Det vil si hun hadde hatt sex med en del før meg. Jeg brakte aldri opp samtalen om tidligere partnere, fordi jeg visste dette var som å åpne et ormebol. Men hun tok det altså opp, fordi hun trodde jeg var en skikkelig mannehore.. Hun sa et tosifret antall, som jeg "slo meg til ro" med, men i senere tid så økte det antallet (hun løy altså om antallet).

Jeg vet av erfaring at det er lite å gøy når man er ute på byen sammen, og tidligere knull av henne hilser på henne, og de prater. For å si det slik, så blir jeg LITE hyggelig. Tidligere knull/ekser hater jeg som pesten.

Min PREFERANSE er at min fremtidige kjæreste, vil ha noelunde samme "syn" på sex, som jeg har.

Jenter som har hatt sex med kamerater av meg, vil jeg ALDRI i mitt liv kunne være sammen med.

Og skulle jeg likevel ende opp med en "løs" jente, så må hun være temmelig fantastisk, og hun skal holde seg langt unna tidligere ekser/knull av henne. Visst ikke kaster jeg henne på dør.

Deres tap, ikke mitt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maria_Marihøne

Jeg kunne vært den største mannehoren på 2 ben, om jeg hadde hatt lyst.

Men jeg har høye krav, og jeg liker å ha sex der følelser er involvert. Jeg har dermed aldri hatt ONS, og kan også telle antall partnere jeg har hatt på 1 hånd.

Det er "meg".

Når det gjelder de kvinnene jeg har vært sammen med, så var en av dem en "tøs". Det vil si hun hadde hatt sex med en del før meg. Jeg brakte aldri opp samtalen om tidligere partnere, fordi jeg visste dette var som å åpne et ormebol. Men hun tok det altså opp, fordi hun trodde jeg var en skikkelig mannehore.. Hun sa et tosifret antall, som jeg "slo meg til ro" med, men i senere tid så økte det antallet (hun løy altså om antallet).

Jeg vet av erfaring at det er lite å gøy når man er ute på byen sammen, og tidligere knull av henne hilser på henne, og de prater. For å si det slik, så blir jeg LITE hyggelig. Tidligere knull/ekser hater jeg som pesten.

Min PREFERANSE er at min fremtidige kjæreste, vil ha noelunde samme "syn" på sex, som jeg har.

Jenter som har hatt sex med kamerater av meg, vil jeg ALDRI i mitt liv kunne være sammen med.

Og skulle jeg likevel ende opp med en "løs" jente, så må hun være temmelig fantastisk, og hun skal holde seg langt unna tidligere ekser/knull av henne. Visst ikke kaster jeg henne på dør.

Deres tap, ikke mitt.

= usikkerhet.

Som vi også har konkludert med tidligere i tråden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...