Gå til innhold

Seksuell fortid


Gjest Vampen

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke hatt mye ONS, jeg prater generelt. Men hvis noen går ut med tanken om å ha ONS hvis de treffer noen som passer, så er ikke det impulsivt. Da bruker du ordet feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Folk må jo selvsagt få ha de meninger og kriterier de ønsker, men jeg synes det er synd om man har en slik holdning til sex og seksuelle erfaringer. Da gjør man ting verre for seg selv enn de trenger å være.

Det er vel dette som kalles å være selektiv/kresen? Er vi ikke alle kresne til en viss grad? Gjør vi det ikke alle vanskeligere for oss selv enn det trenger å være? Ingen puler vel på hva som helst, som hadde vært det enkleste?

Jeg er veldig kresen i valg av partner, men forhåpentligvis ikke så kresen at jeg stiller umenneskelige krav. Svarene i tråden min "Jenter og one night stands" tyder på at det finnes mange jenter som deler mine tanker om sex.

Som noen andre nevnte - man "straffer" kvinner med seksuell erfaring, men ender egentlig bare opp med å straffe seg selv.

Det er riktig dersom det primære målet er å skaffe seg selv fysisk sex, men mitt primære mål er verken å skaffe meg selv sex eller å straffe kvinner. Mitt primære mål er å finne en likesinnet livspartner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

videre, kvinner og beta menns manglende evne til å stå for sine tidligere handlinger er bare ynkelig. selvfølgelig dømmes man mtp sin fortid. å tro el håpe noe annet er naivt og virkelighetsfjernt. dine tidligere erfaringer former deg som person. det sier mye om deg som person.

Beta-menn? Virkelig? Er du en av dem som har forlest deg på PUA?

Ellers får du prate for deg selv, jeg er sammen med en skikkelig mann som ikke henger seg opp i fortid. At guttunger som deg dømmer fortid er ditt problem, og det får du stå for alene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

***

Hvorfor trenger hun et svar? Hvorfor trenger noen svar på det?

Hun kunne like gjerne ha spurt hvorfor noen foretrekker blonde, andre mørkhårede.

Man bør slippe å få sin seksuelle fortid bedømt av utenforstående.

Man bør også slippe å bli avkrevd en forklaring på hvorfor man tenker og velger som man gjør.

Hva er det med dette temaet og håpløse sammenligninger?:klo:

For det første, ingen blir avkrevd noe som helst. Det er frivillig å gå inn i tråden, OG frivillig å svare. Og den dagen forumet renner over av folk som foretrekker blondiner, og av den grunn stempler brunetter som horer og elendig kjørestemateriell som med all sansynlighet vil knulle broren din på middagsbordet på selveste julaften.. Da ser jeg ikke bortifra at jeg blir nysgjerrig nok på tankegangen til at jeg starter en tråd om det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Tråden ryddet for trakasserende innlegg og spekulasjoner.

Spørsmål rundt modereringene tas på PM eller i egen tråd på Ris&Ros.

Lille-pus, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ville dumpet deg på dagen. jeg dumpet en ellers veldig bra jente som har vært med for mange gutter, fordi jeg vet jeg kan få bedre. jeg vet jeg kan få en bra jente som også er kresen. som ikke ligger med alt og alle.

videre, kvinner og beta menns manglende evne til å stå for sine tidligere handlinger er bare ynkelig. selvfølgelig dømmes man mtp sin fortid. å tro el håpe noe annet er naivt og virkelighetsfjernt. dine tidligere erfaringer former deg som person. det sier mye om deg som person.

La meg gjette, du er en alfa-mann? Mens beta-menn er trygge nok på seg selv til å ikke få nervøst sammenbrudd ved tanken på "å gå der andre menn har gått før"? Jeg tror jeg vet hvem jeg foretrekker..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Beta-menn? Virkelig? Er du en av dem som har forlest deg på PUA?

Ellers får du prate for deg selv, jeg er sammen med en skikkelig mann som ikke henger seg opp i fortid. At guttunger som deg dømmer fortid er ditt problem, og det får du stå for alene.

nei. har dog lest the game. underholdende bok.

når det gjelder din mann, er jeg ganske likegyldig. han er vel en mann som aldri har hatt veldig mange alternativer og måtte derfor ta til takke med deg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er du?

Mentalt eldre enn deg tydligvis. Du kan ikke for aldvor mene at det er dobbeltmoralsk ved to vidt forskjellige ting.

Det er dobbeltmoral å ha mange sexpartnere, og nekte for at dama skal kunne ha det samme. Det er dobbeltmoral å si at kjæresten skal ha en master, mens du selv ikke har det.

Det er ikke dobbeltmoralsk å si at du angrer å ha lest llite til en eksamen tidligere i livet, men hun skal allikevel ikke angre på at hun har hatt mange sexpartnere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei. har dog lest the game. underholdende bok.

når det gjelder din mann, er jeg ganske likegyldig. han er vel en mann som aldri har hatt veldig mange alternativer og måtte derfor ta til takke med deg.

:balltre:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La meg gjette, du er en alfa-mann? Mens beta-menn er trygge nok på seg selv til å ikke få nervøst sammenbrudd ved tanken på "å gå der andre menn har gått før"? Jeg tror jeg vet hvem jeg foretrekker..

alfamenn dømmer. de kan dømme, fordi de har alternativer og må ikke ta til takke med det første og beste som kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir dobbeltmoral når du selv har tatt valg eller gjort ting i ditt liv du ikke ville gjort igjen og aksepterer det hos deg selv, men ikke kan akseptere det hos en partner.

Eh, ja, men det er jo ikke det jeg gjør!

Om partneren har gjort de samme dumme tingene som meg, kan jeg leve med det. Men for meg veier som sagt valg på sexfronten tyngre enn valg av strømleverandør.

Eller sier du kanskje at siden man selv har gjort dårlige valg av mindre betydning tidligere i livet, så må man tolerere alle dårlige valg partneren har gjort?

Det er i så fall en absurd idé.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maria_Marihøne

alfamenn dømmer. de kan dømme, fordi de har alternativer og må ikke ta til takke med det første og beste som kommer.

mhm. Og så er de så livredde for å miste den de velger, at hvis det viser seg at de har hatt mer enn en håndfull sexpartnere så dumper de henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

jeg ville dumpet deg på dagen. jeg dumpet en ellers veldig bra jente som har vært med for mange gutter, fordi jeg vet jeg kan få bedre. jeg vet jeg kan få en bra jente som også er kresen. som ikke ligger med alt og alle.

videre, kvinner og beta menns manglende evne til å stå for sine tidligere handlinger er bare ynkelig. selvfølgelig dømmes man mtp sin fortid. å tro el håpe noe annet er naivt og virkelighetsfjernt. dine tidligere erfaringer former deg som person. det sier mye om deg som person.

Dette har du skrevet i andre tråder også. Du er så dobbeltmoralsk at det er kvalmt. Du vet du kan få bedre, skriver du. Men selv vet du sikkert ikke nøyaktig antall jenter du har ligget med i en alder av bare 26 år. Jeg skal ikke si hva jeg synes om din person annet enn at jeg forakter slike som deg som forbruker jenter og senere snakker stygt om dem. Du og kompisene dine forteller hverandre om deres opplevelser og felles jenter og gjør narr av dem, kaster dem på dynga. Selv er du vel gud som kan få hvem du vil (tror du).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

alfamenn dømmer. de kan dømme, fordi de har alternativer og må ikke ta til takke med det første og beste som kommer.

Funny det der.. Noen av de mest attraktive mennene jeg kjenner, med muligheter i bøtter og spann, kunne ikke ha brydd seg mindre om akkurat dette. Kanskje det kommer av at de har fått så mange bekreftelser på seg selv og sine kvaliteter som partner, at de ikke blir vettskremt ved tanken på at dama har vært med andre?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mentalt eldre enn deg tydligvis. Du kan ikke for aldvor mene at det er dobbeltmoralsk ved to vidt forskjellige ting.

Det er dobbeltmoral å ha mange sexpartnere, og nekte for at dama skal kunne ha det samme. Det er dobbeltmoral å si at kjæresten skal ha en master, mens du selv ikke har det.

Det er ikke dobbeltmoralsk å si at du angrer å ha lest llite til en eksamen tidligere i livet, men hun skal allikevel ikke angre på at hun har hatt mange sexpartnere.

Det virker ikke som om du forstår poenget mitt når du trekker frem eksempler som Norway Cup og eksamen. Det er også de eksemplene som gjør at jeg lurer på hvor gammel du er, hvis det er referansene du kan komme på.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funny det der.. Noen av de mest attraktive mennene jeg kjenner, med muligheter i bøtter og spann, kunne ikke ha brydd seg mindre om akkurat dette. Kanskje det kommer av at de har fått så mange bekreftelser på seg selv og sine kvaliteter som partner, at de ikke blir vettskremt ved tanken på at dama har vært med andre?

morsomt og søtt. du tror du kjenner disse mennene og vet hva de tenker. kvinners narsissisme slutter aldri å overraske meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

mhm. Og så er de så livredde for å miste den de velger, at hvis det viser seg at de har hatt mer enn en håndfull sexpartnere så dumper de henne.

dette gir jo ingen mening. de er redde for å miste henne, derfor dumper de henne så de i hvert fall mister henne?

kvinnelogikk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om det er mine innlegg du svarer på, men kan ta en kjapp oppsummering av det jeg har skrevet:

Det er minst tre ulike grunner til at en del menn ikke vil like at dama han skal dele livet med har hatt mange seksualpartnere.

1. Han er opptatt av seksuell troskap og mistenker at en kvinne som har hatt sex med mange vil ha større sannsynlighet for å være utro eller føle trang til å gå videre.

Dette er en grunn jeg har stor forståelse for. Den gjelder ikke meg, for jeg er jo hverken redd for utroskap (jeg er tvert imot ute etter et halvåpent forhold) og har heller ikke noe imot at kvinnen i mitt liv har hatt mange seksualpartnere. Men at menn som ønsker seksuell troskap tenker slik er ikke så rart.

2. Han ligger under for hore-/madonna-tankegangen og mener kvinner mister verdighet og verdi som kvinner i den grad de har mange seksualpartnere. Han er kanskje ikke så ekstrem som menn fra en del andre kulturer, kulturer der man krever at en kvinne må være jomfru for å være verdig å bli en manns livseldsager og mor for hans barn, men man tenker like fullt i samme baner, bare i en mer moderat form. Man godtar at hun har hatt noen få, men ikke for mange seksualpartnere. Typisk for denne tankegangen er det at man skjelner strengt mellom kvinner og menn, det er bare kvinner som forringes og mister verdi som livspartner om de har hatt mange seksualpartnere, menn kan ha så mange seksualpartnere de vil uten å forringes i verdi.

Dette er en tankegang jeg på ingen måte vil forsvare.

3. Han tilhører ikke de menn som har hatt det lett på sexrelasjonsmarkedet og har rett og slett ikke lyst til å ta imot en jente som har rast fra seg med andre når hun endelig finner det passende å se seg om etter en annen type mann, en ansvarlig og god kar som kan være en å lene seg til gjennom resten av livet og som passer som far for hennes barn. Her kan det være greit å tenke seg en parallell til hore-/madonna-dikotomien, noe vi f.eks kan kalle spennende bad boy-/god familiefar-dikotomien. Mens menn som ligger under for hore-/madonna-tankegangen deler kvinner inn i to, horene som er uten ære men som det er greit å pule på, og madonnaene, de ærbare som det er mulig å respektere og som man vil ha som mor for sine barn, kan det være en del kvinner som deler menn inn i to, de spennende bad boys som kan få blodet til å bruse og som kan være verdt å gi sex for sexens egen skyld, bare drevet av begjæret, og uten at guttene har investert hverken tid eller følelser i dem, og på den annen side, de mer trauste og trygge familiefaremnene, gutter man ikke vil gi sex sånn uten videre, men som kan egne seg bedre som familieforsørgere og far for hennes barn.

Velskrevet og reflektert innlegg!

Jeg vil også føye til en kategori. Her handler det riktignok ikke om problemer med antall sexpartnere kvinnen har hatt, men om omstendighetene rundt sexen. Disse går imidlertid som oftest hånd i hånd. Har man hatt mer enn 20 partnere, så er det svært ofte en del sex uten følelser med i bildet. Her er kategorien:

4. Menn som ser på sex som mer enn bare fysisk nytelse, og ikke kunne tenke seg å ha sex med kvinner som ikke deler deres syn på sex. Disse mennene vil gjerne ha en kvinne med integritet og samme seksualmoral som dem selv. At de ikke vil ha sex med kvinner som har "rast fra seg" trenger ikke ha noe å gjøre med at de frykter seksuell utroskap (kategori 1). Det har heller ingenting å gjøre med at de har hatt vanskelig for å forsyne seg på seksualmarkedet (kategori 3), for de ville uansett vært uinteressert i å "rase fra seg". Det er en viss likhet med kategori 2 i og med at han ikke anser "rase fra seg"-kvinner som verdige sexpartnere, men han skjelner ikke mellom kvinner og menn, og stiller de samme kravenen til sin egen person som til sin partner.

Ja, jeg tenkte faktisk på det etter at jeg hadde postet det. Kom på det når jeg så at Kristian var her inne. Uten at han på noen måte er den eneste som ser det sånn. Jeg har ikke noe problem med både å forstå og respektere denne gruppen heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hatt mye ONS, jeg prater generelt. Men hvis noen går ut med tanken om å ha ONS hvis de treffer noen som passer, så er ikke det impulsivt. Da bruker du ordet feil.

Å treffe em kjæreste trenger ikke være impulsivt. Man møtes, dater, blir kjent og blir kjærester. Uansett det er tusen andre grunner til at jeg ville avvist en jente som har hatt mange sexpartnere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maria_Marihøne

dette gir jo ingen mening. de er redde for å miste henne, derfor dumper de henne så de i hvert fall mister henne?

kvinnelogikk...

Eeeh, nei. Det er din og disse alfamennene dine sin logikk. Dump henen før hun kan dumpe deg. Alfamenn blir ikke dumpet vettu, de dumper.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...