Gå til innhold

1. gangsgravid <3


tr.heimspia83

Anbefalte innlegg

Og der kom det sms fra sambo :rodmer:

Han som hater å sende sms!

Beste sambo ever!

Og i kveld blir det en ren kjærestekveld med fokus på bare oss to :):sjenert:

GLEDER MEG! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 + 0 i dag :rodmer:

I går var det ganske full rulle hele dagen.

Mye som skal organiseres hjemme i forhold til oppussingen, samt å prøve å kommunisere med de polske snekkerne som by the way ikke snakker verken norsk eller engelsk! Lett :gjeiper:

Sjefen deres var ikke i tilgjengelig i går, så da hadde jeg ingen tolk heller.

Ordnet seg sånn noenlunde likevel :)

På ettermiddagen var det første runde med bassengtrening hos ny fysioterapaut!

Det var befriende og fantastisk deilig å være der.

En gruppe med damer bestående fra tykke, tynne, gamle og unge. Alle med hver sine "skavanker". Ei som var med i går har sikkert gått ned over 100-150 kg og var nå nesten kun løs-skinn :gjeiper: Fasinerende å se på, men samtidig så stod det veldig respekt av det hun har klart å få til. Godt over 50-60 år var hun også.

Det er håp for meg også ;) Likevel om jeg "kun" har 30 kg å gå ned :)

Ei til som var gravid som var der, hun hadde termin om 2.5 uker og var sprekkeferdig. Stor og vakker mage!

Hun slet vist med bekkenløsning og trengte å avlaste bena med bassengtreningen.

Selve treninga var en blanding av styrketrening og kondisjonstrening. Jeg fikk strekt strikken ganske langt og tok i alt jeg eide og hadde! Ble god og sliten etterpå iallefall.

Deilig å sette seg i bilen hjemover så sliten. Fornyet energi og da varte kvelden så godt :)

Vel hjemme laget vi oss en god middag. Svin ytrefilet med poteter og masse grønnsaker. Sunt kan være utrolig godt! :)

Dagen i dag startet kjempefint! Hoppet opp på vekta og så at jeg faktisk har tatt av 1 kg den siste uken, så nå er jeg tilbake på startvekta som jeg hadde for 14 uker siden :)

Godt at jeg ikke bare blir tykkere og tykkere, og dette beviste litt for meg selv at jeg skal klare å ikke legge på meg så altfor mye!

Målet er å legge på meg minst mulig, men nok til at frøet kan vokse seg sterk (forhåpentligvis ikke altfor stor) :sjenert:

Ellers har det evige sukkersuget gitt seg! Deilig å kunne gå en dag uten å KUN tenke på godteri!

Ja, jeg unner meg fortsatt litt godis, men ikke i nærheten av samme mengde ;)

Generelt litt dårlig matlyst for tiden, så jeg må passe på tidspunktene for måltidene.

Kveldsmat er det bare å glemme, føler ikke for noe.

Eneste pålegget jeg VIRKELIG har lyst på er trønderfår, og det kan jeg ikke spise! ARG!

Jaja, har varmet noen brødskiver i ovnen i ny og ne med det på, for da kan jeg ha det ;) Varmebehandlet!

Synes selv jeg har vært flink i dag! Ryddet et kjøkken som så bombet ut, og satt på klesvask. Hunden er luftet og frokosten inntatt!

Det blir heldigvis bare en rolig dag i dag. Godt med en dag uten for mye som skal gjøres. Kun litt rydding her hjemme og handle mat til oss og mere mat til begge dyrene.

Bikkja har slanket seg 0,5 kg de siste ukene, og har endelig begynt å se normal ut igjen ;)

Han har aldri vært så slank etter at jeg møtte han iallefall... Slankes foreldrene så lider bikkja også :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 + 1 :rodmer:

I gårkveld fikk jeg en tlf fra venninne1.

Hun var ganske opprørt og var på vei hjem fra sykehuset.

Tenkte at faen i helvette, nå hadde hun mistet! :kjefte: Ble helt satt ut og tårene rant tvert.

Hun hadde merket litt blod i trusa når hun var på toalettet på jobb. Fikk en kollega til å kjøre henne til sykehuset hvor hun møtte samboern sin. Etter mye tårer og en lang ventetid kom de inn til legen.

Blødningene hadde jo stoppet og hun følte seg helt fin.

Legen mente at det var litt sent for feste-blødninger siden hun er i uke 11, men det kunne enten være en påbegynt SA eller at et blodkar hadde ryket fordi livmoren begynner å bli såpass større og jobbe.

Hun følte seg betrygget når hun dro hjem, og dersom hun fikk noe smerter eller blødninger i natt så skulle hun komme tilbake med en gang.

Fikk hastetime til gynekolog i dag rundt 09.00 og skulle ringe meg når de var ferdig med innvendig UL.

Håper virkelig at det kun var et blodkar!

Hun hørtes utrolig spak ut.

Har jo forestilt seg at det kunne skje, men når først hun så bloddråpene så tror jeg at følelsene kom som et slag i trynet :tristbla:

Krysser virkelig fingrene for henne og håper hun ringer snart og sier alt står bra til!

Huff....

Vi er virkelig ikke sikre før vi sitter med de små i armene!

Ble litt redd selv også når jeg snakket med henne, og ble gående resten av kvelden å holde meg på magen :sjenert:

Hadde forsåvidt et skikkelig hormonutbrudd i går til sambo!

Stakkaren!

Jeg har jo fått en litt kortere lunte (veldig kortere) og er ikke nødvendigvis alltid like fornuftig i tankene. F.eks når vi holdt på å rydde noe så får jeg for meg at akkurat NÅ må jeg finne en liten dritt-ting som jeg har utsatt i mange uker. Og da blir det ikke ro før jeg finner akkurat DEN!

På samme måte som at jeg har følt et utrolig behov for nærhet og kontakt med han, så har det blitt litt masing fra min side...

Han synes det er uvant og terget meg litt forsiktig med det. Resultatet var full tuting og tårer over alt! Stakkaren trodde vel at han hadde forårsaket en flom :gjeiper:

Fikk snakket ut om det litt og jeg skjønner at alt er annerledes for han også. Han er ikke vant til å se meg så hormonell og vet ikke helt hvordan han selv skal reagere.

Vi får ta det litt som det kommer tror jeg :)

Men jeg får et lite snev av innblikk i hvorfor noen forhold ikke klarer en graviditet, for dæven ta det er mye hormoner ute å går! :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hater sånne historier! Er jo ikke tapt for venninna di enda, men er så skummelt! Får krysse fingre for at det ikke skjer noe galt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj...

Fikk mld nå om at hun mistet barnet. Den døde for noen dager siden og hun må fjerne den i morgen :tristbla::tristbla::tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff :(

Håper dere klarer å støtte hverandre nå begge to, at det ikke blir rart mellom dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, har sendt noen sms med henne i dag, og det er rimelig tungt.

Barnet døde for noen dager siden, og hun må igjennom en abort i morgen på sykehuset.

Slik jeg forstod det så må det være via at hun blør/føder det ut.

Utskraping vil ikke skje ettersom da må hun i full narkose...

Det er mellom 4 og 8 timer i morgen. Starter med noen piller....

Har så vondt i magen av henne. Det døgnet her må være forferdelig, kan ikke forestille meg hvor vondt det må være å tenke på dette og gå å vente på å "bli ferdig".... :tristbla:

Jeg for min del hadde nok kommet videre med sorgprosessen lettere om jeg kunne vært i narkose under hele situasjonen og ikke måtte se og kjenne en "fødsel/blødning"....

Ga henne tilbudet om hun ønsket selskap i morgen på sykehuset, men samboeren henne skal være der. Det tror jeg nok er et godt valg.

Men hun ønsket gjerne besøk på fredagen, for da er hun hjemme alene mens samboeren er på jobb.... Da får jeg stikke innom å gi ei skulder hun kan gråte på og prate ut om dette...

:tristbla:

Selvfølgelig er jeg også nå livredd for at jeg skal miste!

Tror det er et selvfølge at de følelsene kommer når man opplever noe slikt til de nærmeste hos seg... Det kan jo skje de beste!

Håper bare at det er rutine å sjekke nøyaktiv hva og hvorfor svangerskapet stoppet opp. At hun får bekreftet at det f.eks var en sviktet morkake eller alvorlig skade på fosteret...

Tror det kan være vondt å ikke vite og bare få beskjed om at "slik er det bare"..... :tristbla:

Jeg tror nok at det blir litt rart imellom oss gjennom mitt svangerskap. Det er liksom ikke til å unngå. Når hun ser min voksende mage (bank i bordet) så vil det alltid minne henne på smerten av å miste sin egen... Håper og tror at hun klarer å jobbe seg igjennom dette. Håper så inderlig mye at ting ordner seg for dem og at de blir gravide igjen innen året.

Det er en mager trøst å vite at man er fruktbar når man hadde begynt å kjenne såpass på gleden over å bli foreldre...... :kjefte:

Trist dag med mange tanker......

Sitter å holder meg på magen mye nå og bare håper at vår klarer å klamre seg fast!

Jeg vil IKKE være en del av statestikken på SA/MA og slikt..... :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 + 2 :rodmer:

Sitter å får meldinger fra veninna mi ang. MA`n sin.

Hun er nå på sykehuset og har fått noen tabletter og noe smertestillende.

Har begynt å blø og hun føler seg litt lettet :)

Roet seg så ned blødningene og hun får trolig noen flere tabletter.

Blir vel værende der i hele dag, og skal få UL før hun drar hjem igjen.

Forferdelig dag dette!

Klarer liksom ikke helt å glede meg over egen graviditet og føler meg tom på hennes vegne. Kan ikke forestille meg hvor vondt dette må være for henne.

Hadde noen kramper i magen i natt og jeg var LIVREDD for at noe skulle være galt.

I dag har jeg ikke kjent noen symptomer, og det skremmer meg også.... :(

Mulig kun innbilning, men jeg klarer ikke å slutte å tenke på det... :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at du tenker mye nå ja, både på deg selv og venninna di.. minnes på hvor skjørtø det er! Tror helt sikkert at det går bra med deg, jeg da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestilt meg doppler nå ;)

http://www.luvion.no/luvion-doppler-deluxe-80

Så kan jeg sjekke litt selv i blandt når nervene tar overhånd! :sjenert:

Har jo hatt en del magekramper i dag og vært ganske nervøs... Rart at det er en sammenheng der?!?!?! Viste seg at jeg har fått dårlig mage også, så det var vel forklaringen :)

gleder meg til dopplern kommer!

Venninna mi er ferdig på sykehuset nå. Måtte igjennom 4 runder med tabletter og 12 timer på sykehuset. Til slutt kom det ut....

Skal sove ut i natt og så møtes vi i morgen såfremt hun ikke blir i dårlig form :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 + 3 :rodmer:

Jeg føler meg litt roligre nå, takk lov :)

Var først i dag en tur til kiropraktoren min. Fikk vite at jeg er øm i korsryggen og baken pga et hormon som gjør at ligamentene strekkes i bekkenet og omkring der. Det var heldigvis ikke noe av den gamle skaden som var synderen :)

Etterpå gikk turen til venninna mi som måtte ta abort i går.

Hun er hjemme fra jobben t.o.m onsdagen.

Er imponert over hvor greit hun har tatt det. Er selvfølgelig veldig vondt, men jeg tror hun har fått fordøyd det en god del.

Var vist verst akkurat når hun fikk vite det, og hun ble veldig lettet når hun var ferdig i går. Var på sykehuset i omkring 8-9 timer i går for å få den ut, og til slutt løstnet det.

Den hadde vært festet godt til livmoren og morkaken så helt fin ut. Legene hadde gitt henne beskjed om at det var trolig en organfeil hos fosteret. Fram til nå hadde jo organene utviklet seg og skulle begynne å virke normalt.

Godt for henne å vite at det ikke var hennes feil, at det var noe galt i livmoren hennes og slikt.

Fikk også UL rett etterpå for å sjekke at alt var kommet ut. Noe det var heldigvis :)

Hun så aldri på fosteret, og er veldig glad for at legene og sykepleierne rådet henne til å ikke gjøre det. Det er vel en del folk som reagerer sterkt på det ettersom det er armer og ben på den og ligner et bittelite menneske :(

Hun var veldig glad for å prate om det, og virket lettet over at jeg også syntes det var greit å prate om. Tror det er viktig å lette trykket og få snakket ut om slikt.

Virket også som om hun var glad pga min graviditet og sa mange ganger at jeg måtte glede meg masse og at jeg sikkert var trygg.

Fortalte henne at jeg hadde bestilt en doppler, og det mente hun at jeg overhode ikke skulle gjøre. Tenk hvor redd man blir om man ikke finner hjerteslagene?

Hun hadde noen gode argumenter, så jeg tar de med meg i tenkeboksen. Tror kanskje jeg dropper doppleren likevel :gjeiper:

Bestiller meg heller en ekstra UL neste uke for å være helt sikker :)

Så får heller økonomien lide litt for en overhysterisk gravid frue! haha!

Ellers går ting i sin vante gang her :)

Jeg er småkvalm hele dagen og har begynt å bli ganske svimmel også :gjeiper:

Litt ekkelt å være så svimmel, men leste litt om det og snakket med de på legekontoret. Dersom det ikke gir seg over helgen så skal jeg komme inn på kontroll. Kan hende at blodprosenten er litt liten.

Svimmel og litt nummen i armene til tider.... Ekkelt!

:sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 + 5 :rodmer:

Dagene rutter og går.

For tiden er jeg oppe å tisser hver 3-4 time, og det er godt å kunne sove litt igjen ;)

Hvordan lære en sambo/mann å vaske hus og bli mere renslig?

Vet jeg er litt overhormonell og slikt, men irriterer meg grønn over det der!

Jeg han ha et strøkent kjøkken når jeg drar på ettermiddagsvakt på jobb. Og kommer hjem til at det ser ut som en svinesti igjen!

Da har gubben laget seg f.eks pasta fra 0 og det er mel oppunder taket og pastasaus over hele ovnen. Og midt i herligheten står selvfølgelig halve middagen fortsatt i kaserollene. Lager som regel altfor mye....

Og når jeg da er hjemme nærmere 23.00 så er jeg så sliten at jeg ikke orker å rydde....

Blir serriøst gal!

Til tider så får han for seg at NÅ skal vi rydde og vaske og går som en virvelvind i huset. Synd det kun skjer dersom det ser ut som Tjernobyl og har vært slik i flere dager....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha.. Kjenner meg så igjenn!! Jeg liker at d ser fint ut her men han bare rydder hvis han virkelig må! .. Er egentlig veldig imot å ha vaskedame men ser nok ut til at jeg må ha litt hjelp om et par mnd.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha.. Kjenner meg så igjenn!! Jeg liker at d ser fint ut her men han bare rydder hvis han virkelig må! .. Er egentlig veldig imot å ha vaskedame men ser nok ut til at jeg må ha litt hjelp om et par mnd.. :)

Haha, ja ikke sant ;)

Jeg er på leting etter vaskedame nå, har ikke lyst til at vasking skal bli en knivings-punkt mellom oss, så da har vi heller råd til å ha vaskedame noen timer pr uke :)

Etter at jeg hadde fått ut litt frustrasjon her inne i går så var han faktisk flink da :)

Ordnet kjøkkenet og satte på oppvask 2 runder :) flinking!

Hadde besøk av brodern til middag i går og vi hadde igjen masse rydding før snekkerne begynner med soverommet vårt i dag. Sambo mente så bestemt at det tar "kun en liten time" eller noe slikt. Jeg regnet med mere, så hadde maset på han hele dagen om vi kunne startet litt, uten hell. Det var sol og han ville være ute....

Etter at brodern dro rundt 20.45 så måtte vi så bytte soverom til gjesterom.

Ferdig 23.30 gitt.... Liiiiite søvn i natt.

I tillegg er sambo så lite fornøyd med gjestemadrassen at han har vridd seg som en ål i hele natt! :kjefte:

Kan ikke bli sur for det, fordi det er pga at han får vondt i ryggen av madrassen....

Tror jeg skal spørre han om han vil sove på sofaen til soverommet er ferdig, i.o.m at han liker sofaen :)

Da er det kanskje håp om at vi begge kan få litt søvn :)

I dag er første møte med jordmor i området. Det er et fellesmøte for alle som skal føde ca samtidig som meg :)

Møtet er kl 09.00 og skal vare i 2 timer.

Bra at jordmor teller som legetime og at jeg dermed får fri fra jobb til å dra, hadde vært utrolig kjedelig å ikke kunne dra.....

Håper det er mange koselige fruer der, gjerne noen jevngamle :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var jeg på første felles-møte hos jordmor og de andre som skal ha barn omkring samme periode som meg :)

Veldig trivelige damer, og vi er nesten alle sammen mellom 25 og 35 år :)

Fikk også bestilt meg privat UL på fredagen. Da vil jeg være 15 + 3 :)

Det er ikke sikkert at de vil se kjønn så tidlig, men kanskje?

Kjenner jeg er litt stresset over at jeg ikke har noe mye graviditetssymptomer for øyeblikket, og vil vite at alt er ok der inne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fysj...

Her er energien helt borte.

Kom hjem fra jobb etter å ha handlet mat til middag. Fikk laget middag til meg og sambo, spiste et taco-skjell og drakk litt saft. Fikk tømt oppvaskmaskinen, så stoppet alt opp.

Sitter forran skjermen nå og er helt ferdig. Energien er borte og jeg føler meg tom....

Spiste litt is og bjørnebær i sta, enda ingen sukkerkick eller energi.....

Fysj!

Blir ganske påvirket av lite søvn ei natt som gravid merker jeg.......

Gleder meg til å sove!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 uker :rodmer:

Gårsdagen var kjedelig pga ingen energi. Helt tomt. Som om alle lagrene var borte på et blunk :gjeiper: Merkelig opplevelse.....

I natt sov vi i vår ordinære seng igjen. Midt på gulvet med en provisorisk sortsekk hengt foran vinduet :gjeiper:

Deilig å sove i større seng i natt, og ikke minst å se at sambo fikk en god natts søvn.

Jeg våknet i natt LYS våken og klar for å dra på jobb. Tenkte for meg selv at det var ikke noe vits i å legge seg igjen fordi vekkeklokken ville jo ringe strax likevel. Opp å hoppe, på med undertøyet og vekket bikkja. Den var iallefall ikke intressert i å våkne. Kun katten var oppe og romsterte litt på kontoret :)

Stussa litt over hvor utrolig trøtt bikkja var, han pleier da å våkne rundt 6tiden når jeg står opp.

Tittet såvidt på klokken og den var kun 03.00 :sjenert: haha! Stakkar lille hund....

Da var det bare å krype inntil sambo igjen og nyte de siste timene søvn. Bråvåknet når klokken ringte 05.45 igjen.

Deilig med søvn!

Den siste uken har jeg kun vært oppe å tisset 1 gang pr natt :kjefte:

Dere kan tro det er deilig?!?!?! Jippi!

Godt å være i 2 trimester!

I går på svangerskapsgruppen var det ei som hadde registrert bevegelse helt siden uke 13, og hun var førstegangsfødende. Så jeg skimter et lite håp om at kanskje det jeg har kjent kan være lille trollet? :)

I dag virker formen skremmende bra :)

Jeg får ikke til å spise noe mye for tiden. Max 1 brødskive av gangen, så det går mye i småspising.

Laget meg 2 brødskiver som vane til frokosten, fikk ned 1.5 og da kjentes det ut som om jeg hadde mat opp til ørene....

Synes det er litt tidlig å være trangt i magen nå? Jaja.. Det er nå slik da uansett hva jeg tror eller mener :)

UL på fredagen ble avlyst, de ringte og måtte booke om. Kunne få i dag, men verken jeg eller sambo kan ta oss fri på så kort varsel. Så da blir det neste onsdag isteden :)

Fikk brev i posten i går om standard UL på sykehuset som skal være i uke 18, fikk time den 24 Mai, som er uke 19 + 3. Det hadde forsåvidt vært greit, utenom at det er dagen sambo reiser på jobb-tur til utlandet. Vi ønsker begge at han skal få delta på ul, så den timen må jeg endre i morgen :)

På jobben i dag fikk vi 50% avslag på alle billetter til et sirkus her i byen! Så jeg har invitert sambo på "date" på lørdagen uten å si noe som helst hvor vi skal ;) haha!

Tenkte å ta han med på sirkus først (ingen av oss har noen gang vært på dette) og en god middag etterpå :) Blir godt å få lov til å pynte seg litt og komme seg ut fra oppussingshuset. Være litt kjærester igjen, ikke kun oppussingspartnere :sjenert:

Blir jo gjerne litt slik når vi står midt oppe i det :)

I går var han så flink atte! Bygde et nytt søppelkasse-stativ i samme stil som huset :) Fint ble det! Og så stort og praktisk!

Plass til større dunker (må vel det pga. bleiene osv) og i tillegg snøskuffer og slikt :)

Etter jobb i dag skal jeg prøve graviditets-yoga :) Håper det blir morro :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 + 1 :rodmer:

Sovet som en stein i natt!

Våknet kjapt rundt 3 igjen for å tisse og var lys våken. Samme som i går, sovnet igjen og bråvåknet til klokken ringte :)

Ble liggende med en kosete sambo et kvarters tid før vi hoppet opp for å dra på jobb.

Vi kjenner vel begge på at vi trenger litt mere tid sammen.

I går var jeg på graviditetsyoga på et senter i sentrum.

Det var rett å slett FANTASTISK!

Fokus på avslapning og litt styrke i bena. Mesteparten dreide seg om å åpne opp bryskassen, løfte ribbebena opp og gjøre plass til barnet og våre egne indre organer.

Når de 2 timene var over kjentes det ut som om jeg skulle ha vært hele dagen på et spà :rodmer:

Deiiiiillliiiiiig!

Etter yoga var jeg innom sambo en tur på jobben hans. Stod å gravde i ei grøft for hånd og så sliten ut. Kjøpte med noe kald drikke som han ønsket seg :)

Middag hjemme før jeg fant sofaen. Så 2 episoder House og slappet av for meg selv før sambo kom hjem :)

Kvelden gikk med på ingenting spesielt. Godt å ha en rolig kveld uten noe å gjøre......

Sovnet tidlig begge to i går. Jeg klarer jo ikke å sovne uten at han er med :gjeiper: Såfremt jeg vet at han kommer senere, så ligger jeg bare å vrir meg, tillogmed i timesvis......

Da er det godt når han også er sliten etter jobb og ønsker en tidlig start for natta :)

Det var utrolig mye å gjøre på jobb i går og jeg kjenner arma mi er fryktelig vond igjen. Har allerede kjølt den ned 3 ganger med is i dag på jobb, men den er fryktelig vond.

Merker utrolig godt de dagene det er mye å gjøre på jobb :(

Håper den går seg til igjen til helga, hvis ikke må jeg vurdere ei sykemelding igjen, og det ønsker jeg ikke.

Kjenner jeg trives SÅ mye bedre på jobb nå for tiden enn tidligre. Samt at jeg har en veldig god dialog med min Teamleder. Hun ønsker å holde meg i jobb, og jeg får regulere arbeidstempoet mitt mye selv.

Problemet er vel mere at jeg ikke helt klarer å roe ned :sjenert:

Fysj!

I kveld er det bassengtrening med alle de rare fruene :gjeiper:

Kjenner jeg gleder meg masse!

Og i morgen er det middag til venninna mi som mistet forrige uke + ei til venninne av oss. Blir godt å ha en jentekveld :)

Sosialt med gubben blir dermed til helga :)

Vi har jo kjærestedag på lørdagen ;)

Endret av tr.heimspia83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så opptatt frøken du er for tiden da, tips til hvor man skaffer alt overskuddet? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...