Gå til innhold

1. gangsgravid <3


tr.heimspia83

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gratulerer så masse med jente til dere også! :) men de følelsene kommer nok snart.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk!

alt jeg har tenkt på i dag er framtiden med sambo og ei lita datter!

Merker jeg går å kjenner på magen og stryker den hele tiden nå ;)

I tillegg til at jeg ser for meg henne skyggebokse hele tiden og strekke på seg slik hun gjorde i dag :rodmer:

Når jeg finner senga snart så skal jeg ligge helt stille å prøve å kjenne henne igjen :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fantastisk :rodmer:

Kan tenke meg det ble litt mer virkelig at det faktisk er noen der inne etter i dag?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fantastisk :rodmer:

Kan tenke meg det ble litt mer virkelig at det faktisk er noen der inne etter i dag?!

Mye endret seg i løpet av noen minutter ja :)

Er det klisje å si at jeg forelsket meg enda en gang i sambo når jeg så reaksjonen hannes og hva han sa i ettertid? :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye endret seg i løpet av noen minutter ja :)

Er det klisje å si at jeg forelsket meg enda en gang i sambo når jeg så reaksjonen hannes og hva han sa i ettertid? :rodmer:

Det kan jeg tenke meg :)

Klisje eller ikke, utrolig koselig uansett i mine øyne :jepp::rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ååååååh, så koselig!!!! :rodmer:

Jeg gleder meg vilt til jeg kommer så langt som du, tr.heimspia :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ojoj, jeg kan nå skrive

17 + 1 :rodmer:

Hoppet over en del dager der gitt ;)

Deilig å være hjemme! Sov til 08.30 i dag og bare koste meg!

Har vært noen timer på pc`n for å skrive ut en del ting, sende mailer og planlegge litt med oppussingen.

Nå har jeg vasket 2 vask med klær, ryddet kjøkken og skal støvsuge stua :)

De siste møblene våre venter vi på etter kl 13 nå, så det skal bli deilig når de kommer :)

Lunsj hvert øyeblikk! Nam!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 + 2 :rodmer:

Synes selv jeg var kjempeflink i går!

Brukte mesteparten av dagen på å rydde her hjemme, vaske klær og stuegulv. Kjøkkenet var plettfritt og jeg brukte en halvtime på å plukke spiker utenfor huset etter oppussingen.

Ble bare med 30 minutter plukking, formen tillater egentlig ikke mye som skjer framoverbøyd. Da føler jeg iallefall at jeg får bidratt litt, likevel om jeg ikke kan løfte ting og slikt :)

Når sambo kom hjem laget vi middag, fikk pratet litt om oppussingen. Så dro jeg til min bror for å gå over regnskapet for oppussingen.

Viser seg at vi har litt igjen på det satte budsjettet vårt, og det kommer til å dekke opp en ny veranda på framsiden av huset som jeg ønsker meg :) Vi mangler faktisk litt på budsjettet for den verandaen, men det er ikke snakk om noen store summer lengre :)

Når jeg kom hjem igjen var sambo i full gang med å brenne masse på bålplassen vår. Vi har jo ganske mye tre og planker etter oppussingen som fint kan brennes. ¨

Etter det ordnet han så vi fikk lys på soverommet igjen :) Godt å kunne sette på lyset om kvelden, ikke bare bruke mobil-lyset :gjeiper:

Korsryggen og bekkenet var sliten og ømt i gårkveld.

Tror jeg var litt vel ivrig gitt....

Så i dag har jeg lovt at jeg skal ta det mere med ro :sjenert:

Nå er det time til kiropraktor først, så skal jeg møte ei venninne i byen for en prat og litt sosialt!

Herregud hvor jeg gruer meg til kiropraktoren!

Jeg vet veldig godt at jeg blir mye bedre av å gå til han, men nå er alle spenningene i rygg og bekken kun muskulært, og når han skal få løstnet opp i de så er det så HIMLA vondt!

Jeg ligger nermest som et lite barn og hulker og bærer meg....

Og jeg VET at det må til.

Muskelknuter er noe helvettes vondt!

Jeg blir heldigvis mye bedre av det etter at ømheten gir seg :) Så nå kommer jeg trolig til å være øm og vond på skinka og ryggen i noen dager, og over helgen er jeg friskere igjen :)

Gruer meg skikkelig.... Vet jeg må, men vil ikke! :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble så jeg var innom kiropraktoren ja :)

Gikk bedre enn forventet og jeg var ikke like øm som jeg var forrige behandling. Godt godt! Ingen tårer denne gangen! :kjefte:

Etter Kiro så møtte jeg ei venninne. Vi gikk på Jordbærpikene for å prate litt og sosialisere :)

Der har de jo slik nypresset appelsinjuice! Nam!

Drakk vel 3 glass innen vi dro videre :sjenert:

Fikk bare til å spise opp halve salaten dog, full av juice som jeg var! nam nam nam! Lyst på mere!

Etter det gikk vi innom noen butikker. Jeg fant meg en sommerkjole som vil fungere med stor mage og et skjørt som gjor tilsvarende. Er jo langt ifra sikkert at jeg kan bruke mine normale klær til sommeren....?

Merket iallefall i dag at jeg fortsatt kan bruke gensrene og buksene mine :)

Må bare legge bukselinningen under magen, og ha litt lengre gensre på meg. Magen har jo kommet, men bare såvidt :)

Fant også noe småting til jul faktisk! Sånn fint GOD JUL i hvite bokstaver for å henge opp ;) Den passer perfekt inn i stua vår! Jippi!

Fant også voksduk for nye stuebordet, så slipper vi å tenke på våte flekker på den og barnemat som ødelegger den ;) Da kan faktisk frøkna herje så mye hun klarer på den duken. Fin å bake på også :gjeiper:

Ellers fant jeg barneklær gitt... haha! Massevis :rodmer:

Kjøpte vel med 4 bodyer som var på salg, et sett superundertøy som hun kan bruke til vinteren (body + stilongs i rosa og vaskbar superundertøy).

Fornøyd med shoppinga, og ikke minst, sliiiiiten! :kjefte:

Klarer jo ikke å holde noe høyt tempo hele dagen nå for tiden. Blir anpusten av alt og ingenting :)

Vel hjemme møtte jeg sambo. Ble til at vi fant senga og våknet igjen nå rundt 20 i kveld :) Godt å sove noen timer ekstra og ikke minst litt ekstra kjærestetid ;)

Nå skal vi se en film før vi legger oss i kveld :)

Tvi tvi folkens! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 + 3 :rodmer:

Hvem har stjelt energien min?

Fysj!

Våknet altfor tidlig i dag :kjefte:

Gikk en tur ut i solskinnet og fant fram litt pusseutstyr for lær-utstyret som jeg skal selge (hesteutstyr).

Fikk pusset over ca 2 hodelag og noen beinbelegg før jeg ble helt tom for energi. Da hadde jeg kun sittet i ro i sola :kjefte: Makan!

Lunsjen ble god nok den, og jeg måtte sove en times tid etter lunsj.

Rolig dag i sofaen med ei bok fram til middagen...

Helt tom for futt og kjenner meg slik jeg gjorde rundt uke 10-11 egentlig... Har jo hatt ganske mye energi den siste uken og fått gjort unna masse :)

Sambo har vært flink i dag, malt et strøk maling i kantene på soverommet, samt ordnet ferdig strømmen på soverommet vårt. Nesten ferdig iallefall :)

Nå blir det dusj og så en tur på kino for å se The Avengers :rodmer:

Håper bare jeg klarer å holde meg våken under filmen :sjenert: haha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke jeg som har tatt den, iallefall :) Får håpe det bare er lite tilbakefall som går straks over, jeg teller iallefall dagene nå til jeg skal bli kvitt denne slitenheten! Og vil ikke ha den tilbake heller :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 + 4 :rodmer:

Litt mere energi på morgenen i dag, ellers samme som i går... :sjenert:

Fikk brettet og vasket 4-5 vaskemaskiner, og da ble jeg helt kake etterpå...

Har prøvd å bake noen muffins i dag også, men de ble mere misslykket. Sambo og naboene spiste de likevel da, sikkert bare på tull for alt jeg vet :kjefte:

Gleder meg til bassengtrening i morgen. Håper det kan få opp energien litt igjen.... :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 + 5 :rodmer:

Fortsatt er ikke formen på topp. Noe bedre enn i går, så jeg skal egentlig ikke klage :)

Har spist frokost, sett noen serier på tv og nå lunsj.

Ikke gjort noe som helst fornuftig! Akk så deilig! :sjenert:

Vet jeg skal støvsuge hus og rydde kjøkken litt senere, så koser meg inntil videre :)

Nå skal jeg se en til episode av The Client, rett å slett DIGGER den serien!

Så er det bassengtrening med alle damerne, før middag med sambo og litt mere rydding og ordne klær :)

Har heldigvis hele uken på meg for å få gjort unna småting som å male litt her og der, samt finne nye gardiner og slikt :)

Godt å være hjemme akkurat nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 + 6 :rodmer:

Det ble verken støvsuget eller ryddet i går ettermiddag :sjenert:

Helt ferdig i kroppen....

I dag er formen bedre igjen :)

Fikk til å sove 2 timer etter at sambo dro på jobb rundt 07 i dag tidlig :gjeiper:

Jeg er fortsatt oppe å tisser om natten, men nå er jeg så "heldig" at det kun er hver 3 time ca :) Da blir det iallfall litt søvn.

I dag har jeg først levert sykkelen min (mc) til verkstedet som skal ordne den i morgen. Så ble det en tur hjemom med hengeren igjen. Så ble det tur til byen for å levere de fine bildene vi kjøpte i Egypt for å få ordnet med ramme på de.

Steike hvor dyrt det er med rammer som ikke er standard-mål!!!?!?!?!

For de 2 bildene vi skal ha, uten ramme rundt, kun slik ramme bak som viser kun bildet må vi ut med ca 3000 kr :kjefte:

Dritt!

Jaja. De BØR være fantastisk vakre og holde seg i mange år etterpå! :kjefte:

Etter den lille frustrasjonen dro jeg til en butikk som ordner gardiner. Tenkte på å få til lift-gardiner på stua, for da vil ikke minste-frøkna få tak i de for å trekke i.

For liften inne i vinduskarmen + en av de vanlig prisete gardinene som blir sydd om til lift, koster det omkring 2500 kr pr vindu :kjefte:

Hvem i svarte har råd til å bruke SÅ mye penger på noen gardiner??!!?

Blir trolig til at jeg må gå flere ganger i mange butikker for å finne et rimligre alternativ :tristbla:

Frister lite å bruke 12 500 kr på vinduene på stua liksom.....

Jeg kjøpte meg lunsj i god tro på at jeg skulle klare den mengen jeg kjøpte. En liten osteloff, litt servelat og lett skinkeost på tube. Fikk spist opp halvparten, så gikk det ikke mere nedover.... :kjefte:

Kjenner jeg er litt lei av å ikke kunne planlegge måltidene mine bedre.

I går til middag tok jeg kun en halv posjon mat også, og jeg får ikke spist opp.... Herlig med mindre magesekk?

Hoppet forresten på vekta i dag tidlig og så at totalt i løpet av 17 uker har jeg gått opp 3 kg.

3 kg er ikke mye, men litt kjedelig likevel fordi jeg vet hvor mange flere som vil komme :tristbla:

Liker ikke å måtte legge på meg.....

Drikker konstant om dagene nå! Har allerede hatt i meg 1 liter vann og en 0.5 l Fanta Exotic :rodmer: Exotic er bare såååå godt!

Nå skal jeg finne sofaen og slappe av noen minutter før sambo kommer hjem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke sy liftgardinene selv da? Det er stort sett snakk om rette sømmer, så selve syinga er ikke vanskelig. Det kan være litt kinkig å tre dem, men det går som regel greit det også. Ellers selges de jo på standardmål, men kan se den at det kan bli mindre pent hvis målene ikke passer. Det blir mye billigere å sy selv, hvis en er litt hendig.

Vil også foreslå plissegardin, det er veldig pent og sånne små hender får ikke så lett tak i. Men det er jo smak og behag da. De er i tillegg dyrere å spesialbestille.

Tar litt av her, jeg har jobbet med å selge sånne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du kan ikke sy liftgardinene selv da? Det er stort sett snakk om rette sømmer, så selve syinga er ikke vanskelig. Det kan være litt kinkig å tre dem, men det går som regel greit det også. Ellers selges de jo på standardmål, men kan se den at det kan bli mindre pent hvis målene ikke passer. Det blir mye billigere å sy selv, hvis en er litt hendig.

Vil også foreslå plissegardin, det er veldig pent og sånne små hender får ikke så lett tak i. Men det er jo smak og behag da. De er i tillegg dyrere å spesialbestille.

Tar litt av her, jeg har jobbet med å selge sånne :)

Takk for tipsene :)

Er det noen plass det står noen oppskrifter på hvordan å sy selv?

Jeg liker å se på meg selv som flink med symaskinen, men da må jeg vite ganske eksakt hva jeg trenger å gjøre... :)

Plessegardin, er det slike som er brettet på en måte?

Har du kanskje noen forslag om hvor slikt kan være ok å få tak i både i pris og kvalitet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha, klarer ikke å dy meg !

Se den herlige matlisten sambo har laget ;)

Middag:

Uke 1

Mandag: Spagetti og Kjøttsaus

Tirsdag: Fiskeboller, Potet m/ Hvitsaus

Onsdag: Pølse Pizza

Torsdag: Amerikansk Gryte

Fredag: Taco

Lørdag: Kylling m/ Nanbrød

Søndag: Fish`n Crisp og Potetmos

Uke 2

Mandag: Szechuansk Kylling

Tirsdag: Fiskesuppe m/ Fiskeboller

Onsdag: Rømmegrøt

Torsdag: Pølse Wok

Fredag: Crispy Chicken m/ Tortilla

Lørdag: Løvstek m/ Fries

Søndag: Laks og Brokkoli i form

Uke 3

Mandag: Risengrynsgrøt

Tirsdag: Fiskeburger m/ Råkost

Onsdag: Sweet & Sour - Kylling

Torsdag: Pølse, Potet m/ hvitsaus

Fredag: Taco

Lørdag: Svinefilet m/ fløtepoteter

Søndag: Fiske Grateng

Uke 4

Mandag: Kjøttboller og Spagetti

Tirsdag: Lakse Wok

Onsdag: Mexikansk Gryte

Torsdag: Kylling Maggie m/ Ris

Fredag: Kylling Fajitas

Lørdag: Lasagne m/ Salat

Søndag: Stekt Fisk m/ Potet og Grønnsaker

Synes han bare er SÅÅÅÅ søt :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Stoff og Stil på Tiller har de sett til å sy liftgardiner, du trenger stenger og tråder og sånn. Er med framgangsmåte :) bare ikke ta den typen som skal limes, tror ikke det blir så bra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips FrøkenStrøken. Da kjører jeg innom der i morgen :) Takk!

Ojda... Jeg og sambo var ute i studioet for å ta noen flere graviditetsbilder. Har ikke tatt noen siden uke 11...

Joda, jeg har vist fått skikkelig mage likevel :sjenert:

Ser jo meg selv i speilet hver dag og synes den er sånn mellom-mage.

Når jeg så bildene tenkte jeg bare "oj faen ta" :gjeiper:

Jeg har vist fått graviditetsmage allerede... Enda ikke halvveis i svangerskapet... Skummelt! :kjefte:

De 3 kg som har kommet må for all del ha kommet på magen, over mitt vanlige "spekk".... Hjelpes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...