Gå til innhold

1. gangsgravid <3


tr.heimspia83

Anbefalte innlegg

19 + 3 :rodmer:

Om 4 dager er vi halvveis! :rodmer:

Hoppet på vekta i dag tidlig ettersom jeg selv synes at jeg er blitt tyngre, og joda, det var 2 kg opp det :tristbla:

Totalt opp 5.5 kg nå....

HATER å se at det skjer!

Vet at det skal skje og er riktig, men neeeeeeei, VIL IKKE!

:kjefte:

Så nå er det havregryn til frokost og vannmelon og jordbær til lunsj :)

Må bli litt sunnere igjen.

Siste uken har jeg skeiet litt ut og spist hva jeg har hatt lyst på når jeg har hatt lyst på det. Må starte igjen å kontrollere litt hva som går inn.

Ønsker jo å gå opp minimalt i svangerskapet!

Vet at det er en del vann i kroppen allerede ettersom enkelte sko begynner å bli litt trange/trykke litt.

Så det er ikke bare mat :) Takk lov!

Nå skal jeg spise frokost og hive meg rundt for å støvsuge litt :)

Sambo kommer hjem rundt 14, og da skal jeg ha picnic klar og vi tenkte oss opp i marka for å kose oss litt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Deilig å ha sambo hjemme igjen :rodmer:

Ble så vi kjørte opp til Teisendammen og grillet når han kom hjem :)

Ble en halv burger på meg før jeg ble stappmett.

Så spiste vi en kurv jordbær :rodmer: nam!

Hjem igjen og ble værende i senga noen timer :sjenert:

Mye å prate ut om gitt ;)

Nettopp vært på kino og sett siste MIB i 3D.

3D er rart, og jeg blir alltid svimmel og i merkelig form etterpå...

Mat på vei hjem igjen og har kjøpt rundstykker til frokosten i morgen :)

Så nå er det bare å finne senga igjen :)

Håper vi begge får en god natts søvn igjen nå når vi deler seng igjen :)

:fnise::filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 + 5 :rodmer:

I går gikk dagen med på kjæreste-ting :)

Sov lenge og hadde en sen og lang frokost! Godt å ha gubben hjemme igjen ;)

Ble så vi så litt film, tok noen dupper i løpet av dagen og nøt hverandre og selskapet :)

I dag var han oppe til vanlig tid 06,00 og jeg stod opp rundt 8tiden.

Har surfet en del nett ang graviditet og fødsel.

Er fortsatt litt redd for selve fødselen, så prøver å lese meg opp ang. temaet.

Bestilte time til tannlegen til i morgen, kjenner jeg har vondt i ei tann :(

Hater å dra til tannlegen, har så lav smerteterskel i munnen....

Vil heller brekke en fot eller arm enn å dra til tannlegen og la han pille i tenna mine.

Optimalt skulle jeg gjerne vært bedøvd i munnen FØR han begynte å pirke på tenna også... AU!

Ellers så har jeg også fått time til katten til veterinæren i morgen.

Ikke noe alvorlig med han, men synes han har blitt så tynn de siste månedene. Veide han i går og da var han 4,6 kg, mot 5,3 kg for noen måneder siden. Har fått markkur og ser frisk og opplagt ut.

Skal uansett til kontroll med han i sommer for vaksine og rutinekontroll, så da tar vi det heller litt tidligre enn planlagt :)

Stakkar katten HATER jo å kjøre bil, gjør ifra seg i buret og blir skikkelig redd. Får vondt i hjertet hver gang jeg hører de triste mjauene fra han. Tror faktisk han tror selv at han kjøres til døden.... :rodmer: Beste pusen i verden, til tross for at han synes fort synd på seg selv ;)

I dag er det yoga, og hittil kjennes formen fin ut :)

Håper den holder seg like bra ut dagen slik at jeg kan være med på yoga igjen :)

Fikk tlf fra min onkel i går om at bestemor har havnet på sykehuset. Hun hadde falt og fått et lårbensbrudd. De skulle operere henne i gårkveld. Håper det gikk greit med henne :)

Får heldigvis møtt henne neste uke ettersom vi kjører dit i ferien :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må fortelle hva de gjør hos tannlegen, har tenkt litt på hva som skjer hvis jeg får tannproblemer mens jeg er gravid! Vet at jeg utsetter den visdomstanna som egentlig skal trekkes om noen mnd, men skjer det noe med ei tann så MÅ man jo!

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det skal jeg gi beskjed om vettu :)

Nå er middagen ferdig fortært.

Ble så vi inviterte svigermor og sambo sin onkel til middag i.o.m at vi hadde såpass mye spare-ribs og ikke får spist opp alt selv.

Jeg blir alltid forundret over hvordan selskaps-kulturen er til den slekta kontra hvordan jeg er oppdratt. Jeg er oppdratt til at man tar med tallerkenen sin etter at man har spist og legger den på kjøkkenet. Samme som at man hjelper til med å ordne i den grad man kan.

Dersom jeg kommer tidligre enn middagen er klar, så spør jeg om jeg skal f.eks dekke på bordet, eller hjelpe til med noe. Dersom vi skal grille så er det jeg som løper inn og ut for å hente ting.

Det er min oppdragelse.

Samme med at når jeg har min familie på besøk så kan mamma finne på å ta oppvasken etter middagen, og hjelpe til under veis :)

Det er koselig for de som har stått å laget mat i noen tilfeller, timesvis.

I sambo sin slekt så sitter de pal. De spiser mat og blir servert. Når de er ferdige med å spise så sitter de der likevel til verten rydder av bordet.... Jeg synes det blir så feil...

Så ikke nok med at vi står på med middagen, vi har også alt å gjøre underveis samtidig som man må underholde og være sosial.

Det er ikke noe big deal egentlig, men jeg reagerer en del på det nå når vi venter barn.

Barnet vårt skal lære seg manerer iallefall! :kjefte:

Vet jeg egentlig ikke burde bry meg, men det som kommer til å skje er at når vi får minstemann i hus og de kommer på besøk. Hvordan i alle dager skal ting gå da?

:sjenert:

Endret av tr.heimspia83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Gidder dere hjelpe til med å rydde av bordet?" Hadde ikke tatt to øre for å stille det spørsmålet i alle fall. Det kan jo være det bare ikke faller dem inn.

Far til min gubbe er på samme måten, men heldigvis har mora greid å få oppdragelse på både gubben og bror hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja mest sannsynligvis faller det dem bare ikke inn at de kan hjelpe til litt :)

Er jo ikke vondt ment sikkert, men jeg stusser hver gang hvorfor det er slik....

Jeg mener at enkelte ting må folk kunne se selv. Og jeg personlig liker ikke å måtte be om hjelp..... :sjenert:

Det får enten gå seg til, eller ganske enkelt at vi ikke tar imot middagsbesøk lengre :)

_______________________________________

19 + 6 i dag :rodmer:

Har nettopp vært en tur til dyrlegen med katten. Ikke noe alvorlig som feiler han, bare matmora som syntes han har blitt litt tynn de siste månedene samt at han har blitt litt mere sur og tverr.

Frisk og rask katt, masse muskler og i akkurat passe form.

Veterinæren mente at det trolig var at han hadde fått et mye høyere aktivitetsnivå, men vi skal følge med på om han spiser eller drikker mere enn vanlig framover.

Fikk vaksina si også, så slipper jeg å komme tilbake om 6 uker for den :)

Skal til tannlegen om noen timer, og gruer meg som verst!!! :kjefte:

Dumme, dumme torturisten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk over all forventning til tannlegen i dag :gjeiper: takk lov!

Eneste forskjellen er at de ikke tar rønkten-bilder når man er gravid. Iallfall ikke hos min tannlege. Har lest at enkelte gjør det, men får slikt blybelte over magen.

1 påbegynnende hull i en framtann, men den var der i november også og har ikke blitt noe større. Den kan vente til etter fødselen.

Ellers var det ingen hull :rodmer: JIPPI!

Jeg sliter en del med ising og har gjort det i mange år, så denne gangen så pollerte han tennene med en slik pasta som skal hindre ising. Jeg har vistnok noen tannhalser som vises over tannkjøttet som gjør at isingen forekommer.

Tannhalsene er vis den delen mellom tann som brukes i munn og røttene. De kan være følsomme dersom de er blottlagt.

Så nå er det middag på gang snart, før jeg skal på bassengtrim :D

Ble jo ingen yoga på meg i går pga kvalme, så da får jeg ta igjen i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!! :) Jeg skrev egentlig til deg tidligere i dag, men meldingen ble visst ikke publisert :klo:

Tenk at du er halvveis i morgen, da!! STAS :rodmer: Har du fått kjøpt inn noe utstyr? Begynner å ha ting på stell? Jeg har så lyst til å kjøpe alt mulig nå, men lurt å vente litt for min del.. Har jo ikke vært på UL enda en gang :fnise:

Så bra at det gikk fint hos tannlegen! Føler med deg, hater virkelig å gå dit... Har hatt en dårlig opplevelse der, og det gjør jo ikke tingene noe bedre, selv om det stort sett går bra!

God natt og sov godt!! I morgen er det bare 20 uker til du har termin :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp Ninnin :)

Ja tenk i morgen er vi halvveis! Jippi! :fnise:

Har kjøpt inn litt smått utstyr, ikke i nærheten av alt vi trenger dog.

Det jeg har handlet:

- Barnevogn med sportsdel (TFK Joggster Twist), mangler babybag til den. Kjøpt brukt på Finn.no for en billig penge :)

- Badebalje med "ligge-innlegg" slik at babyen ligger i ro (biltema og halve prisen av andre butikker, dog like bra)

- Bilsete som var på tilbud på Thorsov med base for isofix (Maxi Cosi Cabriofix)

- Brystpumpe (Medela elektrisk)

- Noen bodyer og en del sikle-smekker

- 5 par sokker

- Noen gulpekluter

Har fått en del klær av de vordende besteforeldrene, men ellers mangler resten :)

Får ikke til å sove nå, det er full herjing i magen. Blir liggende bare å vri på meg da, og sambo får ikke sove.

Like greit å surfe litt nett til han der inne roer seg ned igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skrekkblandet fryd å ha kommet til uke 20! :sjenert:

5 uker til han trolig kan berges om noe skulle skje, og det blir også en liten milepæl...

Tror han sitter godt fast der inne dog, herjer og styrer som aldri før :rodmer:

MEN!

Så er det denne redselen for å føde da. Den forsvinner ikke akkurat når jeg nærmer meg termin :tristbla:

Er skikkelig nervøs for å føde.

Livredd for å revne i alle retninger og få problemer med avføring og vannlating i ettertid.

Livredd for smertene under en fødsel

og ikke minst, hva om noe går galt under fødselen?

Jeg har en onkel med CP og til tross for at jeg elsker han mye, så ønsker jeg ikke under noen omstendigheter å måtte ha et barn med samme problemet. Det oppstår gjerne pga oksygenmangel under fødsel....

Må få til en ekstra time hos lege og jordmor når vi kommer hjem fra ferien for å prate om dette.

Sliter litt med å sove om nettene pga dette nå :sjenert:

Så det er en skrekkblandet fryd fra min side i dag :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har brukt en times tid på å vaske dusjen i dag :sjenert:

Litt vanskeligre når man har en mage i veien og blir anpusten av mindre ;) haha!

Her kommer et bilde av bollemagen i dag!

200.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ser virkelig gravid ut, du! Så herlig, ikke bare litt oppblåst :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes selv at magen ikke har blitt noe større de siste ukene, men får stole på andre som ikke ser meg så ofte ;)

Takk takk :)

Begynner å se ut som en gravidmage nå, ikke bare at jeg har spist for mye mat :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...