Gå til innhold

1. gangsgravid <3


tr.heimspia83

Anbefalte innlegg

Så koselig med Danmarksferie :) Vi er også glade i dyreparker og akvarier, og stikker stort sett innom de vi finner. I år er det dyreparken i Dublin som står for tur, den visste ikke jeg at fantes en gang :)

Håper mageboer og bekken gir deg litt fred, så du får nyte ferien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

22 uker i morgen :rodmer:

Feriehuset i danmark er bare nydelig! 9 sengeplasser og spàbad :)

Vakkert!!!!

Vi har prøvd spàbadet 1 gang, og man er avhengig av slike klortabletter for å bruke den. Ble skikkelig kvalm og uggen av å prøve, så det blir nok ikke flere ganger for min del :)

Vi har vært i et akvarie som var FANTASTISK, og Aalborg Zoo.

Aalborg Zoo var morro, men enkelte dyr hadde det litt trangt. Vanskelig å gi nok plass til alle sammen selvfølgelig. De hadde masse morro dyr da, mitt yndlingsdyr lemuren! Isbjørner, løver, tiger, orangutang, giraffer med barn, sebra, nesebjørner og masse aper :)

Bekkenet er ikke i orden i heletatt, virker som om jeg blir tildelt 2-3 km gange iløpet av en dag, og etter det stopper bekkenet opp all aktivitet :kjefte:

Prøvde i dag med spaserstaver, og det var mye bedre :)

Har huset fram til lørdagen, så farter vi videre.

Har også hatt besøk av ei venninne de siste 2 dagene, og hun viste oss omkring i nærområdene i dag :)

Nydelig land med litt for mye overskyet vær og dårlig sommervær.

Er heldigvis meldt sol i morgen, så da håper vi på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååh, så koselig :) Aalborg Zoo er konge!

Så bra at spaserstaver hjelper :) Kjedelig å ikke få gjort noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi vært innom 2 nye parker i går, samt at vi leverte huset tilbake til Dancenter :-)

Sambo har vært fantastisknog tatt seg av all vaskingen i huset og jeg har ryddet :-)

I går feirer vi 2 år sammen som kjærester <3

Rart hvor fort tiden går når man har det morro, men samtidig kjennes det som om vi har kjent hverandre for alltid :-)

Nå skal vi til Gizved Zoo, også kalt løveparken :-)

Gleder megmasse!

Var flink og gikk i 2 parker i går, hadde en skikkelig god dag :-) hjelper med 1 1/2 time kjøring imellom for å hvile seg.

Snilleste mamman min har også bestilt en gravidpute til meg fra canada, gleder meg til å få den om 2 uker, så slipper jeg å sove med hodepute mellom bena :P

Nå frokost! Minstemann er iallefall våken og tester lengden sin der inne.

Tror jeg er 23 + 4 i dag, men ser ikke tickeren min :-) dermed vet jeg ikke helt. Dagene suser avgårde og jeg fokuserer mindre på ukeantallet nå :-)

3 1/2 mnd til fødsel..... Gru/gleder meg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi kommet over til Sverige :)

På vei hjemover.... Ferien er ferdig om 1 ukes tid :sjenert:

Vi har funnet en fantastisk liten B & B ute i gokk i sverige. Tilfeldig vei vi valgte som førte inn hit.

Og her er det VAKKERT! herregud så fin hytta er, ren og nyoppusset. 3-4 m under taket og nydelig møblert ;)

Sambo er straks ferdig i dusjen, så da blir det vel å finne køya for litt mere søvn :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 + 6 og jeg skriver enda :-)

Skulle egentlig trodd jeg ville blitt lei innen nå...

Vi har kommet oss et stykke opp i sverige og tatt inn på ei hytte på torsby camping. For første gang i ferien så misstrives jeg på en overnattingsplass.

Vet ikke helt hvorfor, men hytta gir meg en ekkel følelse... I tillegg til at de 15 myggene her inne har alle sammen forsynt seg grådig av meg :-[

Natt til i går fant vi en fantastisk liten hytte ute i ingenmannsland. Et gammelt heimevernsanlegg som er bygd om. Hyttene er splitter nye, og hovedhuset er pusset opp i 50tallsstil :-) artig å lese gamle husmorblader og få frokosten servert så gjennomført :-) vi stortrivdes virkelig der.

Natten før det var vi på et vakkert lite hotell ved en fiskelandsby i danmark. Unnet oss et fantastisk rom og sengene der var herlige :-)

Bekkenet har oppført seg litt bedre igjen de siste dagene, såfremt jeg husker å ta pauser når det blir ømt :-)

I dag skal vi kjøre opp til Østersund og der blir det å shoppe litt barneutstyr. Vi mangler enda en del småting, likevel om sambo mener vi har nok :P

Haha. Ja, vi har nok klær, men tror ikke han tenker på slikt som tisselaken, bleier, ammeinnlegg, smokker og småting ;-)

Har sett oss ut ei seng for å bruke de første månedene når han skal sove på vårt rom, troll bedside crib.

Jeg synes det virker litt skummelt med samsoving, så liker tanken om at han har en egen seng jeg kan legge han i mellom ammingene :-)

Håper vi får vennet han til eget soverom ganske fort, men regner med at de første 5 - 6 mnd er med nattamming, så da er det lettere å ha han nærmere :-)

Vi får se, mulig jeg og sambo må ha seperate rom noen mnd så han får sove og fungere på jobb.... Vanskelig å vite før vi får møtt minstemann og finner ut søvnmønsteret :-)

Han starter iallefall å få litt mere døgnrytme inne i magen nå. Ikke slik at jeg vet akkurat når han vil våkne, men som regel sover han rundt 11 - 14 og 18 - 22 :-)

Om natten kan han sparke kjemprhardt i blæra som gjør at jeg bråvåkner, og da blir han liggende å småsparke i noen minutter før det blir ro igjen. Virker som om han er mest aktiv om natten og morgenen før 7-8 tia.

Klsrer faktisk å kjenne sparkene godt på utsiden også nå :-) må presse inn litt av fettet på magen, men da kjenner man mye :-)

Sambo har ikke kjent det enda, men det kommer vel :-)

Gleder oss til 3D ultralyd den 30 om 1 1/2 uke :-)

Må være over 23/24 uker for det sa de, og greit å ta det før det blir for trangt der inne. Håper vi faktisk får noen gode bilder denne gangen, for på de 3 ul som har vært hittil så har vi ikke fått det... Han har vært for urolig og snudd seg for mye under undersøkelsene :-)

Krysser fingrene!

Foreldrene mine kommer hjem fra utenlandsopphold om 2 uker, og har ikke sett oss på 2-3 mnd :-)

Blir godt å se de igjen,og jeg regner med at de ser en stor forskjell på meg ;-) haha!

Er jo blitt en del rundere i ansiktet og ikke minst over magen.

Synes selv at de siste 2 ukene har magen poppet ut enda mere. Nå stikker den ut en del mere enn puppene ig jeg føler meg mere gravid-utsende enn bare å ha blitt feitere ;)

Var et merkelig skille noen uker hvor jeg selv synes at jeg bare så tykk ut og ikke gravid.....

Skal legge ut bilde når jeg er hjemme igjen :-)

Nå må jeg vekke sambo så vi kan begynne å kjøre :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en herlig tur dere har, bortsett fra denne natta :)

Kjenner til å bare føle seg feitere, ja, folk må tenke om meg at jeg har spist for mye i det siste.. da er det nok godt når det ikke lenger er tvil! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ayay, mye kjøring....

Ble så vi kjørte de 6 timene til østersund rimelig i ett :-) trøtte å slitne begge to.

Var innom børnas hus og kjøpte med noen leker, kosefiller, ammeinnlegg og ei tåteflaske med den "nye designen" fra mandela/manela. Den har en sugefunksjon som gjør at toppen er veldig lik en brystvorte :-) det sies at det er flasken som gjør minst forvirring i ammingen pga motstanden er det samme som et bryst. Kjøpte bare en hittil, var ikke noe veldig prisforskjell til i norge.

Var også innom babyfroffsen for å få tak i bedside criben, men den hadde de vist ikke hatt inn på flere mnd.... Typisk vår flaks!

Fikk iallefall tak i en reiseseng på tilbud (350 kr), stellematte og en smokk for 0-3 mnd :-)

Håper vi ikke får en smokkebaby, så da slipper vi å kjøpe tonnevis av smokker.

Naboen er jo nå 3 år og har sikkert 20 - 30 smokker liggende i hele huset. Han sliter en del med talen fordi smokken som regel er i munnen. Det er vel først nå at han begynner å forstå at smokken må ut før han sier ting ;-) haha, sø søt vettu. Litt rart at han som regel hae en smokk i munnen og en i hver hånd. Så å si døgnet rundt....

Vi finner vel først ut av det når vi møter minstemann. Har han et stort sugebehov så skal han selvfølgelig få mye smokk, men planen (ja, jeg vet at planer går i dass med små barn og man ikke kan si slikt på forhånd) er å eventuelt ha smokk kun til natten. Ønsker og håper at han vil klare å finne søvnen selv :-)

Etter butikkene var det å finne overnatting. Den første campingen hadde fine hytter, men kun slike tynne skumgummimadrasser som jeg VET at jeg får vondt av og sover dårlig. Takket pent for titten, men det passer ikke helt.

Camping nr 2 ønsket ikke at man skulle kunne se på hyttene før man bestemte seg, men kunne informere om at de hadde gode madrasser og de var myke. Varsellampene burde blinket såpass at vi sa nei, men dumme som vi er så stolte vi på de. Betalte 850 kr for hytta og fikk til slutt lov til å se på den.

Selvfølgelig (som magefølelsen sa) var den både snuskete, slitt ig stygg i tillegg til en tynn og utslitt madrass.

Da var jeg rimelig frustrert! Sulten, sliten og ikke minst trøtt marsjerte jeg tilbake og fikk refundert pengene mine.

Vi vet godt av erfaring at campinger som ikke åpent sier at man kan titte på hyttene først er noe bra. Både i fjor og i år beviser dette atter en gang!

Sambo fant frem til et Clarion-hotell isteden hvor vi ble møtt av trivelige folk, og ikke minst et herlig rom! Betaler 400 kr mere for dette, men da kan vi dusje uten å ha et ødelagt sluk, og gode senger! :-)

Planen var å sove en liten time fram til nå, men sambo har snorket så høyt at jeg nesten ikke har fått noe søvn.

Er ganske vant til at han snorker, men i dag har han virkelig satt rekord i desibel! Haha! Var så sliten etter i natt og kjøringen så da får han bare holde på ;-)

Regner med det er pollen han reagerer på, så vi får se om vi finner et apotek til han :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En herlig natt hvor jeg fint tok meg av snorkingen på egen hånd ;-)

Frokosten er inntatt og vi har pakket. Siste internett nå før vi kommer hjem igjen :-)

Minstemann var så rolig i går at jeg ble litt bekymret på et tidspunkt. Kjente ingen spark fra ca 10 - 20 i går. Ekkelt å handle barneutstyr og gå å kjenne etter liv...

På kvelden igjen var han sitt vante jeg, og han har herjet i hele dag :-)

Mulig han bare sov mye i går?

Godt å kjenne så mye liv nå iallefall.

Sambo prøvde å kjenne sparkene i gårkveld, men pga granatsplinter han har fått i hendene for mange år siden så har han litt nedsatt følighet i de. Kjente dessverre ingenting, likevel om jeg vet han sparket hardt.

Litt kjedelig for han, men er fornøyd likevel :-)

Han fant seg en humpf cow på lekebutikk i går, og da er han fornøyd med barnehandlinga si :P haha, raring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi hjemme igjen :rodmer:

Var en tur innom Åre på vei hjemover og fikk kjøpt en liten leke til mistemann, samt ei bukse og en stillongs :)

Har fått pakket ut av bilen, men alt ligger nå hulter til bulter på stua. Helgen blir nok brukt til å pakke ned ting, vaske klær og rydde :)

Kjedlig nok kom vi hjem til at pumpa vår er ødelagt. Svigermor ringte i dag tidlig og sa at den duret og gikk hele tiden, og at de måtte skru den av fordi den var gått varm. Vi har jo egen brønn og dermed også ei pumpe som gir trykk i vannrørene i huset.

Sambo har sett litt på den i kveld, og den har tatt kvelden.

Så i morgen tidlig blir det å ringe rundt til div. rørleggere og få noen til å komme å se på den.

Mest sannsynligvis må vi kjøpe en ny pumpe eller at vi må koble oss til kommunalt vann...

Uansett utfall så er det penger vi ikke ønsket å bruke på dette akkurat nå :kjefte:

Dumme pumpe! Har vært der 33 år nå da, så den er jo god og gammel...

Ikke noe vann i huset da gitt.

Har fått alliert oss med svigermor som er nærmeste nabo, og vi okkuperer badet hennes i kjelleren fram til vårt vann er ok igjen. Forhåpentligvis innen en ukes tid....

Så i natt blir det nok minimalt med tissing fra min side, og jeg får skylle ned med 8-10 L etter hvert besøk.... :sjenert:

Det sildrer jo vann nede i pumperummet pga at brønnen ligger en del høyere i terrenget enn huset, men ikke nok for å gi vanlig vanntrykk.

Fysj å usj :)

Her kommer iallefall noen bilder av handleturene våre de siste ukene i retning baby-stuff :rodmer:

Alt vi har kjøpt, utenom en reiseseng som var på halv pris:

barneting1.jpg

2 baby-tepper. En tykk og en tynn:

barneting3.jpg

Ammetilbehør for meg,+ 1 tåteflaske:

barneting4.jpg

Kosefiller til småen, 3 like:

barneting6.jpg

2 baby-bager. En North Face og en vanlig. Usikker hvem vi kommer til å bruke, kjekt med N.F sin ettersom den er vanntett:

Barneting5.jpg

Verdens søteste små tøfler :rodmer: , samt noe småting:

Barneting7.jpg

Og de få klærne som ble med hjem, legg merke til pandaen som sambo forelsket seg i ;) :

barneting2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 + 1 :rodmer:

Det var deilig å sove i egen seng i natt, skikkelig godt :)

Våknet ganske uthvilt og bekkenet var snillere i dag.

Likevel en god start har jeg hatt en skikkelig dårlig dag!

Humøret har vært på bånn og jeg har følt meg bare tykk og hjelpesløs...

Når vi våknet var det bare å ringe rundt etter rørleggere.

Sambo fikk tak i et firma som mente at det ville ta lang tid for å fixe, vi har jo enten valget om å installere ei ny pumpe og fortsette å bruke brønnen, eller koble oss til kommunalt vann. Fordelen vi har er at koblingen til kommunalt ligger midt på plena vår, og det er kun litt graving inn til huset for å få det til. Det er allerede godkjent og betalt for rørene dit, mangler kun selve tilkoblingsavgiften.

Første firmaet sambo snakket med mente at vi måtte først søke i kommunen om å få koble oss til, så bestille tilkoblingen. I.o.m at det er ferietid er kommunen treg, og det ville sansynligvis ta flere mnd.

Jeg snakket med Midtnorsk VVS, og de annbefalte også å koble seg til kommunalt. Forskjellen er at de mente at man kobler seg til først, så sender man en bekreftelse til kommunen om at det er gjort. Det kunne gjøres kjapt dersom man fikk gravd inn til huset.

Fordelen der er at sambo jobber som gravemaskinfører :) Så gravingen gjør vi selv.

Han kunne ikke komme utover til oss før over helgen, muliggens på tirsdagen.

Han var veldig behjelpelig og ga oss et tips til hvordan vi kunne ha vann i helgen. Vi har nå dratt en vannslang fra den utvendige krana til naboen og inn til oss. Den gir nok trykk i rørene til at vi har vanlig vann igjen :) JIPPI!

Ble så vi måtte kjøre en tur for å skaffe noen rørdeler og slikt, og var hjemme igjen til lunsj. Da var det rett å slett bare for meg å finne senga. Sov 1 times tid mens sambo koblet vannet.

Fikk spist litt middag før piffen gikk ut av meg igjen.

Merkelig hvor slapp jeg har vært i dag...? :kjefte:

Har jo hatt ganske mye energi de siste ukene liksom..... Kommer og går vel i bølgedaler regner jeg med. Håper det tar seg opp litt mere i helgen ettersom jeg skal på jobb igjen til uka :)

Litt vemodig er det at jeg har fått solgt sykkelen min. Sitter å venter på kjøperen nå og mangler bare signeringen av kjøpskontrakten og overføring av pengene.

Kjøpte jo den for å kose meg å ha litt frihet og spenning! Blir ikke mye sykkelkjøring i år, så da blir det dumt å ha den stående.

Uansett så har den ikke optimal sittestilling for meg og jeg får vondt i hånda.

Blir nok til at jeg kjøper meg en nyere og annen type sykkel neste år dersom det blir tid for det :sjenert:

Vanskelig å vite om "hu mor" får tid til å kjøre noe særlig sykkel med en liten en den første sommeren... haha! :) Krysser fingrene!

Merker selv at jeg er mye mere irritabel for tiden. Rart egentlig. Jeg pleier å ha ganske lang lunte før jeg reagerer på hva andre folk driver med og sier. Kort lunte når det gjelder meg selv og mine evner, lang lunte når det kommer til sosiale settinger.

Vi har ei på termingruppa som irriterer meg noe så utrolig!

Helt rart at jeg lar meg selv irritere, men det skjer tydeligvis.

Hun er 25 år nå og har prøvd å bli gravid i 4 år. Hun har vært med nåværende kjæreste/samboer i 1 1/2 år. Rart? :) Tror hun har gledet seg til barn hele livet i grunn :)

Hun er nå i uke 28, altså 5 uker lengre enn meg.

Det som irriterer meg er hvor bedreviter hun er. Hun prøver liksom å være best på alt?!?!

F.eks når ei på gruppa skrev at det var spennende med utviklingen til jenta si, så måtte hun kommentere om at hennes barn, den var hele 10 % større enn gjennomsnittet sa jordmor når hun var der sist.

Og når da noen sier au som en spøk så legger hun ut i det breie og vide om at hun bare gleder seg noe sååååå mye til selve fødselen. For HUN skal nemmelig ikke ha smertestillende.

Jeg skrev på min FB at jeg egentlig ikke liker å bli sparket, men nå er det koselig og morro. Gikk ikke lenge før hun også måtte si at det var bare SÅÅÅ deilig å bli vekket om morgenen av barnet sitt som ønsket sin mor en vakker ny dag!

Rart nok irriterer det meste meg med henne :) haha!

Hun blogger selvfølgelig om graviditeten sin, og sitt fantastiske liv (?) og minner meg om Ninette Karlsen i grunn :kjefte:

For all del, alle er forskjellige, men jeg synes hun gjør alt til en konkuranse. Om å elske graviditeten sin mest, handle mest til minstebarnet, ha størst baby, beste framtidsplanene og slikt... haha!

Foruten henne har minstemann vært veldig rolig igjen noen dager nå.

Ikke mye som spreller, kun noen spark i ny og ne :)

Skal bare bli ferdig med kjøps/salgskontrakten på sykkelen, så finner jeg senga igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Langt på vei: 23 uker

Igjen til termin: 17 uker

Termin: 21 Oktober

Neste kontroll: Første uka i Juli

Kjønn: Gutt

Utålmodig: Egentlig ikke. Gruer meg litt til fødselen og håper jeg får en god samtale med lege og jordmor i god tid før selve fødselen

Navn: Vi har noen navnforslag, men det blir ikke helt bestemt før vi får møte han :) Navn og utsendet følger som regel sammen ;)

Innkjøp: Noen klær, barnevogn (mangler baby-bagen), ammetilbehøret mitt, pledd og noen leker.

Vektøkning: Vet ikke enda. Skal hoppe på vekten i morgen for å se, men vet at 3 uker ferie i danmark og sverige med godis HVER dag har gitt noen ekstra kg gitt :sjenert:

Melk i brystene: Nei

Strekkmerker: Nei, ikke flere enn de som var der tidligre

Hevelser og vann i kroppen: Lite. Enkelte dager når jeg går mye så kan jeg få litt vann og hevelse i leggene.

Hodet ned: Nei

Aktivitet på babyen: Som regel er han aktiv tidlig om morgenen og om kvelden og natta. Jeg får til å sove om natten likevel om han herjer, og våkner som regel kun når han hopper på blæra :)

Tungt: Litt tungt å knyte skoene og plukke opp ting på bakken. Føler at magen trykker på lungene og jeg blir veldig anpusten av å bøye meg ned for å gjøre ting. Ellers ikke mye tungt nei :)

Kynnere: Nei. Har hatt noen tidligre, men veldig lite. Merker enkelte tider og dager at magen blir veldig hard og øm, men ikke noe regelmessig.

Hodet festet: Nei

Barnerom: Planlegging er i gang, men det er mye annet som må gjøres før vi kan tømme rommet for det som er der nå og begynne å lage barnerom :)

Sulten: Varierer mye. Enkelte dager kan jeg spise under en halv mengde uansett måltid, det stopper på en måte opp. Andre dager kan jeg gå å småspise hele dagen. Masse mindre måltider og jeg klarer ikke større måltider lengre

Matkick/Drikke: Godteri. Herregud sukkersuget er tilbake!

Var kvitt sukkersuget mellom uke 13 og 20, men nå er den tilbake igjen :sjenert:

Plager: Har som regel en del energi, men bekkenet har begynt å trøble og gjør at jeg blir lite aktiv. Er blitt litt mere sliten igjen de siste ukene i takt med bekkenet, og det er nok en eller annen sammenheng.

Humør: Stortsett fornøyd med noen berg og dalbaner :rodmer:

Sykehusbaggen: Den pakkes nærmere terminen.

Høygravid: Nei,det er en stund til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opp på vekta i dag tidlig...

Nåla stoppet 7,9 kg høyere enn ved starten på svangerskapet :sjenert:

Kjenner godt på kroppen at jeg har blitt tyngre, men det var kjedelig å se altså.....

Har hatt en urolig og slitsom natt.

Tisset ca hver time, og ikke funnet en god liggestilling.

Natten før var jeg kun oppe å tisset 1 gang, så det varierer en god del fra dag til dag....

Minstemann i magen har vært så rolig de siste dagene igjen.

Nesten så jeg blir litt bekymret.

Får et lite spark i ny og ne, men ikke de sterke og mange som jeg har fått de andre ukene.

Virker nesten som om det går i bølgedaler hvor aktiv han skal være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du.. Jeg hadde det samme.. Var en periode jeg ikke kjente tegn fra hu så godt,så min kjære samboer leste litt om d på nettet.. Det som kan være grunnen til at du ikke kjenner så mye av og til,er at babyen har snudd seg å sparker innover å da kjenner man ikke sparka like godt.. Kan godt være det? Nå er a så aktiv som bare det.. Kan se på magen at hun beveger seg.. Ganske arti :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullt mulig at du har rett :)

La ut et nytt innlegg her inne på forumet ang. dette og det er flere som sa det samme som deg.

Like etter at jeg la ut bekymringsmld så ble det liv igjen der inne :)

Har sparket en del de siste 2 timene, så nå slapper jeg av litt igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gårsdagen var både bra og litt tung!

Startet med en del energi. Våknet og fikk tid til litt kvalitetstid med sambo før frokosten ble inntatt. Godt å bare kunne ligge i senga å våkne sammen uten noe stress :rodmer:

Dro så til venninna mi rundt 12. Har ikke møtt henne på 9 uker nå etter at hun hadde spontanaborten. Var litt små-nervøs for å møte henne og håpte at det ikke ville være veldig vondt å se meg gravid og "stor". Hun skulle jo ha vært i uke 20 nå og fått mage selv.

Var utrolig godt å møtes igjen! Hun så veldig bra ut og virket blid og fornøyd. Praten satt løst om alt og ingenting.

Var der i 2 timer, hvor vi ruslet en tur ned til hestene som stod på beite og tilbake igjen. Gode 3-4 km gange det :) Var greit å få rørt på seg og bekkenet var snill med meg i dag.

Ble ikke tatt opp noe ang. graviditeten, og jeg valgte bevist å ikke spørre noe om hvordan det gikk med henne om dette. Tenkte at det får komme med tiden når hun er klar for det :)

Etter mine beregninger så vil hun trolig og forhåpentligvis ha fått 1 mensen etter aborten, og muliggens prøve igjen allerede?

Regner ganske sikkert med at denne gangen dersom/om/hvis de klarer å bli gravide, så får ikke venner og kollegaer vite det før de er godt over 12 uker. Var tungt å miste i uke 11 sist gitt...

HÅPER virkelig at de klarer det, og at hun ikke siter med arrvev og problemer pga dette i ettertid :kjefte:

Etter besøket var det å komme hjem igjen.

Var ganske sliten og trøtt, varmen tar på mere i år enn tidligre :sjenert:

Surfet nett noen timer og fant litt inspirasjon til barnerommet.

Middagen ble hos svigermor. Supert å bli invitert på grilling :)

Hun skulle hatt 39 års bryllupsdag i dag og da er det naturlig at hun ikke ønsket å være alene. Hun ble enke for 2 år siden.

God middag med MASSE saft for min del ;) Er så tørst for tiden at det er helt vilt! kan sikkert drikke 2-3 L om dagen nå i varmen her!

Etter middagen sov jeg en times tid. Kvelden ble tilbringt forran tv`n i kjellern hvor det er kaldt og godt :)

Skulle egentlig vært å sovet nå, men får ikke til å sove.....

Ligger kun å tenker på barnerommet :rodmer:

Har endelig funnet ut litt hvordan jeg vil ha det, og gleder meg MASSE til å komme igang med maling :)

Jeg tenkte noe som dette:

- Blått tak som blir ala himmel. På denne skal jeg male noen hvite stjerner.

- Veggene blir i alle regnbuens farver. Starter med rødt nederst og jobber meg oppover. Tenkte å la hovedfarven være gul, og de andre fargene i litt mindre striper.

- Fargene blir lagt i "bølger" hvor de deles opp i ny og ne med at fargene går over i hverandre.

- Midt på kortsiden skal alle de nederste fargene stige opp sammen til å danne et "stjerneskudd" på veggen.

- Skapdørene skal følge fargemønsteret på veggene og listverket på vindut skal holdes hvitt.

- Fra taket og nedover skal det være noen stjerner som "faller" nedover og tar med fargen fra "himmelen" nedover veggen :)

Gleder meg masse!

Tenkte å bruke en del svamp for å spre fargene en del og la de blandes, men det har jeg aldri gjort på en vegg tidligre :rodmer: Kun på mindre malerier jeg har laget for en del år tilbake ;)

Håper vi får tømt rommet innen 2-3 uker slik at jeg kan begynne, men det er mye som skal gjøres før det. Hele kjelleren må ryddes slik at det er plass til å flytte alt som nå er på gjesterommet....

Regner med at vi pakker bort gjestesenga og slikt ei lita stund og venter med nytt gjesterom nede til vi har bedre tid. Tvstua skal bli gjesterom og da må alt bytte rom og flyttes omkring.

Baren (og kjellerstua) blir gjort om til tv-stue og tv-stua til gjesterom. Det er mange vendinger for å bli ferdig :)

Første-prioritet er å få koblet oss på kommunalt vann, og da må vel sambo jobbe med graving på utsiden av huset noen dager. Dermed går fritiden hans bort denne uken og jeg kan vel ikke mase om barnerommet helt enda da ;)

Er bare 3 mnd til vi får møte minstemann, og jeg har virkelig lyst til å komme igang med barnerommet! Sambo mener at vi har gooood tid på oss. Han kommer jo ikke til å sove på det rommet med det første likevel sier han...

Har forsåvidt rett, men vi trenger en plass som er forbeholdt barnet vårt. Alt ifra klær, vogn, leker og slikt må jo settes en plass. Da er det greit å ha skap, kommoder og slikt på plass. Lettere å ha system i ting og det blir mindre rotete på iallefall 1 rom.

Håper faktisk det blir litt mildere i morgen i været :sjenert:

Skal egentlig ikke klage over 23 grader i skyggen i tr.heim, men jeg svetter ihjel!

Merkelig hvordan hormonene har endret kroppen.

Jeg er jo virkelig en frossenpinne til vanlig ;) haha!

Første som tar på stilongsen og sover med tynn vinterdyne hele sommeren. Nå sover jeg som regel uten dyne og trives best uten klær omkring i huset :sjenert: Hoho! :)

Får prøve å sove litt igjen gitt ;) Natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 + 3 :rodmer:

Sambo er rimelig potte tett pga pollen, og må ha satt ny rekord i snorking igjen. Var ikke mulig å få sove sidnav han.

Dermed flytta jeg like gjerne inn på gjesterommet :sjenert:

Så fikk vi sove litt begge to!

Sov faktisk ganske godt i den senga i natt :)

Frokosten er inntatt og nå hopper jeg i dusjen.

Før kl 10.00 var det 21 grader i skyggen, så dette blir nok en varm dag igjen ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært flink i dag og fått gjort en del her hjemme :)

Rakk tillogmed å prøvebade i sjøen i dag tidlig, og det var KALDT! Var ute i max 3 minutter, og det med våtdrakt. Steike ta hvor kaldt det var :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 + 4 :rodmer:

tilbake på jobb igjen :)

Merkelig å være tilbake, men også godt :)

Første timen på jobb ble uten mål og mening ettersom de måtte resette passordene mine og it-folket ikke var på jobb så tidlig.

Spilte en del kabal i mellomtiden mens jeg kjedet meg :gjeiper:

Lagt inn søknad om mamma-permisjon også. Fra 1 Oktober 2012 til 1 Juli 2013. Det er ca 39 uker. Regner med at vi skal ta ut 56 uker med 80% lønn kontra 100% og færre uker, men har ikke finregnet på det enda. Vet at sambo kun tar ut 3 mnd, og jeg resten :) Lettest med tanke på amming og slikt.

Tenkte vi skulle prøve å få sove i samme seng igjen i natt, men det gikk ikke lang tid før jeg ble forlatt alene i senga :kjefte:

Jeg hadde vistnok vært så urolig at sambo ikke fikk sove :sjenert:

Merker ingenting selv!

Ble han som sov på gjesterommet i natt da ;) haha !

Jeg misliker så gæli at vi ikke kan sove sammen for tiden. Får helt vondt i hjertet. Synes det er fælt å våkne uten at han er sidnav meg :sjenert:

Er litt merkelig stemning hjemme for øyeblikket. Vet ikke helt hvorfor, men mistenker at det er fordi vi har blitt så "kjedelige" :sjenert:

Haha!

Sambo ble litt rar og samme som nå i fjorsommer på ferien fordi det var så lite som skjedde.

Kjenner jo selv også at det er rimelig kjedelig å sulle hjemme hele dagene uten mål og mening, og når vi har litt fri så er det ikke akkurat noe veldig til spenning ting som skjer.

Fysj....

Jeg liker ikke å være så rolig og kjedelig som jeg er nå. Føler meg som ei gammel tante som ikke er noe morro :kjefte:

Får skjerpe meg litt og prøve å finne på noe :romeo:

Hjelper vel ikke akkurat på intimiteten og nærheten at all sexuell spenning er borte heller.... :fnise:

Gleder meg til småen er ute og vi kan finne tilbake til den gamle formen igjen ;)

Skal egentlig møte termin-gruppa etter jobb i dag, men jeg er ikke helt sikker på om jeg skal eller ikke.

Det er sikkert koselig, men jeg føler på mange måter at jeg må prioritere hjemme... Få ryddet bort det siste rotet fra ferien, og kanskje gjøre et eller annet med sambo?

Formen kjennes iallefall bra ut i dag :) Og det er jo greit!

Minstemann har sparket i hele dag og vi gleder oss masse til 3D-ultralyd på lørdagen!

Håper for all del at denne gangen får vi noen skikkelige bilder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...