Gå til innhold

1. gangsgravid <3


tr.heimspia83

Anbefalte innlegg

Ble vist ikke noe 3D-ultralyd i dag :sjenert:

Vi kom dit kl 10.30 som jeg har innbilt meg at er korrekt, og fikk beskjed om at neida, timen var fra 10 - 10.45 :sjenert:

Rotete hode altså!

Hun jordmora skulle vise en kollega fra sørlandet noen greier med ultralyden i morgen, så vi kunne få lov til å være forsøkskaniner for det isteden :)

Så det ble ny time i morgen kl 17.30 :)

Jeg har forresten funnet ut noe rart jeg har forandret meg med!

Rart nok begynner jeg å sette pris på å vaske og ha det rent og ryddig rundt meg. Tror det er det berømte "rede-bygginga" som er i anmars :rodmer: Merkelig å gå å dulle med oppvasken og slikt. Må ta meg selv i å brette sammen klærne rett fra tørketrommelen, men tidligre så har det kunne ligget i en stor haug i flere uker før vi mannet oss opp til å ta det.

Jeg liker å rydde kjøkkenet (!?) og lage mat til sambo.

Nå er han ute å jobber, og lunsjen står og blir ferdig :fnise:

Merkelig, og deilig :)

Min mor blir nok overlykkelig over denne utviklingen, og har nok ventett i 29 år og håpet alt hun kan for at det en dag, KANSKJE kunne skje ;) haha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Håper jeg også får slike tendenser når det kommer til redebygging! Hadde ikke gjort noe for å si det sånn :fnise:

God helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, ja ikke sant :)

Jeg hadde ALDRI trodd at det skulle skje med meg, herregud hvor jeg HATER å vaske og rydde. Nå kjennes det mere ut som uro om det er rotete rundt meg.

Men hittil har det kun gjeldt for 2 rom da, kjøkkenet (gudene forby at det er skittent på benken) og den nyoppussete stua vår :)

Resten ser fortsatt ganske rasert ut ;) haha!

Vi har rett å slett ikke hatt tid til å rydde bort alt etter oppussingen og slikt, og hele uka hær etter ferien har gått med på vann og rørlegging og slikt....

Håper vi får til en sjaur i morgen :)

Er ganske avhengig av at sambo tar det meste pga bæring og mye trapper her... Så egentlig betyr det vel at jeg må vente til sambo rydder og jeg kan vedlikeholde det ryddig ;) haha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 + 3 faktisk nå :rodmer:

Får overhode ikke til å sove...

Er dødstrøtt og sliten, men minstemann herjer så mye at jeg ikke får fred for å sove... Burde ikke klage, men synes han timer det litt dårlig iblandt :fnise:

Og det blir vel ikke bedre etter hvert som ukene går og han blir sterkere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble så jeg sovnet rundt 3-4 tiden i natt :kjefte:

Først da han tok seg en trim-pause i magen :)

Sov rimelig godt fram til 9tiden og vi stod opp.

Har fått gått igjennom alle barneklærne i dag for å prøve å få en oversikt over hva vi har og hva vi mangler.

Var ikke klar over at vi hadde SÅ mye klær! :sjenert:

Note to self: ikke handle mere klær!

Vi har ikke så mye i str 50/52, for det er vanskelig å vite hvor stor eller liten han er når han kommer ut. Har derrimot ganske mye i str 3-6 mnd :)

Samtlige av klærne vi fikk av foreldrene mine var fra 6-24 mnd, så de må nok pakkes bort ei lita stund :)

Masse energi i dag, og det er morro også! Godt å få igjen litt energi og føle meg som meg selv igjen.

Ble en liten middagsdupp på en times tid før vi dro på 3D-ultralyden :)

Trivelig jordmor som sjekket hele babyen og alt stod strålende fint til, ingenting å utsette på. Greit å høre det også, men magefølelsen min er nok at han har det helt fint der inne.

Er litt skuffet over bildene hun fikk tatt, men det var vanskelig siden han hadde navlestrengen forran ansiktet, samt hadde både armer og ben over ansiktet til tider :)

Han liker absolutt ikke å vise seg fram, rakkaren! :gjeiper:

En ting liker han å vise fram, og det er snoppen :skratte:

Den stod rimelig rett ut og var overhode ikke vanskelig å se hva var for noe! Bekreftet atter en gang at det blir en gutt ja ;)

Legger med noen av bildene som ble ok av han etter hvert. Skal bare redigere bort navnet mitt først :)

Blir så dumt å ha det liggende ut på nett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fine bilder dette, da! Kjempekoselig å se, blir så ekte! Må nok ta 3D UL jeg også når det har gått en stund :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine bilder dette, da! Kjempekoselig å se, blir så ekte! Må nok ta 3D UL jeg også når det har gått en stund :)

Takk takk :)

Annbefaler å ta 3D-ultralyd rundt uke 27 eller 28. Det var vist da de fikk de beste bildene sa jordmora :)

Da har de litt mere underhudsfett.

Tror ikke vi kommer til å ta flere ul før fødselen, men vi får se hvor nygjerrige vi (les: jeg) blir :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 + 4 :rodmer:

Har sovet relativt godt i dag og våknet lys våken når sambo skulle stå opp rundt 6 i dag tidlig :) Merkelig...

Fikk til nød til å sove en liten time til etter å ha spilt X antall runder kabal på telefonen for å bli trøtt igjen :gjeiper:

Har nettopp vært å fått lagt nye negler, og de ble bare supre! Elsker de dagene jeg får nye negler og kan føle meg litt ekstra fin :)

negler.jpg

Ble sittende å snakke med hu som ordner neglene mine, og jeg er veldig nygjerrig på hvordan det er å jobbe som negledesigner.

Tror faktisk jeg skal sjekke litt rundt det :)

Trenger jo en ny jobb neste år likevel, og da kan jeg plundre med å legge negler billige på venner for å øve meg i permisjonen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldrene mine var innom en snartur før jeg dro på jobb i dag.

det er veldig koselig, men litt stressende synes jeg....

Trøtt og sliten nå på jobb :sjenert:

Har jo hatt en super dag fram til besøket, tappet meg helt for energi :kjefte:

gleder meg og gruer meg litt til frisørtimen i morgen dog :)

Får vel bare bite sammen tenna til jeg kommer hjem og finner senga...

Endret av tr.heimspia83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden jeg har skrevet her nå... :sjenert: Men jeg har lest alt du har skrevet, da :jepp: Høres ut som dere hadde en flott ferie!! Deilig å gjøre noe sammen :) Vi er også sånne zoo-elskere, og drar alltid i dyreparken når vi er på storbyferie!! Vil derfor, som jeg skrev i tråden du opprettet, anbefale Edinburgh! Kjempeflott by med en superfin zoo :jepp: Spesialitet: PINGVINER :rodmer: De er så søte! Ellers har de mange forskjellige dyr, inkludert løve, tiger, leopard, gepard osv!

Så moro med 3D-UL-bilder!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden jeg har skrevet her nå... :sjenert: Men jeg har lest alt du har skrevet, da :jepp: Høres ut som dere hadde en flott ferie!! Deilig å gjøre noe sammen :) Vi er også sånne zoo-elskere, og drar alltid i dyreparken når vi er på storbyferie!! Vil derfor, som jeg skrev i tråden du opprettet, anbefale Edinburgh! Kjempeflott by med en superfin zoo :jepp: Spesialitet: PINGVINER :rodmer: De er så søte! Ellers har de mange forskjellige dyr, inkludert løve, tiger, leopard, gepard osv!

Så moro med 3D-UL-bilder!! :)

Aha! Da ble det enda en god grunn til å dra dit :) Takk for et supert tips!

Jeg får bare fake å være i toppform den turen så jeg ikke spolerer hele sommern til sambo ;) haha! neida...

Han skjønner hvorfor ting er slik de er, men synes selvfølgelig at det er kjipt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ayay! Kynnere!

Har kjent litt til de den siste 1-2 ukene når jeg går en del eller har vært aktiv/stresset.

I dag har jeg sittet i ro i hele dag og det er full krampetrekniker i magen!

Mulig det er tarmen som er irritert igjen, men når magen står i spenn og er kjempehard så er det nok kynnere ja..... :kjefte:

IKKE godt :)

Får vurdere en tur til legen om det tar seg opp noe mere framover. Skal jo ikke gjøre slikt så tidlig og så ofte....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 + 5 :rodmer:

Merkelig dag...

Fikk sove til rundt 08.30 i dag tidlig. Våknet potte tett og har sovet dårlig pga at jeg hoster så mye om natta.

Ringte legen for å spørre om det er noe hostesaft eller slimløsende jeg kunne bruke fra butikken for å hjelpe litt på.

Fikk beskjed om at det viste de ikke, jeg måtte heller komme inn for en time så legen fikk høre på meg.

Fikk time kl 10.50 og sov litt til. Bråvåknet 09.00 og ble skikkelig stressa. Jeg trodde vel timen var 09.50 og måtte rekke å dusje først og slikt.

Raste inn i dusjen og fikk vaska håret (frisørtime senere på dagen) og kjørte inn til byen. Når jeg parkerte så dobbelsjekket jeg huskelappen, og innså at jeg var 1 time tidlig ut :kjefte: Dumme forvirrende graviditetshormoner! lurer meg til stadighet!

Fikk da kjøpt meg litt frokost før jeg ventet på legetimen.

Kom inn til riktig tid for en forandring, til en annen lege enn min faste. Min lege er på ferie.

Ble spurt i hytt og pine om formen og lyttet og styrte. Eneste jeg ville vite var jo om jeg kan ta noe for hosten som ikke vil skade småen i magen.

Fikk da høytidelig svar om at nei, dette var kun en forkjølelse. Han kunne ikke gi meg noe medisiner for det! Duh!! Jeg viste da det!

Og han ville heller ikke at jeg tok noe hostesaft/slimdempende fordi alt jeg tok påvirket barnet.

Hadde bare vært SÅ mye lettere om de kunne sagt det på tlf til meg!! VET jo at jeg kun er forkjølet og at det sitter i litt godt! :fnise:

Teite legekontoret!

Vet at dersom Marit (legen min) hadde vært der så hadde hun bare ringt opp og sagt det med en gang. Spart meg kjøreturen, pengene og ikke minst irritasjonen.

Jaja, gjort er gjort.

Dro så innover til frisøren :)

Ei stilig og veldig koselig dame på 34 år på en fansy ny frisørsalong jeg har fått anbefalt av ei venninne.

Monica som hun het har en sønn på 8 år og ei datter på 4.

Når jeg sa at jeg hadde et ganske problemfritt svangerskap så lo hun og sa "da er det vel en gutt da?" ;) hun hadde det likt, og med jenta så sleit hun en del mere. Jenter skaper mye mere kaos og problemer :fnise: Tydeligvis fra starten! tihi!

Ble så hun stusset og formet håret litt, og vi var ganske enige om at siden jeg nå er i en spare-til-lengre-hår-periode så lønnet det seg ikke å lage noe særlig til frisyre og klippe opp i front og slikt.

Vi kvinner går som regel med hestehale og det er mere i veien med lugg og oppklipt hår i spebarnsperioden. Hun syntes iallefall det når hun hadde smått,og angret på at hun hadde klipt opp sitt så mye den gangen.

Nå hadde hun langt og svart hår :)

Fikk snakket litt omkring barn og slikt. Utrolig koselig dame, og ikke minst en veldig dyktig frisør! :)

Hun er den første som har fått meg til å senke skuldrene angående fødselen og jeg føler meg mye mere rolig mot den nå.

hun sa ikke noe fantastisk og spesielt, men hun skjønte bekymringen min og avfeide det ikke med "alle har gjort det i millioner år" og "hver dag gjør hundrevis av kvinner dette" og slike teite setninger.

Hun sa pent at for henne (og dette varierer fra kvinne til kvinne) så var det uten tvil det vondeste hun hadde opplevd, men hun misunte meg å skulle gå igjennom det. Det var noe magisk og vakkert samtidig som et helvettes smertebrøl.

Hun opplevde en veldig "utav deg selv"opplevelse hvor kroppen tok all kontroll og det eneste hun tenkte på var å gjøre det kroppen forlangte.

Hun fant ro i at kroppen hennes viste hva som skjedde lenge før hodet klarte å følge med tankene.

Virket som en fornuftig forklaring på en måte som jeg skjønte.

Blir liksom litt irritert når folk ler av at jeg er bekymret, og avfeier det med at alle klarer det.

Likevel om 1 million andre klarer å gjøre noe, betyr det ikke at jeg gjør det.

Det blir ansett som vanlig og normalt å omskjære små barn i aftika og i jødedommen, betyr det at jeg også skal like/forvente det? Nei.

Jeg tar egne avgjørelser basert på min egen magefølelse.

Magefølelsen min har vært at en fødsel er skummel og jeg har syntes det er ekkelt å vite at jeg kommer til å miste all kontroll på kroppen min. At folk ikke skjønner eller godtar den magefølelsen synes jeg har vært litt vond....

Tillogmed min mor og svigermor har sagt at "det går greit sjø, alt ordner seg!". Det har overhode ikke hjulpet.

At DE ikke har tatt skade av en fødsel betyr IKKE at jeg opplever det samme!

Gleder meg masse til jordmortimen på torsdagen, så får jeg snakket ut med henne om dette også og ikke minst lært mere om det rent medisinske og fysiske som skjer og kan skje.

For min del så vil jeg vite HVORFOR og HVORDAN, ikke AT det går greit.

Det holder ikke for meg iallefall :)

Jeg er altfor opptatt av å gå egne veier enn å følge strømmen!

Når alle andre rir den tyske ridestilen fordi det er "hva man skal gjøre" så sier jeg enkelt og greit "fuck it, hvorfor?"! Som regel klarer ikke folk å forklare HVORFOR, men at det gjør det fordi de har lært at det er korrekt. Ikke fordi de har tenkt seg til at det er fornuftig selv :)

Ergo fant jeg en bedre måte å trene hest på. En annerledes måte som de fleste i ridemiljøet rynket på nesa for, fordi JEG ønsket å trene på hestens premisser,ikke via tvang og å være hardhendt.

Dæven ta jeg har fått mange rare blikk og kommentarer, men det betyr ikke noe når jeg ser at hestene jeg holder på med elsker det, og de tilbyr trening og adferd fordi de stortrives.

På samme måte som jeg må finne MIN måte å føde på, oppdra sønnen vår, og ikke minst lære å være mor.

Jeg gjør ikke ting fordi folk sier "slik er det", men fordi jeg har funnet ut at det jeg gjør er riktig.

Blir faktisk mere provosert enn ikke på at folk forventer å kunne overbevise meg meg teite setninger ;) haha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Phu, ble et lite utbrudd der i dag ;)

Samler seg opp i ny og ne frustrasjonen, og da er det SÅ kjekt med ei dagbok for å få ut tankene.

Tror nesten jeg må kopiere dagboka en dag slik at jeg har den liggende som et minne av denne tiden :fnise:

Sitter på jobb nå og synes i dag at det er helt ok.

Jeg har fått andre arbeidsoppgaver i dag, og kan jobbe i mitt eget tempo i forhold til vanlige arbeidsdager. Passer supert med tanke på en tung jobbdag i går og at jeg er småsyk.

Snille teamlederen min ønsker heller at jeg jobber roligre og er på jobb enn å få en sykemelding og slikt :)

Godt å føle seg litt mere satt pris på, samtidig som det føles ut som om de bare går å venter på ei ny sykemelding fra meg :fnise:

Sånn blir tankene når man er av og på sykemeldt i 1 1/2 år pga vond arm.... Sliter på psyken min merker jeg å være så mye borte fra jobb og dermed mister man en del troa på seg selv.

det kommer nok tilbake igjen etter hvert :)

Mest sannsynligvis når jeg får en ny jobb og kan starte med blanke ark :)

finner jeg ingen ny jobb innen permisjonstia er over, så får jeg bare begynne på her igjen og søke nye jobber samtidig :)

Er ganske greie arbeidsoppgaver og greit betalt for å være ufaglært. Sambo tjener litt mere, men han har også fagbrev ;)

Totalt har vi 2 en god nok økonomi.

Får se om jeg kanskje går ned litt i stilling til neste år, vurderer 70 eller 80% stilling slik at jeg slipper å jobbe hver 3 helg. Da kan jeg heller jobbe hver 6 eller 9 helg :)

Tror det gjør familielivet litt lettere......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du fant en frisør som var god! Og som var koselig :) Jeg unner deg flere konstruktive tilbakemeldinger enn du har fått så langt :jepp:

Bare fordi jeg er nysgjerrig, hvilken treningsmetode brukte du på hoppa? Jeg klikkertrente noe på kaldingen jeg hadde før, men han var så matfokusert at det var umulig å få ham til å konsentrere seg når han visste jeg hadde gulrot i lomma :fnise: nå er jeg hestepasser for unge spranghester og har lite å si i treningsform, men bruker mye mer ros enn kjeft for å si det sånn. Får beskjed om at jeg er flink med dem og at de trives med meg, så ser jo at positiv forsterkning (i form av ros og skryt) virker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hoppla ja :)

Vanskelig å beskrive helt hvilken treningsmetode jeg brukte.

En blanding mellom klikkertrening, Hempfling, Parelli og horesemanshipp?

For det meste trente jeg Akademisk ridning og fulte læren til Bent Branderup. Det å tillate henne å gå korte økter og avslutte på korrekt tid var veldig avgjørende. Vi kunne gå flere mnd med kun 15 minuttert treningsøkter. F.eks så longerte jeg i kaksun og øvde på ryggsving og samling bakfra i nesten 3 mnd :)

Langdryg måte å trene på dersom man ønsker kjappe resultater, men jeg hadde aldri noe hastverk :)

Lille traverhoppa begynte å lukte på halve steg, piaff og samling som jeg ikke trodde kroppen hennes ville klare. Samtidig som hun lærte seg ryggsving og samling skal komme bakfra og munnen skal ligge i ro.

Alt løstnet for oss når vi dro på 1 ukes akademisk treningsuke til Solveig Schacht på Nesbyen :)

Etter det hadde vi mye mere hjelpemidler vi kunne bruke og jobbe med her hjemme.

De dagene hun ikke ønsket å trene og f.eks ikke kom løpende mot meg i luftegården, så gjorde vi ikke det :)

Da tok vi f.eks kun det daglige stellet og klødde en halvtime...

For meg var det viktig at hun ØNSKET å trene. Ved å legge om tankene til at hun selv skulle få bestemme en del, så gikk det under 1 mnd før hun kom i hundre og fisfart ned fra beitene og gjorde alle triksene i boka for å få lov til å være med inn å trene :rodmer:

Jeg klikkertrente en del de mnd hun ikke hadde motivasjon for selve treningen. F.eks ved brunst og når hun var stiv og støl.

Klikkertrente først ved en feil inn spanske steg.

Fant ut i ettertid at det er en øvelse som er veldig dominerende, og da var det ikke rart hun ble høy på pæra når hun allerede var alfra på beitet :fnise:

Gikk så over til andre småting. F.eks å "smile" og å "slutt å tigge".

Den slutt å tigg måtte jeg lære henne, fordi hun var all over the place for å få tak i gullerota, slik du har erfart ;)

Jeg klikket inn at hun kun fikk gullerot når hun så bort ifra meg og ikke tigget.

Det resulterte i at hun ofte ble stående å se bakover i lengre perioder, fordi da KUNNE DET JO HENDE at det kom noe godis ;) haha!

Hun var en rar hest med garrantert ADHD og kunne blitt medisinert deretter :)

Jeg tror at jeg personlig ville slitt litt med å brukt "mine metoder" på å trene en annen person sin hest. Kun fordi at jeg ikke bryr meg så mye om at de skal prestere og slikt.

Tror at dersom jeg hadde blitt forvert til Ola Nordmann sin hest oppe i gata, så ville de nok ha vært ivrige på "resultater" som de kunne sett, og dermed blitt et press på treninga :)

Jeg ville anbefalt å prøvd litt de akademiske prinsippene. Iallefall i lonsjering. Det er ikke lonsjering slik vi er vant til fra rideskolene og den tyske læren :)

Fokuset er på bakparten, aktiviteten, stillingen og inngripen under seg selv. De skal finne det riktige inngripende steget med innvendig bakben.

Ingen hester jeg har møtt som har prøvd det har ikke endret seg kjempemye og fått balansen sin og arbeidsviljen :)

Ahh... jeg kunne fortalt i det uendelige om hestehold og trening :)

Savner det MASSE!

Regner med, og håper!!! at jeg skal få mulighet til å være hesteeier igjen innen ikke for mange år :)

Alt er avhengig av hvordan minstemann blir, og om tiden strekker til :)

Mulig jeg blir forvert først og rir litt tur og slikt. Er jo ikke noe stort med akademisk ridning her oppe i Tr.heim, kun noen få som driver med det :)

De kjenner jeg jo en del, så det ville vært rart å spurt om å få låne hestene deres ;)

Har jo ei venninne med tidenes søteste fjording som har NULL arbeidsvilje og framdrift. Vet også at jeg har mulighet for å herje med han så mye jeg ønsker egentlig :)

Hvordan bruker du å f.eks gi positiv belønning med spranghestene da?

Har du noen krav på treningen foruten det daglige gjøremålene i stallen?

Endret av tr.heimspia83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 + 6 i dag :rodmer:

Opplevde for første gang i gårkveld hvor vondt sure oppstøt og halsbrann kan være :kjefte:

Kom hjem fra jobb blid og fornøyd og koset litt med katten.

Bøyde meg så ned for å fylle på vann og mat til han, og innen jeg kom opp igjen så var det skikkelig vondt i halsen. Kjentes ut som om det etset og brant der nede.

Ble stående ei lita stund å fundere på hva i helvette det var!

Demret litt etter litt at det trolig var sure oppstøt som hadde kommet når jeg stod framoverlent :sjenert:

Trodde jeg skulle kaste opp ei vending, men klarte å holde meg. HATER å kaste opp og føler jeg ikke får puste når det skjer. Så det er absolutt siste løsning!

Ble sittende i senga oppreist i en times tid mens sambo sovnet. Ble jo bare værre når jeg lå....

Fikk bygget opp en del med ekstra puter slik at overkroppen kom litt høyere enn resten. Det gjorde at jeg måtte sove i sittende stilling nesten ;) haha! kjempelett?!

Var jo dødstrøtt fra før av liksom....

Fikk til å sove i 3 timer før minstemann våknet og hold meg våken en halvtime :rodmer:

Nye 3 timer søvn før sambo dro på jobb.

1 time søvn etter det igjen...

Føler meg faktisk ganske uthvilt gitt :)

Tror kroppen forbreder seg på mindre søvn, så jeg føler meg bedre med mindre enn jeg tidligre har trengt av søvn....

Jeg hadde en liten halvtime for å hvile i går på ettermiddagen før jobben, og fant senga. Etter 15 minutter søvn ringte svigermor.

Hun hadde plukket ei kurv jordbær til meg som hun lurte på om jeg ønsket?

Trøtt som jeg var så sa jeg takk, men nei takk i dag. Var for sliten og småsyk. Hun hørtes nesten litt snurt ut, men jeg vet også at hun aldri viser hvordan hun egentlig føler :)

Prøvde å ringe henne opp i går ettermiddag for å beklage om jeg hørtes kort ut, men hun ringte aldri tilbake igjen. Egentlig merkelig siden hun pleier å gjøre det.

Har prøvd å ringe henne på både mobilen og hustlf i dag også uten svar...

Håper hun ikke har surnet eller noe slikt? :)

Merker jo at hun har holdt seg litt unna den siste uken uten at jeg vet hvorfor?

Er jo litt godt å ikke ha henne her hele tiden, men det er uvant og jeg begynner å lure om det er en årsak til det. Får spørre henne om jeg ser henne :)

Sambo ler bare og mente hun hadde godt av å få litt tilsnakk en gang iblandt ;) haha!

Tenkte jeg skulle fylle ut denne: (skriver som om det er i morgen)

Langt på vei: 25 uker

Igjen til termin: 15 uker

Termin: 21 oktober

Neste kontroll: I morgen, den 5 Juli

Kjønn: Gutt.

Utålmodig: nei egentlig ikke :) Koser meg en del i denne perioden av svangerskapet.

Navn: Ja, det er bestemt såfremt han passer til navnet når han kommer ut <3

Innkjøp: En god del.

Vektøkning: 9kg.

Melk i brystene: nei

Strekkmerker: Nei, ikke mere enn de få som var der fra før av.

Hevelser og vann i kroppen: sjeldent.

Hodet ned: Noen ganger,men det er nok plass til å gjøre helomvendinger enda.

Aktivitet på babyen: En god del i perioder. Så er han rolig i lengre tid igjen. Får heldigvis jevnt og trutt små spark som viser at han har det greit.

Tungt: Småtungt opp trapper og ved gåing.

Kynnere: Får det når jeg går en del, hold og ømt i magen.

Hodet festet: Nei

Barnerom: Planlegging er i gang men venter med oppussingen til litt senere i sommer.

Sulten: Egentlig ikke... Spiser fordi jeg må og kan glemme det til tider.

Matkick/Drikke: Ikke noe spesielt. Er blitt veldig glad i vann/saft-is og kan sikkert spise store mengder av det! Tror det henger mye sammen med at det er vært så varmt i det siste...

Plager: Har nå fått litt halsbrann. Første gang i gårkveld. Håper det ikke blir noe daglig i.o.m at det var ubehagelig og litt vondt.

Bekkenet er ømt og sårt, men jeg klarer de daglige bragdene :)

Humør: Som ei sol med noen berg og dalbaner,hihi;-) Og tar veldig lett til tårene.

Sykehusbaggen: Den pakkes nærmere terminen.

Høygravid: Nei,ikke riktig enda.

Om barnet denne uken:

Vekt:. 800g

Full lengde: 30cm

Endret av tr.heimspia83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...