Gå til innhold

1. gangsgravid <3


tr.heimspia83

Anbefalte innlegg

Åååh, så fin matliste! Ble nesten sulten nå :fnise:

Stoff og stil syr liftgardiner også, hvis du finner et stoff hos dem. Det kan være det er litt billigere enn den prisen du fikk sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

KONGE med mage, da!! Gjør jo ikke noe om du ikke er halvveis enda :) Gravidmage er fint uansett, og det er så individuelt når den kommer :jepp: Gleder meg til min kommer! Dongerikjole i dag, og da ser jeg en liiiiten kul :rodmer: , ikke et "vom-belte" :fnise:

Endret av Ninnin86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til den blir enda litt større jeg da, ikke kjempestor, men sånn liten graviditets-mage :)

Wow!

Sambo kom hjem med en graviditetsgave/fødselsgave til meg :)

Har terget han litt de siste ukene med at jeg ønsket meg en liten gave. Haha, hadde ikke forventet meg noe spesielt da.

Ønsket er jo selvfølgelig et frieri og en ring :sjenert: Men det var for mye å håpe for.

Meeeen!

Han kom inn døra stolt som en hane, for han hadde kjøpt gave til meg.

En Samsung Galaxy Tab :gjeiper:

Litt i overkant dyr og fansy gave da :)

Han vet at jeg er møkklei min lille bærbare mac som jeg har hatt i 8 år nå, og den trenger å skiftes ut... Så nå har jeg en fin liten en gitt ;)

Snilleste mannen min!!! :rodmer:

Nå skal vi en tur på heggstadmoen å kaste litt mere søppel etter oppussingen :) I morgen tenkte vi oss på pirbadet for å svømme litt.

Målet mitt er å få til 1 svømmetrening på egen hånd pr. uke i tillegg til bassengtreningen. Merker jo såpass godt at det hjelper og kjennes utrolig godt ut for bekken og rygg :)

Og ikke minst koselig at gubben vil være med :)

Har forresten kjøpt meg ny bikini i dag! Klar for sommeren!

Samt en slik tank-topp? Tror det er hva det heter. Er som en litt lengre singlett som er i badedrakt-stoff. Så slipper jeg å vise fram gravidmagen hele tiden, og kan dekke den til om jeg ønsker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger og skriver på den nye galaxy tab'en nå :)

Den har ikke alt like greit som en pc eller mac, men mulig det er kun en vanesak? Mangler liksom den "smily-kolonnen" her inne, og det er vanskelig å gå tilbake å korrigere ting :)

Sambo er virkelig omtenksom, men jeg vet ikke helt om jeg liker den....?

Jeg er mere en tastatur-jente. Kommer sikkert av jobben min ;)

Godt mulig denne er genial for armen da, håper det :)

Fikk mail fra min mor i dag med bilder av alle barneklærene hun har handlet i canada!

Tror de virkelig gleder seg til det første barnebarnet ja. Haha!

Sikkert 7bodyer og masse andre plagg også. Pysj, penklær, kjoler, bukser og masse annet ;)

Kjempeartig for meg og sambo å se hvor mye de gleder seg med oss!

Kvelden gikk med på å bli kvitt det siste rotet fra oppussingen som skulle leveres på søppeldynga, og siste timen satt vi ute på benken vår på svaberget i sola og pratet om framtiden vår sammen <3

Verdens beste mann jeg har funnet! Ja herregud!

;)

Lucky in love! ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååååh! Så søte dere er!!!

Det er ganske annerledes å skrive på tab enn på data ja, men du venner deg fort til det. Den er jo dessuten veldig lett og hendig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååååh! Så søte dere er!!!

Det er ganske annerledes å skrive på tab enn på data ja, men du venner deg fort til det. Den er jo dessuten veldig lett og hendig :)

Tror du og din ville gjort det samme om dere hadde bodd her vi gjør :)

Småbruk og 80 m til vannkanten. Vi eier mesteparten av svabergene og "halvøya" ute på her, så helt ytterst satte besteforeldrene hans opp en picknick-benk for å se utover fjorden og for å ha en "koseplass".

Ser for meg at vår datter kommer til å like seg der også, iallefall om hun tar etter foreldrene?

Fullt mulig at hun av prinsipp vil hate alt vi liker, kun for å gjøre det :sjenert: Iallefall om hun tar etter sin mor i 14iss-tiden :gjeiper: haha!

Sovet som en stein i natt! Herlig!

Våknet til en merkelig drøm, som vanlig. Om at jeg var allergisk mot pepsi max og insektsspray til hest. Dette hadde en "lege" funnet ut med å ta blodprøve av meg og teste det oppimot et 12 V batteri :sjenert: Fantastisk realistisk ?!?!?

Prøver å finne på noe til sambo jeg kan gi han i gave. Hva gir man til en mann som har alt han trenger, og det han ikke har kjøper han selv før jeg rekker å registrere at det mangler?

Usj... Jeg sliter jo så fantastisk mye hver bidige bursdag og jul.

Får prøve å bruke dagen på å tenke på noe lurt.

De 2 tingene jeg vet han virkelig ønsker seg er en Erfugl-pute (meget sjelden og jeg har lett etter det i 1 år nå uten hell) samt spekkhogger-safari.

Han driver jo med fridykking, men har alt av topp-utstyret han trenger :kjefte: Er liksom ikke noe jeg kan finne der heller....

Vet at han trenger en ny snelle til harpunen sin, men den fikk han i posten i går. Den lille bærbare pc`n hans er kaputt, så han har allerede bestilt og betalt en ny en...

Rare mannen :)

Dersom noen har gode forslag til en gave, rop ut :rodmer:

Tror jeg må innom en fritids-butikk i dag å se om de har fått inn noe nytt og spennende for fjellturene våre?

Eventuelt en dykkebutikk også.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Juhu 18 + 1 :rodmer:

Og ikke minst, jeg har funnet gave til sambo!

En: Sporasub SP1 Computer

Altså en fridykker-klokke :)

Vet han har sett lenge på forskjellige modeller men ikke klart å bestemme seg for hvilken klokke han ønsket. Så jeg har tatt avgjørelsen for han :)

Om det ble feil modell så kan han iallefall bytte den om ønskelig :)

Problemet nå er at jeg har brukt opp "ønskelisten" hans... Hva i alle dager skal jeg finne på til bursdagen hans og samtidig fars-gave?

De er jo tillogmed samme uke (såfremt jeg ikke går langt/under over tiden da)

Får prøve å finne på noe lurt der også :)

Synes det blir for dumt og kjedelig at tradisjonen er at kun mor skal få en gave ved fødsel... Far fortjener også, til tross for at det er mor som gjør selve jobben :kjefte:;) Ordner seg nok!

Mere energi igjen i dag! Takk lov!

Vasket mange runder med klær, kjøkken-ting og ryddet omkring i huset :) Innimellom nett-surfing og mat :)

Fikk tid til å sove en "dupp" på 1 times tid midt på dagen, og det var DEILIG!

Sambo var uheldig og tok en strømledning når de skulle grave bort en stor stein, så kom ikke hjem før rundt 21 i kveld. Da rakk jeg å rydde litt mere,lage middag og se 2 serier som vi har lastet ned :)

Sambo er dødstrøtt og sovnet nå, jeg er lyyyyys våken!

Får rote litt på nettet igjen før jeg blir trøtt....

Magen har vært urolig i hele dag. På en slik måte at jeg kjenner at den ikke vil hvile, men jeg kjenner ingen bestemte spark eller bevegelser.

Forsåvidt har jeg ikke klart å gå regelmessig på toalettet de siste ukene heller, så jeg antar og regner med at det er tarmene som er irriterte igjen, samt en litt overivrig pie der inne :)

Jeg har jo hatt tarm-innfeksjon 2 ganger tidligre (senest for 8-9 mnd siden) og det tar som regel omkring 4-8 uker før det gir seg.

Jeg skjønner godt at de kan være litt irriterte nå, i.o.m at de blir presset oppover, samt får mere sukker og slikt enn de har fått det siste året :sjenert:

Fortsatt små sukker-kick i ny og ne, men heldigvis ikke så ille som de var i starten...... :sjenert:

Kontroll til legen neste uke og ultralyd den 21 mai :rodmer:

Håper bare at UL viser igjen at det er ei jente. Tenk hvor dumt om den siste ultralyden viser en gutt og vi allerede har handlet så mye for ei jente?

haha! Det ville vært litt krise egentlig....

Vi vet vel ikke for sikkert før hun (han?) kommer ut ;) haha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 + 2 :rodmer:

Termin: 12.10.2012 / 18.10.2012 <3

Hvor mange kontroller hittil: 1 + 2 UL

Neste kontroll: fastlege den 15.05 og UL på sykehuset den 21.05

Kjønn: Siste UL viste ei jente

Navn: Navn er nesten bestemt :) Vi står imellom 2 navn, så det avhenger av hva som passer til henne når vi ser henne :)

Igjen til termin: 21 uker og 8 dager, ikke lenge til halvveis nå!

Hodet festet: hehe, trokke det du!

Aktivitet i magen: Faktisk en god del ja, selvom det ikke er harde slag/kick :).

Vann i kroppen: Usikker egentlig. Men det virka sånn her for noen dager siden..

Strekkmerker: Kun de fra tidligre vektøkning, ingen nye pga graviditeten.

Plager: Litt slapp og lite med energi. ++

vektøkning: Har gått opp ca 3 kg, men vet ikke helt om det kan være vann i kroppen å.

Hva er kjøpt inn: Litt klær, og fått noe klær. Men masse igjen som gjenstår!

Hektet på noe: Egentlig ikke. Men har lyst på noe hele tiden. og om jeg ikke får det jeg har lyst på blir jeg gretten, haha.

Melk i brystene: Nei, men så driver jeg ikke å kjenner etter heller.

Fødselen: Gruer meg en del til fødselen. Er ganske redd for smertene som vil komme. Håper å få en god samtale med lege og jordmor om dette og eventuell vurdering for keisersnitt. Jeg har en lav smerteterskel og synes det er skremmende å miste kontroll på meg selv.

Utolmodig: egentlig ikke :) Er litt utolmodig for å komme ut i permisjon, men det er mest pga en vond arm som ikke vil samarbeide med arbeidsoppgavene på jobb ;) Tror armen har utrolig godt av 6 mnd "fri" fra jobben :)

Trives: Både og...

Jeg trives godt med magen og alt som kommer med, men blir litt lei meg og deprimert av å se kg komme på igjen etter at jeg har vært så flink å mistet 10 kg fra sommeren 2011 fram til svangerskapet startet... :kjefte:

VET at jeg må legge på meg, men synes det er tungt å svelge/godta. :sjenert:

Endret av tr.heimspia83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er 18 + 2 :rodmer:

182.jpg

Endret av tr.heimspia83
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, se på den nydelige gravidmagen, da!! :rodmer: Herlig!

Hihi, må forresten si at jeg synes ukene og dagene dine går mye fortere enn mine :fnise: Merkelige greier! Plutselig er du 18 uker på vei og jeg er "bare" 15.. Men du har jo alltid vært ca 3 uker før meg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk folkens :)

Synes selv magen bare ser tykk ut, men flere bemerker at det begynner å bli en gravid-mage :) Så da får jeg vel bare innse at det er det, og prøve å miste min egen mening oppe i alt ;) haha!

Ja her går ukene bra fort! Jeg skulle jo egentlig vært 17 + 3 i dag, men ble jo flyttet nesten en uke frem på forrige ul. Sikkert derfor det virker litt som om mine går fortere ;) hehe!

Har forresten funnet ut at vi får ei jente som enten HATER eller ELSKER å kjøre bil med høy musikk :kjefte:

Så fort jeg kjører bil så blir det totalt kaos der inne. Spøler omkring tror jeg....

Enten danser hun og liker seg, eller så er det en slosskamp for å få meg til å slutte med det hun ikke liker?

Ha! Hun får bare klare seg! Jeg kjører ikke bil uten høy musikk, og kommer ikke til å slutte å kjøre bil bare fordi hun ikke vil det ;)

Jeg velger å tro at hun tar etter meg, og danser og koser seg! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns det er litt rart hvordan de flytter datoen, jeg. Måler de feil på en UL da, og riktig på den neste, eller kan fosteret "hoppe over" noen dager fordi det vokser fortere enn normalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er litt rart hvordan de flytter datoen, jeg. Måler de feil på en UL da, og riktig på den neste, eller kan fosteret "hoppe over" noen dager fordi det vokser fortere enn normalt?

Det er vel mere at man får målt nøyaktig hvor gammel barnet/fosteret er og dermed kan regne seg "tilbake" til eggløsningsdatoen.

Når man er til legen så vil programmet deres regne en "standard mens-syklus" på 28 dager, og tar ikke hensyn til om man har lange eller korte sykluser. Dermed kan det være at f,eks programmet til legen sier eggløsning den 20, mens den virkelige eggløsningen var f.eks den 14. Da blir man flyttet frem til 6 dager lengre på vei :)

Jeg vet jo forsåvidt hvilken dag det var eggløsning, samme som deg ;) Så jeg blir jo ikke overrasket at de må endre på det under veis.

Vanskeligre å måle nøyaktig når barnet/fosteret er veldig liten, og lettere etter hvert. Første ul mente han jo at jeg var ca 1 dag lengre på vei enn hva legen sa. Denne gangen mente han det var 5-6 dager i mellom :)

Jeg får nok vite for "sikkert" den 21 på ultralyd på sykehuset. Fastlegen vil ikke ta for fast fisk hva en privat lege sier, hun forholder seg til sykehuset... Mulig jeg blir flyttet fram eller tilbake igjen da :) Håper ikke jeg blir flyttet mye tilbake iallefall, det må være kjedelig... Tro at man er i uke 21 og få beskjed om at "nei her var det kun 19 uker ja" :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer ny dato med EL, da? Det gjorde den til meg, men bare en dag "for kort" syklus også, da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ny dato skal stemme ganske nøyaktig med EL da ja :)

I teorien selvfølgelig.... Avvik kan forekomme?

Jeg stresser ikke noe særlig med terminen, vet at jeg trolig kommer til å gå over tiden ettersom det er mest vanlig for førstegangsfødende.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 + 3 :rodmer:

De siste 2 dagene har gått i ett....

I går var jeg på formiddagen på handlerunde for gardiner og småting. Hentet en del stoffprøver på Farge og Stil på Tiller. Regner med jeg bruker de for å sy gardinene våre :) De var veldig hjelpsomme og trivelige. Ikke helt den samme kvaliteten på gardin-stoffet, men godt nok ;) Må bare velge hvilken farve nå, det får sambo være med på.

Synes det blir for dumt å bestemme alt selv :) Er jo like mye hans stue som min... Heldigvis har vi som regen en ganske lik stil ;)

Kvelden i går gikk med på Ikea. Å herreguuuuuuud jeg HATER ikea! Fullt av folk og kaos over alt!

Vi dro heldigvis så sent at det var mindre folk der enn ellers.

Fikk handlet inn 5 skap som skal stå i kjelleren for oppbevaring, med alle hyller og inventar vi trenger forruten kurvstativene.

Vi har noen kurvstativer fra før av, men de stikker ut 60 cm i dybde, og ikea-skapene kommer som max 58 cm dybde... Dumt vi ikke fikk gjenbrukt de vi har fra før av... jaja :)

Vi betalte for varene våre og skulle bestille med oss henger rundt 22.10 på kvelden (steger jo 23.00). Fyren bak skranken måtte informere oss om at hengeren måtte være levert tilbake senest kl 23.00 samme kveld.

"Ehh... du er klar over at det er om 50 minutter? Vi må laste på hengeren, kjøre 25 minutter hjem, laste av og komme tilbake om 50 minutter?"

Han skjønte det ikke helt til å starte med (Kjeeeeempe-smart mann altså), men fikk etter hvert fått inn til han at vi måtte komme tilbake i dag tidlig til åpningstid isteden. Det gikk greit såfremt vi leverte før kl 10.00 i dag :) Bra det!

Ellers hadde vi enkelt og greit måtte levert tilbake alt vi hadde handlet, og det ville de vel ikke :kjefte:

Så var det å kjøre hjem, rygge inn via hundegården og stable alt sammen i kjellergangen. Takk lov at vi plasserte det der, jeg hater å ha ting oppe i 1 etg og fylle opp gangen vår når det ikke blir fjernet innen max noen dager :)

Så var det litt søvn etter litt prat og knising :rodmer:

Oppe igjen rundt 9 i dag for å levere tilbake hengeren.

Når vi var der så fikk vi handlet de siste kurvstativene, lamper til taket i entrè og gangen, samt en del småting vi glemte i går.

Dro videre til Living hvor jeg fant SÅ MYE fint :rodmer: ELSKER living!

Vi fant bla. et fantastisk fint teppe til å ha på stuen. Den er lys som hovedfarge, med stor svart skrift på, hvor enkelte av ordene er byttet ut i farge med f.eks grønn, rosa og lilla :) ELSK! :sjenert:

Ellers fant vi oss også en seng vi falt pladask for!

Har ikke kjøpt den enda, ettersom den var såpass dyr og vi skal tenke litt på det.

Det er en Svane-madrass. 2 stk seperate rammemadrasser som settes sammen til 1 dobbelseng. Jeg fant en madrass som var hakket hardere enn den sambo likte. De har begge to slike "intelligente" bunner som former seg etter den som ligger der. Det var som å ligge å sveve i en drøm på de... Deilig ;)

Problemet er at for de 2 + overtrekk og ben så kommer vi på omkring 30 000 kr!

Sambo har en dårlig rygg etter noen skader når han drev med downhill-sykkel i sine yngre dager, og jeg har en korsrygg som til stadighet er øm og kan låse seg.

På en måte så er det ikke en dyr investering om vi tenker på at vi skal ha sengene i 15 år. Da er det ikke dyrt pr. år for å ha en frisk rygg?

Eller lurer jeg meg selv til å tro det?

Usj... Vanskelig å bestemme seg :kjefte:

Var en tur på Jysk for å prøve noen senger også, men de var ikke i nærheten av det samme for ryggen nei....

Hjemme igjen rundt 15 i dag, og har sovet noen timer :)

Sambo sover enda og jeg prøver å sortere litt det vi har handlet i dag....

Middag om ikke altfor lenge :)

Tenker jeg lager den først, og vekker sambo etterpå ;) Godt for han det!

Skjemte han skikkelig bort i gårkveld også med en god massasje på rygg og skuldre som han var stiv i. Sovnet tvert etterpå ;) Tror det gjorde han godt å få slappet av litt etter en lang og tung uke på jobb med å grave grøfter for hånd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, ja vi har ikke samme smak på absolutt alt da!

På Living fant han seg et hodeskalle av et eller annet dyr med horn.

Bøffel?

Hvit skalle med sorte horn...

Akkurat DEN syntes han skulle være over sjenken på stua vår :skratte:

Sorry kjære, men det SKJER IKKE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tihi, tenkte jeg skulle legge ut bildene jeg har fått fra de vordende besteforeldrene i Canada som har vært på storshopping :rodmer:

Masse herlige klær helt opp til 3 år gammel!

Kan tro det var ei bestemor (mamman min) som koste seg i barnebutikkene?

Haha!

L1170898.jpg

L1170897.jpg

I dag har vi vært flinke og styrer med å sette sammen skapene for kjelleren. Herregud det blir bra mye papp igjen fra alle skapene?!?!?

Bra vi snart er ferdige ;)

Flinkeste sambo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...