Gå til innhold

1. gangsgravid <3


tr.heimspia83

Anbefalte innlegg

Sååå koselig med hjertelyd!!

Jeg vil også si takk for at du skriver så detaljert om det der, for jeg aner verken hva som foregår eller når det foregår :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åååå, så stas med hjertelyd!! Tenk, det er virkelig liv der inne!! :rodmer: Bare 5 uker til UL nå da, det blir jo kjempespennende!!! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg regner med at vekten kommer fort av igjen etter fødsel :)

Amming skal jo være et veldig godt middel for å miste vekt også, så det tror jeg skal gå bra.

-Mala- : Ettersom vi begge har funnet en effektiv måte å endre kosthold og miste vekt, tror jeg ikke det er noe problem å bli kvitt disse kg etter hvert også.

Mulig det tar 1 eller 2 år, men før eller siden så skal alt være av ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sååå koselig med hjertelyd!!

Jeg vil også si takk for at du skriver så detaljert om det der, for jeg aner verken hva som foregår eller når det foregår :fnise:

Hehe, meg i et nøtteskall å skrive så mye som mulig da vettu :sjenert:

Greit med ei dagbok for å huske ting selv også....

Les masse på nettet, snakk med venner som nylig har vært gravid, og ikke minst, spør MASSE når du er til legen! Da finner man ut av så mye :)

Ninnin86: Ja enn det? :D

Fikk forresten beskjed om at man må være etter uke 24 for 3D-ultralyd.... :) Det blir vel bestilt innen noen dager tror jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg regner med at vekten kommer fort av igjen etter fødsel :)

Amming skal jo være et veldig godt middel for å miste vekt også, så det tror jeg skal gå bra.

-Mala- : Ettersom vi begge har funnet en effektiv måte å endre kosthold og miste vekt, tror jeg ikke det er noe problem å bli kvitt disse kg etter hvert også.

Mulig det tar 1 eller 2 år, men før eller siden så skal alt være av ;)

Ja, tror vi har et godt grunnlag til å bli kvitt dem etterpå, men det er et lite nederlag når man først har gått ned litt og er stolt av det, + at man skulle ha gått ned litt mer og vite det at kiloene kommer på igjen nå.. :sjenert:

Bort skal de i allefall! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tror vi har et godt grunnlag til å bli kvitt dem etterpå, men det er et lite nederlag når man først har gått ned litt og er stolt av det, + at man skulle ha gått ned litt mer og vite det at kiloene kommer på igjen nå.. :sjenert:

Bort skal de i allefall! :fnise:

Akkurat samme tankene som meg :)

Skulle gjerne ha klart å gått ned 20 kg før jeg ble gravid for så å måtte legge på meg litt av det.

Skikkelig nedtur å kjenne på kroppen at den blir tyngre igjen... Iallefall når jeg kjente så tydelig fra uke til uke hvor deilig det var å bli lettere... :)

Bra vi er flere! Vi får motivere hverandre når vi er ferdige med fødselen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 + 1 :rodmer:

Rart å skrive 13 + 1 igjen, det var jo for noen dager siden! :kjefte:

Jeg har opplevd 3 netter nå med kun 2-3 ganger oppe for å tisse! Herlig!

I natt sov jeg sammenhengende 3 timer mellom hver tissepause, og det var utrolig deilig!

Har hatt fri fra jobb i dag også. Surfet nett etter en god frokost, sett 2 episoder med Lodger Menn (tror det het det) og fått levert bord og benker til stua.

Det skulle jo egentlig ha kommet i går, men det var noe tull med å få ordrene til bilen som kjørte ut. Ordnet seg og de kom i dag isteden :) Takk lov... Trodde muliggens de hadde rotet bort ordren vår et øyeblikk når jeg snakket med de som jobbet der...... :kjefte:

Ellers har jeg vært veldig øm i korsryggen i dag. Værre enn jeg har kjent tidligre. Merker det er ømt å gå mye, og trives best liggende....

Tror nok det er bekkenet som roter til litt.

Fikk heldigvis henvisning til bassengtrening av legen, samt fysioterapaut. Første bassengtreningen er førstkommende mandag :) Gikk rimelig fort å komme inn for det etter at jeg varslet om at jeg hadde en henvisning i går. Supert :) Liker når folk er kjappe!

Skal ta en prat med fysioterapauten som behandler armen min om hvem hun annbefaler for bekkenplager før jeg bruker den henvisningen.

Hodet dundrer og jeg er dødssliten!

Var en tur på Ikea tidligre i dag for å kjøpe slik filt-padding til å ha under møblene, kom ut med 2 poser med interiør-pynt :sjenert:

Er så deilig å ha nyoppusset stue, så jeg finner så masse fint å pynte med!

Enkle og fine lysestaker og talglys. Nye kjøkken-hansker for ovnen med knallfarvede blomster på..... Ny søppelbøtte som matcher de nye møblene.... Nye kjøkkenredskaper... Ny taklampe til når vi skal pusse opp trappenedgangen til kjelleren.... Plastduk for å bake/kjevle på....

Ny stekepanne...

Ikea er ikke en så dum butikk såfremt man ikke handler i rush-tiden! :)

Fant meg en knallfin lampeskjerm jeg hadde lyst på, men strekkoden fungerte ikke. Etter 4 runder fram og tilbake for å få ta i en strekkode som fungerte så sa jeg heller ifra at jeg ikke ønsket den. Orket ikke å stå mere enn 25 minutter i kassa å vente hele tiden.... :kjefte:

Vel hjemme var sambo i full gang med å sette sammen møblene vi har fått. Spisebordet er i massivt eik og veier sikkert et tonn! Min lenkeVi har kjøpt hele serien med "oban". Både bord, benker, vitrine, sjenk og bokhyller.

ELSKER den serien. Robuste og vakkre :rodmer:

Kostet flesk og bet over en stor bit av oppussings-potten!

Var en liten trøst i at det var januarsalg og vi fikk 12 % avslag... De 12% dekket opp prisen for sofaen :)

Så nå er bordet satt sammen, og vi må vente til naboene kan hjelpe oss å snu den riktig vei. Trenger å være mann-sterke for å vippe det rundt.... Tror den veier omkring 100 kg?

Ellers snakket jeg med venninna mi som nå er 10 uker på vei i dag. Hun tar fortsatt utrolig lett på alt og tar ting som det kommer isteden.

Hun har ikke behov for å lese seg fram til alt mulig rart, og mener at jeg kun er pysete og derfor jeg kjenner en del til graviditeten....

Ja, jeg har ikke verdens høyeste smerteterskel, men jeg ble litt lei meg av at hun sa det..... :sjenert:

Hun ble bare sliten og frustrert av at jeg leste om så mye og fortalte henne om ting omkring graviditet og utvikling til fosteret osv.

Så jeg sa bare at det er helt greit, jeg skal droppe å snakke med henne om slike ting.

Så framover skal jeg ikke ta opp noe med det å gjøre når jeg prater med henne, å lære meg å holde kjeft!

Jeg skjønte litt at det ville komme når hun sa at hun var gravid, fordi hun skal alltid gjøre ting bedre enn meg. På samme måte som at vi alltid ender opp med de samme tingene eller retningene på livene våre...

Kjenner faktisk at jeg er veldig lei av hennes nedlatende tone, og det er helt ok.

Vennskapet vårt går alltid å bølgedaler, og jeg kjenner det går nedover nå.

Skulle fortsatt ønske at hun IKKE hadde vært gravid og at det for en gangs skyld var MIN tur!

Slik blir det vel når man vokser opp sammen siden man er 6 år og er mere søstre enn venninner til tider? :kjefte:

Glad jeg har mange andre venner rundt meg som jeg kan prate om slikt som JEG synes er spennende uten å føle at jeg maser og er over-ivrig på å lese om ting.

Har faktisk sittet 1 time på nett i dag og prøvd å lese om for- og motargumenter for keisersnitt kontra naturlig fødsel.... :sjenert:

JEG liker å oppdatere meg og lese forskningsting, samt å vite HVA som skjer i magen min. Samt at jeg faktisk ønsker å høre på kroppen min om hva den trenger.

Nei, jeg er ikke veldig flink til å trene som hun er, men igjen så må hun være topptrent pga jobben sin. Jeg sitter på kontor.

Jeg er iallefall bedre enn henne på andre områder!

Dersom hesten hennes blir skadet eller hun er i tvil om noe, hvem ringer hun for å komme før hun ringer veterinær?

I sin vante tro så rir jo hun den "korrekte måten" å trene hest på, og min måte var feil fordi den var alternativ og baserte seg på hesten sin arbeidsvilje istedenfor tvang. Så hvorfor kom jeg så mye lengre i utdannelsen av hesten min enn hennes da?

Kjenner jeg faktisk er ganske irritert og skuffa over henne....

Skal iallefall ikke være den som tar kontakt framover, ei heller den som nevner graviditeten. Så får vi se hvem hun ringer når hun har vært på første svangerskapskontroll da......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som om du velger lurt i å la henne være en stund ja. Du skal fokusere på deg selv og være stolt av deg selv, og ikke la henne trekke deg ned eller irritere deg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som om du velger lurt i å la henne være en stund ja. Du skal fokusere på deg selv og være stolt av deg selv, og ikke la henne trekke deg ned eller irritere deg :klemmer:

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 + 3 :rodmer:

Gårdagen var tung og vond...

Lille i magen har det så fint atte, men mora sliter litt for tia.

Hadde en ganske vondt "sammenbrudd" i går pga sorgen jeg bærer med å ha mistet hesten min. Dagen var tung og tankene har svirret rundt masse....

Utrolig hvor mye jeg savner henne!

Savner den nærheten og ømheten hun viste meg. Savner å kunne grave ansiktet mitt ned i manen hennes og drømme meg bort med henne. Savner den varme pusten hun alltid pustet i nakken min når vi møttes.

Det fantastiske blide humøret hennes uansett hvordan dagene mine var. Den utrolige livsgnisten hennes.

Hvordan hun alltid klarte å få meg til å le uansett hvor tung eller vond dagene var....

Jeg har aldri vist hvor mye man kan savne en sjelevenn. Hvor tomt og tungt livet kan være.

Jeg føler meg på mange måter litt forlatt og alene.... Føler ikke at jeg har tilhørighet noen plass uten henne :tristbla:

Ja jeg er fullstendig klar over at jeg har et godt liv, fantasisk samboer og liten i vente i magen, men det kjennes ikke ut som nok?

jeg savner bestevennen min.....

Vondt, så altfor vondt......

Fikk nesten ikke sove i natt fordi at tankene surret og gikk.

Sovnet til slutt rimelig utmattet og tom for energi... Tom for tårer også...

Så var det å stå opp for å dra på jobb 05.45. Lå i 5 minutter å bare holdt rundt sambo i dag tidlig.... Godt å ha han med meg.

Jeg er virkelig heldig som har en så fantastisk mann!

Han hjelper meg med det meste, men klarer heller ikke å fylle tomrommet etter henne.

Det er vel heller ikke meningen at noen skal fylle tomrommet hennes, det er forbeholdt henne og ingen andre. Men det hadde vært litt godt å lært meg å jobbe med sorgen på en bedre måte.

Nå blir det mere til at jeg slår ifra meg tankene til daglig fordi jeg føler at det er "det rette" å gjøre og at ingen skjønner meg.

Det er så mange rundt meg som sier at "alle hester er spesielle og setter dype spor når man blir glad i dem" og slike ting.

Ja det gjør de, men hvor mange har virkelig følt at de var en sjel i 2 kropper?

Ingen av mine venner....

Det nærmeste jeg kommer av noen som skjønner meg delvis er ei jeg har snakket med kun 1 gang på nettet. Hun er godt over 50 og har nettopp mistet hesten sin pga samme sykdom/uhell som mi... Hun skjønner virkelig hva jeg snakker om og bærer den samme sorgen.

Merkelig at folk som driver med hest ikke innser at man kan bli bedre kjent med seg selv via øynene til hesten i sitt liv?

Vondt å sitte på jobb i dag, og tårene renner hele tiden.

Glad jeg kun jobber til 12 og etter det skal jeg finne senga mi igjen.... :trist:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, får bare lyst til å gi deg en god :klemmer: , jeg! Håper du kan fordøye sorgen etter hvert, men skjønner at sånt kan ta tid! Godt du har noen å støtte deg på! Bruk ham gjennom sorgprosessen, så går det nok bedre etter hvert skal du se :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorgprosesser kan ta utrolig lang tid, og jeg skjønner deg utrolig godt jeg. Da jeg mista ei venninne for et par år siden tok det meg over et halvt år å føle meg normal igjen. Du hadde hoppa di i mange år, og dere hadde et utrolig sterkt forhold, så det er klart du skal sørge! :klemmer: til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff,stakar deg.. Også så sentimental vi blir i denne perioden også da.. :/ vet det tar lang tid å komme over tap av "venner" på den måten,. :/ men heldigvis har du noe glede i vente.. :) håper det ordner seg for deg snart.. :) stor helgeklem (",)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 + 4 :rodmer:

Etter jobb i går ble det herlige 2 timer søvn før sambo kom hjem og vekket meg ufint med en høylytt fis! FY! haha :sjenert:

Han er så ufin til tider at det er helt vilt.... Haha, er ikke alle menn slik? :gjeiper:

Tror de ser morroa i at vi blir overrasket og synes slikt er ekkelt. Da blir det jo ENDA mere morro! herreguuuuud!

Middag før første gang på fine stuebordet vårt på kvelden :)

Kylling i wraps med masse gode grønnsaker i! Luxus!

I tillegg kom den store konteineren vi har bestilt i går. Så nå får vi kastet alt av rester etter oppussingen. Vi kjenner begge to på at vi er lei av å bo i et svinehus og at det er rot og byggestøv over alt.

Sambo var så flink og ryddet nesten alt unna i gårkveld! :) Flinke mannen!

Han skulle fortsette i helgen, og når jeg pratet med han i sta så var nesten alt ferdig allerede.

Det eneste som gjenstår for meg å gjøre er å plukke opp spiker og småplanker som ligger rundt huset.

Greit det i.o.m at formen ikke er super.

Det er ikke mye bærehjelp i meg akkurat nå pga vond korsrygg.

Kjenner jeg kvier meg totalt for å bære tungt.

Det går greit å bære max 5-10 kg pr arm, men ikke slikt som dører og ting som er kinkige å få skikkelig tak på.

I tillegg har den gamle senebetennelsen i armen kommet tilbake og er fryktelig vond....

Må nesten se ann hvor lenge jeg klarer å jobbe i dette tempoet med en så vond arm.

Kan nesten virke som om jeg må til legen på mandagen for en vurdering i henhold til sykemelding.... :sjenert:

Det er jo så godt å være tilbake i vanlig jobb igjen og ha kjent at armen har vært fin.

Påskerushet og lite bemanning har gjort lange hektiske dager til en vond arm og den vil ikke roe seg ned.

Den var fin på torsdagen etter 2 fridager, men nå har jeg jobbet halv dag i går og full dag i dag, og det kjennes ut som om jeg pines.

Har hatt 2 runder med is på den og lange pauser, men den roer seg ikke i heletatt :tristbla:

Æsj!

Hater å ha så vondt i arma! Vært av og på med sykemeldinger og alskens behandlinger det siste 1 1/2 året uten hell...

Heldigvis tror både jeg og legen at hormonendring samt permisjon (mamma-permisjonen) vil være veldig godt for arma. Da får jeg hvilt arma en mye lengre periode og dermed kanskje skaden vil leges? :kjefte:

Fantastisk sol og herlig vær ute nå! Gleder meg MASSE til å bli ferdig på job om en times tid!

Da skal jeg være ute å kose meg masse med sambo og familien :)

GOD HELG alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk ikke klart å rote meg inn her før nå, jeg, men bedre sent enn aldri! Lest gjennom dagboka du nå, prøver å se meg selv når jeg er der du er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 + 5 :rodmer: Eller 14 + 0 etter UL-beregningene.

Sitter på jobb nå og gleder meg til arb.dagen er ferdig..... :sjenert:

Det er ikke noe galt med jobben altså, det er bare at tankene er helt andre plasser.

Jeg våknet kl 02 i natt av intense magesmerter.

Ble ganske livredd gitt!

Etter å ha vridd meg i smerter noen minutter gikk jeg en tur på toalettet. Det var takk lov ikke noe blod som kom, og kun en veldig dårlig mage :gjeiper: Mulig jeg spiste noe jeg ikke tålte i går?

Jeg var faktisk lys våken når jeg først var oppe. Så jeg ruslet inn på stua og fant en trøtt og sovende liten kattepus.

Løftet han opp på brystet og lå med han på sofaen i noen minutter :rodmer: Fineste og søte lille pusen min :rodmer:

Så var det bare å krype tilbake til senga og sambo som var delvis våken. Vi sovnet ganske fort igjen begge to....

Våknet 10 minutter før vekkeklokka i dag tidlig igjen. Våknet med et utrolig behov for nærhet og sambo.

Han var forsåvidt halvveis våken fra før av, så jeg ble liggende i 10 minutter i armkroken hans å kose meg.

Merker jeg er nærmest desperat etter oppmerksomhet og kos for tiden. Har en trang for å føle nærhet og intimitet. Får liksom aldri nok :sjenert:

Hehe, tror muliggens sambo blir litt forvirret av meg :gjeiper:

For 3-4 uker siden måtte jeg gi han beskjed om å roe ned all kosingen ettersom han virket som en tøffel og det var rart...

Nå ønsker jeg at han SKAL være slik!

Svingninger sa dere? haha! Stakkar mann...

Har nå sittet på jobb en del timer og rotet meg bort i denne: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=642591&st=0

Herregud for en tøffel av en mann, og samtidig er det jo utrolig synd på han hvordan ting ble.... Måtte selvfølgelig lese alt som ble skrevet der også... :sjenert:

For da ble det jo SÅ mye mindre behov for meg å få oppmerksomhet og nærhet av sambo?!?!?!? huff...

Sendte han en sms i sta og jeg vet egentlig at jeg ikke får svar... han HATER å sende sms og gjør slikt utrolig sjeldent. Haha, håper han gjør det i dag da :)

Han viser kjærlighet istedenfor å skrive/si ting :)

Ikke alle menn som bruker 3 dager på å rydde opp etter oppussingen og kaster noen tonn med søppel mens fruen er på jobb :fnise: Jeg har ingenting å klage over, er fullstendig klar over det :)

Meeeeeen jeg ønsker mere nærhet likvel :sjenert:

Teit men sant!

Snakket forsåvidt med venninne nr 1 igjen i går.

Nevnte at jeg var på vei til butikken, og jeg skulle også kjøpe meg den isen jeg liker så godt. Ny type og greier. Friskis Spinn! Fantastisk god saft-is :)

Sa som en spøk at "dersom du ikke vil bli hekta så trenger du ikke å prøve den".

Fikk da vel svar tilbake om at hun ikke ble hekta på ting slik som jeg gjorde....

Jaja, overså den kommentaren og snakket videre.

Nevnte at vi hadde kjøpt vogn, og hun ville gjerne vite hvilken vogn. Forklarte hva den het og hvorfor vi hadde valgt den (ergonomisk rygg osv) og at vi var fornøyd med å få funnet en brukt en for 1/3 av ny-pris så vi sparte en del på det.

Hun skulle ikke handle noe særlig hun... Forventet at besteforeldre til barnet og slikt kom til å handle ting....

ehh... HVA?

Ja, hun regnet med at de gjorde det, så hun ville ikke tenke på slikt enda.

Ble litt satt ut av hele samtalen og sa at jeg var fremme og måtte legge på.

Hun bekreftet bare atter en gang at dette går helt feil vei.

Jeg ønsker ikke å snakke med henne noe særlig mere om graviditeten min eller hvordan jeg opplever ting.

Fra nå av skal jeg ikke bli ivrig når jeg forklarer ting, og være forholdsvis nøytral.

Dumt i grunn.... men hun legger opp til det selv, likevel om hun kanskje ikke ser det selv. :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk ikke klart å rote meg inn her før nå, jeg, men bedre sent enn aldri! Lest gjennom dagboka du nå, prøver å se meg selv når jeg er der du er :)

Det kommer skremmende fort at du også passerer 13/14 ;)

Og snart kommer de små ut i dagslys og da kan vi alltids gjøre andre ting og prate om annet enn graviditetstegn vi leter etter :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist at venninna di er sånn! Jeg forventer en ektefølt og intens glede fra bestevenninna mi når jeg forteller, og blir nok utrolig skuffet om hun er negativ og bagatelliserer/håner mine valg..

Grattis med vogn, så bra at det ordna seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist at venninna di er sånn! Jeg forventer en ektefølt og intens glede fra bestevenninna mi når jeg forteller, og blir nok utrolig skuffet om hun er negativ og bagatelliserer/håner mine valg..

Grattis med vogn, så bra at det ordna seg!

:)

Har heldigvis kun positive mennesker rundt meg utenom henne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...