Gå til innhold

1. gangsgravid <3


tr.heimspia83

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

9 + 5 :rodmer:

Herlig med langhelg! Fri fra jobben både i dag og hele helgen!

Neste uke jobber jeg kun mandag og tirsdag, og har fri en HEL uke til tirsdagen etter det igjen ;) Det skal bli godt å hente seg inn litt.

Dagen i dag startet med et lite brak! :gjeiper:

Etter at jeg ble gravid har jeg hatt 0 sexlyst, samt at jeg har slitt med underlivssopp de siste 2 ukene.

Til samboer sin stoooore fornøyelse våknet jeg med masse energi og en apetitt på han som det er noen uker siden han opplevde sist :sjenert:

Deilig å kunne starte dagen med litt kos og vite at ting er mer eller mindre tilbake "på stell". Merker at jeg er litt sår etterpå, så det kan godt hende at jeg ble litt for ivrig litt for tidlig :kjefte:

Sånn går det når jeg har en samboer som står parat hver morgen :P

Deilige mannen min! :fnise:

Time til fysioterapaut i dag tidlig pga en yrkesskade jeg har slitt med de siste 1 1/2 året. Jeg jobber i et stressende kontoryrke, noe som har gjort at jeg har fått en kronisk seneskade/musearm i høyre underarmen min.

Skaden blusset opp og var veldig irritert og betennt for noen uker siden, så jeg har ikke fått gjort noe særlig av øvelsene mine. Kun for det meste drevet med kjølebehandling samt noe massasje selv.

Fikk lagt opp en ny treningsplan og lært meg ny massasjeteknikk som skal gå litt dypere ned i vevet.

Armen virket veldig god i dag og jeg hadde minimalt med smerter mens hun jobbet rundt senefestene og musklene.

Finfint å kjenne at ting er på riktig vei igjen etter å ha vært sykemeldt så mye siste året... Jeg har vært flink nå å vært 100% på jobb i 4 mnd, og det er første gang siden skaden ble oppdaget (jeg sa i fra om smertene)

Etter behandlingen møtte jeg sambo for en tur i banken.

Hadde avtale med en trivelig kundebehandler som ordnet felleskonto til oss, samt at hun skal ordne søknadene om rammelån for både meg og samboer.

Tur til dør-levrandøren vår etter dette, og vi fant hvilken ytterdør, kjellerdør og innedører vi skal ha i huset. Samt dørhåndtakene.

Så nå mangler jeg kun å sende inn målene på dørene på mail, så leveres de neste uke.

Lunsjen er intatt, og jeg tror jeg skal finne senga litt for å hvile :)

Blir ikke fantastisk opplagt av å være oppe å tisse konstant om natten :sovne:

Natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 + 6 :rodmer:

Nærmer oss sakte men sikkert de fantastiske 12 ukene!

Kjenner jeg gleder meg så utrolig mye.

Jeg har bestemt meg for å offentliggjøre det med et bilde på FB, et bilde av en bolle i ovnen :fnise:

Dessverre så jeg at ei på jobb gjorde det samme forrige mnd, og det ødelegger litt "min måte" å gjøre det på...

Jaja, vi har ikke samme omgangskrets utenom jobb, så jeg gjør det likevel.

Litt artig å ikke gjøre det "vanlige" med et UL-bilde :snurt:

I natt har jeg vært opp for å tisse kun 3 ganger! Fantastisk! Jeg har faktisk fått noen timer med søvn sammenhengende! Herrrrrlig!

Nå er det storrydding her hjemme etter 3 uker med snekkere som går inn og ut. Skal bli godt å få vasket litt rent, likevel om det ikke er utrolig mye vits i det... Snekkerne skal vel være her 1 mnd til :P

Vaskerommet vårt er ferdig nå! Sambo har vært så flink og gjort ferdig alt det elektriske og rørlegger-tingene. Så nå går min første vaskemaskin i det nye vaskerommet mitt :jepp:

Jeg har en stor benkeplate for å brette sammen klær på, samt at vaskemaskin og tørketrommel er under benken.

Har ikke fått på plass ting i skapene enda, ettersom jeg venter på de fantastiske dørknottene mine fra Anne Black! :lur:

De herlige lilla lysene jeg ville ha på vaskerommet ble det ikke noe av, ettersom de kommer til å være for nærme skapdørene og vi skaller nok hodet i de når vi skal opp på krakk for de øverste hyllene... Så da må vi ut å kjøpe nye lys til vaskerommet. Regner med det blir en spott-skinne, ettersom vi kan henge den nærmere vinduet og justere vinkelen på de etter behov.

I mellomtiden klarer jeg meg fint med spottene under overskapene!

Skal se om jeg får lagt inn bilde av vaskerommet før og etter oppussingen etter hvert :rodmer:

Ellers har snekkerne kommet langt utvendig, og vi har kjøpt inn parkett for innvendig, samt at jeg sendte inn bestillingsordren på alle dørene i sted.

Jeg er glad for at vi har et såpass høyt budsjett i oppussingen, for dette er ikke billig!

Bare de nye stuemøblene kom seg på rundt 60 000 kr, og det MED januarsalg og rabatter!

Men akk å sukk så vakkert det vil bli, og vi kan bli gamle og skrukkete sammen før vi trenger å tenke noe særlig mere på oppussing :D Bedre nå enn når vi er midt oppe i barnestell!

Eneste som må gjøres siden er å skifte takplatene, men det er om kanskje 10 år eller noe slikt... Da har vi spart opp et nytt budsjett forhåpentligvis!

Magen har det fint, og jeg er ikke kvalm i dag!

Spiste en herlig frokost med havregryn, splenda, kanel og eple :fnise:

Da føler jeg meg sunn og flink! Lenge siden sist nå.... haha, får vel dårlig mage av å være sunn etter alt sukkersuget i det siste?

Jeg får ikke til å ta av noe vekt til min store frustrasjon. Det er nok fordi jeg får slike sukkerkick, og bare MÅ HA sjokolade f.eks.

Heldigvis er vekten det samme i dag som den var for 6 uker siden. Ingen endringer. Litt opp en uke, litt ned neste uke. Totalen er det samme :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 uker i dag! :rodmer:

I dag har jeg og sambo hatt en gigantisk ryddesjaur rundt huset etter totalrenoveringen begynte!

Jeg har sikkert plukket 2 kg spiker omkring i grusen, samt at vi har fått kjørt bort mye gammel trevarer og planker!

I tillegg har jeg fått start på MC`n for sesongen :skratte:

Den nekta til å begynne med å starte, og det kom en del stygge gloser ute på parkeringsplassen :sjenert:

Heldigvis kom min supersnille storebror meg til unsetting og hjalp meg å få start på doningen!

Det var tydeligvis kun litt kondens i den, og den trengte litt hjelp for å få hosta seg igang!

Den fikk stå å gå for seg selv i 45 minutter å bli god å varm!

Så nå er den forhåpentligvis klar for sin første tur i 2012 straks!

Jeg har igjen å sette på kåpene som jeg demonterte i fjor først... Det er en liten dags arbeid bare det :)

Iallefall siden jeg har glemt å markere hvilke skruer som hører til hvor :gjeiper: Finner vel ut av det etter hvert, blir som et lite puslespill!

Nå skal jeg hoppe i dusjen før vi tar turen til fotostudioet (vi har et lite stabbur som er bygd om til studio pga at det er hobbyen til sambo) for å ta noen magebilder!

Jeg (vi) tenkte å ta bilde hver uke gjennom svangerskapet for å se utviklingen :jepp:

Tror det kan være morro å ha til siden! Kan ordne slik hurtig-visning :)

I tillegg blir jeg mere bevist på hvordan kroppen utvikler seg, og det synes jeg er bare SÅ spennende!

I.o.m at jeg allerede har fått en liten mage, så er det fint å begynne nå tror vi :)

Ønsk meg lykke til!

Tror forsåvidt ikke at det blir mye kjøring på sykkel i år, men noen turer må jeg få til før magen kommer for mye i veien :lete:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 10 uker :hoppe: Så morsomt at du ser forandringene på kroppen! :jepp:

Akkurat nå som jeg trodde våren nærmet seg kom det snø igjen, så blir vel ikke noe kjøring her på en stund :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med 10 uker :hoppe: Så morsomt at du ser forandringene på kroppen! :jepp:

Akkurat nå som jeg trodde våren nærmet seg kom det snø igjen, så blir vel ikke noe kjøring her på en stund :sukk:

Hvor bor du?

Heldigvis er det kun snø igjen på enkelte områder i Tr.heim, og hovedveiene er bare og oversaltet :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått tatt noen bilder i kveld, som jeg synes er veldig artig, så jeg tar sjansen på å legge ut noen :)

IMG_0043.jpg

Dersom noen her inne kjenner meg igjen, vennligst ikke si noe om graviditeten enda :) Vi har fortsatt 2 uker igjen til vi passerer de gyldne 12 ukene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor bor du?

Heldigvis er det kun snø igjen på enkelte områder i Tr.heim, og hovedveiene er bare og oversaltet :jepp:

Bor 3 timer lengre sør. På grensa til Møre :) Koselig med bilder forresten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine bilder.. Arti å se at magen vokser.. :) fått litt mage jeg også.. Var å kjøpte meg gravidbukse forrige uke.. Litt tidlig? Deilig ihvertfall!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine bilder.. Arti å se at magen vokser.. :) fått litt mage jeg også.. Var å kjøpte meg gravidbukse forrige uke.. Litt tidlig? Deilig ihvertfall!! :)

Ja magen vokser litt etter litt :)

Mesteparten av magen er vel fettet som presses ut :sjenert:

haha! Men det blir en fin mage det også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 + 1 :rodmer:

Atter en natt uten noe særlig søvn... Herreguuuuuud jeg er lei! og JA, jeg får lov til å sutre litt nå! :kjefte:

2 mnd uten skikkelig nattesøvn gir en lettere irritert meg!

I natt var det skikkelig ille, og jeg var opp hver bidige helvettes time!!!!!!!!!! :sukk:

Skjønner virkelig ikke hva jeg skal gjøre for å finne en god søvn. Så fort jeg har sovnet så roper blæra igjen!

Verste av alt er at jeg tisser så liiiite når jeg først kommer meg på do. Halv-våken og snubler i bikkja på vei til do. Blendes av det sterke lyset før jeg setter meg ned. Da kommer uskyldige 1 dl eller noe slikt? Hva i alle dager?!?!?!?!

Snakket med legekontoret nettopp og de ønsket at jeg kom innom med ny urinprøve og fastende om morgenen for å sjekke blodsukker.

Sist gang jeg var der pga soppinnfeksjonen så hadde jeg høyt blodsukker, men hadde også spist lunsj 1 times tid før jeg kom inn til dem.....

Får vel gjøre det i morgen da :jepp:

Blir litt bekymret da... Enn om det er noe galt med lille spiren min? :nei:

Ellers har jeg lekt husmor i dag, vasket 3 klesvask, brettet sammen alt, sortert litt sokker (vi har 2 kurver med sokker stående som ikke er sortert enda), ryddet kjøkken og bakt coookies til sambo kommer hjem etter jobb :) Flink!

Nå er det bare å hoppe i dusjen før det blir 9 timers arb.dag i kveld.... Hater ettermiddagsvaktene, men det er litt ok ettersom jeg har 1 friuke etter i morgen <3

Vi skal heldigvis på hytta fra torsdag til mandag, så det blir deilig!

Fisking, lange gåturer og helt stille! Vi har ikke tv eller radio på hytta, kun oss selv og gammeldagse spill :P

Ergo, jeg får tid til å lese litt bøker om sambo ikke skal plage meg til å være med å spille kort hele tiden ;) Det blir gøy!

Gleder oss så mye begge to til vi blir en liten familie som tar hytteturer sammen!

Lære lille frøet å fiske, rense fisk og alt det morro ute i skogen!

En ting er sikkert, vårt barn skal IKKE være redd fisk eller dyreliv! haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror spiren din har det helt fint :) Men urinveisplager er en ordentlig plage! Håper alt er bra og det bare er en periode du må gjennom :)

Hytteturer uten tv og radio er så deilig! bare nyte naturen og stillheten :)

Jeg spår en problemfri legetime og en finfin helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg ferdig hos legen.

Urinprøven var helt fin, men ble sendt inn til dyrking for sikkerhets skyld.

Blodsukkeret var også fint, så ingen svangerskapsdiabetes :jepp:

Hun (legen altså) mente at det nok fordi at livmoren klemmer såpass mye på blæra akkurat nå og vil trolig lette på blæretrykkinga i 2 trimester. HÅPER det stemmer :kjefte:

Ellers fikk jeg også en 40% sykemelding fordi jeg er så sliten etter lite søvn... Skal bli veldig godt med noen roligre dager på jobb i noen uker :)

Jeg var innom Chanse undertøy etter legetimen, og fikk kjøpt meg 2 stk nye bh-er som virkelig trengtes!

Jeg har gått fra 80 G til 80 J allerede.... :sjenert:

Amme-bh slutter på J-cup.... Håper jeg ikke blir større, for da kan det bli kriiiiiise i heimen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time igjen på jobb :)

Gleder meg til å finne senga å :natti:

I morgen blir det en kjapp vask av hele huset og handlerunde for noen småting vi mangler for oppussingen (maling, noen ventiler og slikt).

Håper å få malt over noen små flekker som ikke ble fullstendig dekket når snekkerne malte muren vår, slik at runde nr 2 blir komplett :)

Torsdagen skal jeg vel pakke og være snill "husmor" før vi drar til hytta etter lunsj :)

Sambo måtte jobbe fram til lunsj, men har fått fri på fredag og mandag! Blir såååååå godt!

Ikke minst tror jeg at det er noen hjemme som gleder seg til å se nattkjolen jeg kjøpte i dag ;) tihi! :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 + 3 :rodmer:

Handledag og fri fra jobb!

Fikk testet en ny teknikk på all tissingen i natt. De første 2 gangene jeg våknet av å måtte tisse så overså jeg det og sovnet igjen. Når jeg våknet den 3 gangen var det bare å løøøøpe på dø! haha

Sovnet igjen etter dette å fikk fantastiske 2 timer søvn sammenhengende! Herreguuuuuud det trengtes!

Våknet av meg selv, UTEN tissetrang rundt 8tiden :)

Kjapp gjennomgang med snekkerne før jeg kjørte ut for å handle. Fikk kjøpt de siste ventilene, malingen og småting.

Mobilen min var helt gåen i dag tidlig, så jeg måtte innom Netcom også. Kjøpte den i november og garrantien gjelder enda. Var vist batteriet som var litt bob-bob. Skulle avvente noen dager å se, dersom den ikke oppfører seg da heller så får jeg nytt batteri :kjefte:

Når mobilen så lot seg skru på igjen, så har den slette halve varslingslisten min!!!! ARG!!! :kjefte:

Dumme,dumme teknologi!

Var også innom H&M for å sje på mammaklær. De vanlige buksene mine trykker såpass over magen nå og jeg føler meg ikke særlig ok i de.

Problemet mitt er litt at jeg allerede er en str 52 i bukser. Ergo har de ikke mammabukser for meg! De stopper på praktiske str 46/48... Ikke lett å ha stor rumpe i norge :gjeiper:

Kjøpte meg 2 linbukser isteden, de var løse og fine og strikk i toppen. Følte meg litt som ei gammel dame som ønsket strikk-bukse :skratte:

Kjøpte også med meg 2 topper som dekker litt lengre nede enn navlen :gjeiper:

Forundrer meg at mamma-klær ikke er noe fine?

Syntes alle var så lange og bestemor-aktige.....

Blir vel nettsøk på butikker isteden tror jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 + 4 :rodmer:

Hadde en merkelig kveld i går. Mitt første virkelige hormonutbrudd. Ble litt satt ut av meg selv.

Tok bikkja i å spise kattemat igjen, og skulle sette han på plass. Samboer sa litt uskyldig at uansett hvor mye vi prøver så vil han trolig ikke lære seg det, og at vi heller måtte finne en annen måte å få det til å fungere.

Jeg begynte å stooooortute å følte meg som verdens verste. Kjentes ut som om jeg skulle bli tidenes verste mor som ikke engang klarer å lære bikkja å slutte å spise kattemat :tristbla:

I tillegg blåste opp en debatt her inne på KG og en/ei som var annonym mente at folk som var min størrelse burde ta seg sammen å innse at det ikke var bra. I tillegg at hun/han håpte at barnet mitt ikke ville ta etter moren sin i spisevaner.

Fantastisk morro å lese når man sliter med vekten selv. Enda en nedtur å få det i ansiktet i gårkveld.

Jeg er fullstendig klar over at jeg har en usunn vekt, og har jobbet mye med det siden sommeren 2011. Jeg har klart å gå ned 12 kg ved hjelp av et sunt kosthold og syntes selv at jeg har vært flink. For å få en permanent nedgang er man (jeg iallefall) avhengig av en livstilsendring, ikke noen slankekur.

Det var nok trolig ikke perfekt timing for å få barn før jeg har tatt av ytterligre kg, men jeg er iallefall på vei!

Vekten går fortsatt nedover, sakte, men det skjer i lengden.

Jeg prøver å spise sunt hver dag og lære meg hva mosjon og trening er.

Utrolig nok var jeg kun oppe 1 gang for å tisse i natt! Sovnet rundt midnatt, og var oppe for å tisse rundt 02.00

Bråvåknet av at vekkeklokken til sambo ringte 06.00 :gjeiper:

Jeg har faktisk fått sove 4 sammenhengende timer i natt! Fantastisk deilig!

Nå skal jeg hoppe i dusjen, spise min gode havregryns-frokost og rusle en tur med bikkja :)

Etter det blir det å pakke for hyttetur! Gleder meg masse til 4 dager på hytta, likevel om det er meldt regn, regn og atter regn :kjefte:

Svigermor prøvde å lære meg å strikke i gårkveld, så det skal jeg fortsette med på hytta. Målet er å få til å strikke en kjørepose til lille spiren kommer til høsten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...