Gå til innhold

1. gangsgravid <3


tr.heimspia83

Anbefalte innlegg

7 + 6 :rodmer:

I dag har det vært en laaaaaang dag!

Våknet i dag og var livredd for om jeg hadde en SA!!!!

Hadde tidenes magekramper som aldri ville slippe taket!

Mensensmerter gange 3 sikkert!

Ga seg heldigvis etter 30-40 minutter og ingen spor av blod :sukk:

Er likevel litt usikker på om det hadde noen betydning?

Etter det har ting gått i ett kjør i dag.

Min snille mor har vært med meg og ryddet bort alt hesteutstyret mitt på stallen etter min fantastiske hest som ble så brått revet bort fra meg pga akutt sykdom for 2 uker siden :grine:

Hun er og blir min største kjærlighet i dyreverden og dagene kjennes tomme og uten mening uten henne.... :tristbla:

Etter de timene så ble det en pause på noen timer. Fikk ikke til å sove i heletatt, har altfor mye å tenke på for tiden og masse fantastiske minner fra min vakre hest som jeg nyter å tenke på :(

Kvelden gikk med på å rydde hus og låve, samt å sortere hesteutstyr som skal gies bort, sendes på renseri og hva jeg skal beholde selv tilfelle jeg finner en ny hest å leke meg med i framtiden.

Nå er samboer nettopp ferdig i dusjen, og jeg synes han fortjener litt oppmerksomhet :skaal::humpe:

Håper jeg slipper å oppleve den skremmende følelsen jeg hadde i dag tidlig igjen, og at lille spurv der inne klorer seg fast og blir stor og sterk! :hjerter_rundt:

Vekta har heldigvis ikke forandret seg stort siden jeg fant ut at jeg var gravid! Jeg gikk først ned 1.5 kg og nå har jeg gått opp igjen 1 kg. Dermed er det 0,5 mindre enn forrige mnd :surprised: Fornøyd med det og håper det fortsetter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 + 1 :rodmer:

Har hatt 2 ganske fine dager nå. Ikke mye magesmerter, og kun litt dårlig matlyst.

Møtte FrøkenStrøken her inne i går, og det var veldig koselig å kunne snakke med noen utenfor vennegjengen om graviditeten :D Iallefall siden det fortsatt ikke er offisielt! :eeeh:

Nå er det 3 uker og 6 dager til vi er ferdige med den "usikre" perioden! Jeg vet at det er mulig å miste etter uke 12 også, men noe tryggere :) Gleder oss masse!

Og ikke minst å kunne offentliggjøre det til alle rundt oss!

Skal bli godt å få slippe ut magen å være stolt av den til alle og kunne svare at JA, jeg er gravid ;)

Måtte bite meg i leppa i dag når jeg skulle forklare for ei venninne hvorfor jeg ikke ønsker å skaffe meg noen ny hest enda. Litt er jo pga at vi venter barn, og jeg tror ammeperioden kan være bedre om jeg har mindre å stresse over og kunne konsentrere meg mere om barnet vårt :)

Neste mandag er det UL! Håper på å se et bankende hjerte og konturaen av babyen ! :D Gleeeeedes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 + 3 :rodmer:

Potte tett og full av forkjølelse og influensa.

Nyyyydelig!

Har vært på jobb nå i 3.5 timer, og drar hjem igjen.

Ulempen med å jobbe på kontor med 60 andre ansatte er smittefaren, så det er alltid noe sykdom ute å går....

Gleder meg til å finne senga :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidlig UL i dag :rodmer:

Utralyden viste at jeg er 9 + 1 på vei i dag, ikke 8 + 6 som vi trodde. 2 dager feil bare :jepp:

Babyen er 2 cm fra isse til rumpe, vi så bena og hodet er 0.9 cm i diameter. Den rørte på seg under hele ultralyden :rodmer:

FANTASTISK herlig følelse av å se den lille!

Hun/han trivdes godt der inne, og var proposjonell i forhold til hva den skulle være. Alt så ok ut og det var godt for et bekymret mors-hjerte :)

Var litt surrealistisk å se noe leve inne i meg, og både jeg og samboer ble litt satt ut, men mest imponert av at den så ut som en liten frosk :lur: Haha!

Han/hun satt med fotsålene mot hverandre i meditasjonsstilling :lur: Mon tro at det betyr det blir en liten luring?

ARTIG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, så koselig å ha sett den lille gullklumpen, da :rodmer:

Ja virkelig :rodmer:

Rart og deilig på en gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei husvarm! :)

Har lest alt du har skrevet her.. Ganske gøy å følge med på,kjenner meg ganske igjen i alt sammen egentlig! :)

Er gravid selv,12 uker på lørdag(etter min regning) :)

Skal på min første ul nå på torsdag å gru/gleder meg masse... !! :)

Masse lykke til til deg fremover :):goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha.. Så dum jeg er,trodde kallenavnet ditt var husvarm,men så jo d nåp at d ikke er d!!! Heheh... Ny her :P Mente tr.heimspia83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei husvarm! :)

Har lest alt du har skrevet her.. Ganske gøy å følge med på,kjenner meg ganske igjen i alt sammen egentlig! :)

Er gravid selv,12 uker på lørdag(etter min regning) :)

Skal på min første ul nå på torsdag å gru/gleder meg masse... !! :)

Masse lykke til til deg fremover :):goodbye:

Heisann :)

12 uker ja, gleder meg til jeg kan si det samme :jepp:

Har du/dere fortalt familie og venner nyheten enda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,de fleste vet det nå.. Jeg fortalte allerede i sjette uke til nærmeste familie og sjefen.. Hadde en spontan abort for 2 år siden,så nå r jeg sykmeldt til påske.. Har en jobb som r til tider ganske stressende,mye ansvar,så gikk ganske innpå meg psykisk med tanke på for mye belastning osv.. Men d å si d til nærmeste r noe du må føle på selv :) jeg tenkte at å si d tidlig var greit,for om d skulle gå galt,r d så utrolig godt å ha noen nærme å snakke med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fortalte det til nærmeste familie i uke 6 vi også, tenkte samme som deg om støtte dersom noe skulle skje.

Jeg gleder meg mye til å offentliggjøre det til venner og bekjente, samt resten av familien :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja,det skjønner jeg :)

Masse lykke til videre,å på ultralyden neste mandag :)

Skal følge videre her... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,det skjønner jeg :)

Masse lykke til videre,å på ultralyden neste mandag :)

Skal følge videre her... :)

UL var for 2 dager siden ;) Denne mandagen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 + 3 :rodmer:

Jeg drømte at jeg hadde en MA i natt :tristbla:

Drømte at jeg mistet alle symptomer på graviditeten!

æsj....

Har gått å kjent etter i hele dag for å være sikker, og jeg er ikke sikker....

Har hatt vondt i magen siden jeg ble gravid, og har ikke det i dag? :kjefte:

Det BØR bli vondt igjen i kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dersom du ser hva jeg skrev lengre oppe på siden her så kan du lese hvordan det gikk ;)

Det gikk supert, og den lille rørte masse på seg. Så også helt ok ut i forhold til hva han/hun skal med tanke på alderen.

Har fått magekramper igjen nå! JIPPI!

ENN at man blir glad for å få vondt? :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 + 4 :rodmer:

I går var vi å hentet ny mommy-mobil som sambo liker å si :gjeiper:

Mamma-bil på godt norsk :sjenert:

2006 model Subaru Forester. Den er supergod, med automatgir, multifunksjonsratt, ISOFIX i baksetene og veldig velholdt. :jepp:

Så dette går på en måte inn i rekken av første kjøpte barneutstyret ;) hehe!

Vi har fram til nå kjørt hver vår 2-seter og trengte en med bakseter.

Pickupen til sambo er fantastisk, men det koster såpass mye å sette inn baksetene i den. Det får bli til neste år :)

Regner med (tror iallefall) at det blir mest jeg som kjører rundt med baby den første vinteren når han er på jobb og jeg i permisjon....

Ellers hadde vi møte med foreldrene mine og min bror i gårkveld. Jeg er utrolig heldig og har familie med god økonomisk sans og min bror har tatt over byggefirmaet til min far for noen år siden.

De vet såpass mye om investeringer og slikt, at det var godt å ha en ettermiddag for å gå igjennom økonomi og framtidsplaner med dem.

Så skal vi i møte med banken på fredagen, slik at jeg ender opp med å kjøpe meg inn med en del % i boligen som samboer eier og kjøpte før vi møttes for snart 2 år siden :)

Da blir vi veldig likestilte, og det er godt for et lite morshjerte å være sikker rent økonomisk, samt at vi tar små skritt mot en felles økonomi og framtid!

Målet er at vi skal dele alt 50/50 fra bolig, bil og alt det andre vi har :)

Bilene har vi allerede delt en stund, men vi har separat økonomi.

I banken skal vi også opprette felles konto hvor vi overfører 70% av lønningene til en felles pott hvor alle regninger og innkjøp kommer ifra. Resten blir våre "personlige" sparepenger og klær osv :)

Tror det blir en ok ordning, dersom ikke får vi endre det senere.

Tror ting hadde vært litt lettere om vi hadde giftet oss, men såfremt han kke har fridd så trenger jeg vel ikke tenke så mye på det :lete:

Hååååper og krysser fingrene for at jeg kan få en ring på fingeren etter hvert, gjerne snarest mulig :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...