Gå til innhold

1. gangsgravid <3


tr.heimspia83

Anbefalte innlegg

Folk er så utrolig frekke! Jeg blir så provosert!! :kjefte: Jeg synes du har vært kjempeflink som har tatt tak og gått ned hele 12kg siden sommeren! Imponerende, altså! :klappe::jepp:

Apropos kjørepose! Jeg driver og strikker denne :rodmer: Ingen avansert oppskrift, og store pinner, så det går forholdsvis fort :) Ellers er det mange fine oppskrifter på garnstudio.com! Og det beste av alt er at oppskriftene er gratis :danse:

God tur på hytta!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ninnin86:

Takk for oppmuntrende ord :)

Jeg strikker en kjørepose med marius-mønster :rodmer: Forelsket meg helt i den når jeg så bilde og oppskifta på den i går!

Tenkte å strikke en marius-body etter hvert også dersom jeg får til denne....

Elsker marius-mønster for tiden :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så gøy å strikke babyting!

Du må ikke høre på folk som slenger med leppa. Det er lettere sagt enn gjort å gå ned i vekt, og jeg synes det er imponerende at du har klart 12 kg siden sommeren! Jeg har vel omtrent gått opp tilsvarende, selv om jeg begynte å trene i høst :fnise:

Håper dere får en superfantastisk fin helg på hytta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 + 1 :rodmer:

TENK at vi snart er på de fantastiske 12 ukene snart?!?!?!? :sjenert:

Gleder meg helt villt til å kunne offentliggjøre det etter neste helg :rodmer:

Sen avgang til hytten på torsdagen, men det var helt ok.

På Orkanger har de en egen bergans-butikk vi var innom, og de hadde fått inn noen bukse-modeller med veldig lavt liv. jeg endte opp med å kjøpe meg 2 stk :gjeiper: En i brun og en i sandfarge.

De har litt strikk i livet og ligger akkurat under magen. Dermed trenger jeg ikke å tenke på at de klemmer over magen etter hvert som den blir større.

Kroppen har vært opprørsk i helga! :kjefte:

Jeg har jo hittil ikke hatt så veldig mye plager foruten den uendelige tissinga!

Fra mandag til torsdag har jeg vært oppe kun 1-3 ganger pr natt, og det var så utrolig deilig å kunne sove noen timer i strekk! Digg...

Meeeeen, på hytta i helga har jeg så å si bodd på toalettet og tisset, tisset mere og atter mere tissing! Trenger jeg å si at jeg er lei?

Lille mageboeren har vært lite fornøyd med meg i helga virket det som, det har vært full fest der inne, masse vondt i magen, kramper, kvalme og uendelig mye bobler og ting som har skjedd der inne.

Fornuften min sier at jeg ikke skal kjenne bevegelse enda, men det virker nesten som om jeg gjør det?

Merker tydelig at magen er urolig når jeg ligger på siden når jeg skal sove, og blir roligre når jeg ligger på ryggen....

Ellers så poppet på en måte magen ut etter onsdagen forrige uke, og nå ser jeg faktisk gravid ut!

Merkelig....

Jeg har blitt øm i magemusklene, og de kjennes skremmende svake ut. Jeg har prøvd å gjøre mageøvelsene mine daglig i helga, men jeg får de liksom ikke helt til. Noe som ikke stemmer.

På lørdagen fikk jeg også mye smerter, og øm i korsryggen...

Jeg sliter jo litt med et skjevt bekken fra før graviditeten, så jeg er usikker på om det er det gamle problemet eller noe annet?

Rumpa er øm også...

Greit jeg har tide til kiropraktoren i morgen, da får jeg vel vite hva som er problemet og forhåpentligvis får han knekt meg på plass igjen :sjenert:

Vi har gjort fint lite i helga på hytta. Det har regnet konstant og vært en sur vind. Kombinert med at jeg har vært i elendig form har vi for det meste vært inne hele helga... Dumt, men slik er det nå....

Vet jeg egentlig ikke burde klage i.o.m at jeg har hatt et veldig fint svangerskap hittil, men er det lov å sutre litt likevel?

Jeg er LEI av å ikke få sove ut, samt at jeg er lei av å konstant ha vondt i magen, hodet og nå korsryggen!

Lei av å konstant være sliten og trøtt, og uansett hvor mye jeg hviler og slapper av, så er jeg like trøtt etterpå også.... Usj!

Blir nok bedre etter hvert? :)

Nå skal jeg iallefall krype opp i min egen seng igjen og glede meg over at lille mageboeren kan bli den store snakkisen til neste uke ! :rodmer: Gleder oss!!!

Og ikke minst gleder mormora seg til å kunne si det til ALLE SAMMEN som hun så fint sier ;) haha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner meg så igjen hos deg når jeg var i samme uker som du er i nå... Null energi,konstant trøtt,vondt i magen og hodet... Men nå runner jeg straks uke 14 å kjenner energien kommer tilbake! Ikke vondt i magen eller hodet.. Er supert:) så bare vent litt til så blir det nok bedre.. Tror vi har satt oss på en berg og dalbane som tar ni mnd å komme seg av på :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart du har lov til å sutre litt, hvis du føler for det :) Det blir bedre etter hvert, og da kan du sprudle litt i stedet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Satser på å sprudle masse når energien kommer tilbake litt, samt at jeg får lov til å fortelle det til alle jeg klarer! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 + 3 :rodmer:

Dagene bare raser av gårde, straks uke 12 ! ! ! ! ! ! ! :rodmer:

I går hadde jeg besøk av ei jeg stod på stall sammen med tidligre. hun er 14 år og gleder seg MASSE til å være barnevakt til neste år :sjenert:

Vi fikk gått igjennom nesten alt jeg har av hesteutstyr. Hun fikk med seg 3 svartsekker med utstyr som jeg ikke trenger lengre. Jeg har også fått ordnet 1-2 svartsekker med utstyr som jeg tenkte å sende til Egypt for å hjelpe de fattige beduinene og deres hester. Der mangler hestene nesten alt av utstyr, og mesteparten de bruker er laget av kjettinger og stål-deler. Ikke noe dyrevennlig altså.

Så de skal få en del ting som jeg vet de trenger :)

Er ei dame her oppe i tr.heim som vidreformidler slike ting til ei venninne som jobber der nede med å ivareta dyrehold og slikt :)

Varmer i hjertet av å kunne hjelpe til litt....

Rimelig sliten i hodet og kroppen etter 5 timer med utstyrs-sortering :fnise:

Ellers fikk jeg vite en fantastisk nyhet i går!

Min beste venninne (vi har vært som erteris siden vi var 7 år) er 8 uker gravid ! Fantastisk morro!

Hun har termin første uken i november!

Nå skal det sies at hun er veldig tilbakeholden med dette, og virker nesten ikke glad for det. Tror hun er rett å slett livredd for å miste....

Det var vist godt planlagt og klaffet med en gang de begynte å prøve. Jeg viste ikke at de prøvde engang :fnise: Slik er det når noen er mere hemmelighetsfull enn andre!

Hun måtte vist fortelle det på jobb i dag pga jobben hennes. Hun trenger en del tilrettelegging ettersom hun har en risikofylt arbeidsdag. Skal vist gå 3 uker til i samme stilling, før hun går over til mere kontorarbeid slik hun nevnte det i går.

Merkelig, godt og samtidig litt rart at hun også er gravid!

Merkelig, fordi jeg ikke trodde de skulle prøve før de var ferdige med leiligheten, oppussing og div. andre ting som skjer hjemme hos dem.

Godt, fordi det er henne.

Litt rart, fordi at det på en litt "rar måte" var min tur å være litt annerledes. Jeg likte litt å ha graviditeten min "i fred" for å si det på en litt dum måte?

Vi har alltid gjort det samme, hatt samme hobbyer, samme arbeidsmengder, samme interesser og fulgt etter hverandre på det meste. For en gangs skyld så var det litt godt at dette var "bare mitt!" :filer:

Ja det er en dum tanke, men en tanke som likevel ufrivillig dukket opp...

Tror den tanken kom litt av at hun var så lite ivrig og glad i telefonen når hun fortalte det. Var litt sånn " ja forresten, jeg er også gravid. Merker ikke noe til det jeg, hvorfor er du sykemeldt da?"

Prøvde å forklare at 2 mnd uten søvn og mye på jobb tar på, men lite forståelse for det. Hun har kun litt knipe i magen i ny og ne hun...

Folk er veldig forskjellig, og hun er en del preget av jobben sin. Der er hun nødt til å være rasjonell og tenke over alt hun foretar seg. Samtidig som hun må være delvis forhåndsdømmende til folk og stole på partneren sin 100%.

Jeg kunne nok ikke trivdes med hennes jobb, men hun elsker det :)

Selvfølgelig kommer det med jobben at hun blir litt mere kynisk og kaldere.

Trodde bare hun ville være mere opprørt over det siden de faktisk hadde prøvd skikkelig og ønsket seg barn.

Mulig det bare må synke inn, og hun må passere flere uker :) Håper det!

Blir iallefall morro å ha noen å trille sammen med neste vinter/vår!

Noen jeg kjenner fra før iallefall :)

Håper at jeg får mange flere bekjente det neste året som også blir foreldre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner den følelsen, om enn fra et annet perspektiv :) Det er "min tur nå!"-gnomen som stikker det lille hodet sitt frem. Heldigvis pleier det ikke å vare :)

Så koselig å kunne trille med bestevenninna si da! min beste venninne i denne byen er gravid nå med termin i august, så jeg hadde håpet det kunne klaffe for oss i år slik at vi kan henge sammen i permisjonen :) Og hvis vi får jente kan vi arve klær :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner den følelsen, om enn fra et annet perspektiv :) Det er "min tur nå!"-gnomen som stikker det lille hodet sitt frem. Heldigvis pleier det ikke å vare :)

Så koselig å kunne trille med bestevenninna si da! min beste venninne i denne byen er gravid nå med termin i august, så jeg hadde håpet det kunne klaffe for oss i år slik at vi kan henge sammen i permisjonen :) Og hvis vi får jente kan vi arve klær :fnise:

Håper det ikke varer ja :) Hadde vært forferdelig om noe slikt skulle få vennskapet til å skurre....

Tror og vet at vårt vennskap er bunnsolid, men likevel er det rart....

Trodde liksom at det skulle bli vill glede fra oss begge når hun fortalte det, men jeg ble mere ivirg enn henne?

Håper det kun er SA-nerver og at hun får oppleve den intense gleden etter hvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 + 4 :rodmer:

I går hadde jeg masse energi sammenlignet med de siste månedene :) Godt å ha litt overskudd likvel om jeg sover lite og dårlig om natten!

Snakket med venninna mi i går igjen og hun virket mye gladere og slikt. Kan hende at det lettet litt trykket å si det til noen :)

Hun tror/mener at hennes svangerskap skal gå problemfritt og alt skal gå tipp topp hele veien fram til fødsel...

Hun sier at det kun er hvilken innstilling man går inn med som avgjør hvordan svangerskapet skal gå....

Skeptisk på det gitt, men orket ikke å krangle på det.

Iallefall ikke når hun så rett etterpå spør "ja, hvorfor er du delvis sykemeldt nå da? Jeg har vært litt kvalm jeg også noen dager!"

Virker så nedlatende....

Så hun får kjøre sitt eget løp, og jeg mitt.

Jeg håper selvfølgelig at begge våre svangerskap blir gode og problemfrie, men jeg er fullt klar over at det mest sannsynligvis ikke kommer til å skje.

Tror jeg er litt mere forbredt på hva som kan gå galt og skje enn hun er....

Men igjen så kan det jo være litt tøff i trynet-holdning fra henne som ikke betyr stort annet enn at hun er redd selv... Vi får se og finne ut av det etter hvert :)

Hoppet på vekta i dag tidlig ettersom jeg glemte det på mandagen, og så til min skrekk at jeg har gått opp 1.5 kg!

1.5 kg er ikke mye, men for meg så er det et tilbakefall på 3 uker (05 kg pr uke ned siste 9 mnd)

Så frokosten i dag ble havregrynsgrøt, og lunsj blir en god salat!

På tide å skjerpe meg!

Har jo hatt SÅÅÅÅ dilla på gele de siste 2 ukene vettu :kjefte:

Nå er det slutt på slikt!

Må ned 1.5 kg igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt snodig holdning. Klart, motivasjon og rett innstilling kan gjøre underverker, men det blir litt som å si "jeg skal ikke få influensa, for jeg konsentrerer meg så hardt om å ikke få det". Pseudopsykologi.

På den andre siden: jeg visualiserer at du får et problemfritt svangerskap! Så får vi se om det hjelper :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rhiannon: Ja ikke sant.. jeg synes det er litt rart også :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 + 5 :rodmer:

I går handlet vi vår første baby-ting :rodmer:

Tilbud på bil-setet vi ønsket oss, så da ble det kjøpt inn.

Maxi-Cosi CabrioFix :) :) :) Koster normalt omkring 3200- 3500 med rammen som skal på selve setet og festes i isofixen, men nå lå den for salg på Thorsov til 2490 :kjefte:

Nå er den miiiin!

Godt og fryktelig spennende å ha kjøpt vår første ting :sjenert:

enn om det går galt og vi har igjen et barnesete for å minne oss på det?

Nei huff, jeg kan ikke gå å tenke slikt.

Dersom det blir noen gode tilbud på vogna og hard-bagen vi skal ha så må vi nesten slå til på den også....

TFK Joggster Twist....

Merker humøret og følelsene svinger mye om dagene. For under 2 uker siden syntes jeg at sambo var altfor kosete og "klengete", og nå har stakkaren fått beskjed om å skjerpe seg å kose mere og være mere oppmerksom mot meg :gjeiper: Herreguuuuud hvor ting svinger da!

Stakkar mann, men han er heldigvis godt innefortstått med at det kun er et halvår igjen, og etter det er vi tilbake til normale hormoner igjen... håper vi?

Shopping-frøkna har vært ute i hele dag igjen, handla alt mulig rart som vi trenger for oppussingen... Hadde egentlig tenkt meg til Pirbadet for å svømme en times tid og slappe av i boblebadet, men den gang ei...

Får prøve igjen til helga og da blir sikkert sambo med også :)

De polske snekkerne drar tilbake til polen for påskeferie, så det skal bli godt å få igjen huset "for oss selv". Det betyr at i morgen må vi vaske ned mesteparten, samt å få levert mye matrialer som f.eks gamle vinduer osv på gjenvinninga. Det blir en hektisk helg forran oss :)

Da er det bra jeg har begynt å få tilbake energien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 uker! :rodmer::rodmer::rodmer:

Og nå er det offentlig!

Har lagt ut et bilde samt skrevet det på facebook!

Folk trodde vel at bildet var april-spøk, men nå virker det likevel som om folk skjønner det!

DEILIG!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja det er fantastisk deilig!

nå er det 12 + 1 :rodmer:

Gårsdagen gikk unna som en drøm!

En del telefoner, masse koselige meldinger og i tillegg ble vi invitert til middag til naboene som er min svigerinne og svoger :) Sånn på liksom iallfall ettersom jeg og sambo ikke er gift.... :gjeiper:

Jeg fikk også låne et slikt setebelte "be safe" fra svigermoren min, som svigerinna mi brukte for noen år siden. Slik at setebeltet går nedenfor magen og ikke vil trykke på magen om noe skulle skje.

Gudene forby...

Det har ENDELIG kommet snø hjemme hos oss også! Litt vel sent i sesongen, men jeg liker det likevel :lur:

Merker godt at nybilen trenger lang tid på å bli varm og tine opp is og snø på den, så til neste år blir det motor og kupè-varmer. Iallefall siden lille i magen blir et vinterbarn....

Sitter på jobb nå og syntes det var ALTFOR tidlig å stå opp kl. 05.45 i dag......... :lete:

Sambo måtte ut å brøyte i natt, likevel om han egentlig hadde fått innvilget fri fra brøytinga pga et større rivingsprosjekt i byen. 2 av de andre ansatte i firmaet klarte ikke å gjennomføre de områdene de skulle, og han var ikke særlig fornøyd når han måte ut nei... :nei:

Kom tilbake rundt 03 i natt, og da våknet jeg en runde. Sov etterpå helt til klokka ringte! Det er faktisk over 2.5 timer :D Deilig å få sove litt igjen!

Så nå er energien på vei opp, og jeg har med klær og tilbehør for å dra til svømmehallen å trimme litt etter jobb :)

Gleder meg til bobledbadet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 + 2 :rodmer:

I natt har sambo vært dårlig, så det ble lite søvn på oss. Han var uheldig og fikk noe olje fra en traktor i munnen på jobb, og det kan være ganske etsende. Dermed ble det tatt noen piller som skulle nøytralisere det han fikk i seg. Heldigvis små doser, og han har vært såpass uheldig tidligre også. Resultatet er småsyk, kvalm og dårlig form. Ordnet seg etter 02 i natt da han fikk kastet opp alt tullet...

Jaja :)

Var heldigvis frisk som en fisk i dag tidlig, og eneste bivirkningen er nok litt dårlig mage den neste uken :gjeiper:

Tror det kan bli en del døds-fis som kommer! haha!

Ellers har jeg fått soppinnfeksjon IGJEN! Akk å sukk, jeg HATER å få det! Altfor ofte.

Viste seg at sambo også har fått det, så hvem som smitter hvem det vet vi ikke....

Jeg er på 4 dagen med behandling av vagitorier og krem uten noen endring, så nå blir det ny legetime :(

Tidligre er det kun Diflukan som har tatt soppen, men det kan jeg ikke få nå som jeg er gravid. Litt usikker hva vi skal gjøre denne gangen... Jeg fikk Diflukan sist gang ettersom jeg var i 1 trimester. Kunne kun få det en sjelden gang, og kun tidlig i svangerskapet....

Æsj å fysj. Får bare håpe at det finnes noe annen medisin jeg kan få?

Tørr ikke å forestille meg hvor vondt det må være om jeg må gå med sopp i 6 - 8 mnd .... Det går bare ikke!!!!!

Skal møte ei venninne til lunsj etter legetimen, og det blir koselig :)

Hun fikk ei datter for 8 mnd siden og er ei felles venninne av både meg og sambo. Hun er flink til å lese om ting grundig, og jeg regner med at hun har studert opp og ned i mente ang. barn og slikt før hun selv fikk... vi får nok mye å prate om ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 + 3 :rodmer:

Legebesøket i går ble helt greit.

Jeg fikk en ny runde med Diflucan.

Jeg er litt skeptisk til å bruke dette, ettersom pakningsvedlegget sier at man ikke skal bruke dette. Nyere forskning og oppdaterte legesider sier at det ikke er påvist at den kan påvirke svangerskapet.

Usikker!

Valgte å stole på legen å ta den... Vet at jeg får store rifter og sår etter hvert som infeksjonen blir værre, så jeg får krysse fingrene og stole på at legen vet slikt.... :lete:

Ellers var det ingen kramper i magen i går, og jeg ble litt bekymret. Jeg har hatt vondt/kramper i magen daglig etter at jeg ble gravid, og stoler veldig på de om at alt er ok.

Ganske stille i magen i går... Lå å tenkte at jeg skulle ta turen til legen i dag for å få de til å sjekke dersom det var det samme i dag.

TAKK LOV har jeg mageknurringer igjen i dag :fnise:

I morgen er siste arbeidsdag før helgen, og vi merker MYE til påskerushet på jobb. Hektisk og altfor mye å gjøre.

Fantastisk nok har ikke sjefen bemannet opp med ekstra folk heller... Så da blir det heller dobbelt så mye å gjøre for oss som er her i dag. De VET at dette skjer hver bidige påske, og velger likevel å ikke høre på oss som sitter på "gulvet" å jobber rævva av oss.

Er skikkelig irritert over dette kjenner jeg! IDIOTI! :kjefte:

Er heldigvis kun 1 1/2 time til jeg skal hjem fra jobb nå, og da skal jeg Zzzzzove en halvtime før jeg skal på besøk til en stall og noen venninner :)

Skal bli godt å lukte hest og fjøs igjen etter snart 2 mnd uten egen hest... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...