Gå til innhold

1. gangsgravid <3


tr.heimspia83

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kos deg i stallen da Trondheimspia, og ha en super påske!

god påske til deg også :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 + 4 :rodmer:

Det var utrolig rart, godt og vondt å være på besøk på stall igjen i går... Mest vondt! :sjenert:

De 2 venninnene mine jeg møtte er så koselige og alltid artig å møte. De har begge to hver sin hest, og et godt vennskap til dem.

Det var rart å være tilskuer til at de holdt på med hestene sine....

Uansett hvor mange hester jeg møter, snille, ydmyke, vakre og vennlige. Er det ingen som er i nærheten av hva mi søte lille frøken var.

Det høres sikkert ut som en klisjè, men hun var virkelig fantastisk!

Hun kunne være med barn uten å gjøre noe galt, jeg kunne sette enhver nybegynner på ryggen hennes og hun gikk med korte små steg så de ikke skulle falle av. Jeg har en onkel med C.P og hun var så vennlig med han!

Venninnene mine skulle leke med hestene sine i går og slapp dem på et ledig jorde så de skulle få løpe og herje litt. De må faktisk løpe etter hestene og "fyre dem opp" for lek.

Med mi kunne jeg stå på 50 m avstand å klappe i hendene, reaksjonen var eksplosiv og hun lekte med meg på avstand. SÅ leken og forsiktig var hun...

Til tross for at det var koselig å være der, så var det tungt. :tristbla:

Jeg innser mer og mer at hun var unik!

Jeg er fullstendig klar over at alle dyreeiere sier og mener det om sine dyr, men nå har jeg hatt såpass mange hester og dyr at jeg skjønner når det er noe helt spesielt.

Konklusjonen er vel at de 8 årene jeg la ned i henne fra nyfødt til jeg måtte avlive henne har vært fantastisk! Jeg hadde 6 år til å forbrede/forme henne til å være seg selv og tørre å vise meg hvem hun var, og vi hadde 2 år med ridning hvor utviklingen var skyhøy. Hun hadde evnen til å lære nye ting hver eneste dag, og det var en fryd å undervise henne.

Noe av det som også er trist, er at vi kom utrolig langt med skoleringen/utdannelsen innenfor ridning, men vi rakk aldri å vise det til omverden før det var for sent. Vi hadde kommet lengre enn noen trodde vi skulle klare. Når jeg ikke har vist det til folk så er de i tvil om det når jeg forteller...

Ikke at jeg MÅ fortelle eller bevise noe som helst, det er mere stoltheten over hvor utrolig mye hun kunne og hvor dyktig hun var. Jeg ønsket at alle skulle se hvor flink hun var! :yvonne:

Vonde og gode tanker går hånd i hånd i en sorg-prosess :trist:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil gjerne følge deg videre på veien om det går bra :)

Tenker det er en herlig følelse å ha passert 12 uker! for meg er det enda bare en fjern drøm :sjenert:

Trist historie om hesten din, det er noe spesielt med det båndet man får med sitt eget dyr!

Ønsker deg en god påske :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dobbelpost

Endret av tr.heimspia83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 + 5 :rodmer:

Gårsdagen var tung. Ikke noe galt som har skjedd, bare at kroppen fungerte bare delvis og hodet var fullt av tanker.

Jeg har begynt å få skikkelig kort lunte og blir fort sinna, så lei meg, så glad. Herreguuuuud hvor hormonene herjer i kroppen!

Planen var å få vasket ned stua etter oppussingen i gårkveld etter jobb, men jeg hadde ikke sjans til å finne energien. Ble isteden 2 timer med søvn/ro på dagen før middag.

Når middagen var ferdig var det blitt såpass mørkt at det ikke ville vært noe vits. Vi har jo ikke fått opp noe lys på stuen enda....

Da ble det en film isteden, så vi så filmen Ghost Rhider 2. Jeg likte den,sambo syntes den var teit :P haha!

I natt har det vært et lite helvette å få sove. Lå å vred meg i mange timer kun avbrutt av de selvfølgelige tissepausene!

Til tider var jeg opp hver 45 minutter for å tisse! :kjefte:

Smålei av å må tisse hele tiden gitt!

Jeg sutret litt på FB og skrev at jeg var lei av å tisse hver time i over 3 mnd nå, og ei "venninne" som jeg overhode ikke kjenner noe særlig eller har kontakt med laget DE lange innleggene om at jeg var så negativt innstilt og at graviditeten ble til hva jeg gjorde det til selv. HUN red aktivt fram til 6 mnd gravid, MED ei datter på 16 mnd i tillegg. Perfekte lille drittungen hun tror hun er. :kjefte:

Og når jeg så svarte at hun var litt vel frekk der, så fikk jeg beskjed om at det måtte jeg tåle, for jeg var direkte med henne.

For noen uker siden så var det jo "biff and blowjob"-dagen. Og da hadde frøken perfekt skrevet at hun ønsket hun hadde en kar som hun kunne dele dagen med, for hun liker ikke biff :gjeiper:

Jeg klarer selvfølgelig ikke å dy meg og svarer "så du ønsker egentlig bare en kar du kan gi en blowjob til da?". Ja det gjorde hun, fordi kvinnfolk som ikke ønsket å gi karen sin det hver dag, gjorde seg fortjent til utroskap!

Fyyyyy hun her er utrolig alså!

Skal da også sies at hun har hatt en notorisk utro samboer i mange år, og til slutt så dumpet han henne. ALLE som hun har vært med har vært utro mot henne!

De liker vel morgen-stellet, men ser ikke ei framtid?

Nei nå er jeg stygg altså :sjenert:

Ble så lei av henne at jeg like gjerne sletta hu fra vennelista mi.... Har ikke snakket med henne på 4 år nå likevel, og hadde henne kun der fordi vi jobbet sammen i 3 mnd når jeg var 18 år. Tillogmed DA utnyttet hun alle rundt seg til å gjøre HENNES arbeidsoppgaver.

Jeg sa selvfølgelig opp fordi jeg ikke ønsket å være slaven hennes og at hun fikk ros og betalt for det JEG gjorde...

Teite dama!

Sett bort ifra frustrasjonen! Så våknet jeg til en fantastisk, deilig og bare MIN samboer. Han vet jeg er blitt litt øm i korsryggen og øvre del av rumpa, så det ble olje og massasje før vi stod opp sammen :)

Jeg har tusset rundt i sexy nattkjole og han har ikke klart å holde hendene unna ;) DEILIG!

Nå er frokosten ferdig, og vaskebøtta står klar :) I dag BLIR det rent og ferdig :)

Og i kveld er det kino med sambo og en kompis av han. Vi skal se Iron Sky. Tror den skal være morro :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ei drittkjærring! Skjønner ikke hvorfor noen kan være så frekke, alle svangerskap er da forskjellig. Det er bare å heve seg over det!

Kjenner jeg blir irritert! :kjefte:

Ellers høres det ut som dere har en fin dag i dag, ønsker deg en fantastisk dag :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ei drittkjærring! Skjønner ikke hvorfor noen kan være så frekke, alle svangerskap er da forskjellig. Det er bare å heve seg over det!

Kjenner jeg blir irritert! :kjefte:

Ellers høres det ut som dere har en fin dag i dag, ønsker deg en fantastisk dag :jepp:

Ja det er helt utrolig. Enkelte eier ikke skam kjennes det ut som....

God påske og håper du får en herlig dag også :)

Sola titter endelig fram her i Tr.heim og den skal NYTES! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må være enig med Mala her.. Skikkelig drittkjerring! Men høres ut som om du har en fantastisk samboer som gir deg litt pleie.. Vi gravide trenger det nå fremover :) kos deg masse videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk SMI :)

God påske!

Nå skal vi først på middag, så blir det kino og Iron Sky :) Beste sambo laget deilig middag i dag også! Tomatsuppe smaker FANTASTISK som gravid ;)

Og det gjør pølse med lompe også :sjenert: tihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, ble litt feil det over der ser jeg.

Vi spiste litt tomatsuppe som tidlig middag, ettersom vi skal ute å spise litt senere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 + 6 :rodmer:

I morgen er det herlige 13 uker! :D

Iron Sky var en helt ok film. Jeg likte den bare sånn passe, mens sambo og kompisen elsket den.... Terningkast 3-4 fra meg :)

Kvelden forløp uten noe særlig å fortelle. Godisen ble slukt og jeg slapp unna kvalme. Måtte selvfølgelig tisse både før og etter filmen. Satt de siste 20 minuttene og tvilholdt så jeg ikke skulle tisse meg ut :sjenert: haha!

Ellers virker det som om folk synes det er supert å terge meg for min korte lunte :gjeiper:

Brodern ringte i går og spurte "e du sur? E du gravid eller?!" mens han gapskrattet! haha!

LITT morro å terge lemmenet? :P

Dagen i dag har ikke gått med på noe fornuftig. Planen var å egentlig gå en tur og kose oss i oppholdsværet. Oppholdsværet som ikke lengre var opphold etter lunsj... Dermed hoppet sambo til sengs for å sove noen timer ekstra, mens jeg ryddet litt på kontoret (som ser helt bombet ut, serriøst! vi snakker 2 verdenskrig og støvet ned i tillegg) og satt sammen min nye kontorstol fra Ikea :)

Middagen er nå ferdig, å god tradisjon = Pølsepizza. Sambo sin favoritt. Jeg synes det er helt ok, men blir stappmett av 1 lite stykke... Mektig pizza!

Sambo ønsket å dra på kino i kveld også, men formen min er litt dårligre. Er en del svimmel og slapp.... Så da blir det hjemmekveld med en eller annen film vi har lastet ned fra nettet isteden :)

Takk lov for at det er enda en fridag igjen før ny uke starter på mandagen!

Skulle virkelig ønske jeg ikke jobbet skift og turnus når det er helligdager, for fri på helligdager er uaktuelt for oss. Vi er døgnåpent, og hvilke fridager vi har er helt tilfeldig basert på når turnusen treffer hvilke dager.

Har et fint tillegg på rød-dager da :)

Jeg og sambo er såpass heldige at vi ikke er avhengige av lønningene og alle kr for å ha det bra, så jeg bryr meg egentlig mindre om tilleggene og mere om flere fridager ;)

Vi har snakket såvidt om jeg skal gå ned fra 100% stilling til f.eks 60-80% etter at barnet kommer til verden. Vi får regne litt mere på det før vi bestemmer oss. Mye av det er basert på om sambo tar tilbudet om ny jobb eller blir værende der han er nå.

Han har fått tilbud fra et ganske stort selskap som ønsker han, og det betyr høyere lønn, men også færre dager hjemme hos meg. Alt må vurderes :)

Føler meg i grunn såpass trygg på han at jeg ville klart at han er borte f.eks ei uke av gangen og slikt.... Men så er det noe som heter savn og følelsesmessig avhengighet? Jepp, det har jeg i bøttevis!

Så det kan være litt heftig å ha et pendler-forhold og lite barn i tillegg.... Akk å sukk, vi får se etter hvert :) Har godt over 1 år på å bestemme oss, heldigvis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 + 1 :rodmer:

Gårsdagen var bedre enn på lenge. Masse energi og jeg fikk endelig tid til å gjøre unna litt husarbeid og slikt.

På kvelden dro vi på kjæreste-date og så The Hunger Games på kino :)

Terningkast 5 fra oss begge!

Nå er frokosten inntatt med sambo som har fri i påska :gjeiper: Det har forsåvidt ikke jeg!

Men greit å begynne på jobb sent, så får vi morgenen sammen :)

God frokost med rundstykker og brunos! Brunost er bare sååååå godt! :rodmer:

Vi angrep påskesjokoladen først nå, så har stikket av med halvparten hver :gjeiper:

Nå skal jeg finne senga å sove en times tid til. Nydusjet og ren :)

Natt til i dag var helt fantastisk! Jeg var oppe for å tisse KUN 3 GANGER! Det betyr at jeg faktisk fikk en intervall med 3.5 timer søvn i strekk! Utrolig men sant! :kjefte:

ENN at jeg kan glede meg så mye over noe så lite søvn? haha!

Er fortsatt sliten for tiden, så skal uansett legge meg nedpå for å lade batteriene litt ekstra før jobb :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen med det å glede seg over sammenhengende søvntimer. Merker det godt selv for tiden, og er denne mageboeren som den jeg har på utsiden så er sovingen nå rene luksusen i forhold til hvordan er når babyen kommer ut.

Høres ut som om du har hatt en finfin påske da :) Selv om det blir litt jobbing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja påska har vært super :)

Likevel om jeg må jobbe i dag, så har jeg jo hatt fri i helga :)

Er lille på utsiden ikke villig til å sove noe særlig?

Håper og krysser fingrene for at jeg/vi skal få en liten skrulle som sover masse og er eksemplarisk :)

er lov å håpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er lille på utsiden ikke villig til å sove noe særlig?

Håper og krysser fingrene for at jeg/vi skal få en liten skrulle som sover masse og er eksemplarisk :)

er lov å håpe?

Nå er hun det, men så blir hun tre år i juli da. Men sånn bortsett fra de alle første ukene så var de seks første månedene preget sterkt av at hun sov 20-30 minutter av gangen. Riktignok mange sånne dupper og den første om natten var litt lengre. Men for min del var det veldig utmattende å ikke få sove sammenhengende på så lenge.

Men var hun verdens herligste baby? Ja så absolutt. Ville jeg gjort det igjen? Selvfølgelig!

Og en ting jeg som 2. gangs vet nå, er at uansett hvor fantastisk de er med liten baby, så blir det bare bedre og bedre og bedre og bedre ettersom de vokser og man blir mer kjent med de små nye menneskene. Du har en herlig tid i vente :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 + 0 igjen :rodmer:

1. Svangerskapskontroll er gjort unna.

Legen ønsket at vi forholdte oss til hva deres regnestykke kom fram til i termin, og dermed er jeg 13 uker akkurat i dag. ikke 13 + 2 som UL mente det var... :)

Mange flere sp.mål dukket opp etter timen, men jeg er utrolig fornøyd med oppfølgingen av legen.

Sist jeg var der fikk jeg jo beskjed om at jeg kunne få lov til å legge på meg minimalt under graviditeten, opptill ingenting dersom jeg fikk det til. I dag fikk jeg kontrabeskjed om at jeg MÅTTE legge på meg ca 12 kg..... :kjefte:

Har ikke lyst!!!! Vet og skjønner jo at jeg har lånt bort kroppen min i 6 mnd til, men likevel... Jeg har jo nettopp tatt AV 11 kg! :kjefte:

Det skal nok gå bra, men jeg liker det ikke!

Før timen så var det jo de standard blodprøvene og arkene som skulle fylles ut.

Sykepleieren stakk først en gang på høyre hånd, ingen blod.

Så venstre, ingen blod.

Så venstre igjen, traff en liten åre. Fikk tatt ut 2 "beholdere" med blod. Manglet den siste som måtte taes.

Stakk en gang til i høyre uten å treffe igjen.

Hentet så en ny sykepleier som stakk i høyre hånd og fikk tatt siste prøven.

Jeg ble så veldig tørst, svimmel og annpusten. Hele rommet gikk rundt og jeg mistet følelsen i armene. Det heter på godt norsk å svime av... :sjenert: haha! Stakkar sykesøstrene ble litt stresset med å få opp bena mine og lufte ut litt. Tok et lite minutt før jeg følte meg bedre igjen.... De fikk heldigvis avverget at jeg svimte av med at de reagerte såpass fort, men det var ikke langt unna. Flau sa du?

Jeg unnskylte meg som best kunne, men de bare lo av det.

De fleste ville nok ha svimt av etter det 3-4 stikket.

Det var kroppen som hadde en "svensk-knapp" og stenger ned når ting skjer som den ikke helt vet hvordan den skal reagere på...

Da har jeg erfart det også, og lært at jeg tåler kun 4-5 feil-stikk før det stopper opp..... :) Kjekt å vite?

Jeg ser iallefall ut som en narkis på armene nå.... haha!

Etter å ha lekt nålepute en liten halvtime kom jeg inn til legen.

Fikk ordnet alt det formelle med søknader om fødested osv. Samt at jeg fikk informert om hvilke blodprøver jeg ønsket i tillegg.

Jeg ønsker jo en utvidet blodprøve for mineralinnhold. For å sjekke om jeg trenger f.eks magnesium og jern. Dette skulle de ordne opp.

De skulle også se etter et toxoplasma som er pga katter? Husker ikke navnet på hva den het...

Når alt var gjort unna der fikk jeg henvisning til fysioterapaut pga et litt vondt bekken, samt for bassengtrening. Det blir godt tror jeg :)

Til slutt så skulle vi se om vi fant hjerterytmen/slagene til den lille.

Hun lette lenge uten å finne noe, så jeg slo meg til ro med at den sikkert lå litt rart til og var sjenert.

Så tok hun et skikkelig tak i magen og trykket ned (for å flytte på livmoren litt?) og DA fikk vi hørt slagene :rodmer:

Fine rytmiske og deilige hjerteslagene til lille junioren! Akk å sukk det var deilig!

Det har ikke helt gått opp for meg enda at det faktisk er et barn jeg bærer på. Det intense morsinnstinktet har ikke kommet. Det kommer vel når jeg kjenner liv der inne tror jeg :)

Neste svangerskapskontroll er egentlig i uke 24, men det syntes både jeg og legen var litt lenge til. Så vi avtalte en ny sjekk i uke 18.

UL på sykehuset blir i uke 18 også!

Vi vurderer 3D-UL og det måtte vistnok taes før uke 19? Skal ringe å høre med de på privatklinikken om dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med 1. svangerskapskontroll da, og så heldig som fikk høre hjertelyden :rodmer:

Kan tenke meg det var en forferdelig følelse å neste svime av, men det gikk da bra :)

Det er veldig godt å se at du fikk så god hjelp og at du sitter igjen med et gode tanker etter kontrollen, syns jeg bare leser om folk som er misfornøyde og ikke synes de får nok oppfølging/hjelp av leger jeg og da blir det jeg gruer meg til jeg selv skal på den første... :sjenert:

Men nå fikk jeg litt mer troen på at det faktisk finnet gode leger og sykepleiere i dette landet, Takk :gjeiper:

Det med kiloen skjønner jeg godt, jeg har selv tatt av 10 kg og er egentlig fortsatt på vei ned.

Man får vel trøste seg med at de kiloen man legger på seg i svangerskapet forhåpentligvis forsvinner raskt etter fødsel!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...