pinar Skrevet 6. februar 2012 Forfatter #101 Skrevet 6. februar 2012 Jeg savner i grunn bare å ha et skikkelig matmarked. i de fleste store byer i resten av verden har man daglige/ukentlige/månedlige markeder. Jeg savner å kunne gå på et marked hvor man kan få tak i alt man vil av frukt og grønt, hvor flere boder selger samme vare. Dette presser prisene ned! På slike marked finner man alltid lokalprodusert og kortreist delikatessemat også. Vi har jo tilsvarende i Norge, men her jeg bor for eksempel er dette markedet fire dager i året, på et ganske avsideliggende sted.. Men sånn er det jo med etterspørselen her. Vi er få mennesker, og vi etterspør ikke mye aktivt.. Er ikke mange som sender mailer/spør i butikken etter spesielle varer eller større tilbud. Desverre. Det er jeg enig i. Matmarkeder er veldig koselige og! Jeg kunne tenkt meg orangina drikken på boks, og ikke bare flaske. Skulle å ønske Farris Bris kom med flere smaker, som f.eks jordbær/lime.
magy Skrevet 7. februar 2012 #102 Skrevet 7. februar 2012 Mer utvalg i halvfabrikata både i middag og kakemix produkter Ferdige Croissant deiger som jeg har sett i kjøledisken i Danmark mer utvalg i utenlandsk sjokolade
venus_ Skrevet 7. februar 2012 #103 Skrevet 7. februar 2012 Jeg savner i grunn bare å ha et skikkelig matmarked. i de fleste store byer i resten av verden har man daglige/ukentlige/månedlige markeder. Jeg savner å kunne gå på et marked hvor man kan få tak i alt man vil av frukt og grønt, hvor flere boder selger samme vare. Dette presser prisene ned! På slike marked finner man alltid lokalprodusert og kortreist delikatessemat også. Vi har jo tilsvarende i Norge, men her jeg bor for eksempel er dette markedet fire dager i året, på et ganske avsideliggende sted.. Men sånn er det jo med etterspørselen her. Vi er få mennesker, og vi etterspør ikke mye aktivt.. Er ikke mange som sender mailer/spør i butikken etter spesielle varer eller større tilbud. Desverre. Ser for meg at dette kan bli likt det du skriver om her: Mathallen
venus_ Skrevet 7. februar 2012 #104 Skrevet 7. februar 2012 Ferdige Croissant deiger som jeg har sett i kjøledisken i Danmark mer utvalg i utenlandsk sjokolade Dette finnes i Norge også, se feks på Meny eller Ica Maxi/Supermarked.
123sport Skrevet 7. februar 2012 #105 Skrevet 7. februar 2012 de gamle piecemerkene fra smågodt-disken!
pinar Skrevet 7. februar 2012 Forfatter #107 Skrevet 7. februar 2012 Jeg vil ha smågodt krokodiller eller ferskener med sjokoladetrekk. MMmmm! 1
Anki- Skrevet 8. februar 2012 #108 Skrevet 8. februar 2012 Yoghurt med appelsinsmak - solgt en og en, jeg liker ikke de andre smakene som er i de pakkene Fotballkjærlighetene (hvor ble de av? ) Hmm...sikkert masse annet som jeg kommer på senere.
Hoppetaujenta Skrevet 8. februar 2012 #109 Skrevet 8. februar 2012 En revolusjon på sukkerfri søtsak-fronten. Jeg ønsker meg noe som er forskrekkelig uimotståelig godt OG sunt på èn gang, slik at jeg får dekket mitt daglige søtbehov hele tiden og har god samvittighet - hele tiden. 4
pinar Skrevet 8. februar 2012 Forfatter #110 Skrevet 8. februar 2012 Yoghurt med appelsinsmak - solgt en og en, jeg liker ikke de andre smakene som er i de pakkene Fotballkjærlighetene (hvor ble de av? ) Hmm...sikkert masse annet som jeg kommer på senere. Jge er så enig ang youghurter! Er så mange gode smaker som burde vært solgt i løs pakker eventuelt pakker med flere av samme smak!
Brunhilde Skrevet 8. februar 2012 #111 Skrevet 8. februar 2012 Virkelig? Har jeg greid å overse det? Hvor kan jeg finne det da? Ikke fortell meg at det finnes i nesten alle butikker, da blir jeg nesten flau Altså, jo, det finnes nok flere steder. =13266&tittel=Krydder%20-%20tuber]Disse selger de ihvertfall på Rema1000 her som jeg bor. Og så har du disse (ingefær, chili, hvitløk) fra Jensens Australia som jeg har kjøpt på Meny. Ellers kan du finne de samme fra Blue Dragon. Nå virker det sikkert som om jeg bruker enorme mengder av dette, men det gjør jeg altså ikke. Jeg har alltid en av variantene hvitløk i kjøleskapet og ofte en Sambal Olek (chili det også), men bruker like gjerne ferskvare hvis jeg har planlagt maten på forhånd. De andre er greie å ha hvis jeg plutselig (som i dag) finner ut at jeg skal lage noe som krever chili og hvitløk og jeg ikke har tenkt meg på butikken.
Tbag Skrevet 8. februar 2012 #112 Skrevet 8. februar 2012 Ordentlig potetgull med Salt and Vinegar. Maarud sin kan gå å legge seg, smaker jo ingenting! 1
Ixnay Skrevet 8. februar 2012 #113 Skrevet 8. februar 2012 Gulrøtter i løsvekt.. Synes pakkene som finnes er for store.
Djungelvrål Skrevet 8. februar 2012 #115 Skrevet 8. februar 2012 kinder maxi på 200 grams-plate=) den stratosen med hvit sjokolade har kommet i 200 gramsplate. den ligner veldig på kinder da . 1
Tbag Skrevet 8. februar 2012 #116 Skrevet 8. februar 2012 den stratosen med hvit sjokolade har kommet i 200 gramsplate. den ligner veldig på kinder da . Men ikke på langt nær like god, etter min mening. 1
Djungelvrål Skrevet 9. februar 2012 #117 Skrevet 9. februar 2012 Å men den er gooood syns jeg da Ble glad når jeg fant den i butikken.
Anglofil Skrevet 9. februar 2012 #118 Skrevet 9. februar 2012 (endret) Freia Kjekskuler ønsker jeg meg tilbake. Og Stratos med nøtter. I tillegg ønsker jeg meg flere lavkarboting i butikkene, samt bedre utvalg av sukkerfrie matvarer. Mvh Yvonne Endret 9. februar 2012 av Yvonne 1
Gjest Survival Skrevet 9. februar 2012 #119 Skrevet 9. februar 2012 Påskeegg (de i lilla kartong) i 12 pk. Kjøper ofte disse eggene, men ender opp med at jeg deler ut til alle andre og sitter igjen med ett selv. Da er 4 pk for lite. Mer kakepynt og ting man trenger til baking. Sånn som rosa strøsukker, flere konditorfarger, osv. Bedre utvalg av fersk fisk og kjøtt. Fins mye bra kjøtt og fisk i butikkene allerede, men det er godt med variasjon. KORTREIST mat! Liker svært godt å støtte "nabolaget" og de små bedriftene og gårdene rundt hjemstedet, og da er kortreist mat et godt alternativ. De store kjedene kan ta inn varer fra lokale leverandører. Noen gjør det allerede, men svært begrenset utvalg. Også har jeg sett at trenden med å selge kjøtt og fisk som er ferdig marinert er blitt ganske populær i de store kjedebutikkene. Jeg ønsker mindre av dette kjøttet og fisken, og mer av det som er naturell som man kan marinere og tilberede selv. Syns ferdig marinert er en uting, særlig når det smaker dritt også. 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2012 #120 Skrevet 9. februar 2012 Brie med mindre fett finnes i Norge også (Brie cour de lion light). Se i butikker med store ostedisker eller delikatessebutikker! Hvor?? Jeg savner alle typer magre oster. F.eks. hvorfor måtte de fjerne Arla 3% (4?) Feta-ost i terninger. Nå forsvinner økonomipakken med Synnøve Finden 10% fra Rema. Og med Lidl forvant også noen alternative varer. F.eks. Creme fraiche som de har i Frankrike, er nærmest som Kesam bare mye bedre, og i varianter nærmest fettfrie. Nå har Kavli også fjernet 3% osten siden (den var riktignok litt rar i smaken). De har en mengde fettfattige oster av alle typer i Frankrike og mange andre land. Før fant jeg ca 10% Camenbert / Brie men den er også fjernet. :-(
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå