Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg ønsker at Shio brusen kommer tilbake. Spesielt den med fersken.

Nei, solbær var best! :jepp:

Forøvrig var jeg også en av de ytterst få som likte OX-melka med lakris/solbær. Det var ikke lenge den var på markedet. (mer om OX-melk her og her)

Elsker alt som har med lakris å gjøre, og skulle gjerne hatt saltlakrissaus til å helle på is tilgjengelig i Norge. Har kjøpt det i Danmark. Jeg skulle også gjerne hatt en lakrissaus som stiver på isen tilsvarende som det finnes sjokoladesaus som gjør det. Tidligere fantes det hos Deli de Luca men jeg har ikke sett det på et par år nå. Forresten er det kanskje like greit jeg ikke får tak i det, er redd det hadde blitt alt for mye is-spising på meg da.

Videoannonse
Annonse
Gjest Vinglepetra
Skrevet

Jeg ønsker generelt et bedre utvalg! Særlig når det kommer til krydder, ost og grønnsaker. Og spesielt ønsker jeg meg brie med mindre fett (slik de har i Sverige). Dessuten savner jeg frosne kyllingfileter veldig. Hva skjedde med det? Er det kyllingmangel? (Ja, fersk er bedre, men studentkokken får nøye seg med den frosne enn så lenge..).

Frosne kyllingfileter har de på kiwi, fra first price. Ellers finner man det også på Coop OBS.

Skrevet

Cola Light UTEN koffein!!! :sjarmor:

• Liker 1
Skrevet

Rosa panter brus! Uten sukker. Jeg har sett den på Jæren, Egersund og borti der (med sukker). Jeg vil ha den overalt :D

Og Tropo og grønn brus uten sukker.

Nå skal det sies at jeg ikke drikker brus ofte, men sånn en gang i blandt hadde vært godt :D

• Liker 1
Skrevet

Julmust. Finnes ikke i Norge, men er en fantastisk god julebrus, som egentlig ikke er brus. Inneholder ikke de mengdene sukker og søtstoff som vår julebrus gjør. Men har en helt fantastisk særegen og helt nydelig smak!

Fläderblomssaft. Finnes heller ikke i Norge, men er en fantstisk god saft. Er heller ikke full av sukker, slik feks vår "solbærsirup" er. Smaker helt nydelig!

Nyponsoppa. Sammen med mandelbiskvier. Mmmmm...

Frödinge Ostkaka. *sukk* Jeg skulle ønske jeg bodde i Sverige, de har så mye godt der...

Julmust har jeg sett i store butikker både i Oslo og også i andre mindre byer. Hvis du ikke finner det, spør i butikkene nær deg, hvis nok folk spør så vil de nok ta det inn! Og fläderblomst(/hylleblomst)saft har de på Ikea! Ringi har også en variant med hylleblomst, men vet ikke om den er blandet med eple.

Skrevet

Jeg ønsker generelt et bedre utvalg! Særlig når det kommer til krydder, ost og grønnsaker. Og spesielt ønsker jeg meg brie med mindre fett (slik de har i Sverige). Dessuten savner jeg frosne kyllingfileter veldig. Hva skjedde med det? Er det kyllingmangel? (Ja, fersk er bedre, men studentkokken får nøye seg med den frosne enn så lenge..).

Brie med mindre fett finnes i Norge også (Brie cour de lion light). Se i butikker med store ostedisker eller delikatessebutikker!

First Price hadde produksjonsproblemer mener jeg å huske. Men de frosne kyllingfiletene skal visstnok komme tilbake!

Skrevet

Jeg ønsker meg mousse-yoghurten tilbake!

- Reese's peanut butter cups (den på Deli DL er for dyr :/)

- Skyr med lime-smak.

- Kaffe jeg ikke får vondt i magen av :gjeiper:

- Sjokolademousse uten sukker

- Gode sukkerfri kaker

• Liker 2
Skrevet

Toppen av latskap...

Hvitløk og chili på tube er langt fra toppen av latskap. Ferdigpiska egg på kartong derimot.

Skrevet

Rundt den tiden det var OL på lillehammer, var det en rosa pose med potetgull i butikkene. Sprø ringer med paprikasmak. De var såå gode!! :)

Mener disse smaker omtrent det samme :jepp:

27529_117469748294182_6977_n.jpg

Skrevet

Jeg vil ha bagels! Ikke frosne, men "ferske" i poser som de har i UK og USA. Med kanel og rosiner. Nam! Nydelig å riste i brødristeren, med Filadelphia-ost og marmelade.

Vil også ha røkt påleggsskinke som de har et supert utvalg av i Sverige.

Og hvorfor selges ikke den "Nyt Julen"-yoghurten hele året?? Den er jo fantastisk god.

Ønsker meg også potetskruer med salt og pepper.

Og noe så basic som sitrondrops. Hvorfor i huleste finnes ikke det lenger?

Skrevet

Julmust.

Fläderblomssaft.

Nyponsoppa. Sammen med mandelbiskvier.

Alle disse tingene finnes på Meny her jeg bor.

Skrevet

Ferdighakket hvitløk finner du både på tube og glass. ;)

:heks:

Virkelig? Har jeg greid å overse det? Hvor kan jeg finne det da? Ikke fortell meg at det finnes i nesten alle butikker, da blir jeg nesten flau :fnise:

Skrevet

Virkelig? Har jeg greid å overse det? Hvor kan jeg finne det da? Ikke fortell meg at det finnes i nesten alle butikker, da blir jeg nesten flau :fnise:

Vi har kjøpt på Rema, og jeg har og sett på Bunnpris. Tror det er ganske nytt egentlig.

Skrevet

Sukkerfrie varer med søtstoffer er nesten verre.

Noen forskere mener faktisk at den jævla aspertamen

er kreftfremkallende.

Aspartam har på grunn av all frykten og kontroversene rundt det, etterhvert blitt ett av de stoffene det har blitt forsket mest på. Det har blitt gjort tonnevis av studier, de aller fleste av dem av uanhengige og nøytrale forskere (altså ikke finansiert av selskaper som tjener godt på aspartam, eller av konkurrentene deres). Konklusjonen: det er ikke farlig så lenge du ikke spiser fryktelig mye av det.

(det smaker grusomt, men det er en annen sak...)

Skrevet

Jeg har sett det i krydder hyllene :)

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Jeg savner i grunn bare å ha et skikkelig matmarked. i de fleste store byer i resten av verden har man daglige/ukentlige/månedlige markeder.

Jeg savner å kunne gå på et marked hvor man kan få tak i alt man vil av frukt og grønt, hvor flere boder selger samme vare. Dette presser prisene ned!

På slike marked finner man alltid lokalprodusert og kortreist delikatessemat også.

Vi har jo tilsvarende i Norge, men her jeg bor for eksempel er dette markedet fire dager i året, på et ganske avsideliggende sted..

Men sånn er det jo med etterspørselen her. Vi er få mennesker, og vi etterspør ikke mye aktivt.. Er ikke mange som sender mailer/spør i butikken etter spesielle varer eller større tilbud. Desverre.

• Liker 3
Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Helt spesifikt vil jeg forresten ha svensk is! Fy søren, norsk isutvalg er latterlig dårlig i forhold til de svenske! De har så mye god pinneis.

• Liker 1
Skrevet

Ønsker at Jordbær Nesquick kommer tilbake til norge! :kjefte:

Åh, det hadde vært noe det!

Skrevet

Og sånne boder med mat rundt forbi, typisk sånn de har i usa. Og mer tilgjengelighet for å kjøpe kaffe!

Skrevet

- Reese's (sjokolade)

- Hershey cookies and cream (sjokolade)

Egentlig alt av amerikansk godteri (nerds, sour punch, skittles etc). Hele matvareavdelingen på wallmart burde komme til Norge :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...