kissi Skrevet 5. februar 2012 #61 Skrevet 5. februar 2012 Ferdighakket hvitløk! Hadde det der jeg bodde i Namibia, i alle former og fasonger Genialt! 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2012 #62 Skrevet 5. februar 2012 Så klart jeg kunne ha valgt å ta vare på resten. Men hovedpoenget er at det burde jeg ikke behøve, dersom butikkene solgte varene i løsvekt. Da kunne noen andre kjøpt de restende 8-10 rødløkene og 7-8 gulrøttene, så kunne jeg kjøpt en ny rødløk neste gang jeg trenger en. Varene er der, det er bare for butikkene å splitte forpakningene. Ikke vanskelig i det hele tatt. Ærlig talt. Greit nok at du mener at systemet som er nå funker dårlig. Men å legge ansvaret for at den løken ble kastet over på butikkene er så dumt at jeg får vondt i hodet. 11
pinar Skrevet 5. februar 2012 Forfatter #63 Skrevet 5. februar 2012 Youghurt frøkna har flere ønsker! Jeg kunne tenke meg sitron, appelsin og enkelte andre youghurter i løse/4 pk slik at jeg ikke måtte kjøpe en pakke med mange smaker for å få den ene jeg vil ha! :D
SmallTalk Skrevet 5. februar 2012 #64 Skrevet 5. februar 2012 Jeg skulle ønske det fantes kokker man kunne putte i handlevognen og returnere når de hadde lagd middagen din. (Ja, jeg er en smule lei av å lage mat) 6
pinar Skrevet 5. februar 2012 Forfatter #65 Skrevet 5. februar 2012 Jeg skulle ønske det fantes kokker man kunne putte i handlevognen og returnere når de hadde lagd middagen din. (Ja, jeg er en smule lei av å lage mat) Det har jeg sett på reklame
Lille Blåklokke Skrevet 6. februar 2012 #66 Skrevet 6. februar 2012 Jeg ønsker at Shio brusen kommer tilbake. Spesielt den med fersken. 3
Brunhilde Skrevet 6. februar 2012 #67 Skrevet 6. februar 2012 Ferdighakket hvitløk! Hadde det der jeg bodde i Namibia, i alle former og fasonger Genialt! Ferdighakket hvitløk finner du både på tube og glass. 2
Gjest Kim Skrevet 6. februar 2012 #68 Skrevet 6. februar 2012 Jeg ønsker meg vel ikke nødvendigvis en spesifik vare, men ønsker at butikkene begynner å ha anstendig utvalg av kjøtt og sjømat, storfe, kylling og gris er liksom litt snevert. I fiskedisken er det ikke stort bedre, sliten fisk og sjelden ikke mye å velge i utover de faste tareverene som torsk, laks, ørret og sei. Kunne tenke meg tunfisk, sverdfisk, langustines, skikkelige reker, ferske kamskjell mm. Vil også gjærne ha større utvalgt i frukt og grønt og generelt flere spesialvarer slik som durumhvete, druekjærneolje osv.
Gjest Kim Skrevet 6. februar 2012 #69 Skrevet 6. februar 2012 Ferdighakket hvitløk! Hadde det der jeg bodde i Namibia, i alle former og fasonger Genialt! Toppen av latskap...
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2012 #70 Skrevet 6. februar 2012 Jeg ønsker meg vel ikke nødvendigvis en spesifik vare, men ønsker at butikkene begynner å ha anstendig utvalg av kjøtt og sjømat, storfe, kylling og gris er liksom litt snevert. I fiskedisken er det ikke stort bedre, sliten fisk og sjelden ikke mye å velge i utover de faste tareverene som torsk, laks, ørret og sei. Kunne tenke meg tunfisk, sverdfisk, langustines, skikkelige reker, ferske kamskjell mm.Vil også gjærne ha større utvalgt i frukt og grønt og generelt flere spesialvarer slik som durumhvete, druekjærneolje osv. Da må du bare lete litt bedre etter en skikkelig fiskebutikk - jeg finner alt det du nevner i min (med unntak av svedfisk, men så foretrekker jeg da også heller å spise mindre kjente fiskeslag som er fanget i våre egne farvann i stedet for å frakte fersk fisk jorden rundt. Gå for brosme, skjellbrosme, lysing, knurr, sild, brisling og norskfanget St Petersfisk fra bifangst!). 1
pinar Skrevet 6. februar 2012 Forfatter #71 Skrevet 6. februar 2012 Jeg kunne tenkt meg tjukkere kjøttpålegg. Her er skivene så tynne. I Danmark f.eks er ofte kjøttpålegget tjukkere. Jeg syns hvertfall det er godt
Sweetpea25 Skrevet 6. februar 2012 #72 Skrevet 6. februar 2012 Rundt den tiden det var OL på lillehammer, var det en rosa pose med potetgull i butikkene. Sprø ringer med paprikasmak. De var såå gode!!
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2012 #73 Skrevet 6. februar 2012 Sukkerfrie varer med søtstoffer er nesten verre. Noen forskere mener faktisk at den jævla aspertamen er kreftfremkallende. Noen mener det, de fleste finner ikke bevis for det. For mange er ikke søtstoffer nesten verre. Diabetikere f.eks? Uansett hadde ikke det så mye med saken å gjøre. Poenget var at utvalget EGENTLIG ikke er så dårlig innen lavkarbovarer, men det varierer så ekstremt hva butikkene har inne at man må springe rundt hele byen for noen få ting. Også kan jeg nevne at vanlige matbutikker gjerne kan få inn mandelmel, kokosmel, fiberhusk etc. etc. Og ikke bare Centra.
HopelessFear Skrevet 6. februar 2012 #74 Skrevet 6. februar 2012 Mer øl utvalg! Jeg er lei av å måtte dra på polet for å finne øl som ikke er helt utvannet og dårlig. Hadde vært fint med økologisk øl også. Mer ferskvarer og bakevarer. Jeg lager nesten all mat fra bunnen av, men det er begrenset hvor stort utvalg en har. Savner blant annet pastinakk og cayennepepper i fersk form. Savner også persimonfrukt.
Miah Skrevet 6. februar 2012 #75 Skrevet 6. februar 2012 Jeg kunne tenkt meg tjukkere kjøttpålegg. Her er skivene så tynne. I Danmark f.eks er ofte kjøttpålegget tjukkere. Jeg syns hvertfall det er godt Elsker det at pålegget her er såpass tynt... husker skinkeskivene i USA var såpass tykke at det rett og slett var ekkelt, klarte ikke å få det i meg! Elsker løvtynne skiver av skinke, roastbiff etc... 2
Kladd Skrevet 6. februar 2012 #76 Skrevet 6. februar 2012 Jeg ønsker generelt et bedre utvalg! Særlig når det kommer til krydder, ost og grønnsaker. Og spesielt ønsker jeg meg brie med mindre fett (slik de har i Sverige). Dessuten savner jeg frosne kyllingfileter veldig. Hva skjedde med det? Er det kyllingmangel? (Ja, fersk er bedre, men studentkokken får nøye seg med den frosne enn så lenge..).
Kladd Skrevet 6. februar 2012 #77 Skrevet 6. februar 2012 Mer øl utvalg! Jeg er lei av å måtte dra på polet for å finne øl som ikke er helt utvannet og dårlig. Hadde vært fint med økologisk øl også. Mer ferskvarer og bakevarer. Jeg lager nesten all mat fra bunnen av, men det er begrenset hvor stort utvalg en har. Savner blant annet pastinakk og cayennepepper i fersk form. Savner også persimonfrukt. Pastinakk og persimon har de på Rema 1000 der jeg handler.. Så det skulle jo være mulig å finne
HopelessFear Skrevet 6. februar 2012 #78 Skrevet 6. februar 2012 Pastinakk og persimon har de på Rema 1000 der jeg handler.. Så det skulle jo være mulig å finne De har ikke pastinakk her, og de hadde persimon, men den har blitt støkk borte.
pinar Skrevet 6. februar 2012 Forfatter #79 Skrevet 6. februar 2012 (endret) Elsker det at pålegget her er såpass tynt... husker skinkeskivene i USA var såpass tykke at det rett og slett var ekkelt, klarte ikke å få det i meg! Elsker løvtynne skiver av skinke, roastbiff etc... Hehe jeg skjønner hva du mener, tynt er godt det og. Men jeg har spist noe tjukt pålegg i andre land som har vært veldig godt. Jeg syns det kan være godt når man skal lage litt større spesielle frokoster, eller ekstra lunch, koldtbord.. den type Må legge til at det skal være rent å fint kjøtt da. Ikke sånn billig pålegg fra rema hvor det er bare sånne hvite fett flekker. Endret 6. februar 2012 av eplebit
Andreas8 Skrevet 6. februar 2012 #80 Skrevet 6. februar 2012 Julmust. Finnes ikke i Norge, men er en fantastisk god julebrus, som egentlig ikke er brus. Inneholder ikke de mengdene sukker og søtstoff som vår julebrus gjør. Men har en helt fantastisk særegen og helt nydelig smak! Fläderblomssaft. Finnes heller ikke i Norge, men er en fantstisk god saft. Er heller ikke full av sukker, slik feks vår "solbærsirup" er. Smaker helt nydelig! Nyponsoppa. Sammen med mandelbiskvier. Mmmmm... Frödinge Ostkaka. *sukk* Jeg skulle ønske jeg bodde i Sverige, de har så mye godt der...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå