Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dyprfryste reker uten skall.

De hadde dem på Lidl, men Lidl sørget jo media m.fl. å mobbe ut av markedet. :grine:

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter å ha lest denne tråden, ønsker jeg med virkelig flere Centra-butikker! De har visst alt! Aldri hørt om Centra før jeg...

• Liker 2
Gjest Misteltein
Skrevet

Sitron og jordbærjuice som de hadde der jeg bodde da jeg bodde utenlands... SAVN!!!!!

:overrasket: Finnes det?

Hvor? Hvor? Hvor? Hvor? Hvor? Hvor? Hvor?

Herregud! Nå fikk jeg lyst på å smake!

:opplyser:

På flere innvandrersjapper har de veldig bra juiceutvalg. Deriblant jordbærjuice!

Jeg skulle ønske det fantes bedre utvalg i grønnsaker; flere typer squah, tomater, aubergin, blomkål, kål og så videre. Til og med ikke grønnsaksbutikkene har godt nok utvalg.

Hmmm! Det må jeg sjekke ut neste gang jeg er i nærheten av en sånn.

Om du bor i Oslo, så har blant annet Jacobs et godt utvalgt i frukt og grønt! :)

Skrevet

Jeg savner banankjærlighet :hjerte: Håper det kommer tilbake, har ikke sett det på lenge.

Skrevet

Etter å ha lest denne tråden, ønsker jeg med virkelig flere Centra-butikker! De har visst alt! Aldri hørt om Centra før jeg...

Enig, hvor er centra?? Hehe.

Gjest CarolineS
Skrevet

Nestle Disney family, barndomsfavoritten <3 Og sorbeter.

Skrevet

Det jeg ikke skjønner, er hvorfor,- selv om vi på mange varer har flere produsenter å velge mellom, -er produktene så godt som helt like og basert på de samme oppskriftene.

F.eks.

Markrell i tomat

Sardiner i tomatsaus

Sild: sursild, sennepssild, tomatsild

Dette er fet fisk som vi burde spise mer av og er fine kilder til omega3. Men hvorfor må alle være produsert med nesten mer sukker enn fisk? (-spesielt for sild på glass)

Det er enormt mye sukker, og det gjelder alle produsentene.

Og tomatsausen i hermetikken er gjerne tilsatt "vegetabilsk" olje som om ikke det er nok olje og sunn olje i fisken selv.

Kunne det ikke finnes noen typer som ikke smaker som søt dessertsaus?

Jeg pleier å tømme ut mye væsken, og fylle på med vann og eddik for å redusere sukkerinnholdet.

Dette kunne vært sunn mat, men produsentene gjør sitt beste til å "forurense" det til mindre sunne produkter.

Hva gjør diabetikere? De kan vel ikke spise noe av disse sukkerdynkede produktene?

Det samme gjelder sylteagurker. Vi har flere produkter som alle består av sylteagurker i sukker. Hvis man foretrekker sure sylteagurker, som er vanlig i div utland, må man kjøpe importerte glass som er flerfoldig ganger dyrere.

Se også hvordan Synnøve Finden matcher Tines produkter, og så kommer First Price i tillegg for de mest populære typene.

Hvorfor må alle produsentene lave helt like varer her i Norge? :grine:

• Liker 5
Skrevet

Enig, hvor er centra?? Hehe.

Centra ligger i Oslo. En på Majorstuen og en på Høvik. Ultra er også veldig bra, med godt utvalg :)

Skrevet

-Billigere sjokolade

- Kommer ikke på noe annet, bortsett fra Freia Påskeegg på størrelse med sånne påskeegg man kjøper på bensinstasjoner eller Europris som man sikkert kunne gjemt et lite barn i :rodmer:

• Liker 1
Skrevet

Haha sånn at vi må spise det hvite med spiseskje! Ååå namnam

Gjest Survival
Skrevet

Awww, fikk skikkelig løst på påskeegg (sånn i lilla kartong) nå :tristbla:

Skrevet

Haha sånn at vi må spise det hvite med spiseskje! Ååå namnam

Spiseskje??

Hadde henta tresleiva jeg :spise:

Skrevet

Jeg ønsker meg at matprodusentene slutter å kalle alt for "taco" når det har tex-mex-inspirert krydder. Det er så utrolig harry. Taco er en rett, ikke en smak. Smaken kan kalles tex-mex. Jeg skulle også ønske at produsentene/reklamemakerne innså at dette IKKE er en ren mexikansk ting, men mer en sørstatsgreie. Det skader ikke med litt kunnskap, eller?

• Liker 4
Skrevet

Jeg har faktisk fått en ting jeg ønsker meg; nemlig Go'morgen med yoghurt naturell :) Endelig, og det er sikkert flere enn meg som er glad for den.

Mitt neste ønske måtte være en type måltidserstatter/protein/energi-bar som ikke er søt, altså med smak type soltørket tomat eller ost og løk, ikke sjokolade og karamell uten karbohydrater. Det er jo umulig å finne slikt for alle som ikke er på sukkerkjøret (jeg lever ikke på lavkarbo eller noe, jeg bare foretrekker salt fremfor sukker). Egentlig bedre utvalg av "sunn" og ikke søt snacks, og ja, jeg har hørt om nøtter, det er ikke det jeg er ute etter.

• Liker 3
Skrevet

Jeg ønsker meg at matprodusentene slutter å kalle alt for "taco" når det har tex-mex-inspirert krydder. Det er så utrolig harry. Taco er en rett, ikke en smak. Smaken kan kalles tex-mex. Jeg skulle også ønske at produsentene/reklamemakerne innså at dette IKKE er en ren mexikansk ting, men mer en sørstatsgreie. Det skader ikke med litt kunnskap, eller?

Enig! Jeg er lei av at alt skal tacoriseres.

Skrevet

ingefær og honningte. (finnes sikkert, men ikke som jeg har funnet)

Gjest Ludovie
Skrevet

Jeg er grusomt lei av hel- og halvfabrikata, og av absolutt all annen ferdigmat.

• Liker 3
Skrevet

Ønsker meg:

- Naturell skyr på 1L dunker

- Cottage cheese på større beholdninger eller med flere smaker

- Sånne store pakker med snackbarer (Corny etc)

- Salater, grønnsaker frukt og bær slik det selger i for eks. matvarebutikker i London. Det var FERSKE, deilige grønnsaker i blandings- og rene grønnsaksposer og et var billig. Du kunne kjøpe mange forskjellige og kombinere, eller et ferdig måltid.Var vasket oppkuttet, fresht og deilig. Veldig mye sunt og godt å trakte etter. BAMA(?) har prøvd på noe lignende, men det er så sabla dyrt oglang i fra like bredt sortiment.. :sur:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...