Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Glutenfritt brød som koster det samme som vanlig brød. Finner ikke billigere enn 35kr, og det er i tillegg mindre enn vanlig brød. Samme med frokostblanding.

Økologisk brunost og vanlig hvitost. Fatter ikke at dette ikke finnes enda.

Økologisk skinke

Økologisk fløte og naturell yoghurt

Kabocha og acorn squash

Flere typer grønne bladgrønnsaker

Sushiris av god kvalitet

Marinert tofu i forskjellige smaker

Tempeh som ikke koster en formue i helsekostbutikker

Kjøtt fra gressforet kyr!!!

Brunostis! Tror det smaker kjempegodt

At det gikk ann å kjøpe flere typer innvoller, som lever, hjerte osv. Utrolig næringsfullt. Men da måtte det vært minst økologisk. Også beinmarg og lignende som man kan koke kraft av.

Varme ristede kastanjer fra gateselgere:)

Er mye mer jeg ønsker meg, men kommer ikke på mer i farta.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tar jeg helt feil hvis jeg mener at disse finnes i smågodtet på bla. Meny, KIWI, Spar og Ultra? Altså de butikkene som ikke selger Candy King.

Hmm. Tror du forveksler dem med noen som ligner; røde og blå med syrlig bærsmak. De finner man på alle butikkene du nevner, men jeg skal ta turen innom Meny i kveld og dobbeltsjekke :)

Her i byen finnes de på MIX, Coop Obs! og Coop Extra :)

I Sverige finnes de i kilovis på Gottebiten ;)

Kanskje jeg burde sjekke om de har på Mix-kioskene utenfor Trondheim sentrum, evt. dra til svenskegrensen en dag :jepp:

Uansett, takk for tipset begge to! Nå har jeg endelig litt håp om å finne godteriet ;)

Skrevet

Hmm. Tror du forveksler dem med noen som ligner; røde og blå med syrlig bærsmak. De finner man på alle butikkene du nevner, men jeg skal ta turen innom Meny i kveld og dobbeltsjekke :)

Kanskje jeg burde sjekke om de har på Mix-kioskene utenfor Trondheim sentrum, evt. dra til svenskegrensen en dag :jepp:

Uansett, takk for tipset begge to! Nå har jeg endelig litt håp om å finne godteriet ;)

AB2 her,

Håper du finner noe i nærheten! De er jo magiske ;)

• Liker 1
Skrevet

Brunostis! Tror det smaker kjempegodt

:overrasket:

• Liker 3
Skrevet

Bok choy, men mulig dette er tilgjengelig i del vietnamesisk-eide butikker?

Jeg så det på Meny sist uke.

:heks:

Skrevet

Husker dere Snack pack? Snack in a pack eller noe sånn var reklamen, liten brun pose.

Det var kjempe godt, hvorfor ble det borte???

Skrevet

Det finnes en tråd for mat som var på markedet før, som vi savner:

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=93062&st=120

Denne tråden er vel mer for ting som aldri har blitt solgt, men som vi ønsker oss :)

Jadet er sant, men varer som har eksistert før og ikke lenger eksisterer kan forsåvidt også være noe man ønsker seg til butikkene :)

Skrevet

Hvilken by bor du i? Jeg har sett det på Centra, men var innom der i dag og så det ikke da. Men spør på Centra, Ultra, Meny eller om du har en ost-/delikatessebutikk i nærheten så kanskje de vil ta det inn. De kan ihvertfall få tak i det!

Det andre produktet du skriver om, er det fromage frais du mener? Har også kommet over dette på Centra (til og med med 0% fett), og faiselle og fromage blanc :))

Ja, jeg har både Centra og Meny i nærheten. De hadde mager Brie/Camenbert for noen år siden, men jeg har ikke funnet det siden, og jeg har etterspurt magre oster.

Ja, det er sikkert fromage frais det het. (Husket ikke og gjorde et søk men ble ikke klokere.) Mener de hadde det på Lidl, men har ikke sett det i andre butikker. På Lidl hadde de også creme-ost (lignende Philadelphia) tilnærmet fettfri. Den var ikke så god som andre typer jeg har smakt i utlandet, men hey, men nær 0% fett var den absolutt tålelig....

Skal studere alle disker i Meny og Centra ekstra nøye neste gang. Var på Centra i dag og så etter Camenbert men der var det bare fete typer..

Disse h.. lavkarbo-folkene. Det er deres skyld!

Skrevet

Ja, jeg har både Centra og Meny i nærheten. De hadde mager Brie/Camenbert for noen år siden, men jeg har ikke funnet det siden, og jeg har etterspurt magre oster.

Ja, det er sikkert fromage frais det het. (Husket ikke og gjorde et søk men ble ikke klokere.) Mener de hadde det på Lidl, men har ikke sett det i andre butikker. På Lidl hadde de også creme-ost (lignende Philadelphia) tilnærmet fettfri. Den var ikke så god som andre typer jeg har smakt i utlandet, men hey, men nær 0% fett var den absolutt tålelig....

Skal studere alle disker i Meny og Centra ekstra nøye neste gang. Var på Centra i dag og så etter Camenbert men der var det bare fete typer..

Disse h.. lavkarbo-folkene. Det er deres skyld!

Bare spør hver gang du er innom. Det var Brie Cour de Lion Light jeg så på Centra en gang, i løsvektdisken. Det er ikke så veldig lenge siden heller. Men selger det ikke så tar de jo det ikke inn igjen :/ Et tips er å dra innom der før kl 4, da møter jo du på hun som er ansvarlig :)

Skrevet

Ønsker meg større utvalg i frukt og grønt, krydder, og økologisk kjøtt og matvarer. GOD kvalitet på frukt og grønt, synes grønnsaker i utlandet virker mye mer fristende. En av grunnene til at mange butikker ikke deler opp pakker med f.eks løk, er at resten må kastes, fordi at det veldig få som kjøper mat som ikke er pakket inn (min erfaring fra butikk).

• Liker 3
Skrevet

Kjøtt fra gressforet kyr!!!

Finnes det kyr som ikke blir foret på gress?

Såvidt jeg vet får kyr gress hele året.

• Liker 2
Skrevet

Sånn smør vi får på hoteller i utlandet, mye bedre enn det norske. Dansk og engelsk.

Skrevet

Finnes det kyr som ikke blir foret på gress?

Såvidt jeg vet får kyr gress hele året.

Kanskje hun mener utelukkende gress.

Da kan jeg fortelle at det ikke er lønnsomt å fore med bare silo, håball, grønnfor og høy, det vil ta lengre tid enn ved kombinasjon av kraftfor og grovfor. :jepp:

Skrevet

Har tydeligvis glemt det magre utvalget i normale butikker i Norge. Blir like forvirra når jeg går i butikker i Oslo hver gang, "hvor er maten" liksom.

Bor i Sverige, og her har vi mange av matvarene dere etterlyser i helt vanlig nærbutikker.

Hva savner jeg?

Myke cookies med sjokolade! Sånne som jeg bare har sett i USA.

• Liker 1
Skrevet

Jeg skulle ønske vi hadde franske Pickard her. :grine:

Pickard er en kjede med bare frossenvarer. De har blant annet et fantastisk utvalg av grønnsaker, skivede grillede auberginer (stekt uten fett), brokkolipuré og en rekke supper bestående kun av mosede grønnsaker. http://www.picard.fr/Modules/LaBoutique/legumes_fruits3.html Sjekk utvalget under "Les légumes"!

Det hadde ikke vært noen sak å få i seg nok grønnsaker med en slik kjede her. Sunt, godt og lettvint. Hva mer kan man be om?

Jeg kan bare ikke forstå hvorfor nærmest alle frosne grønnsaksblandinger her i Norge må innehold gulrøtter (og mais)! :angry:

Dette lurer jeg også på!

I Tyskland spiste vi ofte svartrot med gorgonzola i, lett å varme opp, passer til masse. De hadde også spinat med løk eller annen smaktilsettning. Og utrolig mange forskjellige pakker med frosen grønnsaker.

Skrevet

Kanskje sjekke på Prinsen Kino? Location-kiosken der har godt utvalg i smågodt, mulig de har noe.

Skrevet

Ordentlig vaniljeekstrakt!! Men det er muligens ikke lov siden den er laget av alkohol :(

Skrevet (endret)

Ordentlig vaniljeekstrakt!! Men det er muligens ikke lov siden den er laget av alkohol :(

Jo, det finnes! Har sett det av Bourbon-vanilje på Centra. Finnes sikkert på Meny også.

Eller så kan du lage det selv :)

Endret av venus_

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...