Gå til innhold

Tiden med Lillegullet i magen!


tingeling90

Anbefalte innlegg

Godt å høre fra deg tingeling!

Ønsker deg en god helg også!

Når kroppen er trøtt og sliten, er det bare å hvile, det er en stor oppgave å lage en baby vet du ;)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og da var sykdommen kommet for fult!! Sitter med det jeg rekner med er bihulebitennelse, noe jeg ikke burde være sjokkert over var kommet, siden jeg i grunn får det ganske ofte! Men i tilleg til det, har jeg spydd i hele dag!

Er så sliten! å vonn i magen, for får jo ikke til å spise skikkelig, for det kommer opp i gjen bare, å i tilleg skal jeg ha tidligvakt i morgen..

Så nå sender jeg melding rundt forbi å prøver å bytte bort vakten min.. kan jo være jeg blir bedre, men om jeg ikke er det, er jeg allene på min avdeling til å ta imot ungene, å ja.. det kan bli en dårlig kombinasjon med sykdom! vil ikke smitte hele barnehagen heller..

så håper noen svarer ja, hvist ikke aner jeg ikke hva jeg skal gjøre... Nei, vi får se hva det blir til, ordner seg nokk på et vis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joo, jeg gikk til legen å fikk sykemelding i dag... Hadde aldri klart meg på jobb idag.. Er sykemeldt ut uken, men får gå tilbake på jobb før om formen blir bedre! Så ser det an først til onsdag, ellers blir jeg hjemme hele uken.. Det kan bli frustrerende! Er godt med fri, men går alltid litt på veggene når jeg er syk...

Men jeg kan altids ta meg tid til å pakke! Vi fikk kjøpt vår første leilighet for noen uker siden! får nøkler den 25 november, så får snart flytte! Det ble en nydeli liten leilighet med to soverom i et rekkehus.. Får god terasse så vi har litt plass å være ute når småen kommer.. i tilleg til et kjempe barnevenlig ommråde! Så det passet perfekt! Så nå har vi mye å pakke.. er bare et år siden vi flyttet sist, så nå blir det VELDI lenge til nesste gang! Er så lei av å flytte..

Nei, jeg får snart legge meg til å såve, å bli frisk igjenn snart! Er lei allerede av å være syk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra, det er mye lettere å slappe av og ta seg inn igjen når man er sykmeldt syns jeg.

Så gøy at dere fant leilighet, hvor endte dere opp? og hva måtte dere ut med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med graviditeten. Tror ikke jeg har vært på dagboken din før nå, men skal følge med. Litt morsomt med andre som nesten er like langt som en :laugh::blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe! Takk!! Skal innrømme jeg har sniktittet innom din, men aldri gidd liv i fra meg :sjenert: Altid morro å se hvordan andre som er ca like langt har det!

Formen i dag, kunne vert så mye bedre.. å jeg som hadde store paner om å rydde i dag! Husverten kommer ned for å ta bilde av leiligheten på fredag, må jo legge den ut på finn sikkert... Å Leiligheten ser jo ikke ut! Men kvalm som jeg er tviler jeg på at jeg kommer til å få gjort så mye så jeg hadde håpet på!

Får ta litt mer etterhvert når formen er bedre og mannen er hjemme.. Det er dobbelt så ille å gjøre noe rundt forbi i huse når en er kvalm, når du VET sofaen står der å venter... Er noe helt annet på jobb syntes jeg.. Da har jeg ikke alternativet.. Men får se hva som blir gjort.. Får ta badet først, er nessten ferdi der, så brette noen klær, så skal jeg tillate meg å slappe av litt, å se hva annet som blir gjort..

En ting jeg kom til å tenke på.. Når bør vognen være i boks?? Vi har sett litt, å diskutert men kommer ikke så langt.. nå har vi jo fortsatt god tid i gjenn, men den må jo nessten vere klar til gullet kommer og! Så når bør vognen være bestillt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Oj oj oj.. Her var det lenge siden gitt!! Er vist alt for dårlig å oppdatere...

Det går ganske greit her Mala! :) Magen vokser og vokser!! Føler meg nessten litt diger! Er jo ikke det da... koser meg med magen min! Gullet har det fint, er VELDIG livlig, og gir fra seg mye spark.. Når jeg er i ro, såklart.. spessielt på kvelden når jeg skal såve.. Men er koseligt da.. Mannen fikk kjenne det første sparket på julafte, så det var stas!

Jeg har omtrent ikke krefter etter jobb, å ryggen er helt gåen fortiden, men det føller med.. Var på ultralyd å alt såg greit ut! Terminen er fortsatt 9 mai! Var noe med litt for stor avstand med nyrene tror jeg, så ska tilbake på ny ultralyd i mars.. Vet enda ikke kjønnet, så vi venter i spenning! Det var nå avtalt da, så er frivilig!

Nå bor vi i vår første kjøpte leilighet, å nyter det! Mye montering, som jeg heldevis slipper, å såklart har vi kun mulighet at en av oss har intertnetten om gangen... Så jeg lar stort sett mannen få interneten... Men nå er han hos en kompis å har spillekveld, så enndelig min tur!! :P

I morgen skal vi ut på ny barnevogn runde, å se litt! Har startet å handle litt klær, å jeg koser meg med det! Så søte små!! Helt nydeligt! Men sliter litt med hvor mye jeg trenger å handle! Vet vi får arve mye, men kan jo ikke beregne bare arving heller! Så kommer jo gullet i mai, så handler litt ull, er jo så god regulering i det, men blir selv så varm at jeg klarer ikke å bruke ull så sent på året! Så må jo kjøpe litt bomull og! Fysj, er vanskeligt dette..

Nei! Dette var den store oppdateringen, så får vi se om jeg klarer å bli litt flinkere fremmover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med ny leilighet da, herlig å komme seg inn i ny leilighet før gullet kommer :)

Har dere funnet ut av hvilken vogn dere skal ha da? er ikke direkte enkel den jungelen av valgmuligheter!

God helg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der med klær er utrolig vanskelig :fniser: Vi har endt opp med alt for mye! Og feil typer - arvet masse bodyer med korte ermer som er passe nå, for eksempel. Det enkleste er nok å kjøpe inn litt basisplagg nå, og så beregne en ny handlerunde etter at liten er født... Det måtte vi! hadde plutselig ikke nok kluter eller bukser eller bodyer i str 56 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi heller veldig mot simo vognen! Mannen syntes den virker så god å stabil! Å jeg forandrer vell mening hver dag.. Syntes simo vognen virker kjempe god å stabil, men samtidig, har jeg altid likt tfk sin, med tre hjul, har mangen i familien med den vogna, og den er så lett å trille! Men jeg tror jeg foretrekker frie hjul, istedenfor 3, så da har jeg sett at emaljunga har en type jeg ikke husker navn på, men den har vi ikke studert noe særligt.. Så det surrer i hodet mitt det med barnevogn, men jeg føler egentlig ikke at jeg kommer noen vei! (les vi) Mannen har sagt han kan gå med alt jeg kan trille, så det er vell i bunn å grunn jeg som får bestemme det meste, han må bare godkjenne!

Sikkert mangen som blir gla for det, jeg er bare redd for å velge feil.. :P Så vi får nå se hva vi havner på, håper vi snart kan bestemme oss! Har lyst å få ting på plass litt tidlig, siden ryggen er så vonn, er jeg redd jeg kan slite litt i slutten på svangerskapet!

Her har jeg bare kjøpt inn basisplagg.. lite av det og, for jeg vet vi får arve.. må bare spør litt rundt, så vi kan handle det vi ikke trenger! Har ikke handlet noe i str 50, for føler småen kommer til å vokse så fort ifra det! Men kan hender jeg kjøper noe inn, bare i tilfelle han er liten.. det er jo en stor mulighet for det, siden både jeg og mannen er små i vekst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaaa, da var både barnevogn og bilstol i boks!! :bolledeig: Vi har akkuratt fått lønn, skulle en tur på tvedtsenteret for å se litt mer på vogner, så endte vi opp med å kjøpe.. babyshop har salg nå! Fikk simovognen vi har diskutert så lenge til -20% så det var jo knallbra! Vet ikke helt når vi får den, men det kommer før gullet ivertfall.. Så hadde de 30% avslag på bilstol og base, så vi kjøpte maksikosi med base og.. Føles så godt å ha det i boks!

Nå kommer det seg heldevis! Må jo kjøpe seng, men den kjøper vi på ikea, så det haster ikke! De har altid den inne! Min kjære mor har så lyst å kjøpe lammeskin til vogn og seng, så det er jo en mindre ting å tenke på! Dyne kjøpte vi helt i starten av graviditeten før jeg sluttet i butikk, så jeg fikk avslag av tilbudspris! Klær starter vi å ha grei kontroll på nå tror jeg! så er det kluter og alt slikt da... Det blir verre med... aner ikke hva vi trenger og hvor mye, å hvor de er besstå kjøpe! Men alt i alt, har vi god kontroll..

Stellebord har vi ikke plass til, så skal ha stellematte oppå vaskemasminen, å det tar ikke lang tid å få tak i! vi må nokk få fikse noen hyller å ha ting på badet til småen, men det kan kjære svigerfar fikse når de kommer på besøk!

Åh det er en god følese å ha så god kontroll!! Nå skal jeg bare bruke helgen på å slappe av å nyte livet med ett aktiv gull i magen min!! Som spenner å turner og styrer på! Er god underholdning i det egentlig..:P

Ha en nydelig bra helg allesammen! :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så godt å være i rute med innkjøp! :jepp:

Hurra for vogn- og bilstolkjøp! Og så er det jo ingenting som er så gøy som å få kjøpt noe man ønsker seg på tilbud ;)

Kos deg i helgen :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Huff for noen ellendige oppdateringer.. Tiden går så fort, å jeg aner ikke hva jeg skal gjøre! Gullet og magen vokser å vokser, å stakkars mammen blir bare trøttere å trøttere.. Ikke skal jeg noen gang få slippe å være syk heller.. I helgen låg jeg med feber og litt oppkast.. nå er det verste av feberen vekke, men har så utroli migrene istedenfor.. å ingenting hjelper, så på jobb er det, hver dag! :P Ryggen er jo der, men lite hjelp i den, da det verker så jeg ligger flat med en gang jeg kommer hjem, og til jeg legger meg! såver sikkert 10 timer om nettene, men våken, det blir jeg aldri!

Nei, det var nokk klage fra meg i dag!

Barnevognen fikk vi i hus bare en uke etter vi kjøpte den! Å det er så koseligt! Står på boden forløbi, å jeg vil snike meg inn hver dag for å kikke på den, men det gjør jeg ikke! Har bare sett på vognen en gang, å jeg er utroli stolt av det!!

Nei, nå er det snart helg! å jeg tenkte å være frisk snart, å få gjort noe! De hadde vert noe det..

Ha en god uke og helg allesammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Annonse

[1] Category widget

Ojda, det var da volsomt med dårlig oppdatering fra meg.. :P

Her går det bra! Jeg føler meg diger, men er egentlig ikke det..Ligger akkuratt på kurven, så gullet i magen har det supert! Spreller å flytter seg å ELSKER å trykke rumpen OPPÅ ribbeina mine, så jeg må mer eller mindre ligge for å slappe av! Får litt kjeft av legen, for jeg ikke legger på meg nokk, men gullet har det bra, det er de viktigste for meg..

Nå tror jeg vi har alt i orden hjemme, mangler litt småting, men senga er montert, nessten alt er vasket å brettet sammen! må sette på en vask med sengetøy, så er alt vasket!

Den sisste månen har jeg kun jobben 50%.. er MER en nokk det.. Er virkelig tungt å jobbe i barnehage med en stor bollemage :klaske:

Har altid lest å hørt at de fleste har det besst i andre trimester, jeg derrimot har aldri hatt det så bra som i det sisste! :) Kan ha noe med at jeg har vert syk konstant det første to, men ellers bare bra!

Nå må jeg innrømme jeg at jeg gleder meg til å gå ut i permisjon! kun to uker igjenn :nigo:

Er ikke så utolmodig til fødselen, men gleder meg til å møte gullet! Spent på om det er gut eller jente som prøver å knekke hvert eneste ribbein jeg har :forvirra: Men gullet kan godt holde seg inne til jeg er i permisjon, å har fått pakke fødebagen.. hva skal i den mon tro..?

Neei, det var dagens oppdatering! skal se om jeg klarer å bli litt bedre fremover, prøver jeg altid på, så får se..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja tiden går utroli fort!! Nessten for fort! Heldevis har vi kjøppt inn alt vi tror vi kan få brukt for... men noe mangler det sikkert.. stresser heldevis ikke med det, siden butikkene faktisk er åpne etter gullet kommer og.. Mannen får jo to uker fri, med betaling så er utroli heldig at jeg får ha han hjemme i starten! Det skal nytes! Da kan han gjøre småærend hvis jeg ikke orker..

På en måte er jeg litt utolmodig, men samtidig stresser jeg ikke! Gleder meg veldi til å møte på knøttet, men samtidi er det godt å ha h*n inne til termin ca.. vertfall til jeg er ut i permisjon.. liker ikke tanken på att fødselen skal starte før permisjon.. men alt ordner seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trivelig å høre litt fra deg igjen, lurer jo fælt på hvordan det går ;)

Går virkelig unna nå, siste etappe før du plutselig er mamma :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...