Gå til innhold

Tiden med Lillegullet i magen!


tingeling90

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Lille gutten kom til verden 14 mai! 3230 gram tung og 49 cm lang! Ble en tung fødsel med pressing i nessten w timer! Måtte ha litt hjelp på slutten, men slapp akkuratt sugekopp!

Gutten er såklart verdens nydligste å vi storkoser oss med han!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble forresten født 04.31

Endret av tingeling90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

AAhh, livet med gutten vår er fantastisk! Slitsomt til tider, men helt fantastisk! han er en utrolig snill gutt, som sover stort sett hele dagen!

Har hatt startproblem med ammingen, pga skikkelig såre bryst og feil sugeteknikk så ble det en del pumping i starten.. etter en god flaske, sover han gjerne 4 timer før nesste! Nå når jeg ikke er så sår lenger så jobber vi mot full amming igjenn! Gir flaske på natten, for det er litt enklere føler jeg, enn når han er så sulten at han ikke klarer å ta puppen... men prøver å amme så mye som mulig på dagtid vertfall, så håper å slutte helt med flasker... tar det litt gradvis, for jeg orker ikke å stresse med det når han hylgriner og er helt ifra seg.. da vil jeg bare gi opp! kunne sikkert presset på ammingen litt mer, men tror ikke hormonene mine klarer det så godt..

nå ligger godgutten og sover på sofaen... :P skal snart legge han i vognen en tur og gå på butikken!

det å ligge i vogn eller bilstol er helt fantastisk, og han sover som bare det når han havner der! Til stooor begeistring for både meg og mannen!

Mannen er tilbake i jobb nå etter to uker fri! Så er merkeligt å være allene hjemme... Hadde gruet meg litt til det, for mannen har vert verdens besste! han overasker stadi! blir bare bedre og bedre! Han er så godt med både meg og gutten, og det lyser lang vei, hvor mye han elsker det!

Hjelper mye til i leiligheten, tar gutten om natten hvis jeg spør og vekker han, og klager aldri!

Blir rett og slett litt forelsket på nytt, for han er så utroli god med oss!

Så nå når jeg sitter her, føler jeg meg litt som verdens heldigste!! :rodmer: Jeg har en fantastisk godgutt, og verdens besste mann, som såklart er verdens besste far :hjerte:

Formen min etter fødselen er overaskende god også!! Jeg er lettere enn før jeg ble gravid, og i mye bedre form og... litt rart men jeg klager ivertfall ikke!!! :rolleyes:

neii, jeg får komme meg igang med dagens gjøremål! så kan jeg slappe av litt mer senere! å kose med godgutten!! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig med oppdatering fra deg :klemmer:

Kjenner igjen d med å bli litt forelsket på nytt ja, det er noe som skjer med disse mennene når de blir fedre altså ;)

Så godt at formen er så bra, ingenting er bedre enn det!

Men nå må jeg gå, lillegutt roper på mamman sin ute i vogna :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja desse mennene er noen merklige skruer! Har altid visst hvor glad mannen er i barn og at han ønsket seg, og at han kom til å bli fantastisk flink til det og, men å se det selv, og se hvor forandret å forelsket han er i det, er noe helt annet!

nå tror jeg gullet vokner snart, hvis ikke blir han vekt, for jeg er sprengt! :P hehe.. neida, får pumpe hvis det blir for gale.. er greit med noe i kjøleskapet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Nå er godgutten lagt, så jeg får sitte litt på dataen, og tenkte å skrive ned litt fra fødselen! Kan være kjekkt å ha noe å se tilbake på!

Jeg startet med rier natt til 11 mai.. kjente de ganske godt og fikk ikke såve den natta.. riene kom med ca 10 min mellomrom, så jeg låg våken å ventet på at de skulle komme tettere.. ca i 7 tiden så forsvant riene, og jeg fikk sove noen timer..

natt til 12 var det på igjenn.. samme greiene.. så i 9 tiden fikk jeg lagt meg til å såve, og var rimlig trøtt.. men jeg sliter veldi med å såve, så ble ikke mye søvn nei..

natt til 13 hadde jeg mye mindre rier, men de var der, så fikk kanskje såve i 4 timer tilsammen.. så da hadde jeg såve ca 12 timer på tre dager, og jeg var helt utkjørt!! men siden riene ikke var regelmessi, så sendte jeg mannen på jobb ca halv 7... men i det han går, kjenner jeg att de er litt mer regelmessige, og begynner å bli ganske tette.. men jeg tenker selfølgeli falsk allarm, å tar ikke tiden, men prøver å såve.. Fant ut meget raskt at det nyttet ikke.. jeg tok tiden, og ser oj, ca 3 min mellom!! Det er da føden sier jeg får låv å komme inn... så når mannen har vert på jobb i 20 min, så måtte jeg ringe han, og spurte om han kunne komme hjem.. det kunne han selfølgeli!! (tror han ble lettet)

Mens jeg ventet gikk jeg en tur i dusjen, og det var fantastisk!!!

så kom mannen hjem og vi pakker ned mat å drikke og jeg slapper av litt... ca i 9 tiden kjørte vi til sykehuset... Det å kjøre med rier, ikke noe godt!!

Jeg blir tatt godt imot på sykehuset, og blir sjekket.. 3 cm åpning.. får låv å reise hjem, men fikk heldevis låv å være igjenn og, siden de hadde ledi rom til oss.. Jeg følte ikke meg klar for å reise hjem, så er glad vi fikk bli... vi spisste litt, prøvde å slappe av, å bare la tiden gå... men det gjorde den såklart ikke...

etter en stunn ble jeg sjekket, og var på 4 cm ca.. i to tiden besstemte vi oss for å kjøre hjem igjenn å slappe av litt...

Da låg vi på sofaen og såg litt på serie.. det å såve, det nyttett ikke med rier...

senere, ca i 5-6 tiden ville jeg tilbake på sykehuset.. til min frustrasjon var jeg ikke mye lenger enn 5-6 cm tror jeg, men ble ikke sendt hjem vertfall...

etter litt, tok de vanne, og jeg fikk ligge i badekar! Noe som var enda bedre enn en dusj!!

låg i ca 30 - 60 min og riene ble sterkere å sterkere.. jeg klarte stort sett å puste meg godt gjennom de, men etterhvert ble det meget vanskeli...

tilslutt låg jeg å hadde så vondt, og mistet helt kontroll! låg å hyperventilerte å var egentlig litt skremt av alt! så mannen ringte på jordmor, og de måtte løfte meg utav badekaret, og trille meg på en krakk til senga, for jeg hadde ikke krefter.. klarte ikke å stå oppreist, og slet med å holde øyene oppe..

mens jeg ventet, fikk jeg lystgass, og det hjalp vedi på å roe meg ned.. for da måtte jeg konsentrere meg veldi på å puste, å det trengte jeg!!

så ble jeg sjekket, og til min store overaskelse var jeg på 9-9.5 cm ca.. og det på litt over en time bare!!

Jordmor gjorde alt klart til at jeg skulle få presse, men slet veldi med de sisste cm...

Gleden og lettelsen var utroli da jeg enndeli fikk låv å presse... så jeg presset og presset i noe som føltes som en evighet!

Jeg slet veldi med å få rett presseteknikk, og var så utroli sliten og lei, og klarte ikke å kjenne når jeg hadde rier og ikke... følte jeg hadde konstant rier, for gullet presset sånn at jeg ikke kjendte forskjell.. så fikk litt pes for at jeg presset unødvendi..

prøvde mangen forskjellige presseteknikker, men slet veldi... så etter over en time med pressing, måtte jeg ned på den andre fødeavdelingen for at de skulle hjelpe meg litt..

da ble jeg satt på drypp, og de gjorde klart sugekoppen... jeg hadde virkeli håpt jeg skulle slippe det, men var så sliten att jeg ikke brydde meg mer.. riene begynte å dabbe litt av tror jeg, for jeg holdt på å sovne i heisen...

etter 1 time og 45 min med pressing kom verdens herligste gutt ut! Sisste rie før de satt i sugekoppen fikk jeg han ut! Ble klippet litt, men det kjendte jeg ingenting av! nålen med bedøvelsen var det verste! ;)

Er utrolig glad jeg slapp sugekopp!! Det er en helt utroli følese å få gutten på brystet etter all slitet! Skrek litt med en gang, men så fort jeg fikk han, så stoppet han..

Nå er han 4 uker allerede å jeg aner ikke hvor tiden går!!

Jeg fikk en ellendig start på ammingen, så har sletet utroli med den!

De sa at når han var klar, så skulle jeg legge han ved brystet, og viste litt,... men da var han ikke intressert.. så fort han ville, så la jeg han til, og lot han suge...

det viste seg senere att han har sugd heeelt feil, og det ante ikke jeg! så jeg ble utroli sår..

så jeg pumpet den første uken og gidde flaske i starten..

Når jeg da ikke var så sår lenger og prøvde å amme, gikk det ikke så bra! han slet veldi med å bli mett, og kunne ligge hele dagen!

Side han fikk flaske i starten, har han ikke måtte jobbet for maten, og blir selfølgeli ikke mett når han må jobbe! Da brukte han så lang tid at jeg ble så utroli vonn!!

Så etter enormt med slit, og litt erstattning, pumping og hele pakken, fikk vi det enndelig til!

Min kjære utrolige mor kom i forje uke og hjalp til hjemme så jeg fikk konsentrere meg om kunn amming! det hjalp veldi..

Nå misstenker jeg at gullet ikke tåler så godt laktose, så jeg må holde meg godt vekk fra melk og endel melkeprodukt! Verst av allt, sjokoladen.. :( Jeg sliter litt med den sjokoladen!

Nå har jeg fått nasespray som hjelper på utdrivninsrefleksen så gutten får melka litt fortere så nå har jeg vunnet kampen om ammingen!!

Hadde jeg ikke vert så sta, hadde det aldri gått, og har nessten gidd opp mange hundre ganger!! på det verste måtte mannen ta han å gi flaske, for jeg satt å hulket å gråt fordi jeg følte meg som verdens verste mamma som ikke får til ammingen engang!!!

Jeg har ikke fått fødselsdeprisjon, noe jeg har vert veldi på vakt etter, noe jeg er meget glad for!

Så nå når jeg får til ammingen, føler jeg meg som verdens helldigste menneske på jord!! Jeg er mindre og lettere nå enn før jeg ble gravid, de gamle buksene mine er for store (til min enorme glede) Jeg passer inn i bunaden min som jeg ikke har brukt på mangen år, og har verdens besste mann og gutt!!

Han sliter ofte med mye luftsmerte, og har en periode på formiddagen med litt grining og magevondt, men heldevis er beresjal en god hjelper der!!

Han kan godt såve 3 timer om gangen, må bare lade opp med litt hyppig mating først, og på natta, trenger han nessten ikke mat, så må kanskje opp to ganger for å mate han! Noe jeg fint takler!!

Oj, ble mye dette, men det får gå! Nå skal jeg på badet, så vil gullet snart ha mat, så skal jeg legge meg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...