Gå til innhold

Tiden med Lillegullet i magen!


tingeling90

Anbefalte innlegg

Kun to dager igjenn med arbeid! Å det skal bli godt å gå ut i permisjon!! :bolledeig: Merket idag at magen var bare tull... og det før jobb.. var tung og vonn, og hele pakken.. Men en dag på jobb ble det! Heldevis var mannen så snill og hentet meg etterpå.. fikk handlet mat å gå innom skeidar å se på litt hagemøbler.. trenger stoler til bordet vårt, men får se hva det blir.. ikke billig med fine hagemøbler.. :plystre:

Er så evig takknemlig jeg bare jobber 50% nå! Hadde aldri greid å arbeide mer ivertfall..

I morgen satser vi på en effektiv dag! Skal prøve å ikke såve bort hele dagen, gå ut på en butikk som har mye "restsalg" på møbler så blir det montering og rydding og vaksing og hele pakken.. På kvelden blir det taco før vi skal ut en tur å kose oss litt sosialt! Søndagen derimot, blir sikkert slakkere enn slakkest :ler: Blir godt! nyter de dagene der vi drar oss lit langt på dag og ikke gjør noenting :) Må jo nyte det mens vi kan! Lillegull kan jo egentlig komme når som helst! Gjør såklart ikke det, men KAN :) Er godt å tenke på..

Gleder meg til å møte på lillegullet nå! Er spent på hvilket menneske som har bodd i magen i 8 mnd, å som prøver å knekke noen ribbein hver dag! å ikke minst om det er en gutt eller jente vi venter på! Er utroli rart at vi ikke vet hvem som venter på oss!

Håper vi slepper å gå lenge utover termin! rekner egentlig med å gå over, har altid sagt det til meg selv at jeg kommer til å gå over, men merker det er noe helt annet nå når jeg faktisk nermer meg! Selv om jeg alltid har vert innstilt på å gå over, vet jeg ikke helt hvor godt jeg kommer til å takle det..

Men vi får se! Jeg har heldevis verdens besste mann, som er god å ta vare på meg, å hjelper meg med alt som er, å passer godt på meg! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Wiiii, da er jeg i gang med permisjon! Føles godt!

Magen har vert ett stort tull i hele dag.. vonn, å øm, å mye turning.. lillegull elsker å presse rumpen frem og tilbake!

Var hos jordmor i går, å hun mente hodet er festet, så etter helgen kan gullet bare komme.. har lyst på litt fri for meg selv før gullet kommer, så etter helgen, er det helt greit om gullet kommer..

Kan godt komme FØR jeg blir utolmodi!

Nå står sjokoladebollen i ovnen å blir tint! Hadde en masseproduksjon av boller en dag for noen uker siden.. tenkte å fryse ned en del, men har snart spist opp alt, så må muligens lage mer..

Nei, får nye dagen litt! slappe av, å få krefter tilbake.. har hatt verdens dårligste søvn i natt.. å så tidligvakt på jobb, så er pest! Heldevis har jeg verdens besste mann som tok litt fri fra jobben for å kjøre meg hjem! Goe mannen! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vi vet ikke kjønnet! Er vist en av de få som ikke ville vite kjønnet!

Var mannen som var så fast besstemt på å ikke vite det, så fikk han utrolig nokk overtalt meg! Jeg hadde aldri trudd det skulle gå, for har altid vert bestemt på å vite det, men må innrømme at jeg er utroli gla vi ikke vet! Ekstra spennende nå! :)

Ja vi krysser fingrene på en ukes tid eller noe.. er ikke lei enda, så kan godt nyte graviditeten litt til! :danse:

Har noe utrolige magesmerter og en slags form for nedpressfølese og stikkninger i det sisste, så er nokk litt forberedelser på gang hvertfall! :biggrin: Er igrunn ganske ubehageli, men samtidig så tar jeg det med velkommst, bare for da nermer det seg ivertfall :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe spennende er det ja, men ingenting som skjer! rekner med å gå på overtid her jeg.. Men håper såklart jeg slipper...

merklig hvordan jeg for et år siden var på symptomjakt... det er jeg nå og.. helt andre symptomer forsåvidt men uansett.. lenge leve symptomjakten som aldrig tar slutt! hehe..

På søndag kommer min mor å far på besøk! Skal bli koslig å se dem igjen! Var hjemme i påsken, men er ikke helt det samme når huset er fylt av andre søssken og tantebarn... Blir mye mer avslappende å se dem her hos oss heller.. De hadde så lyst å komme på besøk før babyen kommer... så tar de me seg en stor pose med litt babyarv fra søssteren min! Blandt annet et elastisk bæresjal jeg får låne!

Er så heldig å har søsstre som er besatt av alt som har med bæresjall og bæreseler og meitai og alt som er, så jeg får velge å vrake i lån og arv uten å måtte bruke en krone på det! Er greit, for har hørt mye bra om bæresjal og slikt, men er så dyrt at det er kjipt å bruke mye penger på det om vi ikke får det til eller liker det!

Er jammen greit og være yngst i en stor søsskenflokk der alle har fått barn før meg.. ikke lenge siden forsåvitt, men nokk til at alt av klær går i arv fra den ene til den andre! Begynner sikkert å gå tilbake til orginal eiger, siden noen har startet med nr 2, men får se..

Nei, jeg må innrømme at jeg elsker permisjon! Er helt fantastisk!! Slappe av og ikke gjøre noe fornuftig! Det er godt det.. Skal jo selfølgeli gjøre noe, men må inrømme at jeg ikke har startet med noe av det jeg tenkte å gjøre! Skal vaske og rydde, men får ta det i nesste uke... Har hatt besøk av elektriker som fikset ferdig det eletriske på badet i går, så da var det godt jeg ikke hadde vakset badet først, for det såg ikke ut etterpå! Så litt unskjydning har jeg jo da.. Må lade opp litt før jeg gidder å bruke krefter på å vakse!

Så blir jeg så fort sliten og.. får så vondt i magen av å gå å bevege meg, så etter en tur i sentrum eller på butikken er jeg helt gåen i magen.. skikkelig smerter! Er utroli irriterende.. Men er vell kroppen som sier jeg skal ta det med ro.. hadde ikke vert så gale, hadde jeg noen gang hørt på den..

Nei, jeg får finne noe mat snart! Tror det er på tide å spise litt igjenn! :) Ikke at mat er noe fristende, men sån går det.. må vell ha litt uanset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spennende uker fremover nå! :)

Nyt det å bare være kjærester nå, dra på restaurant eller kino og kos dere.

Sov når du er trøtt, om det så er midt på dagen, kroppen lader opp til fødsel.

Dra til frisøren og skjem bort deg selv, det blir plutselig så liten tid til alt dette når det kommer en liten baby inn i bildet ;)

God helg :)

Endret av -Mala-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, vi koser oss som bare det! ikke mye kino, men slapper godt av hjemme og spiser ute og nyter live godt sammen! :) Er godt å bare være oss to litt til..

God helg til deg og! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal vite kjønnet uansett om samboer vil eller ikke, men han vil og vite det heldigvis! :fnise: Men vet jo at det er en sjanse for at vi ikke får vite det.

God helg, kos dere masse! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... Må innrømme jeg er lei av å ha vondt i magen uten att noe skal skje.. Vet jeg bare skal smøre meg med tolmodighet, og det hadde jeg klart fint og hadde det ikke vert for at jeg får så mye krampe i magen! Når jeg får det, så tenker jeg at det likegreit kunne godt over til skikklige greier! Hehe.. Har aldri vert en tolmodig person! men men.. om en måne har vi vertfall lillegullet i armene, uansett!! :) Det er godt å tenke på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja alt er klart av utstyr, så jeg kan komme på at vi trenger vertfall.. helt sikkert noe vi mangler, men kan virkelig ikke komme på noe... Så jeg går stort sett rundt å kjeder meg.. Har vert i permisjon en uke, å er lei allerede..

Er egentlig ikke lei av å ha gullet i magen, hvis bare krampene kunne ennten gidd seg, eller blitt til en fødsel, men det å gå rundt uten å ha noe å gjøre derrimot, blir jeg gal av!

Prøver å vaske litt rundt i leiligheten, men har ikke hatt krefter i det sisste! Klarer å lage mat til mannen, det er jeg og han fornøyd med! :) Nei, finner altid på noe å gjøre til slutt..

Hadde jeg likt fingerarbeid å sånt hadde det vert noe helt annet! Men jeg kan ikke fordra ting som strikking, og sying, scrappig og alt slikt! Får litt vondt med tanken på å gjøre slikt.. er liksom ikke typisk "jente jente"! Har altid vert mer guttejente som holder seg langt unna hånnarbeid og slikt..

Nei, jeg får finne på noe å gjør tror jeg.. noen som har ett godt boktips? er glad i å lese, kanskje jeg skal finne meg en bok..? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør heller håndarbeid enn å lese :fnise: Selv om jeg aldri har vært en typisk jente-jente. Men siden du heller vil lese så høres det jo bra ut! De derre shades of grey bøkene er jo populære, selv foretrekker jeg krim hvis jeg for en gangs skyld skal lese. Liker britisk krim som Agatha Christie ol.! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da var det en ny uke, og snart 39 uker gravid! :rodmer: Helt vanvitti hvordan tiden går..

Helgen var helt fantastisk altså! Har kost oss som bare det.. Fredagen tok mannen tidlig helg og reiste til noen kompiser å hadde spilledag! Endte opp med at han bare såv der og.. Var litt fram og tilbake på om han skulle være borte så nerme termin men kom frem til at det ikke er så langt å kjøre, og at ungen ikke kommer da uansett.. Så er det sisste gang vi følte han fikk mulighet til det, så han skulle få kose seg!

Det viste seg å være lurt, for jeg kan ikke huske sisst jeg såv så godt som den natten.. tror det er fordi jeg fikk ta hele dynen, å bruke hele sengen for meg selv.. såver utroli dårlig om natten for tiden så var godt å få ligge alleine en natt, selv om jeg savnet mannen..

Lørdag kom han hjem utover formiddagen, så vi fikk ryddet å kastet litt boss! Så gikk vi på kino med en kompis og såg iron man 3, å koste oss! Så laget vi go pizza på kvelden å startet å se Alias igjen!

Søndagen har vi bare slappet av å spisst bakt potet! :) såg litt mer serie, og koste oss sammen! :rodmer: For en god helg!

Selfølgeli såv jeg kjempedårlig igjenn natt til i dag, men fikk meg noen fantastiske timer med søvn til, etter at jeg fikk kastet mannen utav sengen :lur: og sendt han på jobb;)

Så tror jeg muligens att litt av slimproppen har startet å gått! i dag tidlig! :popcorn: Blir spennende å se fremmover.. var ikke sånn kjempemye, men var ikke noe inerheten av det som har vert før når jeg har vert på do, så håper egentlig det var litt av slimproppen.. Vet godt at det ikke trenger å komme en baby før om flere uker etter, men føles litt godt å se LITT fremgang vertfall.. Første jeg gjore når jeg gikk tilbake i sengen var såklart å google litt :lol: Var ikke det enkleste å legge seg til å såve etter jeg såg det, men gikk til slutt!

Nei, nå må jeg finne noe mat, så lille gullet blir fornøyd! Ligger nå med en rompe mellom puppene! (Føles hvertfall sånn ut) Så må jeg ta en telefon til nav og :( Æææh, håper det går fort.. fysj, hva i all verden skal jeg spise! Har NULL matlyst!!

Nei nei.. får starte nå da... må slutte å utsette ting.. må jo ha krefter viss gullet bestemmer seg for å komme!! :bolledeig: ikke at jeg tror det skjer med det første,, men håper såklart! :)

Ha en god dag allesammen! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende! Så kort tid igjen :danse: Håper du slipper overtid, syns at det virker slitsomt.

God kveld og en fin ny uke til deg! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff! Trøtt.no!! :angry:

Har sikkert ikke såve mer enn 4-5 timer i natt, men får allikevell ikke såve lenger..:( Ligger bare å vrir meg og finner ingen god stilling.. så nå har jeg tatt med hodeputen og lakt meg på sofaen i håp om å få slappe av litt her, og kanskje sove litt.. Kjenner jeg er trøtt, men får ikke til å såve allikevel..

ligger å kjenner at kynnene har blitt litt sterkere de sisste dagene, men er ikke nokk til å kalles rier, så jeg blir jo såklart superfornermet, (hormonell som jeg er) og enda mer utolmodi!!

å det verste av alt, er at det er 8 dager til termin!! Jeg vet så godt at det er vanlig å gå over tiden første gang, og at jeg bare må rekne med det, men det er så lite motiverende å gå rundt med kynnere ganske ofte, så blir det ikke til noe mer!!

FYSJ!!! prøver å fortelle lillegull at han/hun har lov å komme ut nå, er vellkommen til verden, og faktisk godt ønsket, men hører såklart ikke etter.. :sjenert:

nei det var dagens utblåsning! hvertfall sålangt, kan godt bli mer litt senere og når jeg tenker meg om.. Jeg få prøve å slappe av litt, se litt serie, lese bok og kanskje såve i noen timer til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Blås masse ut, det har du lov til ;) Håper at kynnerne blir til rier snart! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:yvonne: Åh takk, det håper jeg og!! ;) Tror jeg skal vekke mannen litt, så han ikke såver for lenge og så legge meg igjenn! hmm, er det stygt gjort kanskje...? :P

Samma kan det være, er trøtt nokk til at jeg ikke bryr meg.. får se hvor trøtt han er først kanskje..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mmm, søvn :hjerte:

Fikk meg noen timer med søvn når jeg la meg nedpå ista...Gjorde veldig godt!

Nå skal jeg og mannen snart ut å ha litt drittmat :rolleyes: Var det eneste jeg låg og tenkte på ista før jeg sto opp.. Hamburger!!! Hehe.. Noen dager er det det eneste som frister.. drittmat, jeg elsker drittmat :rodme:

Spiser heldevis ikke så ofte som jeg vil ha, for all del, men noen dager må det vell være låv.. Og idag er en av de.. :lur:

Ha en god dag allesammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅ hamburger! :) Det er ekstra godt som gravid med junkmat syns jeg, men ikke bra da. Men nyt det uansett, noen ganger er veldig lov ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...