Gå til innhold

Skravletråd 2012


Soon

Anbefalte innlegg

Vi har vært på to dupper siden han var rundt seks måneder tror jeg. Føler i grunnen vi beveger oss mot én dupp om ikke så lenge. Storesøster begynte å sove bare én dupp da hun var 8,5 måneder, og da løsnet det endelig med dagsoving for henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi er på tre til fire korte dupper, type 30 minutter.

I dag har vi kjøpt ny vogn! Eller trille. Endte opp med Quinny Zapp Xtra. Har også vær en tur innom jobben så nå er vesla sliten. Jeg jobber jo i barnehage, så hun har storkost seg på gulvet med masse barn rundt seg. Sovnet idet jakka kom på og hun ble lagt i vogna på vei til bilen :)

Ser ut som det kan løse seg med barnehageplass også. Er lærling i kommunen og de vil jo helst "bli ferdig" med meg så de kan ta inn en ny neste år. :)

Endret av Orchideae
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppa sover 2 dupper, gjort det i drøyt 1 1/2 måned tenker jeg.

Sover da ca 2 timer på første og ca 1 time på andre +-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi vært på (litt sen) 8 mnd kontroll hos helsesøster. Vesla har lagt på seg 700g på tre uker, så det stemte at jeg synes hun har spist mye i det siste :D

HS måtte le når hun så hvordan vesla raste rundt på gulvet. Hun ruller til mage, snurrer, skyver seg bak og drar seg fremover og reiser seg opp på alle fire (prøver også å stå på alle fire på tærne!) HS mente at vesla hadde hatt en fantastisk utvikling siden sist og at hun nå var tidlig ute da det absolutt ikke var alle 8-9 mnd babyer som beveget seg slik! Og det er ukorrigert! Så det var deilig!! *stolt mamma*

Jeg vet at det er mange andre som også klarer dette i samme alderen, men siden vesla er prematur er det ekstra kjekt at hun ikke ligger bak da det er veldig vanlig.. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra!!!

Og det med å stå på fire og løfte seg på tærne er kjent positur ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og min mini har begynt å reise seg! Hjelpes.

Krabbe gjør han ikke. Ei rulle fra mage til rygg, men kryper frem og bak, men krabber ikke.

Moro å se forskjeller :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så gøy, Ablaze!

Ja, morsomt å se hvor forskjellige de små er!

Her skjer det også saker og ting. Mini fikk det plutselig for seg at det går an å rulle fra rygg til mage, så nå gjør hun det stadig vekk. Og her om dagen la jeg henne fra meg midt på den store lekematta og gikk ut på kjøkkenet. (Vi har åpen løsning, så jeg var bare på andre siden av kjøkkenbenken.) Da jeg tittet over kanten for å se etter henne, var hun borte. Da hadde hun rullet av matten og videre bort til lekene til storesøster. En distanse på ca halvannen meter. Ett stykk veldig fornøyd Mini som lå og tygget på veska til storesøster. :)

I dag knekte vi en brødspisekode også. Mini bare brekker seg og hoster når jeg mater henne med små brødbiter. Men i dag fikk hun selv holde en brødbit. Mye skorpe og lite fyll, så den hang godt sammen. Til nå har Mini vist lite interesse i å putte mat i munnen, men den brødskorpa klarte hun å sutte på lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en fantastisk helg vi har hatt!

Nydelig sol og sommervarme - kan det bli bedre? :sol:

Snuppa er litt mer urolig på nettene når det er varmt, får melk ett par ganger, og kanskje litt vann innimellom.

Sluttet å amme for 4 kvelder siden, og tror dere ikke mensen dukket opp idag - kjipt, har jo vært godt å være for uten den i 1 1/2 år nå ;)

Men ja, da går da kroppen tilbake til normalen igjen, og godt er jo det og.

Hvor mange tenner har deres babyer nå?

Snuppa fikk sine to nede forran for 3 måneder siden, og resten lar visst vente på seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter med å få vesla til å sovne i varmen.. Samme hvor mye vi lufter ut så er det 25 grader på soverommet hennes.. Hjelper da lite at hun ligger i bleie og truse (må ha truse på for hun synes det er så gøy å løsne teipen på bleia).

Her har det ikke kommet noen tenner enda, så er spent på når det skjer. Hun er jo nå 7 mnd korrigert til termin, så de burde komme..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen tenner her ennå.

Jeg venter også spent på om mensen skal dukke opp snart. Synes jeg kjenner både humørsvingingene og magemurringene, og jeg spottet litt for noen dager siden, men så skjedde det ikke noe mer. Vi har jo vært avvent fra nattpupp en stund nå.

Nå har vi lagt ungene på samme rom, og det går over all forventning!! :) Mini sutrer litt når jeg legger henne, men storesøster takler det veldig fint. Hun bare ligger rolig i sengen sin. Noen ganger hysjer hun litt på Mini, og noen ganger synger hun for henne. :hjerte: I kveld hadde hun sovnet da jeg la Mini, og hun sov igjennom hele leggingen med sutring og gråt fra Mini. Begge sover heldigvis så godt at når den ene våkner om natten, så sover den andre videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i tvil om hva jeg skal ha på han på natt, men har falt på pysj uten sokker og uten dyne (før litt utpå natta), for det fungerer best her...

Pr nå da...

Da vi var på ferie sov han i t-skjorte og bleie bare, men da visste jeg at det alltid var varmt neste morgen.

Ellers er det to tenner nede og to oppe, samt to hjørnetenner oppe på vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, det var masse tenner Illicitus ;)

Snuppa her sover i kortarma body ( og bleie selvfølgelig ;) ) når det er sånn varmt, hun er velidg varm av seg.

Legger over hu dyna, men den styrer hun litt som hun selv vil :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har barnerom i kjelleren, og der har det til nå ikke blitt varmere enn 22 grader. Mini sover i body og tynn bomulls-sovepose. Det hender jeg åpner glidelåsen på soveposen hvis hun er varm når hun legger seg. Da får hun et bein eller to utenfor. Men da lukker jeg den i løpet av kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Clafoutis

Lillegutt har også bare to tenner nede foreløpig. De kom for snart 3 måneder siden, og vi venter også fortsatt spent på når det kommer flere :)

Og enig i at det er litt vanskelig med påkledningen på nettene nå som det har vært så varmt! De siste to nettene har vi lagt ham med bare body og et tynt ullteppe over, og likevel synes jeg han er litt klam når jeg tar ham opp for amming på natten. Men nå skal det jo bli litt kaldere igjen, så det blir vel litt mer behagelig for de små igjen snart :)

Ellers er klatring omtrent den eneste morsomme aktiviteten om dagen, og han er jo så ekstremt kjapp også, så når han er våken er det nesten ikke mulig å få gjort noe annet enn å passe på ham :ler: Han er blitt mye stødigere nå, og faller heldigvis ikke så lett som han gjorde i starten. Men siden vi er midt i en flytteprosess er det nesten umulig å få barnesikret leiligheten 100 %, så det står til enhver tid noen ting fremme som jeg helst ikke vil at han skal få tak i eller klatre på. Blir bra når vi har flyttet, og fått barnesikret det nye huset skikkelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det også vært veeeeldig varmt de siste dagene. Hun har sovet i pysj uten sokker som vanlig, men sparker av seg dyna.

Her er det ingen tenner men hun har en hvit flekk nede som ikke kommer opp. Men den kom jo i mars..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var tydeligvis godt at det ble kaldere igjen - vesla sov rundt for første gang i går natt!! Blir spennende å se hva som skjer i natt..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Åh det er så deilig når de begynner å sove rundt! Her sov vesla rundt for første gang for ca ei uke siden, men da måtte selvfølgelig storebror våkne kl 4:30 og nekta å legge seg igjen... Hun hadde et par netter da som hun sov rundt (mens han var grytidlig de morgenene), og etter det har hun vært tidligere igjen (evt våkna grytidlig og sovet videre i senga med meg).

Jeg prøvde å lage hjemmelaga grøt til henne i kveld for første gang, for hun er ikke veldig begeistra for grøten vi kjøper. Men jeg må nok handle aprikoser og lage aprikosmos for å få den søtere, for hun var ikke overbegeistra for den jeg lagde heller (muligens også fordi hun var både litt for sulten og trøtt). Dere som lager grøten selv, hvordan lager dere den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tenker du på?

Med hirse så blander jeg av og til i litt frukt på dagtid for mer smak.

Lager havregrøt til han på kvelden og den er god på smak av seg selv, så der gjør jeg ikke noe mer av det

så laget ren fruktgrøt til han..

Varierer på hvilken frukt eller bær jeg blander i. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør du noe med grynene Illicitus? Lurer på om jeg har lest at de skulle moses i stavmikser (e.l.), men vet ikke om det bare var ved 6 mnd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til kvelds får han havregrøt (laget på lettkokte havregryn). Lager på vann, blander med Cocosa (som gir en lett søtlig smak) og dypper grøtskjeen i litt fruktmos. Her skal nemlig fruktmosen ikke blandes i grøten, neida. Lille særingen min. :fnise: Han tåler fint konsistensen av havregrynene, og han er blitt mye bedre i magen etter at vi begynte med havregrøt. Tidligere hadde han mye hard mage. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...