Gå til innhold

Skravletråd 2012


Soon

Anbefalte innlegg

Honning: ja, det er kjempestas, for både oss og henne - lyser av hele ansiktet hennes når hun tar noen skritt.

Så stolt!

Idag har hun tatt 4 skritt i ett og stod helt stille i kanksje 10-15 sekunder, så hun begynner virkelig å skjønne det her meg balansen nå - jammen ikke lenge før jeg har to unger som løper rundt og rundt pipa her tenker jeg :ler:

Ja, utrolig rart å se tilbake i tråden, husker jeg gjorde det i den gamle termintråden jeg var med i - helt snodig :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er tilbake i full jobb, og selv om det går greit savner jeg å være med vesla hver dag.

For vesla har hatt en flott utvikling. Hun krabber, reiser seg og "prater" uten stopp. Det er så utrolig gøy å se hvor stolt hun blir! Hun klarer ikke å sette seg selv helt enda, men hvis vi setter henne kan hun sitte lenge å leke. Hun reiser seg opp etter alt med varierende utfall (..!), men hun blir bedre hver dag. Pratingen løsnet skikkelig for en uke siden, og det er kjempegøy å prate med henne.Gleder oss til å se hva som kommer videre!!

(har forresten ikke kommet noen tenner enda..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig kom det ei tann her også! Den kom gjennom tannkjøttet natt til igår. Så nå venter vi bare på at den kommer opp! :) Hun har virket utrolig lite plaget av detm heldigvis. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stress!!!!!! Lille vennen har blitt så flink å reise seg at hun bare skal stå i sengen når hun egentlig skal sove. Hun nekter å ligge selv om hun er så trett at hun ikke ser skikkelig.. hun bare ruller rundt, begynner å gråte og reiser seg opp. Og så klarer hun ikke å komme seg ned enda, så hun blir stående - gråtende - til vi kommer inn å legger henne ned (til store protester). Vet ikke helt hva vi skal gjøre.. Jeg kjøpte en slik sovepose, men det hjalp jo ikke på noe annet enn at hun sparker av seg dynen. Hun ruller og krabber rundt omkring i posen også....

Har brukt 1-3 timer på legging nå de siste 3 dagene.. Håper det bare er en periode....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ablaze; sånn er det her og, så i perioder bruker vi utrolig lang tid på å legge han... Det blir bedre og bedre for hver dag, så lenge han får testet seg nok på dagtid.
Da er det plutselig ikke så viktig å stå i senga lengre, men jeg må som regel altså, stå på hjørnet av rommet hans (der ser han meg ikke) og ta han ned mange ganger før han slår seg til ro...

Og ja, han har funnet ut at det å sove på magen er det beste (til mors angst) og han sov i går fra 2030 til 0500 (!!) Fikk litt mat og sov til 0645 (da jeg skulle vært på jobb....) så jeg gikk opp og bare strøk litt på han, så sovnet han. Fikk melding av mannen om at han hadde våknet 0815. Flink!!!?! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er visst bedagelig anlagt. Tar livet med ro og nøyer seg med å ane seg framover i racerfart, reiser seg ved bordet i ny og ne. Mer gidder han ikke ;) Uvant, for min første var tidlig ute med alt og ekstremt utålmodig av natur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja her har hun også begynt å sove på magen. Men det er vel ok så lenge hun klarer å snu seg rundt selv..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge de snur seg selv er det greit har jeg hørt. Frøkna sover alle veier og i rare posisjoner og jeg lar henne gjøre det. For hun snur seg jo lett som bare det

Nå har hun begynt å reise seg der hun kan. Slitsomt og gøy på samme tid. Hun er jo så stolt og jeg sååå nervøs for at hun skal falle...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper på bedre leggesituasjoner snart til dere med "opp-og-frem"-babyer! Å bruke lang tid på legging er pyton, iallefall når det pågår over flere kvelder.

Vi har også en bedagelig unge; han åler seg lynkjapt, men krabbing og reise seg opp er ikke særlig interessant virker det som. Storesøster var lik (bortsett fra at hun ikke ålte seg så fort), og det har sine fordeler også. :) MEn jeg håper han går før han begynner i barnehagen i midten av oktober.... Starter tilvenning i august allerede, så jeg håper han har begynt å krabbe da. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden jeg har sett innom her, er på ferie og har ikke hatt tilgang til pc før nå.

Snuppa går nå veldig bra, faller selvfølgelig innimellom, men kan gå lange avstander.

Akkurat nå har hun funnet seg en lav baderomskrakk som hun skyver forran seg, og går i turbofart - ler og smiler fra øre til øre.

Hjem om to dager, gleder meg veldig - man får litt nok av å bo med svigerforeldrene i 11 dager... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg leser om tempoet til snuppa deres Soon, så skjønner jeg rett og slett ikke at jeg leser om en baby som faktisk er litt yngre enn lillebror. :rulle: Hun er virkelig superflink! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, -Englefjes- hun er veldig flink, og tidlig ute.

Storebroren hadde enda ikke lært seg å sette seg selv på denne alderen (dog var han jo veldig sen på det planet), og det varte enda 3 måneder før han gikk, så hun er kjapp på avtrekkeren ;)

Endelig hjemme igjen, etter 10 lange timer med bil, buss, lite fly, stort fly, stort tog, lite tog og bil, så er det utrolig deilig å komme hjem til eget hus, egne senger og ro og fred ;)

Borte bra, for all del - men hjemme aller best :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Her var det lite liv omdagen. Kanskje mange som har ferie nå?

Her går dagene i jobbing. Kjenner at jeg ville hatt mer tid med snuppa. Fikk innvilget 20% permisjon frem til jul :D Da blir det litt kortere dager slik at jeg får vært med å levere og hente i barnehagen.

Alt bra med dere andre?

Her har snuppa begynt å reise seg opp på ting, så blir litt knall og fall. Endelig har hu knekt koden på krabbingen også så nå er det ikke bare åling lenger :danse:

Er mennene deres hjemme i permisjon fortsatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at N har begynt å krabbe og reise seg tinylene ;)

Når igjen S snart nå tenker jeg - da blir det krabbing og løping om kapp rundt pipa hos oss :ler:

Her er pappan i perm frem til 13.august, og så skal bestefar passe hu på dagtid i to uker før barnehagestart 1. september ;)

Syns også jeg får lite tid med barna, annenhver uke jobber jeg til 17, og da er det bare ett par timer jeg ser de på kvelden før det er sengetid - men sånn er det bare, passer på å kose meg masse med de i helger og de dagene jeg slutter tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jeg i permisjon ennå. Starter i jobb 20 august. :) da skal mannen ha tre måneder. :)

Snuppa vår krabber rundt i turbofart og reiser seg opp etter alt mulig rart. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er så artig at det er så store ulikheter i motorisk utvikling, som sist så synes jeg det vises aller best i denne alderen. Jeg tror vi har en motorisk sinke. :ler: 11 månder, og krabber ikke ennå. Ikke reiser han seg opp etter ting heller. Men jeg skjønner jo at motivasjonen for krabbing er laber med det tempoet han åler seg i; underlaget spiller ingen rolle, han åler raskere enn det storesøsteren noen gang krabbet. Jeg bekymrer meg fint lite forøvrig, jeg har visst motrisk trege barn. Tror jeg kan se langt etter at han går når han begynner fulltid i barnehagen i starten av oktober. Men jeg krysser fingrene for krabbing iallefall. :fnise:

Mannan min skal være hjemme i permisjon til midten av oktober. Lillebror har barnehageplass fra starten av august, så planen er at han skal bruke et par måneder på tilvenning. Jeg tror det blir bra!

Ellers så har jeg sluttet å amme. Dessverre. Planen var å amme et par måneder til, men da vi kuttet nattpuppen for to uker siden nektet han etterhvert å ta puppen i det hele tatt etter noen dager. Jeg tror han var fornærmet. :sjenert: Rart å tenke på at jeg har ammet for siste gang, dette er jo sistemann og selv om jeg ikke er særlig glad i å amme så synes jeg det er litt vemodig. Han tåler ikke mme så godt heller, så nå får han kun litt melk gjennom ost etc. Går nok bra. :) Han spiser så enormt mye, og har enorm matlyst og -glede. Veldig artig! :)

Vi koser oss på ferie, og har late dager. Jeg har utrolig nok klart å koble ut jobben helt i ferien, og det er utrolig godt. Jeg var supersliten i ukene før ferien pga. mye jobbing kombinert med nattamming, så jeg har sovet forunderlig mye i ferien. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å lese om hvordan det står til hos dere andre :-)

Her går det fint, men veldig hektisk ;) Vesla er ekstremt aktiv, noe må skje hele tida. Hun går langs ting og har begynt å reise seg opp midt på golvet også, og står der så herlig og klapper. Det er ikke lenge før hun tar seg noen skritt.

Samtidig er vi på slutting av dagsoving med storebror, og iferd med å prøve oss med bleieslutt. Jeg er jammen glad for at vi er hjemme begge to i sommer, både kjære og meg ;)

Det går veldig fint da, hektisk skal det vel være en periode nå, sånn er det bare :) Får nyte sommeren og finværet en god del hvertfall :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med bleieslutt hos storebror, honning! Det er litt stress det der, men så løsner det plutselig. Storesøster her var fullstendig uinteressert, og det kom virkelig aldri noe i potta (eller do) fra hun var 1,5 til hun plutselig bestemte seg for å slutte med bleie da hun var tre år og et par uker. :overrasket: Hadde bare noen få tisseuhell de første par ukene, ellers gikk alt av tiss i do. Hun måtte imidlertid ha på bleie for å klare å bæsje frem til for noen uker siden, da løsnet det også. Digg! Utrolig behagelig å bare ha en bleieunge. :) Hun bruker bleie på natta fortsatt, men jeg tror nok vi kunne kuttet den også nå. Hun er stort sett tørr om morgenen, men enn så lenge så beholder vi den på. Kommer nok til å prøve å ta den av når vi kommer hjem fra ferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det jobbing og fra neste uke begynner mannen å jobbe også. Krise siden vi ikke har bhg plass før september!

Han er super aktiv og er aldri i ro. Krabber og reiser seg opp til alt. Slipper seg, men går ikke noe.

Savner å være hjemme på fulltid jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...