Gå til innhold

Skravletråd 2012


Soon

Anbefalte innlegg

Jeg savner også være hjemme Illicitus - såpass at jeg kommer til å planlegge å være hjemme lenger med nestemann (når den tid kommer).

Her er det også veldig travelt. Vesla har virkelig fått opp farten når hun krabber og hun reiser seg opp etter alt. Har et par uhell, men det går som regel fort over. For et par dager siden kom også første tanna uten noe problemer. Har vært uvel i magen og sutrete etter, så tror kanskje det er en til på vei.

Vi har nytt ferien alle tre, men nå er det jobb igjen i morgen. Og så er det barnehagestart om tre uker - fytti grisen året har gått fort!! :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva gjør dere da, Illicitus??

Ja, tiden flyr så innmari fort - jeg har jo jobbet en stund allerede, og mannen har bare 2 uker til hjemme, før bestefar skal passe snuppa i to uker.

Bhg fra 1. september, og da er det jammen straks 1 års dag!!!

Storebror blir straks 4 år også, så de vokser til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Clafoutis

Så morsomt å lese om alle deres små :) Her har pappaen permisjon og jeg ulønnet permisjon for øyeblikket, så nå er vi på ferie i Spania. Jeg trodde kanskje varmen skulle bli i meste laget for lillegutt, så vi var forberedt på å måtte være en del inne. Men nå har vi snart vært her en uke allerede, og han ser ut til å kose seg maks! Bare blid og fornøyd, og å bade på stranda er kjempestas:)

Ellers har han nå 7 tenner, og de brukes flittig til å spise med :ler: Han er ekstremt glad i mat, og det er kun enkelte matglass han rynker på nesen av. Nå i ferien har vi til og med gitt han en ørliten smak på ting som oliven, brød med aioli og paella, og han klappet i hendene og frydet seg over smaken, og ble grinete da han ikke fikk mer :ler:

Ellers har han både krabbet og reist seg opp i en del måneder allerede, og han klatrer på absolutt alt. I leiligheten vi leier her i Spania er salongbordet forholdsvis lavt, og han krabber opp og ned av det hele dagen. I tillegg krabber han nesten helt opp i vogna, han klatrer på fotbøylen og drar seg opp etter armene :sjokkert:

Han slipper seg i korte øyeblikk mens han står inntil møbler, men kan ikke gå enda, så nå venter vi bare på de første skrittene!

Han har også såvidt begynt å snakke litt nå i sommer, aller mest går det i "mamma". Han sier det ofte til meg når jeg kommer, og han sier det hvis jeg ber ham om å si mamma. En sjelden gang sier han også pappa, men som oftest når mannen ber ham om å si pappa, svarer han med å si "mamma" :hjerte: Han sier også "ææææææsssssss" hver gang han har bæsjet (praktisk nok :ler: ), og den siste uken har han begynt å si hei ("eiei") når han skal hilse på folk. Han skjønner også litt av hva vi sier, hvis jeg ber ham om å klappe gjør han det, og det samme hvis vi ber ham om å vinke.

Det er en veldig morsom tid nå, og det er gøy å tenke på at det bare skal bli enda morsommere den neste tiden :) Jeg begynner på jobb igjen 12. august, og gruer som en hund allerede. Da er lillegutt 11 mnd, og jeg synes tiden har gått altfor fort!! Kunne virkelig ha tenkt meg å hatt litt mer tid hjemme sammen med ham.

Fortsatt god sommer til alle sammen :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var det jammen stille her - har hverdagen begynt for fullt hos de fleste eller?

Etter en god periode med fine netter hvor snuppa sov igjennom uten mat, 7 av 10 netter, er vi tilbake i en mer trøblete periode med skikkelig tett nese, tenner og mye surving.

Våkner mange ganger på kveldene og nettene og får melk en gang også.

Håper på bedring snart, var utrolig deilig å kunne sove uavbrutt igjen ;)

Erfaringsmessig vet jeg jo at det er slik det pleier å være, og at det blir bedre etterhvert, men når man først har fått noen goder en periode, er det utrolig kjedelig å falle tilbake til styring igjen.

Er blitt syk selv også, feber, tett nese og vond hals, utrolig kjedelig - men hvis snuppa har det samme som meg, så skjønner jeg jo at hun sover dårligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nå er det stille her! Tydelig at hverdagen gar "tatt" oss.

Jeg starter i jobb til uka og gruer meg. Trist for at permisjonen min er over. Og jeg skal starte i ny jobb.. og jeg som trivdes så godt på stedet jeg var.

Igår kjøpte jeg potte til frøkna. Var på ikea og tenkte jeg kunne ta det med. Prøvde å sette henne der idag og jaggu tissa henne. Trodde det var aaaalt for tidlig jeg! Kan jo selvfølgelig være flaks og at hun hadde tissa uansett da. Men moro var det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er hverdagen i full gang. Vesla har startet i barnehagen og ser ut til å trives. Vi var inni en god soveperiode hvor hun ble lagt og sovnet i løpet av fem minutter, for så å sove gjennom hele natta (ca 10 timer). Men nå har hun begynt med tenner, så nå er det veldig varierende hvordan nettene er. Noe netter sover hun, mens andre våkner hun hver time og gråter.

Jeg tenkte på potte her en dag, men regnet med det var alt for tidlig?! Men kanskje vi kan kjøpe en vi også?!!

Nå nærmer det seg 1-års dag (det er jo helt sykt!!!) Noen som har tips til gave fra mamma og pappa? Jeg er helt blank.. Vet ikke om jeg skal kjøpe noe gøy (leker) eller noe vi trenger (type vinterdress etc)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her har hverdagen inntatt oss ja.

Planlegger hverdagen som alenemamma fremover og bruker siste tiden med mannen på lang tid. Kommer sterkere tilbake :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det går bra med deg, Illicitus! En hverdag som alenemamma er nok ikke enkel, men det klarer du nok fint :klem:

Jeg er også tilbake til hverdagen igjen. Begynte å jobbe igjen fredag for over en uke siden, og neste mandag begynner vesla i barnehagen. Det var godt å begynne å jobbe igjen syns jeg, og jeg føler at vesla er klar for barnehagen. Hun skal gå i samme avdeling som storebror, noe som gjør at jeg er mer avslappa både i forhold til at jeg kjenner de ansatte og hun har storebroren sin der. Og det er full fart i vesla for tida, hun går masse nå, og klatrer der hun kan klatre, så det er jammen hektisk i heimen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

S begynner også i bhg på mandag - det er samme avdeling som storebror begynte i, så vi kjenner de ansatte, og det virker som snuppa trives der når hun er med ved levering eller henting.

Tror det skal gå fint, men heldigvis er det mannen som skal ha innkjøring denne gangen også :P

Lykke til, Illicitus - det går nok helt fint skal du se :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hurra for de som fyller sitt år :-)

Det er iallefall tutta til Soon, men kanskje noen før også?

Tenke seg til. Et år er gått!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det vært feiring av snuppa i dag. Og mer feiring blir det i helga med familien :)

Tenk at de er 1 år allerede. Hatt mye tanker tilbake i dag. Kl tolv tenkte jeg at for ett år siden tok de vannet mitt. Og kl fem tenkte jeg at for ett år siden på denne tiden så vi snuppa for første gang. Helt fantastisk å tenke tilbake på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også hatt selskap. Det var nok mest gøy for mamma (!), men satser på at vesla synes det er gøy å se tilbake på. Og så fikk hun fråtse i kake for første gang, så det var gøy! Og nå ahr vi nok leker til neste bursdag, så får ønske klær til jul :D

Har endelig funnet roen i barnehagen, så nå går det veldig fint. Hun var mye sur, men det viste seg at hun ikke sov skikkelig, så da var det slik. Nå sover hun som regel 1 time og så 2-2.5 timer, så da er hun glad som ei fele hele dagen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer til dere andre som har fått 1-åriger i hus også.

Her hadde vi en liten feiring med nær familien - stor stas for oss voksne og storebror, mens snuppa nok ikke skjønte så mye av all ståheien ;)

Her begynte hun i barnehagnen forrige uke, og det har gått veldig fint!
Håper det fortsetter like bra ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

W begynner i barnehage neste mandag. Så rart at lillebror allerede er så stor. Snart 11 måneder her da, han var vel nesten sistemann i gruppa her.

Regner med at barnehagestart går finfint, han er jo med og leverer storesøster hver dag og det er en liten barnehage så han "kjenner" jo de ansatte både på storesøsters og sin egen avdeling allerede. Og ikkeminst har han storesøsters venninnegjeng som sin personlig fanclub :)

Jeg har vært tilbake i jobb siden juni, men bare deltid. Nå siden midten av august studerer jeg heltid og jobber deltid mens mannen har permisjon. For et stress! Har jo ikke tid til noenting jo. Gleder meg til jeg er ferdig med studiene, og har fått meg en ordentlig jobb så jeg kan kutte ut kvelds og helgejobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff her er det sykdom i hus! Har hatt mye siden barnehagestart og nå er det kraftig forkjølelse med feber. Det står at jeg skal gi Paracet opp til 3 ganger daglig, men det virker ikke som om virkningen sitter i lenge nok til det intervallet synes jeg. Feberen svinger mellom 38 og 39.5, og humøret til vesla svinger likt. Sliter med at hun vil sove, men ikke får det til, og nå har jeg til og med nettopp (20 min siden) gitt henne Paracet! Huff.. blir nok nok en lang natt med mye våking tror jeg..

Har ikke Ibux til barn, men lurer på om jeg har hørt at det virker bedre for noen..? har dere erfaringer med dette? Håper det går over til mandagen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ibux (mixtur) viker iallefall bedre her enn med paracet, men har bare prøvd det på eldstemann forløpig.

Mye snørr og forkjølelser her også, men har heldigvis sluppet unna feber på snuppa.

God bedring!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er hverdagen i gang. Jeg jobber 100%, men mannen er hjemme med frøkna. Har hatt ei slitsom uke nå. Frøkna har hatt ørebetennelse og samtidig driver hun med 3 tenner oppe. Så det har vært mye sutring og lange netter på mannen. Stakkars jenta vår. :(

Hun går rundt med gåvogna si dagen lang og har nettopp lært seg å styre den. Hun klapper, spiller på slurva, peker og sier "se der".

Jeg fant ut at det var terminklubbr her første gangen jeg var gravid, men da mistet jeg.

Er mange av dere fra østlandet?

Endret av Orchideae
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...