Steinar40 Skrevet 22. januar 2012 Forfatter #241 Skrevet 22. januar 2012 Eh, nei? Sånn er det mangemange som tenker. Folk flest har ikke råd til å kjøpe nye ting bare fordi de evt. har lyst på noe nytt. Jeg, og mange andre er akkurat som deg på det området. Du er ikke noe særtilfelle når det kommer til innkjøp. hehe Du forstår ikke hva jeg sier. Det jeg altså sier er at jeg IKKE har lyst til å kjøpe noe nytt selv om jeg har råd til det.
Suzy Skrevet 22. januar 2012 #242 Skrevet 22. januar 2012 Forsåvidt ikke. Jeg bare vet at jeg ikke er det man gjerne kaller for gjennomsnittlig, typisk eller "normalen". Jeg tror du er betraktelig nærmere den enn du tror - det faktum at du tror du ikke er det er et bevis i seg selv siden de fleste tror de er spesielle og utenom normalen Dette er nok vanligere blant kvinner enn menn. Salg har større attraksjon på kvinner. Generelt sett. Men jeg gjør forsåvidt det jeg også hvis jeg kan. Kjøper ikke fordi det er billig MEN fordi jeg trenger det. Og jeg vil selvfølgelig heller ha det billigere enn dyrere. Mener du det er mer vanlig blant kvinner å kjøpe noe så billig de kan? Why???? Også skriver du at du gjør det samme... Det er sånn salg virker på folk flest altså. For meg spiller dette altså en mindre rolle. Jeg kjøper stort sett når jeg MÅ hehe Og jeg får ingen "kick" av å ha kjøpt noe på salg. Eller ellers. Kjøpe noe gir meg ingen lykkefølelse - som sagt. Jeg tenker først og fremst nytteverdi, og ikke mote eller hva alle andre gjør. Derfor venter jeg nå på at TV skal bli en moden teknologi og "bra nok" for meg. Så slipper jeg å kjøpe nytt på 20 år. Forhåpentligvis Ingen MÅ kjøpe ny tv f.eks. Man venter til det er mulig økonomisk og deretter gunstigst mulig i forhold til utvalg og pris. De fleste har som mål å finne noe de kan ha til det går istykker, vet du
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2012 #243 Skrevet 22. januar 2012 hehe Du forstår ikke hva jeg sier. Det jeg altså sier er at jeg IKKE har lyst til å kjøpe noe nytt selv om jeg har råd til det. Som vanlig hoppet du over noe veldig vesentlig. Jeg skrev EVT.
Steinar40 Skrevet 22. januar 2012 Forfatter #244 Skrevet 22. januar 2012 (endret) Det er greit nok, men siden det er det eneste du har kranglet om i denne tråden, så blir det jo det som gjentas også. Uten kjærlighet uttrykt gjennom sex og er man kompiser. Man kan kommunisere bra med venner, man kan være glad i og elske venner, man kan bo med venner, man kan dele livet sitt med venner. Men man elsker ikke venner på samme måte som man elsker en partner, og denne kjærligheten uttrykker de fleste av oss, blant annet gjennom sex. Når sexen ikke fungere, føler man seg ofte ikke elsket. Dette gjelder både menn og kvinner, og forholdet går i stå. Det handler ikke om å være kravstor, men realistisk i forhold til hva som faktisk får et forhold til å fungere. Og da sier jeg at det ikke er godt nok. Når dårlige tider kommer så vil jeg altså ha ei dame som stiller opp for meg i alle vær. Og som ikke bare stikker av. F.eks pga manglende sex. Endret 22. januar 2012 av Steinar40
lillevill Skrevet 22. januar 2012 #245 Skrevet 22. januar 2012 Jeg får inntrykket av at kvinner og menn ofte kan se noe ulikt på hva som skal til for å ha det bra i et parforhold. På den ene siden har man alle de praktiske saker og ting som f.eks bosted og økonomi etc., og på den andre siden saker og ting som har mer med følelser å gjøre. Altså; hva gjør et parforhold bra? Og hva gjør et parforhold dårlig? I dine øyne. Et konkret eksempel; hvis man aldri krangler, er venner, klarer å samarbeide og alt er på stell ellers - er det et bra forhold? Og hva ville du gjort i dette eksemplet? Ja, vet vil tenke at det høres ut som et bra forhold - en fin "regel" kan kanskje være at begge er fornøyde og lykkelige? Folk er jo så forskjellig, og alle har forskjellige behov, men det å være lykkelig med tingene som de er synes jeg definerer at man har det bra sammen - men da snakker jeg om at BEGGE er lykkelige, ikke bare mannen, eller damen. 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2012 #246 Skrevet 22. januar 2012 Jeg er nok ikke helt med her Hva var så bra med dette egentlig? Selv om det bare var på TV Traileren forklarer denne gnisten litt bra - Husket jeg var veldig imponert over hvor oppslukt de var i hverandre. Morsomme filmer.
Steinar40 Skrevet 22. januar 2012 Forfatter #247 Skrevet 22. januar 2012 Jeg tror du er betraktelig nærmere den enn du tror - det faktum at du tror du ikke er det er et bevis i seg selv siden de fleste tror de er spesielle og utenom normalen Du ville sannsynligvis blitt overrasket hehe Mener du det er mer vanlig blant kvinner å kjøpe noe så billig de kan? Why???? Også skriver du at du gjør det samme... Det er sånn salg virker på folk flest altså. Kvinner flest elsker salg. Er ikke det rimelig åpenbart? Og jeg tror det har med denne lykkefølelsen de får av det å gjøre. Jeg går ALDRI på salg. Jeg er mann Jeg unngår faktisk alt som har med salg og køer å gjøre som pesten! hehe Ingen MÅ kjøpe ny tv f.eks. Man venter til det er mulig økonomisk og deretter gunstigst mulig i forhold til utvalg og pris. De fleste har som mål å finne noe de kan ha til det går istykker, vet du Går det i stykker så "må" man kjøpe nytt innen rimelig tid. Ellers så fungerer det gamle. Og da venter jeg heller på moden teknologi til en bra pris
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2012 #248 Skrevet 22. januar 2012 Kvinner flest elsker salg. Er ikke det rimelig åpenbart? Og jeg tror det har med denne lykkefølelsen de får av det å gjøre. Jeg går ALDRI på salg. Jeg er mann Jeg unngår faktisk alt som har med salg og køer å gjøre som pesten! hehe Går det i stykker så "må" man kjøpe nytt innen rimelig tid. Ellers så fungerer det gamle. Og da venter jeg heller på moden teknologi til en bra pris Kvinner flest elsker salg?? Hvorfor er det åpenbart? Og du sier at du helst vil ha det du skal ha så billig som mulig, hvor finner man det? - jo, på salg!
Steinar40 Skrevet 22. januar 2012 Forfatter #249 Skrevet 22. januar 2012 Kvinner flest elsker salg?? Hvorfor er det åpenbart? Tror du skal få alvorlige problemer med å motbevise min påstand her! Og du sier at du helst vil ha det du skal ha så billig som mulig, hvor finner man det? - jo, på salg! Det jeg vil ha er aldri på salg hehe
Steinar40 Skrevet 22. januar 2012 Forfatter #250 Skrevet 22. januar 2012 Ja, vet vil tenke at det høres ut som et bra forhold - en fin "regel" kan kanskje være at begge er fornøyde og lykkelige? Folk er jo så forskjellig, og alle har forskjellige behov, men det å være lykkelig med tingene som de er synes jeg definerer at man har det bra sammen - men da snakker jeg om at BEGGE er lykkelige, ikke bare mannen, eller damen. Men ofte kan det jo være sånn at den ene parten er fornøyd (f.eks mannen) mens den andre parten (da f.eks kvinnen) ikke er fornøyd med en slik situasjon?
Gjest KateW Skrevet 22. januar 2012 #251 Skrevet 22. januar 2012 Og da sier jeg at det ikke er godt nok. Når dårlige tider kommer så vil jeg altså ha ei dame som stiller opp for meg i alle vær. Og som ikke bare stikker av. F.eks pga manglende sex. Så det er ikke godt nok med kjærlighet, kommunikasjon, respekt, åpenhet, trofasthet og bekreftelse på dette gjennom at hun også elsker kroppen din, og ønsker å ha sex og nærhet med deg? Og hvor står det at jeg mener manglende sex gjør at man stikker av?
lillevill Skrevet 22. januar 2012 #252 Skrevet 22. januar 2012 Men ofte kan det jo være sånn at den ene parten er fornøyd (f.eks mannen) mens den andre parten (da f.eks kvinnen) ikke er fornøyd med en slik situasjon? Om den ene parten er ulykkelig så er det jo ikke et bra forhold, i min mening. 1
Gjest Eurodice Skrevet 22. januar 2012 #253 Skrevet 22. januar 2012 (endret) Det jeg vil ha er aldri på salg hehe Hva er det du vil ha, som ikke er til salgs? Mener du konkrete ting eller et forhold? Det siste tror jeg du kan se langt etter, med dine holdninger til kvinner. Endret 22. januar 2012 av Belladonna 1
Steinar40 Skrevet 22. januar 2012 Forfatter #254 Skrevet 22. januar 2012 Om den ene parten er ulykkelig så er det jo ikke et bra forhold, i min mening. Og hva skal man da gjøre med det? Ingenting?
Steinar40 Skrevet 22. januar 2012 Forfatter #255 Skrevet 22. januar 2012 Traileren forklarer denne gnisten litt bra - Husket jeg var veldig imponert over hvor oppslukt de var i hverandre. Morsomme filmer. hehe Ja, Hollywood klarer å lage illusjoner Og mye av det skaper nok faktisk mange urealistiske forventninger hos mange; om enn kanskje ikke akkurat denne filmen hehe
Steinar40 Skrevet 22. januar 2012 Forfatter #256 Skrevet 22. januar 2012 Så det er ikke godt nok med kjærlighet, kommunikasjon, respekt, åpenhet, trofasthet og bekreftelse på dette gjennom at hun også elsker kroppen din, og ønsker å ha sex og nærhet med deg? Og hvor står det at jeg mener manglende sex gjør at man stikker av? Nei, det er ikke nok. Man kan faktisk ikke leve på luft-suppe og vente-boller.
lillevill Skrevet 22. januar 2012 #257 Skrevet 22. januar 2012 Og hva skal man da gjøre med det? Ingenting? Ingenting? Hvorfor sier du det? Nei da snakker man sammen da vet du.
Gjest KateW Skrevet 22. januar 2012 #258 Skrevet 22. januar 2012 Nei, det er ikke nok. Man kan faktisk ikke leve på luft-suppe og vente-boller. Jaha, og hva mener du mangler i mine momenter over for å få et godt parforhold?
Steinar40 Skrevet 22. januar 2012 Forfatter #259 Skrevet 22. januar 2012 Ingenting? Hvorfor sier du det? Nei da snakker man sammen da vet du. Joda, men det er ikke alltid det fungerer heller. Uansett er det en interessant problemstilling om et parforhold er bra nok når det praktiske fungerer. Og man ikke har så mye annet til felles. Med unntak for felles barn.
Steinar40 Skrevet 22. januar 2012 Forfatter #260 Skrevet 22. januar 2012 Jaha, og hva mener du mangler i mine momenter over for å få et godt parforhold? Praktiske aspekter.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå