AnonymBruker Skrevet 23. januar 2012 #281 Skrevet 23. januar 2012 Hvis begge parter er motivert for det, ja. Ellers ikke. Du ser negativet på alt, er det noen som prøver å komme med positive løsninger så drar du det ned i den negative hengemyra. I alle svarene du har gitt lillevil så har du prøvd å trykke den pessimistiske livsånden din nedover henne. Men ikke bare med henne, du gjør det med alle selv de som har levd og som lever i langvarige stabile forhold og som derfor har mer peiling på forhold enn det du har. 3
Gjest KateW Skrevet 23. januar 2012 #282 Skrevet 23. januar 2012 Praktiske aspekter vil selvfølgelig også være av økonomisk art. Ingen parforhold fungerer uten at det praktiske samarbeidet fungerer. Bolig, bil(er), faste utgifter, mat, husholdning, ferier etc. Som sagt, jeg hadde to spørsmål. Det ene svarte du på. Det andre ikke. 1) Hvor står det at jeg mener manglende sex gjør at man stikker av? Selvsagt skal det praktiske fungere, men mener du da at dersom hun ikke betaler en regning, eller har middagen klar så stikker du av? Det er jo slik du ressonerer i forhold til sexaspektet.
Steinar40 Skrevet 23. januar 2012 Forfatter #283 Skrevet 23. januar 2012 Man kan jo kansje jobbe litt med å gjøre seg selv motivert. Kansje vedkommede kan prøve å se for seg den andre parten lykkelig og glad. OG glade barn som ser at foreldrene er glade. Kansje det vil motivere. Det er jo verdt å jobbe litt for lykken, og man lever bare en gang. Javisst, helt enig med deg jeg Og det ville jeg ha gjort i en slik situasjon.
Steinar40 Skrevet 23. januar 2012 Forfatter #284 Skrevet 23. januar 2012 (endret) Du ser negativet på alt, er det noen som prøver å komme med positive løsninger så drar du det ned i den negative hengemyra. I alle svarene du har gitt lillevil så har du prøvd å trykke den pessimistiske livsånden din nedover henne. Men ikke bare med henne, du gjør det med alle selv de som har levd og som lever i langvarige stabile forhold og som derfor har mer peiling på forhold enn det du har. Det du ikke forstår det er at dette ikke er en situasjon som jeg er oppe i selv. Og dermed kan ikke jeg gjøre noe som helst fra eller til; annet enn å observere hva andre gjør eller ikke gjør. Endret 23. januar 2012 av Steinar40
Steinar40 Skrevet 23. januar 2012 Forfatter #285 Skrevet 23. januar 2012 Som sagt, jeg hadde to spørsmål. Det ene svarte du på. Det andre ikke. 1) Hvor står det at jeg mener manglende sex gjør at man stikker av? Selvsagt skal det praktiske fungere, men mener du da at dersom hun ikke betaler en regning, eller har middagen klar så stikker du av? Det er jo slik du ressonerer i forhold til sexaspektet. Hvis hun aldri betaler regninger eller aldri lager middag så hadde jeg sannsynligvis stukket av, ja. Og da må vi vel kunne dra den samme konklusjonen når det gjelder sex, tenker jeg. Dvs. hvis sex er viktig nok.
Gjest KateW Skrevet 23. januar 2012 #286 Skrevet 23. januar 2012 Jeg hadde altså ikke inngått et parforhold med en som ikke var interessert i sex eller ikke hadde kontroll på økonomien. Er jeg i et forhold, og det kommer problemer så løser man dem sammen. Man stikker ikke av. Men man går ikke inn i et forhold hvor det er åpenbare problemer som gjør at forholdet ikke kommer til å fungere.
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2012 #287 Skrevet 23. januar 2012 Det du ikke forstår det er at dette ikke er en situasjon som jeg er oppe i selv. Og dermed kan ikke jeg gjøre noe som helst fra eller til; annet enn å observere hva andre gjør eller ikke gjør. Du klarer jo fint å se noe negativt med andres oppfatninger uten å være i forholdet eller i situasjonen selv, så hvorfor klarer du ikke å se noe positivt med samme ståsted? For meg er et bra parforhold at begge to er i stand til å kommunisere, at vi samarbeider om praktiske ting, har felles syn på økonomi, barneoppdragelse, at vi ser likt på sex og at vi har glede og moro av å være sammen bare oss to og sammen med andre. Greit om man er på samme sosiale nivå. Ellers trenger vi ikke være enige om alt, vi behøver heller ikke ha samme hobbyer, det er fint om vi kan tilføre hverandre kunnskap og interessere vi ikke hadde fra før. 2
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2012 #288 Skrevet 23. januar 2012 Du klarer jo fint å se noe negativt med andres oppfatninger uten å være i forholdet eller i situasjonen selv, så hvorfor klarer du ikke å se noe positivt med samme ståsted? For meg er et bra parforhold at begge to er i stand til å kommunisere, at vi samarbeider om praktiske ting, har felles syn på økonomi, barneoppdragelse, at vi ser likt på sex og at vi har glede og moro av å være sammen bare oss to og sammen med andre. Greit om man er på samme sosiale nivå. Ellers trenger vi ikke være enige om alt, vi behøver heller ikke ha samme hobbyer, det er fint om vi kan tilføre hverandre kunnskap og interessere vi ikke hadde fra før. Med samme sosiale nivå så tenker jeg ikke å være fra samme "klasse" men på sosial i form av omgang med andre mennesker.
daemonia Skrevet 23. januar 2012 #289 Skrevet 23. januar 2012 Et bra forhold bygger på respekt og tillit. Det er et absolutt minimumskrav. I tillegg til at en faktisk har følelser for hverandre og at en ikke er sammen av praktiske årsaker. Overraskende mange ser ut til å være sammen av andre grunner enn kjærlighet.... Det at en er på bølgelengde, og at har samme oppfatning av viktige ting er også av betydning. Likt syn på barneoppdragelse, rus, penger, osv for å nevne noen eksempler. Hvis en ikke ser disse tingene likt vil det være kilde til mye problemer som ikke vil være positivt for forholdet. En annen ting er at en er i stand til å kommunisere på en ordentlig måte. Dersom en har et problem bør en kunnen løse det uten å krangle, men heller diskutere det på en fattet og rolig måte. Ikke skrike og skjelle hverandre ut.
Flanør Skrevet 23. januar 2012 #290 Skrevet 23. januar 2012 Du klarer jo fint å se noe negativt med andres oppfatninger uten å være i forholdet eller i situasjonen selv, så hvorfor klarer du ikke å se noe positivt med samme ståsted? For meg er et bra parforhold at begge to er i stand til å kommunisere, at vi samarbeider om praktiske ting, har felles syn på økonomi, barneoppdragelse, at vi ser likt på sex og at vi har glede og moro av å være sammen bare oss to og sammen med andre. Greit om man er på samme sosiale nivå. Ellers trenger vi ikke være enige om alt, vi behøver heller ikke ha samme hobbyer, det er fint om vi kan tilføre hverandre kunnskap og interessere vi ikke hadde fra før. Men hvor er lidenskapen hen? For meg ser dette ut som et spesielt godt og varmt vennskap (bortsett fra det med sex), men lite annet.
daemonia Skrevet 23. januar 2012 #291 Skrevet 23. januar 2012 Men hvor er lidenskapen hen? For meg ser dette ut som et spesielt godt og varmt vennskap (bortsett fra det med sex), men lite annet. Kommer ikke det som en følge av at annet er bra da?
Flanør Skrevet 23. januar 2012 #292 Skrevet 23. januar 2012 Kommer ikke det som en følge av at annet er bra da? Ikke så sikker på det du. Når alt annet er bra så har man koselig, øm og tam post Sportsrevy-sex. Men så er den virkelig store lidenskapen destruktiv som en gresk tragedie også. Derimot kan man ikke bygge et forhold på slikt.
daemonia Skrevet 23. januar 2012 #293 Skrevet 23. januar 2012 Ikke så sikker på det du. Når alt annet er bra så har man koselig, øm og tam post Sportsrevy-sex. Men så er den virkelig store lidenskapen destruktiv som en gresk tragedie også. Derimot kan man ikke bygge et forhold på slikt. Da har vi to veldig forskjellige erfaringer i forhold til det...
Flanør Skrevet 23. januar 2012 #294 Skrevet 23. januar 2012 Da har vi to veldig forskjellige erfaringer i forhold til det... Den er grei du
Steinar40 Skrevet 23. januar 2012 Forfatter #295 Skrevet 23. januar 2012 Et bra forhold bygger på respekt og tillit. Det er et absolutt minimumskrav. I tillegg til at en faktisk har følelser for hverandre og at en ikke er sammen av praktiske årsaker. Overraskende mange ser ut til å være sammen av andre grunner enn kjærlighet.... Hvilke grunner har du inntrykket av at det dreier seg om?
Steinar40 Skrevet 23. januar 2012 Forfatter #296 Skrevet 23. januar 2012 (endret) Du klarer jo fint å se noe negativt med andres oppfatninger uten å være i forholdet eller i situasjonen selv, så hvorfor klarer du ikke å se noe positivt med samme ståsted? Det er fordeler og ulemper med det meste. Men det er ikke så lett å se det positive når man ikke kan påvirke det selv. Endret 23. januar 2012 av Steinar40
Gjest Purple Haze Skrevet 23. januar 2012 #297 Skrevet 23. januar 2012 Det er fordeler og ulemper med det meste. Men det er ikke så lett å se det positive når man ikke kan påvirke det selv. Du kan påvirke det aller meste som gjelder deg selv og ditt liv. Den eneste som kan gjøre noe med ditt liv er du selv! 1
daemonia Skrevet 23. januar 2012 #298 Skrevet 23. januar 2012 Hvilke grunner har du inntrykket av at det dreier seg om? Fordi jeg har sett det selv (i betydningen folk som har sagt det selv at det er best for barna, ingen av dem vil flytte fra der de bor bla-bla-bla), og så er det faktisk mange innlegg her også som bruker den unnskyldningen for å slippe å bryte ut av et dårlig forhold.
Steinar40 Skrevet 23. januar 2012 Forfatter #299 Skrevet 23. januar 2012 Fordi jeg har sett det selv (i betydningen folk som har sagt det selv at det er best for barna, ingen av dem vil flytte fra der de bor bla-bla-bla), og så er det faktisk mange innlegg her også som bruker den unnskyldningen for å slippe å bryte ut av et dårlig forhold. Du mener altså at folk bruker unnskyldninger for å slippe å bryte ut av et dårlig forhold? Det naturlige hadde jo da heller vært å funnet på unnskyldninger for å slippe ut av et dårlig forhold. Men sånn fungerer tydeligvis ikke folk?
Gjest Purple Haze Skrevet 23. januar 2012 #300 Skrevet 23. januar 2012 Du mener altså at folk bruker unnskyldninger for å slippe å bryte ut av et dårlig forhold? Det naturlige hadde jo da heller vært å funnet på unnskyldninger for å slippe ut av et dårlig forhold. Men sånn fungerer tydeligvis ikke folk? Når man har bygd opp et liv sammen, er det ikke bare-bare å bryte ut, unnskyldninger eller ikke. Det er så mange hensyn å ta, så mange ting å tenke på, at en bryter ikke ut i en håndvending. Og grunnene til at mange forblir i dårlige forhold handler ikke om unnskyldninger, men at man hele tiden ønsker å få ting til å fungere. Når man har hus, barn, familie, økonomi osv å tenke på, bryter man ikke ut på impuls. Når man har lang felles historie, prøver man alt for å få ting på rett kjøl igjen, man vender alle steiner. Dessiten er det skummelt å skulle bryte for å begynne på nytt igjen. Man vet hva man har osv...Det må da være fullstendig logisk? 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå