Gjest Eurodice Skrevet 20. januar 2012 #181 Skrevet 20. januar 2012 (endret) Nei, du har rett i det. Først og fremst handler det egentlig om penger. Altså kan vi konkludere med at det viktigste i et parforhold er mat, drikke og penger hehe I den grad det forekommer sex i dine eventuelle forhold, er det vel helst autosex . Endret 20. januar 2012 av Belladonna 1
Plague Skrevet 20. januar 2012 #182 Skrevet 20. januar 2012 Ja, men dette visste du ikke på forhånd. Og dermed var ikke dette dine motivasjoner i utgangspunktet. Motivasjonen er i utgangspunktet tiltrekning - både mental og fysisk - for de fleste av oss. Etterhvert blir man bedre kjent og kan begynne å danne seg en mening om den andre. I mitt tilfelle oppdaget vi raskt at vi virkelig var på bølgelengde. Ett av problemene i dag er at folk blir misfornøyde når de ikke føler seg "normale" (som alle andre). Hovedsaklig etter påstander i media om hva som er "normalt". Livet blir enklere når man passer inn i "normalen". Hva er "normalt"? Hvorfor mener du at folk flest blir misfornøyde når de ikke passer inn i den normalen som defineres av media? (Og hvor mye massemedia konsumerer du egentlig???) 1
Gjest Survival Skrevet 20. januar 2012 #183 Skrevet 20. januar 2012 Jeg er i et veldig godt forhold. I mine øyne, og hans tror jeg, tilnærmet perfekt. Bare ei utfordring som ikke en gang kan kalles ei utfordring. Likevel har jeg litt vanskeligheter for å definere akkurat hva det er som gjør forholdet vårt så bra. Jeg vet ikke hvorfor vi klaffer så godt sammen. Vi krangler ikke. Vi respekterer hverandre (blir sjokkert når jeg leser mange av trådene her inne, hvor lite respekt partnere har for hverandre). Vi ler mye sammen, har det veldig moro og finner på ting alene hele tiden, sånn som reising eller andre opplevelser. Vi kan snakke med hverandre om alt, og har veldig stor tillit til hverandre. Samtidig er vi ikke for trygg eller laidback. Litt av den nyforelska-spenningen er fortsatt der, og det gjør at det fortsatt kribler litt i magen. Ingen av oss har latt oss "forfalle" på måter man ser med folk som har kommet inn i et trygt, stabilt forhold Vi fortsetter å trene, jeg sminker meg og bruker fine klær også hjemme. Ordner håret mitt og ikke bare setter det opp i en diger knute på hodet. Det syns jeg er viktig! Dette blir jo i grove trekk, men jeg tror at det er mange av de små tingene i livet som gjør at vi har det så godt sammen. Småting kan i lengden være avgjørende, mener jeg. Og det gjelder alt fra å vise at man er glad i den andre med å kjøpe overraskelser, være romantisk til å gjøre ting for den andre i form av å lage matpakke eller vaske bilen.
Steinar40 Skrevet 20. januar 2012 Forfatter #184 Skrevet 20. januar 2012 Hva er "normalt"? Hvorfor mener du at folk flest blir misfornøyde når de ikke passer inn i den normalen som defineres av media? Tja, folk flest vil nok helst passe inn i flokken. Og gjør man ikke det så faller man utenfor. Noe som ikke er like lett. Så jeg antar at dette er grunnen. Altså å passe inn. Som er enklere.
Plague Skrevet 20. januar 2012 #185 Skrevet 20. januar 2012 Tja, folk flest vil nok helst passe inn i flokken. Og gjør man ikke det så faller man utenfor. Noe som ikke er like lett. Så jeg antar at dette er grunnen. Altså å passe inn. Som er enklere. Men hva definerer du som normalt iflg media? Og hvordan påvirker det forholdene i de norske hjem? Det er slett ikke alle som setter A4-malen som det ultimate målet. For noen faller det seg tvertimot helt naturlig å ikke passe inn. Uten at det skaper misnøye på noen som helst måte. Og det er heller ikke alle som følger minste motstands vei. Fortell litt om hvordan du reflekterer over dette ifht parforhold. Jeg skjønner ikke hvor du finner grunnlaget for disse løse teoriene dine fra. 2
Gjest Eurodice Skrevet 20. januar 2012 #186 Skrevet 20. januar 2012 Tja, folk flest vil nok helst passe inn i flokken. Og gjør man ikke det så faller man utenfor. Noe som ikke er like lett. Så jeg antar at dette er grunnen. Altså å passe inn. Som er enklere. Du snakker så ullent. Hva har disse betraktningene med ditt opprinnelige spørsmål å gjøre? 1
Steinar40 Skrevet 20. januar 2012 Forfatter #187 Skrevet 20. januar 2012 Men hva definerer du som normalt iflg media? Og hvordan påvirker det forholdene i de norske hjem? Det er slett ikke alle som setter A4-malen som det ultimate målet. For noen faller det seg tvertimot helt naturlig å ikke passe inn. Uten at det skaper misnøye på noen som helst måte. Og det er heller ikke alle som følger minste motstands vei. Fortell litt om hvordan du reflekterer over dette ifht parforhold. Jeg skjønner ikke hvor du finner grunnlaget for disse løse teoriene dine fra. Media mener at "normalen" er det de kan tjene penger på å reklamere for og selge. Og dermed må moten endre seg hele tiden. Helt psykt egentlig. Men hjula skal og må gå rundt vettu. Og nesten alle blir veldig sterkt påvirket av dette. Ikke minst folk i parforhold.
QueenPenelope Skrevet 20. januar 2012 #188 Skrevet 20. januar 2012 Media mener at "normalen" er det de kan tjene penger på å reklamere for og selge. Og dermed må moten endre seg hele tiden. Helt psykt egentlig. Men hjula skal og må gå rundt vettu. Og nesten alle blir veldig sterkt påvirket av dette. Ikke minst folk i parforhold. Blir folk i parforhold lettere påvirket av reklame? 3
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2012 #189 Skrevet 20. januar 2012 Hva slags tanker har du om hva som gjør at et det blir et bra parforhold? Ser ikke at du kommer med noe særlig konkret selv, virker som at du er mer opptatt av å dissekere andres oppfatninger når disse ikke passer inn i ditt bilde. 2
Steinar40 Skrevet 20. januar 2012 Forfatter #190 Skrevet 20. januar 2012 (endret) Blir folk i parforhold lettere påvirket av reklame? Ja, jeg tror det ofte kan være tilfelle da disse er mer i en sosial konkurransesituasjon med andre par. For ikke å snakke om ungene de eventuelt har. Endret 20. januar 2012 av Steinar40
Plague Skrevet 20. januar 2012 #191 Skrevet 20. januar 2012 Nå er du strengt tatt inne på et helt annet tema. Hvordan folk påvirkes av reklame har ikke først og fremst med deres sivilstatus å gjøre. 1
lys Skrevet 20. januar 2012 #192 Skrevet 20. januar 2012 Altså kan vi konkludere med at det viktigste i et parforhold er mat, drikke og penger hehe Når du sier dette slår du egentlig ihjel dine egne betrakninger rundt det å gi opp forhold for lett. Hadde det vært disse behovene man i dag fikk tilfredstilt gjennom et parforhold ville vel neppe så mange skilt lag. Som tidligere, der man (primært kvinnene) faktisk var økonomisk avhengig av den andre parten. I dag klarer man å skaffe seg mat og drikke på egenhånd, derfor stiller de fleste krav om tilfredstillelse av andre behov i et parforhold. Og sex er for mange et. Være seg livsnødvendig eller ei. Livet handler om mer enn å sørge for at de vitale prosessene holdes i gang. Tvert imot sørger vi for å holde dem i gang for å leve livet.
QueenPenelope Skrevet 20. januar 2012 #193 Skrevet 20. januar 2012 Du lanserer noen ganske utrolige teorier må jeg si...
lys Skrevet 20. januar 2012 #194 Skrevet 20. januar 2012 Blir folk i parforhold lettere påvirket av reklame? Haha, nå fikk du meg til å le. Men når jeg tenker etter er det nok antakelig slik, ja. Folk i parforhold er vel egentlig sauer?
QueenPenelope Skrevet 20. januar 2012 #195 Skrevet 20. januar 2012 Haha, nå fikk du meg til å le. Men når jeg tenker etter er det nok antakelig slik, ja. Folk i parforhold er vel egentlig sauer? Ja! Det er nok derfor Steinar ikke er i et forhold!! 4
Gjest Eurodice Skrevet 20. januar 2012 #196 Skrevet 20. januar 2012 Ja! Det er nok derfor Steinar ikke er i et forhold!! Han kommer nok alltid til å være en ensom ulv . 2
Steinar40 Skrevet 20. januar 2012 Forfatter #197 Skrevet 20. januar 2012 Nå er du strengt tatt inne på et helt annet tema. Hvordan folk påvirkes av reklame har ikke først og fremst med deres sivilstatus å gjøre. De blir ihvertfall påvirket i en mye større grad av reklame enn det jeg gjør. Men så er nok jeg ganske upåvirkelig også da hehe
Steinar40 Skrevet 20. januar 2012 Forfatter #198 Skrevet 20. januar 2012 Når du sier dette slår du egentlig ihjel dine egne betrakninger rundt det å gi opp forhold for lett. Hadde det vært disse behovene man i dag fikk tilfredstilt gjennom et parforhold ville vel neppe så mange skilt lag. Som tidligere, der man (primært kvinnene) faktisk var økonomisk avhengig av den andre parten. I dag klarer man å skaffe seg mat og drikke på egenhånd, derfor stiller de fleste krav om tilfredstillelse av andre behov i et parforhold. Og sex er for mange et. Være seg livsnødvendig eller ei. Livet handler om mer enn å sørge for at de vitale prosessene holdes i gang. Tvert imot sørger vi for å holde dem i gang for å leve livet. Ja, det er dette jeg har sagt her. Forventningene (kravene) i dagens samfunn er mye større enn tidligere. Og det er ikke sunt.
Gjest Eurodice Skrevet 20. januar 2012 #199 Skrevet 20. januar 2012 De blir ihvertfall påvirket i en mye større grad av reklame enn det jeg gjør. Men så er nok jeg ganske upåvirkelig også da hehe Det går virkelig ikke an å ta deg seriøst så mye fjas og usakligheter som du skriver. I dette innlegget setter du deg selv på en pidestall, høyt hevet over den gemene hop. Hva er det med deg? Hvordan kan du si noe sånt som dette? 2
Steinar40 Skrevet 20. januar 2012 Forfatter #200 Skrevet 20. januar 2012 Det går virkelig ikke an å ta deg seriøst så mye fjas og usakligheter som du skriver. I dette innlegget setter du deg selv på en pidestall, høyt hevet over den gemene hop. Hva er det med deg? Hvordan kan du si noe sånt som dette? Tja, kan det være fordi at jeg ikke blir påvirket av reklame mon tro?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå