Steinar40 Skrevet 18. januar 2012 Forfatter #121 Skrevet 18. januar 2012 Noen av oss tar oss bryet med å sjekke ut dette før vi gifter oss. En av fordelene med å være felleshøl er at man slipper å tyte etterpå. Du innbiller deg med andre ord at det seksuelle er alt som trenger å fungere i et parforhold?
Gjest Eurodice Skrevet 18. januar 2012 #122 Skrevet 18. januar 2012 Du innbiller deg med andre ord at det seksuelle er alt som trenger å fungere i et parforhold? Fønix er fullt kapabel til å svare for seg selv, men jeg vil bare gjerne vite hvor du tar det fra at han mener det er bare det seksuelle som teller i et parforhold. Dessuten skjønner jeg ikke hva du kan bidra med i en tråd som dette. Etter det jeg har forstått av alle dine "hundreogørten" tråder, har du selv aldri vært i et forhold og har derfor ingen erfaring med hvordan det er å leve sammen med en annen. Da bør du ligge lavt, synes jeg.
Gjest "gjest" Skrevet 18. januar 2012 #123 Skrevet 18. januar 2012 Klart det er forskjeller blant menn også, men min erfaring er faktisk at godt voksne menn (45, 50, 60) er svært ivrige og aktive - og gjerne vil ha sex daglig over en lang periode. De jeg har opplevd som ikke har vist lyst har enten hatt sex med andre, eller brukt sex og nærhet som en kontrollinstans (sammen med andre faktorer) og de har begge vært 40+. Altså tror jeg personlighet spiller mest inn på de seksuelle uttrykkene (til både menn og kvinner). Det har jeg også opplevd. Det er godt nok det jævligste. Det kan kanskje det, men jeg forstår personlig ikke hvorfor noen velger å kaste bort mer tid enn høyst nødvendig i et forhold som ikke fungerer Mange er redde for å trø ut av forholdet.
Gjest KateW Skrevet 19. januar 2012 #124 Skrevet 19. januar 2012 Om man matcher seksuelt vet man aldri på forhånd. Og derfor er det ingen grunn til å tyte om det heller. Hvis man da ikke har helt urimelige krav og forventninger. Tråden handler vel om hva som skal til for å få et parforhold til å fungere? Jeg mener at det er viktig at det seksuelle matcher, for å få et parforhold til å fungere. Er det å tyte? Hvorfor påpeker du ikke at de andre som nevner ting de mener er viktige, tyter?
Gjest Eurodice Skrevet 19. januar 2012 #125 Skrevet 19. januar 2012 Tråden handler vel om hva som skal til for å få et parforhold til å fungere? Jeg mener at det er viktig at det seksuelle matcher, for å få et parforhold til å fungere. Er det å tyte? Hvorfor påpeker du ikke at de andre som nevner ting de mener er viktige, tyter? Steinar har fått deg i vrangstrupen av en eller grunn, han er alltid etter deg. Jeg har et sånt menneske etter meg på språkforumet, hvis det kan være til noen trøst .
Steinar40 Skrevet 19. januar 2012 Forfatter #126 Skrevet 19. januar 2012 Mange er redde for å trø ut av forholdet. Klare seg selv er ikke noe som passer for mange, nei.
Steinar40 Skrevet 19. januar 2012 Forfatter #127 Skrevet 19. januar 2012 Tråden handler vel om hva som skal til for å få et parforhold til å fungere? Jeg mener at det er viktig at det seksuelle matcher, for å få et parforhold til å fungere. Er det å tyte? Hvorfor påpeker du ikke at de andre som nevner ting de mener er viktige, tyter? Jeg sier bare at det blir for ensidig å ta opp en sak av mange hele tiden.
Gjest Eurodice Skrevet 19. januar 2012 #128 Skrevet 19. januar 2012 Klare seg selv er ikke noe som passer for mange, nei. Har du belegg for å si dette? Det er vel en slik dame du vil ha, som du vil sørge for ikke kan klare seg uten deg.
Steinar40 Skrevet 19. januar 2012 Forfatter #129 Skrevet 19. januar 2012 Steinar har fått deg i vrangstrupen av en eller grunn, han er alltid etter deg. Jeg har et sånt menneske etter meg på språkforumet, hvis det kan være til noen trøst . Dakkars dere altså hehe
Gjest Eurodice Skrevet 19. januar 2012 #130 Skrevet 19. januar 2012 (endret) Dakkars dere altså hehe Det er vel i grunnen mer å beklage at noen har et behov for å dukke andre, være besserwissere og moralister. Endret 19. januar 2012 av Belladonna
Steinar40 Skrevet 19. januar 2012 Forfatter #131 Skrevet 19. januar 2012 Har du belegg for å si dette? Det er vel en slik dame du vil ha, som du vil sørge for ikke kan klare seg uten deg. I et bra parforhold så klarer begge parter seg selv. Men de ønsker heller å klare seg i sammen.
Gjest Eurodice Skrevet 19. januar 2012 #132 Skrevet 19. januar 2012 I et bra parforhold så klarer begge parter seg selv. Men de ønsker heller å klare seg i sammen. Du viker unna som vanlig. Hvis du mener at man må være i et forhold for å klare seg, er det logisk etter din tankegang at alle vi som har vært alene i flere år, med eller uten barn, skulle ha gått i hundene forlengst. Istedet har vi hatt dobbel, for ikke å snakke om tredobbel byrde, arbeidet dag og natt (altså ikke som prostituert!) for å holde hodet over vannet, oppdratt barn alene mmm.
Gjest "gjest" Skrevet 19. januar 2012 #133 Skrevet 19. januar 2012 Har Steinar noensinne bodd sammens med noen????
Gjest Eurodice Skrevet 19. januar 2012 #134 Skrevet 19. januar 2012 Har Steinar noensinne bodd sammens med noen???? Det har han aldri svart på. Jeg kan aldri tenke meg at han har vært i noe forhold.
Gjest "gjest" Skrevet 19. januar 2012 #135 Skrevet 19. januar 2012 Det har han aldri svart på. Jeg kan aldri tenke meg at han har vært i noe forhold. Virker hvertfall ikke som han noensinne har vært nær ei dame en gang.
Steinar40 Skrevet 19. januar 2012 Forfatter #136 Skrevet 19. januar 2012 Du viker unna som vanlig. Hvis du mener at man må være i et forhold for å klare seg, er det logisk etter din tankegang at alle vi som har vært alene i flere år, med eller uten barn, skulle ha gått i hundene forlengst. Istedet har vi hatt dobbel, for ikke å snakke om tredobbel byrde, arbeidet dag og natt (altså ikke som prostituert!) for å holde hodet over vannet, oppdratt barn alene mmm. Poenget er at hvis man klarer seg like godt alene så har man ingen motivasjon for å leve i noe parforhold.
Gjest ms_kwang Skrevet 19. januar 2012 #137 Skrevet 19. januar 2012 Når jeg leser svarene her, så forsterkes bare mine inntrykk. Dvs. nå er det jo bare kvinner som har svart her hittil, men ut av disse svarene er det rimelig åpenbart at følelsene står sterkt i sentrum. Med andre ord at det ikke er nok å bare være i et såkalt kameratforhold. Hvis menn hadde svart her - og vært brutalt ærlige - noe som sikkert ikke er helt lett for alle så er jeg faktisk rimelig sikker på at mange hadde vært mer enn godt nok fornøyde med et slikt kameratforhold - forutsatt at sex ikke var helt utilgjengelig. Dette er mitt inntrykk. Har ikke lest igjennom alle kommentarene, men for meg så er ett kameratforhold det jeg ønsker -Med sex av og til, det vil ikke si sex 2-3 ganger i måneden, jeg kan gjerne ha det hver dag, men at man respekterer hverandre når en er sliten eller ikke i humør for det Eneste for meg :Jeg nekter mannfolket sex under mine røde dager x) *hehe*
Gjest Eurodice Skrevet 19. januar 2012 #138 Skrevet 19. januar 2012 (endret) Poenget er at hvis man klarer seg like godt alene så har man ingen motivasjon for å leve i noe parforhold. Hva er dette for nonsens? For de aller fleste i dag er det en selvfølge å ha egen inntekt og klare seg selv økonomisk. Jeg var i en periode tidlig i mitt ekteskap avhengig av å få penger av min mann. Det var fornedrende, jeg måtte nesten tigge på mine knær. Den høyeste motivasjonen for å ha en partner og leve i et forhold er kjærlighet, samhørighet, felles verdier og et godt fungerende seksualliv. Det siste er fundamentalt etter mitt syn. Endret 19. januar 2012 av Belladonna 1
Gjest "gjest" Skrevet 19. januar 2012 #139 Skrevet 19. januar 2012 Motivasjonen er kjærlighet, gjensidig respekt og tillit.
QueenPenelope Skrevet 19. januar 2012 #140 Skrevet 19. januar 2012 Jeg sier bare at det blir for ensidig å ta opp en sak av mange hele tiden. Sex er vel det som tydeligst skiller en partner fra en vilkårlig venn. Dermed ER sex viktig for mange i et forhold. For så lenge du er i et forhold, er det (for de aller fleste) uaktuelt å selv ha, eller la partner ha, sex med noen andre. Å si at en er ute etter en partner som har de samme preferansene for sex som en selv, betyr nettopp det - at han og hun er like. Enten det betyr at man helst vil ha sex den 29. februar (hvert 4. år), under dyna kl. 23.00, i misjonæren - eller det betyr "når som helst, hvor som helst, daglig og gjerne flere ganger om dagen". Eller noe midt mellom. Det er ikke noe annerledes å ønske seg en partner med sammenfallende syn på sex (både innhold og hyppighet), enn det er å ønske seg en partner med sammenfallende syn på barneoppdragelse, interesser, hobbyer, meninger, etikk og moral. Og det å ønske seg en partner med sammenfallende syn på sex, sier i hvert fall absolutt ingenting om hvorvidt man er sexfiksert eller ikke...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå