Gjest Eurodice Skrevet 20. januar 2012 #201 Skrevet 20. januar 2012 Tja, kan det være fordi at jeg ikke blir påvirket av reklame mon tro? Men det mener du at alle andre blir? 2
lys Skrevet 20. januar 2012 #202 Skrevet 20. januar 2012 Men det mener du at alle andre blir? Vi andre er sauer må vite. Følger flokken, lette å lede ... Og spesielt de som lever i parforhold! 1
Steinar40 Skrevet 21. januar 2012 Forfatter #203 Skrevet 21. januar 2012 (endret) Men det mener du at alle andre blir? Stort sett, ja. Det er ingen som helst tvil om at reklame og markedsføring fungerer (på folk flest). Tenker faktisk at jeg er en markedsførers verste mareritt! Endret 21. januar 2012 av Steinar40
Steinar40 Skrevet 21. januar 2012 Forfatter #204 Skrevet 21. januar 2012 Vi andre er sauer må vite. Følger flokken, lette å lede ... Og spesielt de som lever i parforhold! Folk i parforhold er styrt av andres behov også. Og ikke bare egne behov. Og da er spesielt barnas behov styrende. En singel person (uten barn) har ikke slike hensyn å ta. Hvis jeg f.eks ikke er motivert for å bytte sofa, så bytter jeg ikke sofa. I et parforhold så er det ofte dama som er motivert for å bytte sofa. Og da blir det mye mer problematisk med en gang
Steinar40 Skrevet 21. januar 2012 Forfatter #205 Skrevet 21. januar 2012 Du lanserer noen ganske utrolige teorier må jeg si... Hvilke utrolige teorier?
Steinar40 Skrevet 21. januar 2012 Forfatter #206 Skrevet 21. januar 2012 Hva slags tanker har du om hva som gjør at et det blir et bra parforhold? Ser ikke at du kommer med noe særlig konkret selv, virker som at du er mer opptatt av å dissekere andres oppfatninger når disse ikke passer inn i ditt bilde. Her kan du lese hvordan jeg personlig mener at ei bra dame er. Hvis vi forutsetter at jeg liker damas utseende; så er de viktigste egenskapene hennes: - at hun er glad i meg - at hun viser meg omtanke (snill), respekt, troskap - at hun kan og vil kommunisere - at hun er samarbeidsvillig - at hun er til å stole på i alle vær - at hun er litt impulsiv (mer enn meg), men samtidig ikke altfor impulsiv - at hun er oppegående og har orden på livet sitt - at hun kan holde orden på en husholdning med alt det innebærer
Suzy Skrevet 21. januar 2012 #207 Skrevet 21. januar 2012 Stort sett, ja. Det er ingen som helst tvil om at reklame og markedsføring fungerer (på folk flest). Tenker faktisk at jeg er en markedsførers verste mareritt! Don't flatter youself. Såsant ikke alt du har i hjemmet ditt og på kroppen er umoderne og gammelt (husholdningsartikler og møbler bør være minimum 20 -30 år - det tåler de nemlig helt fint), så blir du påvirket av markedsføring du også. Alle gjør det.
Steinar40 Skrevet 21. januar 2012 Forfatter #208 Skrevet 21. januar 2012 Don't flatter youself. Såsant ikke alt du har i hjemmet ditt og på kroppen er umoderne og gammelt (husholdningsartikler og møbler bør være minimum 20 -30 år - det tåler de nemlig helt fint), så blir du påvirket av markedsføring du også. Alle gjør det. hehe Ingen kommentar der! Men det jeg vil si er at jeg åpenbart er ett av unntakene. F.eks tar jeg opp filmer, eller setter på pause, så jeg kan blåse forbi all reklame på TV. Eventuelt slår jeg av lyden Det kjedeligste jeg ser/hører er faktisk reklame. Tror nok markedsførere hater folk som meg som pesten, ja! Og det litt morsomme er da at broren min syns det eneste interessante i aviser, eller som han får i postkassa, er alle reklamene Du snakker om å være forskjellige! Men jeg kjøper selvfølgelig det jeg vil ha når jeg først har bestemt meg for at jeg virkelig trenger noe selv. Men det skjer ikke akkurat ofte
Gjest Eurodice Skrevet 21. januar 2012 #209 Skrevet 21. januar 2012 (endret) Her kan du lese hvordan jeg personlig mener at ei bra dame er. Hvis vi forutsetter at jeg liker damas utseende; så er de viktigste egenskapene hennes: - at hun er glad i meg - at hun viser meg omtanke (snill), respekt, troskap - at hun kan og vil kommunisere - at hun er samarbeidsvillig - at hun er til å stole på i alle vær - at hun er litt impulsiv (mer enn meg), men samtidig ikke altfor impulsiv - at hun er oppegående og har orden på livet sitt - at hun kan holde orden på en husholdning med alt det innebærer Hvorfor er det kvinnens ansvar alene? Hvorfor skal hun overta det du har stått for på egen hånd alene? Hva har du tenkt å bidra med når hun skal ha alt ansvar? Endret 21. januar 2012 av Belladonna
Gjest KateW Skrevet 21. januar 2012 #210 Skrevet 21. januar 2012 Jeg sier bare at det blir for ensidig å ta opp en sak av mange hele tiden. Dog anklager du ikke de som nevner kommunikasjon igjen og igjen, for å tyte... Et godt sexliv er en av de tingene som i hovedskap skiller et vennskapsforhold fra et kjæresteforhold.
Steinar40 Skrevet 21. januar 2012 Forfatter #211 Skrevet 21. januar 2012 Dog anklager du ikke de som nevner kommunikasjon igjen og igjen, for å tyte... Et godt sexliv er en av de tingene som i hovedskap skiller et vennskapsforhold fra et kjæresteforhold. Vi kan da ihvertfall være enige om at sex-livet skiller vennskap ifra kjæresteforhold. Selv om tydeligvis mange nå ikke klarer å skjønne dette lenger engang. Men det blir altså allikevel ikke noe velfungerende kjæresteforhold uten god kommunikasjon. Samt en masse andre saker og ting som må fungere.
Gjest KateW Skrevet 21. januar 2012 #212 Skrevet 21. januar 2012 Vi kan da ihvertfall være enige om at sex-livet skiller vennskap ifra kjæresteforhold. Selv om tydeligvis mange nå ikke klarer å skjønne dette lenger engang. Men det blir altså allikevel ikke noe velfungerende kjæresteforhold uten god kommunikasjon. Samt en masse andre saker og ting som må fungere. Men hvorfor er det å tyte når man nevner sex, men det er IKKE å tyte når man nevner "andre saker og ting". (hva enn det måtte være, du klarer jo aldri si hva disse tingene er...)
Steinar40 Skrevet 21. januar 2012 Forfatter #213 Skrevet 21. januar 2012 Men hvorfor er det å tyte når man nevner sex, men det er IKKE å tyte når man nevner "andre saker og ting". (hva enn det måtte være, du klarer jo aldri si hva disse tingene er...) Når man bare tar opp en og samme ting hele tiden, så virker det ensporet og fiksert. Og jeg har nevnt masse saker og ting i de ulike trådene her faktisk. Nå nylig.
Gjest KateW Skrevet 21. januar 2012 #214 Skrevet 21. januar 2012 Når man bare tar opp en og samme ting hele tiden, så virker det ensporet og fiksert. Og jeg har nevnt masse saker og ting i de ulike trådene her faktisk. Nå nylig. Du spør hva som er et bra parforhold, jeg nevner at sex er bra. Da er jeg ensporet og fiksert. Dog merker jeg meg at de andre som skriver om andre ting IKKE er ensporet og fikserte. Er du redd for sex, Steinar?
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2012 #216 Skrevet 21. januar 2012 Her kan du lese hvordan jeg personlig mener at ei bra dame er. Hvis vi forutsetter at jeg liker damas utseende; så er de viktigste egenskapene hennes: - at hun er glad i meg - at hun viser meg omtanke (snill), respekt, troskap - at hun kan og vil kommunisere - at hun er samarbeidsvillig - at hun er til å stole på i alle vær - at hun er litt impulsiv (mer enn meg), men samtidig ikke altfor impulsiv - at hun er oppegående og har orden på livet sitt - at hun kan holde orden på en husholdning med alt det innebærer Tråden handler om hva et bra parforhold er, du skriver kun om hvordan ei bra dame er for deg. Hvor kommer du inn i parforholdet, hva skal du gjøre og hvilke egenskaper skal du ha for å få parforholdet til å bli bra? Et parforhold er mer enn hva den andre personen kan gjøre for deg. 3
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2012 #217 Skrevet 21. januar 2012 Folk i parforhold er styrt av andres behov også. Og ikke bare egne behov. Og da er spesielt barnas behov styrende. En singel person (uten barn) har ikke slike hensyn å ta. Hvis jeg f.eks ikke er motivert for å bytte sofa, så bytter jeg ikke sofa. I et parforhold så er det ofte dama som er motivert for å bytte sofa. Og da blir det mye mer problematisk med en gang Snakk om arroganse på høyt plan.. Jeg er dame og er jeg ikke motivert så bytter jeg ikke sofa, men hvis sofaen er mange år gammel og sliten av alle de årene og moden for utskifting så blir er motivasjonen sterk nok til å se etter en ny sofa. Det er ikke sånn at fordi om jeg ser en flott sofa i en møbelkatalog så må jeg bytte ut den velfungerende sofaen jeg allerede har. Her byttes det ikke inn noe kun fordi man har lyst men fordi man må. 1
Suzy Skrevet 21. januar 2012 #218 Skrevet 21. januar 2012 Men jeg kjøper selvfølgelig det jeg vil ha når jeg først har bestemt meg for at jeg virkelig trenger noe selv. Men det skjer ikke akkurat ofte Nei vi har jo alle ulike kjøpevaner, men har du tenkt over hva som får deg til å kjøpe det du faktisk kjøper når du gjør det (en gang i skuddåret)? Jo markedsføring og påvirkning Såmm er det med oss alle serru.
Steinar40 Skrevet 21. januar 2012 Forfatter #219 Skrevet 21. januar 2012 (endret) Du spør hva som er et bra parforhold, jeg nevner at sex er bra. Da er jeg ensporet og fiksert. Dog merker jeg meg at de andre som skriver om andre ting IKKE er ensporet og fikserte. Er du redd for sex, Steinar? Jeg er "redd" for damer som er urimelige og kravstore, samt vanskelige å kommunisere og samarbeide med. Sånt blir det ikke noe bra parforhold ut av. Endret 21. januar 2012 av Steinar40
Steinar40 Skrevet 21. januar 2012 Forfatter #220 Skrevet 21. januar 2012 Tråden handler om hva et bra parforhold er, du skriver kun om hvordan ei bra dame er for deg. Hvor kommer du inn i parforholdet, hva skal du gjøre og hvilke egenskaper skal du ha for å få parforholdet til å bli bra? Et parforhold er mer enn hva den andre personen kan gjøre for deg. Javisst. Jeg skal selvfølgelig være det samme for henne som hun er for meg. Da blir det et bra parforhold i mine øyne.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå