Gå til innhold

Hva er et bra parforhold?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Just det, Steinars eksempler handlet om å ikke betale regninger, eller manglende sexlyst i en periode. Dette er ikke grunner gode til å stikke, i mine øyne.

Det kommer an på hvor graverende denne manglende betalingen av regninger egentlig er.

Går det ut over min økonomi så er det ikke akseptabelt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har opplevd utroskap ja, så det er jeg helt sikker på. Hvorfor skal jeg ofre meg for en som tydeligvis ikke bryr seg?

Og når det kommer til vold er faktisk ett slag i løpet av 10 år mer enn nok. Jeg har vokst opp med vold på nært hold, og derfor er jeg bombe sikker på at jeg aldri kommer til å finne meg i det heller.

Enig med deg i dette.

Utroskap og vold er aldri akseptabelt.

Gjest Eurodice
Skrevet

Enig med deg i dette.

Utroskap og vold er aldri akseptabelt.

Nå skal du trå forsiktig, Steinar! Vet du hva du bedriver nå? Nemlig dobbeltmoral. Du har selv vært en høyst frivillig deltager i at "din" dame var utro mot sin ektemann. Fordømmer du henne også?

• Liker 1
Skrevet

Det kommer an på hvor graverende denne manglende betalingen av regninger egentlig er.

Går det ut over min økonomi så er det ikke akseptabelt.

Og da stikker du av? I et parforhold har man som regel felles økonomi i større og mindre grad. Så at det kun går utover din økonomi alene, er jo da litt rart.

Skrevet

Ja, selvfølgelig. Det er ikke noe bra parforhold når noen bare stikker av.

Men det er jo det du sier du skal!

Skrevet

Nå skal du trå forsiktig, Steinar! Vet du hva du bedriver nå? Nemlig dobbeltmoral. Du har selv vært en høyst frivillig deltager i at "din" dame var utro mot sin ektemann. Fordømmer du henne også?

Selvfølgelig var ikke hennes oppførsel akseptabel.

Men det som er merkelig det er at folk tydeligvis ikke forstår hvor store riskene er for utroskap eller samlivsbrudd når den andre parten ikke er fornøyd.

Skrevet

Og da stikker du av? I et parforhold har man som regel felles økonomi i større og mindre grad. Så at det kun går utover din økonomi alene, er jo da litt rart.

Hvis dama surrer bort alle sine penger så går jo det ut over meg også. Nettopp fordi man som regel har felles økonomi i større eller mindre grad.

Og når begge har penger å legge i en eller annen investering så kommer man gjerne lenger.

• Liker 1
Skrevet

Men det er jo det du sier du skal!

Ikke før det er håpløst.

Gjest Eurodice
Skrevet

Selvfølgelig var ikke hennes oppførsel akseptabel.

Men det som er merkelig det er at folk tydeligvis ikke forstår hvor store riskene er for utroskap eller samlivsbrudd når den andre parten ikke er fornøyd.

Var din oppførsel akseptabel da, synes du? Damen var gift, du skulle hatt viljestyrke til å holde deg unna henne. Eller sier du som Adam (i skapelsesberetningen) svarte Gud hvorfor han hadde syndet mot hans bud: "Kvinnen fristet meg, og jeg åt".

Skrevet

Var din oppførsel akseptabel da, synes du? Damen var gift, du skulle hatt viljestyrke til å holde deg unna henne. Eller sier du som Adam (i skapelsesberetningen) svarte Gud hvorfor han hadde syndet mot hans bud: "Kvinnen fristet meg, og jeg åt".

Han Adam hadde egentlig et meget godt poeng der gitt ;) hehe

Men det er klart at min oppførsel var heller ikke bra.

Poenget mitt var imidlertid at det er merkelig at folk ikke skjønner riskene som finnes når partneren ikke er fornøyd i parforholdet.

Skrevet

det er merkelig at folk ikke skjønner riskene som finnes når partneren ikke er fornøyd i parforholdet.

Hva begrunner du dette med?

Skrevet

Hva begrunner du dette med?

Tja, hvis folk hadde skjønt litt mer så antar jeg at det ikke hadde vært så mange samlivsbrudd. Eller tilfeller av utroskap.

Ikke sant?

• Liker 1
Gjest "gjest"
Skrevet

Artig å se damerne eie diskusjonen. Nesten så jeg synes synd på Steinar.

• Liker 1
Skrevet

Men bare nesten :fnise:

Skrevet

Damene eier diskusjonen? :kari:

Ja, den var jaggu god du! :ler:

:trampe:

Gjest "gjest"
Skrevet

Ja, ikke sant.

Skrevet

Den er min MIN MIN!!!!

Er det noen som har overtaket her bare fordi noen visste at han en gang i tiden gjorde noe dumt som han i ettertid selv har sagt at ikke var en ryddig og bra måte å gjøre ting på? :klo:

Skrevet

Hvis dama surrer bort alle sine penger så går jo det ut over meg også. Nettopp fordi man som regel har felles økonomi i større eller mindre grad.

Og når begge har penger å legge i en eller annen investering så kommer man gjerne lenger.

Poenget mitt er at slike ting sjelden skjer over natten, og at visse egenskaper man ikke ønsker å være i et forhold med kan man sile bort. Dersom man allikevel velger å inngå et forhold med en som har store mangler i forhold til egen etikk og moral, må en kommunisere, jobbe, kommunisere og jobbe, og da KAN det gå. Som regel vil slike forhold ha store utfordringer....

• Liker 1
Skrevet

Den er min MIN MIN!!!!

Er det noen som har overtaket her bare fordi noen visste at han en gang i tiden gjorde noe dumt som han i ettertid selv har sagt at ikke var en ryddig og bra måte å gjøre ting på? :klo:

Man lærer så lenge man lever vettu. Ihvertfall hvis man er smart.

Skrevet

Poenget mitt er at slike ting sjelden skjer over natten, og at visse egenskaper man ikke ønsker å være i et forhold med kan man sile bort. Dersom man allikevel velger å inngå et forhold med en som har store mangler i forhold til egen etikk og moral, må en kommunisere, jobbe, kommunisere og jobbe, og da KAN det gå. Som regel vil slike forhold ha store utfordringer....

Ja, enig i dette. Det blir som vanlig en risikovurdering.

I det minste må kommunikasjonen fungere. Ellers er det dødfødt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...