Gå til innhold

Rhiannon med spire i magen


Rhiannon

Anbefalte innlegg

Ååååh, jeg er så støl i magen!

Kombinasjonen for-mye-risengrøt-til-lunsj/trange-bukser/anstrengende-ridetime-i-går straffer seg nå kjenner jeg. Jeg er så støl at jeg sliter med å sitte oppreist. Helst skulle jeg dratt rett hjem, ligget strekk ut på sofaen og blitt oppvartet, men den gang ei! Jeg skal jammen i stallen igjen! Heldigvis er det bare to hester i dag, og jeg skal ikke ri. Men jeg tror jeg skal se om ikke jeg kan være effektiv og bli fort ferdig.

I morgen er jeg 8 uker på vei :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ååååh, jeg er så støl i magen!

Kombinasjonen for-mye-risengrøt-til-lunsj/trange-bukser/anstrengende-ridetime-i-går straffer seg nå kjenner jeg. Jeg er så støl at jeg sliter med å sitte oppreist. Helst skulle jeg dratt rett hjem, ligget strekk ut på sofaen og blitt oppvartet, men den gang ei! Jeg skal jammen i stallen igjen! Heldigvis er det bare to hester i dag, og jeg skal ikke ri. Men jeg tror jeg skal se om ikke jeg kan være effektiv og bli fort ferdig.

I morgen er jeg 8 uker på vei :D

Huff da, håper det gir seg raskt!

God helg og :hoppe: for 8 uker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så snart jeg fikk på meg bukse med strikk i livet gikk det over :fnise:

Jeg har blitt noe så inni hampen forkjøla, og har hatt feber av og på hele helga. Nå er det stort sett gått over til hoste, så jeg har bevæpnet meg med kaldt vann og halspastiller og gått på jobb. Dersom jeg blir dårlig igjen går jeg bare hjem tenker jeg.

Vi var og så The Avengers i går. Den var sååååå kuuuul!!!! Nå er jeg marvelfan fra før av da, men herlighet som jeg koste meg med den filmen! nerdgasm på nerdgasm :fnise: Jeg kunne sett den på ny i dag jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8+3!

Fikk beskjed av en kollega nå som vet om spiren at nå kan hun se at jeg har begynt å ese ut. "Å," sa jeg, "bare i den ene enden da :jepp:". "Njaa," sa hun, "det er nå både her og der, men jeg vet hva jeg skal se etter da."

:forvirret:

Så da ringte jeg gubben og fortalte dette her, og han sa at joda, han hadde sett det en stund han også.

:sjokkert: :sjokkert: :sjokkert:

Jeg har alltid vært veldig selvkritisk, og han måtte jobbe lenge for å få bort det dårlige selvbildet mitt. Så nå var det rimelig vanskelig å vinne kampen i mitt eget hode, hvor en liten stemme sa 'herregud kjerring, du må slanke deg, du har blitt feit!!' og resten av meg sa 'nei, nei! gravid!! gravid sier jeg!!!!!'

Tror jeg vant, men vi får se utover dagen :)

Det positive er jo at gubben selv foreslo at i lys av dette burde vi kanskje fortelle foreldrene mine når de kommer til helgen likevel, selv om vi er bare ni uker da. Når kollegene mine ser det, og han har sett det lenge, så kan man banne på at mor vil se det også.

Dette er en interessant dag og tankegang. Greit nok at jeg skal i stallen i dag, bli litt distrahert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må være herli å se en liten babymage da!! Synes du er heldi som får det nå jeg!

Hvordan er formen nå da?? mye kvalm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke egentlig babymage ennå, mer at livmora dytter alt annet ut og opp :fnise: så jeg får sånn fin muffin top over buksa! Har egentlig alltid tendenser til det, men nå kan jeg bare glemme å ha på tettsittende topper, for å si det sånn :)

Jeg er så lite kvalm at det nesten er urovekkende. Hadde noen runder for noen uker siden, men etter det er det snakk om kanskje litt en gang i uka... Fortsatt litt tendenser til murringer, og tidvis ligamentsmerter, men ellers absolutt ingenting foreløpig. Kan tidvis være litt hormonell. Så jeg er egentlig glad jeg skal til legen i dag, for da får jeg forhåpentligvis beskjed fra en fagperson om at dette er helt normalt :fnise: Er egentlig ikke veldig bekymra, men det blir greit å komme til kontroll, for å si det sånn.

Jeg spurte forresten gubben i går hvilke ender av meg som hadde est ut, og han sa at det var bare på midten. Han hørte på meg at jeg var satt ut, og hadde ikke greid å motstå fristelsen til å tulle litt med meg! Han lever farlig må jeg si, en dag i nær fremtid biter jeg kanskje hodet av ham for tilsvarende :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, fettet mitt har også lagt seg så fint rundt midten. Før jeg ble gravid klarte jeg nogenlunde å holde det på plass, men nå klarer jeg ikke å holde inn! Vi må bare glede oss til vi ser gravide ut, og ikke bare som om vi har drukket for mye øl!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke egentlig babymage ennå, mer at livmora dytter alt annet ut og opp :fnise: så jeg får sånn fin muffin top over buksa! Har egentlig alltid tendenser til det, men nå kan jeg bare glemme å ha på tettsittende topper, for å si det sånn :)

Njaa, mage med spire i er babymage!! :fnise: Iallefal nessten!

Må være herli med lite kvalme da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, fettet mitt har også lagt seg så fint rundt midten. Før jeg ble gravid klarte jeg nogenlunde å holde det på plass, men nå klarer jeg ikke å holde inn! Vi må bare glede oss til vi ser gravide ut, og ikke bare som om vi har drukket for mye øl!

Hehe :) Løse topper er løsningen på alt! Jeg greier heller ikke holde inn magen lenger, så jeg har sluttet å prøve :fnise:

Har vært hos legen nå. Han spurte ikke om trening, så jeg slapp å argumentere for å fortsette å ri :) Han var veldig koselig egentlig, jeg fikk masse papirer å se på. Så satte vi opp ny time i uke 24 (slutten av august), og tok prøver og slikt :) Greit å ha gjort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gubben satt i går og bladde og bladde i boka jeg fikk hos legen :) Morsomt å se at han engasjerer seg, men han finner masse nytt materiale for spøkene sine som jeg helst skulle se at han ikke fant. Type "her står det at man bør ha med kamera og hårtørker på sykehuset, fordi man blir sår nedentil etter fødsel. Skal vi bruke dem samtidig tror du? Det er ikke meninga man skal tørke med kameraet vel?" Og lignende. Han er egentlig veldig flåsete for tida, lurer på om det er hans måte å bearbeide ting på. Alt ble litt mer ekte etter legetimen i går, og siden vi skal fortelle foreldrene mine til helgen.

Men jeg har advart ham om at han lever farlig :lur: så vi får se når jeg biter hodet av ham, når han en dag går litt langt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for 17. mai!!!

Jeg hadde min fantastisk flotte bunad på idag :danse: Jeg elsker den, den er så fin! Men har ikke brukt den de siste to årene, av litt diverse grunner. Var egentlig sikker på at den skulle passe, siden puppene ikke har vokst noe særlig, men der ble jeg overraska gitt! Bunadsskjorta sprikte over puppene, jeg fikk ikke hektet igjen bunaden foran og alt av trekkesnor, belte og forkle var veldig stramt! Så jeg dekket det hele med sjal og cape, og holdt ut i to timer før jeg tok den av igjen :fnise:

Har hatt foreldrene mine på besøk denne uka. De fikk vite om graviditeten på fredag, og ble veldig blide :) Men vi jobbet likevel hele uka, med terrasse og betong som skulle kastes. (Jeg fikk ikke lov til å bære mer enn bittesmå klumper, og bare noen få om gangen.) På toppen av det hele har naboenes vann- og kloakkledning, som går over vår tomt, sprukket, så vi har kloakkbad i hagen. Takstmannen skulle egentlig ha vært her allerede og sett på det, men han har vi ikke sett snurten av, så regner ikke med det blir begynt å gjort noe med før tidligst neste uke. Glad vi skal vekk i helga.

I morgen er det tidlig ultralyd! Grugleder oss til det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert godt å få sagt det til foreldrene dine kan jeg se for meg :)

Masse lykke til på ul :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lille spire sprellet og hjertet banket på ul :rodmer: Og gubben satt og kikka på skjermen, og skjønte vel endelig hva som faktisk holder på å skje! Og så fikk vi bilder :)

På fredag skal vi til jordmor. Gynekologen satte opp time til oss når vi var der.

Jeg har fått fin ny sveis! Klippet av 30 cm med slitte tupper, og blitt fresh og fin :jepp: Alltid gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk brev av legen med blodtyperesultat, og jeg er rhesus minus. Etter å ha googlet hva dette betyr kjente jeg at jeg ble rimelig bekymra - det ble plutselig så mye ekstra å styre med. Aner ikke om gubben er rhesus pluss eller minus, men bare 15% av befolkningen er minus så sjansen er vel størst for at han er pluss. Han må nok inn og ta prøve.

Ugh, jeg kunne klart meg uten den bekymringa kjenner jeg. Glad vi skal til jordmor på fredag, så kan jeg få spurt litt rundt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også A r minus. Mamma er også det. Hun måtte inn å ta sprøyte hver måned i svangerskapene. Hmmm.. :klo: Jeg vet ikke helt hva det har å si, har ikke googlet det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå har jeg googlet, og jeg er glad du skal til jordmor på fredag og at jeg har legetime til onsdag!

Detta ordner seg!!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg googlet, og jeg er glad du skal til jordmor på fredag og at jeg har legetime til onsdag!

Detta ordner seg!!! :klemmer:

Enig med du! Jeg har også googlet, og det ser ut til at legevitenskapen har problemet under kontroll :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordmortime på fredag gikk fint :) Hun prøvde å finne hjertelyd med det lille apparatet sitt, men det gikk ikke. Men ultralyden fant knøttet :) Og jordmor dyttet og poket den for å få den til å bevege seg, men den ville ikke :fnise: først da hun sa det var siste forsøk fikk hun respons, i form av et sprell og en vending som tydelig sa "åååh! Slutt og mas!" :fnise:

Var på besøk hos ei venninne i Lyngdal i helga, hun har termin tidlig i juli. Det var gravide damer overalt der! Jeg var så glad jeg også var gravid, for ellers hadde jeg nok ikke klart det.

Snart 12 uker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordmortime på fredag gikk fint :) Hun prøvde å finne hjertelyd med det lille apparatet sitt, men det gikk ikke. Men ultralyden fant knøttet :) Og jordmor dyttet og poket den for å få den til å bevege seg, men den ville ikke :fnise: først da hun sa det var siste forsøk fikk hun respons, i form av et sprell og en vending som tydelig sa "åååh! Slutt og mas!" :fnise:

Var på besøk hos ei venninne i Lyngdal i helga, hun har termin tidlig i juli. Det var gravide damer overalt der! Jeg var så glad jeg også var gravid, for ellers hadde jeg nok ikke klart det.

Snart 12 uker!

:goodbye:

SÅ koselig, Rhiannon!! Så moro med lille knøttet! Når du sier det, så går tiden fort, ja.. Må bli godt å bli ferdig med de første 12. Jeg har 7 uker igjen innen den tid :fnise:

Ha en superduper dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...