Gå til innhold

Rhiannon med spire i magen


Rhiannon

Anbefalte innlegg

6 uker i dag! :biggrin:

Jeg begynner å merke hormonene nå :) Er blitt så klengete på gubben! :ler: Skal klemme og kose heeeeele tida når han er hjemme :) han merket det på meg også sa han. Heldigvis er det en ganske harmløs form for hormonell. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hihi, så søt du er!

Grattis med 6 uker!! :strix:

Takk takk, Nuttapia! Krysser fingre for at TR holder seg borte for deg :jepp:

gubben var på jobbfest i går, kom hjem halv fire i natt :fnise: Er ikke så ofte sånt skjer her i huset! Jeg hadde store planer for dagen i dag (les: rydding og slikt, alvorlige redebyggetendenser for tida :fnise:), men det kan se ut til at jeg i så fall må styre en del alene. hvis jeg da ikk bare ser litt mer Buffy i stedet :gjeiper:

Nei, litt må jeg nok gjøre. Er bare så kjedelig når han sover og jeg ikke kan sette på høy sprette-rundt-og-rydde-musikk! Ting går som regel fortere da :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk, Nuttapia! Krysser fingre for at TR holder seg borte for deg :jepp:

gubben var på jobbfest i går, kom hjem halv fire i natt :fnise: Er ikke så ofte sånt skjer her i huset! Jeg hadde store planer for dagen i dag (les: rydding og slikt, alvorlige redebyggetendenser for tida :fnise:), men det kan se ut til at jeg i så fall må styre en del alene. hvis jeg da ikk bare ser litt mer Buffy i stedet :gjeiper:

Nei, litt må jeg nok gjøre. Er bare så kjedelig når han sover og jeg ikke kan sette på høy sprette-rundt-og-rydde-musikk! Ting går som regel fortere da :jepp:

Kjennes ut som hu er på vei nå, men takker for at du krysser! Folk sier jo at det kjennes ut som vanlige menssmerter når man er gravid også.. Stemmer det?

Haha, kjenner meg virkelig igjen! Når mannen har vært ute en fuktig kveld, så er det bare å glemme avtaler!

Men jeg setter på høy musikk uansett jeg, da. Fylla er selvforskyldt! :fnise: Nei, jeg er nok en mer eller mindre irriterende kjæreste på søndager tror jeg! :lur:

Ha en herlig ryddedag, Rhiannon, nå setter jeg igang med regnskapet mitt, med Farmers Market drithøyt på anlegget ;)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjennes ut som hu er på vei nå, men takker for at du krysser! Folk sier jo at det kjennes ut som vanlige menssmerter når man er gravid også.. Stemmer det?

Jeg hadde tendenser siste uka før ikm, men jeg har aldri hatt noe særlig sympomer på tr før dagen før den kommer. Denne gangen hadde jeg ingenting verken dagen før ikm eller på selve ikm, det var det som fikk meg til å fatte mistanke :) Derimot har jeg hatt tr-lignende kramper i ettertid! Men det begynner å gi seg nå :)

OOjj! 6 uker! Så gøy!! Hallveis gjennom de "domme" ukene!

Ja, det er veldig kult :)

Gubben har hengt seg opp i tallet tolv, han vil helst ikke fortelle venner og slektninger noe som helst før det. Han vil gjerne vite at det faktisk er noe inni der og at det er friskt og lever før han røper noe. Det er jo forsåvidt greit nok, men det legger litt ekstra press på meg, som må finne på unnskyldninger hver gang jeg snakker med min mor. Siste nå er at vi skal i bryllup i juni, da er jeg i uke 15, og mor vil gjerne at jeg skal ta en avgjørelse om kjole allerede nå. De kommer på besøk i mai, og ta kan de jo ta med klærne våre hjem, så slipper vi å ha det med i flyet! Ideen er forsåvidt god den, men jeg aner ikke om jeg vil passe inn i kjolen min i juni en gang. Nå har heldigvis svigermor foreslått at jeg kan låne en av hennes kjoler, så jeg kan spille de to mot hverandre (de bor ikke i samme by) og dermed kjøpe meg litt ekstra tid :fnise:

Jeg er uggen og småkvalm i dag. Har egentlig slitt litt med kvalme siste uka, men har heldigvis bare merket det hvis magen er helt tom. Gjerne før frokost eller dersom jeg ikke har spist noe hele dagen... Det kjedelige er at det henger i også etter at jeg har spist. Vi får se hvordan det går utover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt dilemma med kjolen da :fnise:

Håper du slipper verste kvalmen!

He, vel.... Jeg tror vi herved kan erklære meg for svangerskapskvalm!

På bussen hjem fra jobb i går var det spesielt ille. Har en lang nedoverbakke ikke langt fra oss, hvor det er en del fartsdumper, og de fleste bussjåførene takler den med tanken om at det lureste er å gasse på mellom fartsdumpene og så bråbremse foran hver eneste en. Det pleier å gå fint for min del, jeg sitter bare og ser ut vinduet, men i går!! Ohmygod! Jeg ble såååå kvalm, og måtte sitte og konsentrere meg om når bussen kjørte, hvor den kjørte, og at mageinnholdet på ingen måte skulle flytte seg fra der det var. Det var ordentlig guffent, og gav seg ikke før lenge etter jeg kom hjem. Måtte i butikken da jeg gikk av bussen også, det var slitsomt, flere slike butikkturer kan jeg spare meg for kjenner jeg.

Heldigvis hjalp det å komme hjem, kneppe opp buksa og legge seg på sofan :jepp: så i dag har jeg tatt lærdom, med mye løsere bukse, samt planer om å velge et annet sete på bussen :fnise:

Endret av Rhiannon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestilte første svangerskapskontrollen i går også :) Så skal til legen 9. mai, om to uker! Gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wohooo! Så spennende!!! :jepp:

Ha en herlig dag!!

:popcorn:

Takk takk Nuttapia :)

Jeg skal egentlig på zumba i ettermiddag, men formen min de siste to dagene tilsier at det er mulig det ikke blir noe. I går var jeg kvalm fra jeg spiste middag til jeg gikk og la meg, er ikke akkurat motiverende å hoppe og sprette når en føler seg sånn... Da prioriterer jeg heller ridningen i morgen, der er det ikke drop in.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ikke kvalm i går, så da ble det zumba :D Storkoste meg!

Tok i litt hardere enn jeg pleide, og siden jeg ikke var der forrige uke merket jeg på kroppen at jeg burde roe ned litt. Så da ble det en rolig avslutning :)

Jeg håper bare kvalmen holder seg borte i dag også, så jeg kan dra og ri.

Nøkkelen ser ut til å være å ikke la det gå for lang tid mellom hver gang jeg spiser, og å ikke spise for mye hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt du ikke sliter så mye med kvalme da! Greit å vite hvordan å takle kvalmen, når det en gang kommer! :)

Håper du får en god dag, å får nyte ridingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ridning er gøøøøøy!! :D

Jeg kommer til å fortsette ut kurset, altså 7 uker til, og så slutte. Legen kommer sikkert til å forby det uansett, men da aner han ikke hva han prater om :gjeiper:

Var litt kvalm igjen i går, var dum og utsatte lunchen med en time. Sånn kan det gå.

Vi har et vennepar som bor i nabohuset, som var til tidlig UL i vinter. Jeg tenkte å høre med henne om hvor det var og slikt, for hun hadde god erfaring med det, men de vet ikke at jeg er gravid og da er det ikke sånt du spør om uten en lengre samtale :) Så jeg må prøve å få lurt henne bort fra mann og barn og stjele litt mamma-til-mamma-tid :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urrgh, er så irritert i dag. Vi har snekker og svigerfar i hus for å snekre terrasse, så jeg stresser litt på grunn av det. Og så er jeg irritert på gubben! Han har hengt seg opp i uke 12, og vil ikke fortelle noen om spiren før det. Så jeg tenkte å bestille tidlig UL, så jeg kunne vise ham at alt var bra. Har fått tidlig UL 18. mai, da er jeg i uke 11, så det er jo forsåvidt greit.

Men det er såååå irriterende tidspunkt likevel!! For den 10. mai kommer foreldrene mine på besøk, og de blir til den 16. Og gubben vil ikke fortelle dem noenting når de er her, fordi det bare er i uke 10/11, og ikke etter 12 fullgåtte uker! Så derfor må jeg finne på en haug med innskyldninger for hvorfor jeg ikke kan være med å sjaue betong og male skapdører og beise terrasse og spre ugressdreper, uten å ha noen god unnskyldning, fordi han er så treig!

GAAAAAAAAH!

Nuh, det var dagens utblåsning. Kanskje jeg skal ringe ham og blåse ut den veien også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 + 4 :)

Har fått roet meg litt ned, og snakket med gubben angående det at han må hjelpe meg å finne unnskyldninger når foreldrene mine kommer. Han er med på det :)

Jeg har ikke flat mage lenger!! Det vil si, jeg har aldri flat mage når jeg står oppreist, men nå har jeg det ikke når jeg ligger på ryggen heller :) Det er ikke babymagen som viser, men tror nok livmora dytter på alt annet sånn at magen generelt står ut litt. Koselig :rodmer:

Spurte gubben om han ville være med på ultralyd, og da ble han helt paff og sa at det hadde han ikke tenkt på :fnise: Det er jo såpass lenge til ennå, så han skal få all tida han trenger på det.

Kom hjem fra jobb på mandag, og terrassedøra var byttet ut, og betongdekket på terrassen var borte :) Nå har gubbe, svoger og svigerfar begynt å legge nytt dekke! Så da får vi fin ny terrasse i løpet av uka :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Oh, grattis med ny terasse!! Alltid digg med no nytt!

Også bare 4 uker til UL? Spennende!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare litt over to uker faktisk :) Og første kontroll hos legen neste uke! Spennende tid framover nå :jepp:

Jeg er småkvalm og uggen i dag, sitter på jobben og jafser i meg kavring... Må snart kjøpe mer sånn som jeg holder på! Og så er det jeg som er ansvarlig for matvareshopping og middagslaging idag, siden gubben snekrer med svigerfar. Gleder meg ikke akkurat til den opplevelsen... Til gjengjeld kan jeg kjøpe jarlsberg og ben&Jerrys uten at gubben kan krangle :fnise: kanskje jeg skal unne meg en cola til grillmaten idag (grillmat! :danse: ), se om det kan roe ned magen litt.

Ny terrasse blir dritdigg! Den gamle hadde stått siden 60-tallet, og var en sånn betongkloss, hvor alt vannet som landet på den rant rett inn til husveggen, gjennom den råtne dørkarmen og ned gjennom veggen... Så det var rimelig mye fuktskader i døra, for å si det sånn, og gulvet på innsida i begge etasjene har tatt skade også. Men nå har vi fått ny, tett dør! Og han har tettet hullene i murblokkene under dørstokken også! Så nå blir det tørt :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh, ny terrasse :rodmer:

Håper dere koste dere med grillmat i dag, det er jo noe av det beste i verden! :spise:

Gleder meg til jeg skal legge maiskolber på grillen! ;)

Så mye du har å se frem til nå, blir spennende med både kontroll og UL da! Tror tiden kan gå litt raskere de første 12 ukene når man har noe å se frem til :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sant! Det handler om å bryte ventinga ned i små deler :) Nå venter jeg på at det skal bli lørdag, da er vi 8 uker på vei. Og så venter jeg på kontroll, som er på onsdag. Og så kan jeg vente på lørdag igjen, da er vi 9 uker. Og så kan jeg vente på 17. mai! Og så på UL! Og så på lørdag igjen :fnise:

Det er morsomt å telle uker heller enn måneder!

den nye terrassen blir dritfiiin! Fint jevnt tredekke med åpent rekkverk som slipper inn lys, og litt lufting ned til boden under så det ikke blir så rått der inne :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...