Gå til innhold

Rhiannon med spire i magen


Rhiannon

Anbefalte innlegg

Du har en pus med gravidradar! :fnise:

Enn så lenge får jeg bare bruke mer klær. Tåler å hutre litt :jepp:

Har nok en pus med gravidradar :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulere så masse med en spire :D

Tusen takk, og :velkommen: til dagboka mi!

Huff, høres ikke godt ut å fryse! Får håpe det ikke varer så legne!

Å få symptomer på tur å orden er vell bedre enn å ha de på likt vell..? ;)

5 Uker i morgen! Gøy da!

Ja, jeg vil heller ha dem i tur og orden. I dag er magen min krampete, så kanskje jeg slipper å fryse :fnise:

Jeg har misforstått det der med dagene littegrann. Spiren er i dag 3 uker, men siden jeg fikk TR sist på en lørdag er ikke jeg fem uker før imorgen. Rart, sant?

Jeg var i stallen i går og hilste på alle hestekompisene mine. Tror ikke noen av dem har gravidradar :fnise: men så er det veldig tidlig ennå da, og jeg var ikke der så lenge. En får se etter hvert :jepp:

Var dum og strakk en muskel i ryggen på ett eller annet vis i går, så er vond og støl i dag. Men ridetimen gikk fint :jepp: Veldig rar følelse egentlig, for i begynnelsen av timen kjentes det ut som om jeg hadde en gummistrikk i magen som strakk seg og trakk seg sammen i takt med at jeg reiste meg i salen. Men det gikk over :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der ser jeg at vi er blitt flyttet over til graviddagbøkene begge to, ny æra! :)

Må si fra om hestene "markerer" på deg, da.. kanskje det er en menneskehvisker blant dem? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende å lese hvordan det går med deg :)

Hoppa mi "merket" at jeg var gravid ganske tidlig. Da snakker vi i uke 4-5. Hun ble så utrolig øm i blikket og ble så vàr på alt. Ville aller helst bare henge med hodet å kose ved magen. Og hun som egentlig hadde ADHD og var hyperaktiv konstant :gjeiper:

Jeg mistet henne dessverre når jeg var i 6 + 5 pga kollikk og tarmslyng :tristbla:

Skulle gjerne likt å kjenne den varme pusten på magen igjen og hvordan hun hadde vært :)

Hun var alltid slik mot føll og shettiser også. ELSKET små barn.

Tror hestene vet en del mere enn hva vi gir de kreditt for :)

Den "gummistrikken" i magen kjenner jeg godt til ja :) Ligamentene rister godt løs i lett-ridninga!

Var bare å glemme nedsitting for meg iallefall....

Jeg er nå i uke 13 + 4 og har fortsatt den strekkingen i magen hver dag. Tror det er et godt symptom vi har for å vise oss at de enda er der inne og klamrer seg fast :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der ser jeg at vi er blitt flyttet over til graviddagbøkene begge to, ny æra! :)

Må si fra om hestene "markerer" på deg, da.. kanskje det er en menneskehvisker blant dem? ;)

Jeg var i stallen i flere timer i går, kan ikke si at jeg reagerte på oppførselen til noen av dem. Den ene var veldig innpåsliten og snuuuuste overalt, også på magen, men det kan være fordi jeg akkurat hadde gitt ham eple :fnise: Men det kan jo være de merker noe etterhvert.

Så spennende å lese hvordan det går med deg :)

Hoppa mi "merket" at jeg var gravid ganske tidlig. Da snakker vi i uke 4-5. Hun ble så utrolig øm i blikket og ble så vàr på alt. Ville aller helst bare henge med hodet å kose ved magen. Og hun som egentlig hadde ADHD og var hyperaktiv konstant :gjeiper:

Jeg mistet henne dessverre når jeg var i 6 + 5 pga kollikk og tarmslyng :tristbla:

Skulle gjerne likt å kjenne den varme pusten på magen igjen og hvordan hun hadde vært :)

Hun var alltid slik mot føll og shettiser også. ELSKET små barn.

Tror hestene vet en del mere enn hva vi gir de kreditt for :)

Den "gummistrikken" i magen kjenner jeg godt til ja :) Ligamentene rister godt løs i lett-ridninga!

Var bare å glemme nedsitting for meg iallefall....

Jeg er nå i uke 13 + 4 og har fortsatt den strekkingen i magen hver dag. Tror det er et godt symptom vi har for å vise oss at de enda er der inne og klamrer seg fast :)

Nedsittinga gikk forsåvidt fint, men det var på ei hoppe som har veldig mykt trav... Blir snålt å se hvordan det blir på en hest som humper av gårde! Litt godt å se at det er vanlig med gummistrikk, jeg var litt redd for at det betød at belastningen ble for stor for stakkars spire :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir jo litt morro om hestene merker det da! De er noen fasinerende dyr! Er en stund siden jeg har ridd nå! Må være merkeli om en hest merker noe! Men koseli!

Jeg har vist ei på jobben som kan se på en stor gravidmage om det er gutt eller jente! Jeg måtte spør om hun hadde gravidradar og, men det hadde hun heldevis ikke..

Hvordan går det med deg i dag? Mye kvalme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kløøøøøøøør!!!

Våknet natt til i går av intens kløe mellom tærne... Får gjerne det når jeg har spist noe jeg ikke tåler. Men nå har jeg holdt meg unna alt jeg vet jeg kan reagere på, så jeg aner ikke hva det er denne gangen. Det pleier ikke komme så intenst heller, mer snikende innpå liksom. Nå får jeg ikke fred, og har gått på jobb bevæpnet med våtservietter, aloe vera, rosebudsalve og kløestillende krem....

Hadde jeg bare visst hva det var jeg reagerte på denne gangen! DEt er så irriterende å ikke vite hva jeg ikke bør få i meg. Heldigvis fant jeg ut at allergipillene mine er de som anbefales mest for gravide, så har ingen motforestillinger mot å ta dem...

Ellers er jeg symptomfri. Det hender magen grubler litt, men stort sett lever jeg som vanlig. Det er nesten litt skummelt - jeg går rundt og tenker "skulle jeg ikke ha merket noe nå?" Men regner med at alt er bra :)

I går fikk vi innstallert den nye oppvaskmaskinen :biggrin: Så nå er kjøkkenet på stell! Og så fikk vi flyttet nye fryseren inn der den skulle stå :jepp: Det blir kanonbra å ha mer enn to stakkarslige hyller med frys!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kløøøøøør så fælt, jeg sitter her og klorer huden av meg! Jeg ønsker kløen min på Anders Behring Breivik.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, høres ikke godt ut med den kløøen... Godt du har allergimedesin da!

Får jeg spør hvilken?? Jeg har ikke noe nå, å det merkes godt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar polaramin, men det er begrenset hva den virker på kløe. Men er vel forhåpentligvis bedre enn ingenting :) hadde fått telfast mot utslett, men den ble jeg allergisk mot (!). Men i går ordna gubben fotbad til meg, så det tørket ut litt, så i natt sov jeg hele natta uten å våkne av kløe :) hurra!

Er på kurs med jobben i Oslo nå, så er ikke så mye jeg får skrevet. Litt lite privat når man sitter på iPad midt i et konferanserom :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt du sluttet å klø da!! Ipad er jo så lett å se hva som blir skreven på, så kan forstå det ikke altid blir for mye oppdatering!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan jo hende du har fått svangerskapskløe? Har lest om det. Gjerne du burde høre med legen din om hva di sier om det fortsetter :) håper det gir seg snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote name='CathrineMic' timestamp='1334701860' post='10817584']

Det kan jo hende du har fått svangerskapskløe? Har lest om det. Gjerne du burde høre med legen din om hva di sier om det fortsetter :) håper det gir seg snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte legen i dag, og fikk time nå kvart på elleve. Overdrev symptomene en smule i telefonen, men det er jo rimelig ille selv uten overdrivelse, så jeg regner med at legen vil ta det på alvor. Så får jeg forhåpentligvis litt råd og veiledning rundt dette med graviditet og allergi også... Legesenteret er rett bortenfor jobben, så kan gå bort på ti minutter.

Jeg kjenner jeg gjerne vil ha flere symptomer nå. Frysninger, stive brystvorter og murringer er ikke helt nok lenger, jeg vil lenger! :fnise: Men det dukker vel tidsnok opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Legen mente at det så litt eksemaktig ut, så jeg har fått salve mot eksem. Siden allergitablettene ikke har noen virkning også. Også fikk jeg henvisning til hudlege, så jeg kanskje kan få en mer definert diagnose :) Fikk også bekrefta at jeg bare kan ta polaramin mens jeg er gravid, det er ikke farlig.

Heldigvis er det ikke så mye kløe akkurat nå. Tror jeg skal benytte anledningen og stikke litt før fra jobb for å få kjøpt den kremen.

Tenkte å bestille første svangerskapskontroll i samme slengen, men da jeg kom ut fra time var resepsjonsfolket gått til lunsj. Så det får jeg ta per telefon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe denne kremen gjør jobben sin nå da, så du slipper den kløen!

Koselig å bestille 1. kontroll da :rodmer:

Men det var jo lite typisk at de hadde gått til lunch når du var ferdig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kilte litt i magen da legen skrev på datan sin at jeg var i uke seks :rodmer: Det er mye morsommere å være i uke 6 enn å være 5 + 5! Tenk, på søndag er jeg i uke 7! :fnise:

Så på nettet at første kontrollen kan være mellom uke 8 og 12, så jeg kan jo egentlig bestille den snart.

Jeg tror det blir tidlig UL på oss. Gubben er dritbekymra for at det skal være noe galt, han er redd for kromosomfeil og hjertefeil og alt som er. Tror Downs-debatten som har herjet i mediene det siste året har påvirket ham... Jeg er ikke bekymra, men det er nok fordi jeg nekter å la meg bekymre for noe akkurat nå. Men hvis en tidlig UL kan få ham til å slappe av mer og nyte følelsen av å vite at han skal bli far, er det verdt det :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...