Gå til innhold

Rhiannon med spire i magen


Rhiannon

Anbefalte innlegg

Helt enig, Rhiannon! Jeg tusler rundt i mannens store kosebukse som er brettet opp til knærne, med singlet eller t-skjorte over. Jeg har balkongdøren oppe om natten, også ligger jeg kun med dynetrekket over meg..

Pleier å være en frysepinn, men dette er alldeles i motsatt ende av skalaen :fnise:

Vi får være glade for at vi er gode og varme (og store), når alle andre hutrer og fryser utover høsten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I går var en guffen dag. Hodepinen satte inn rundt tolv, og varte til jeg gikk og la meg, til tross for både paracet og pinex... Ble så sliten og kvalm av det at jeg måtte gå hjem fra jobb. I dag er jeg fin så langt, men kjenner at jeg sitter og spenner hode- og nakkemusklene, så vi får se hvordan det går...

Nå begynner jeg å bli utålmodig etter å kjenne liv, merker jeg. Går hele tiden og kjenner etter og tenker "hva hvis jeg ikke kan kjenne liv i det hele tatt?" Det blir ordentlig deilig med ultralyd neste uke, som kan bekrefte at ting ser bra ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt er nok helt fint med deg og lilleklumpen!

Kanskje du trenger en skikkelig massasje? Det pleier ofte å hjelpe, det :)

Ha en herlig dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk, Nuttapia :klemmer:

Greid å unngå hodepine så langt i dag, så det ser ut til å bli en bra dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du har sluppet unna hodepinen i dag da Rhiannon! Ikke godt å gå rundt med vondt i hodet nei!

Blir sikkert helt perfekt på ultralyd og plutselig en dag kjenner du noe innenfra tenker jeg :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner igjen den følelsen av at du driver å kjenne etter bevegelser fra babyen.. vi er 18+4 og kjenner fortsatt ingenting.. skikkelig frustrerende og veldig god tålmodighetsprøve:P UL i morgen.. det blir spennende! Og det er ikke lenge igjen for det heller!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du har sluppet unna hodepinen i dag da Rhiannon! Ikke godt å gå rundt med vondt i hodet nei!

Blir sikkert helt perfekt på ultralyd og plutselig en dag kjenner du noe innenfra tenker jeg :rodmer:

Ja, jeg håper det :)

Kjenner igjen den følelsen av at du driver å kjenne etter bevegelser fra babyen.. vi er 18+4 og kjenner fortsatt ingenting.. skikkelig frustrerende og veldig god tålmodighetsprøve:P UL i morgen.. det blir spennende! Og det er ikke lenge igjen for det heller!:D

Så betryggende å lese at andre har kommet lengre enn meg uten å kjenne noe, det roer nervene litt. Men jeg håper dere merker bevegelse snart snart!

UL blir digg, jeg gleder meg masse nå :) Bare en uke igjen!

Jeg tror knotten har snudd på seg i magen, for kulen har krympet litt gitt. For noen dager siden var den veldig tydelig på høyre side under navlen, nå er det mer en ubestemmelig hevelse over hele området :fnise: Det tar jeg som et godt tegn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så morro at du kan se på magen hvordan han/hun ligger :)

Skulle ønske jeg også klarte det....

Magen min skal iallefall være flat om vi skal ha en nr 2, så jeg får sett mere og ikke bare kjent ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg håper det :)

Så betryggende å lese at andre har kommet lengre enn meg uten å kjenne noe, det roer nervene litt. Men jeg håper dere merker bevegelse snart snart!

UL blir digg, jeg gleder meg masse nå :) Bare en uke igjen!

Jeg tror knotten har snudd på seg i magen, for kulen har krympet litt gitt. For noen dager siden var den veldig tydelig på høyre side under navlen, nå er det mer en ubestemmelig hevelse over hele området :fnise: Det tar jeg som et godt tegn!

Nå har vi vært på UL og jordmora så at morkake lå på bakre vegg. Gynekologen trodde i uke 10 at den lå framme og det kan jo føre til at man ikke kjenner sparker så tidlig, så vi har hele tida trodd det var derfor vi fortsatt ikke har kjent noenting.. men den lå tydeligvis på bakre vegg alikevel. Fortsatt ingen spark. Men lille gutten (jaaa, det er en gutt, jeg oppdaget den lille tisseluren selv, så gøy:)) har det bra! Jippi:D

Så gøy at du merket at babyen har lagt seg litt annerledes og at magen endret seg litt! Masse morsomt å oppdage når man er gravid, alle disse endringer med kroppen og sånt! Du får glede deg til UL for det var virkelig en kjempebra opplevelse! Masse å glede seg til!

Edit: vi ble satt fram 3 dager og er idag 19 uker Så det går visst an å ikke kjenne noe enda når man er 19 uker på vei med morkake på baksida. Er så utålmodig:P

Endret av marielle171
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så morro at du kan se på magen hvordan han/hun ligger :)

Skulle ønske jeg også klarte det....

Magen min skal iallefall være flat om vi skal ha en nr 2, så jeg får sett mere og ikke bare kjent ;)

Det går bare når jeg ligger på ryggen eller magen da, når jeg står oppreist kan man bare konstatere at joda, det er en mage der. Og den begynner rett under puppene :fnise:

Du kan nok kjenne det etter hvert!

Nå har vi vært på UL og jordmora så at morkake lå på bakre vegg. Gynekologen trodde i uke 10 at den lå framme og det kan jo føre til at man ikke kjenner sparker så tidlig, så vi har hele tida trodd det var derfor vi fortsatt ikke har kjent noenting.. men den lå tydeligvis på bakre vegg alikevel. Fortsatt ingen spark. Men lille gutten (jaaa, det er en gutt, jeg oppdaget den lille tisseluren selv, så gøy:)) har det bra! Jippi:D

Så gøy at du merket at babyen har lagt seg litt annerledes og at magen endret seg litt! Masse morsomt å oppdage når man er gravid, alle disse endringer med kroppen og sånt! Du får glede deg til UL for det var virkelig en kjempebra opplevelse! Masse å glede seg til!

Edit: vi ble satt fram 3 dager og er idag 19 uker Så det går visst an å ikke kjenne noe enda når man er 19 uker på vei med morkake på baksida. Er så utålmodig:P

Så gøy med en liten gutt! Gratulerer!

Jeg gleder meg masse til selve UL. Det er ikke før halv to eller noe på dagen og jeg må på jobb først... Gjett hvem som sikkert klarer å konsentrere seg masse den dagen? :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende med UL!

Jeg vil også ha flere :smilorange:

Er bare SÅÅÅ morro å se de på skjermen!

Tror det er mange som ikke kjenner bevegelse før enda lengre ute i svangerskapet enn deg.

Merker du noe kriblinger/bobler/fiskehaleslag lignende følelser da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende med UL!

Jeg vil også ha flere :smilorange:

Er bare SÅÅÅ morro å se de på skjermen!

Tror det er mange som ikke kjenner bevegelse før enda lengre ute i svangerskapet enn deg.

Merker du noe kriblinger/bobler/fiskehaleslag lignende følelser da?

Merker absolutt ingenting. Det hender jeg får småsmerter, men det er nok heller livmora enn knotten, tror jeg. Men jeg smører meg med tålmodighet :)

I dag plaskregner det ute, så istedet for å gå i skjørt eller piratbukse måtte jeg trekke i lang gravidbukse gitt! Ikke sånn med ekstra stoff over linningen, men heller sånn med høyt liv og god mageplass :) Er utrolig behagelig! Med t-skjorte over kan man ikke se hvor høyt den går heller, så det ser ut som en vanlig bukse. Er ikke helt klar for alle blikkene fra kollegene ennå :fnise: Men jammen ble magen synlig i den buksa! Morsomt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor har du fått tak i en slik bukse?? Jeg synes de på mamma-avd til h&m er no teite greier. Altfor store til meg! Jeg elsker høye bukser, så hvis jeg får tak i en slik med plass til den foreløpig bittelille magen min, så blir jeg deg evig takknemlig :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har du fått tak i en slik bukse?? Jeg synes de på mamma-avd til h&m er no teite greier. Altfor store til meg! Jeg elsker høye bukser, så hvis jeg får tak i en slik med plass til den foreløpig bittelille magen min, så blir jeg deg evig takknemlig :hjerte:

Den er flere år gammel, så jeg tror ikke de selger sånne nå desverre. Jeg har i alle fall ikke sett dem... Jeg arvet den av en venninne som arvet den av en venninne, så den kan godt være åtte år gammel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhjaaa! Hehe :tommelsmil:

La Redoute har mamma-side på nettbutikken. Men de har også bare sånn tøystykke man drar over magen. Men det er litt mer å velge imellom enn på h&m.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg shoppa vilt etter mammabukser for en måneds tids siden, det var stort sett sånne med ekstra tøystykke å finne. Jeg kjenner jeg er veldig glad i den jeg har på meg, den er god og behagelig :) Kanskje noen utenlandske nettbutikker har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 +2! Og i morgen er vi fire måneder på vei hvis jeg teller bakover fra termin :)

I går hadde jeg et weird moment, for plutselig så jeg at det kom klar væske fra det ene brystet... Og med litt press kom det jammen fra det andre også. Jeg ble sittende der som et utropstegn og fikk ikke ut et fornuftig ord, mens gubben lo seg skakk av uttrykket mitt :) Han hadde jo regnet med at sånt kom, sa han, så det kom ikke så overraskende på - men jeg hadde jo helt glemt å tenke i de baner, så jeg ble så overraska at. Og siden gubben er seg selv lik, fortsatte han den lette ertinga med kommentarer som "var det to desiliter melk vi skulle ha i peppersausen sa du?" :fnise:

Jeg syns fortsatt det er helt sært og uvirkelig :)

Var på kino på lørdag og så nye Spidey-filmen. Det var på tide at de laget en bra film om ham! Karakterene var godt tolket og bra gjennomført, så jeg var i det hele ganske fornøyd :)

På onsdag er det ultralyd. Jeg er nervøs og gruer meg og gleder meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, hurra for råmelk? :closedeyes:

Jeg har 2 andre i "termingruppa" som fikk råmelk i uke 19 og jeg har ikke fått noe enda og straks uke 27 :)

Håper ikke det betyr at melka mi ikke kommer? :overrasket:

Tror iallefall det er helt ok å oppleve råmelk gitt, da vet du iallefall at ting er på vei til å fungere fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk historie, Rhiannon! Hoho!!

Og, gratulerer med (overraskende og uforventet :biggrin: ) råmelk!!

UL blir vel spennende! :popcorn:

Spidey-film..? Detta må jeg sjekke ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...