Gå til innhold

Rhiannon med spire i magen


Rhiannon

Anbefalte innlegg

God tur, fine Rhiannon! Kos dere MAX med Irland. Du verden som jeg er sjaluuuu!! Makan!! :tommelsmil:

Stoooooooor klem :smilyblomst:

God tur, Rhiannon! Kos dere masse på tur :hoppendeglad:

Takk kjære dere :klemmer:

Beste gubben min har kranglet med takstmannen igjen i dag. Men har fått naboene, som er koblet på samme røret, på sin side :) De lurer faktisk på om det kan ha vært feil rør som ble byttet sist! Og at det vi ser nå er samme problemet som sist, men at det har vært i dvale og lite synlig fordi folk har vært i ferie.... I så fall er det rimelig inkompetente takstmenn og rørleggere forsikringsselskapet har gravd opp, må jeg si. Er veldig glad for at naboene er enige med oss og kan ta kampen mens vi er i ferie. Og for at verdens beste gubbe ordner alt dette og tar all krangelen og stresset sånn at jeg slipper! Elsker gubben min mest av alt :rodmer:

Han har til og med klippet plenen!

Og midt i denne rimelig deprimerende samtalen ser jeg at det sitter en flaggermus og sover på veggen utenfor kontorbygningen! Da er det ikke lett å være ute av seg lenger, den er jo så søt :) Så nå kan jeg snart ta ferie med god samvittighet, og vite at plenen er klippet og at flaggermuser på veggen er søte :)

Beste uker til alle! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kos deg masse på tur!!:D Blir sikkert kjempedeilig å komme seg litt vekk:) Kanskje du finner noen søte irlandske babyklær;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos deg masse på tur!!:D Blir sikkert kjempedeilig å komme seg litt vekk:) Kanskje du finner noen søte irlandske babyklær;)

:jepp: Må kikke litt! Og hvis Irland subsidierer babyutstyr sånn som STorbrittania, så blir det også noen flasker og smokker og slikt tenker jeg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og midt i denne rimelig deprimerende samtalen ser jeg at det sitter en flaggermus og sover på veggen utenfor kontorbygningen! Da er det ikke lett å være ute av seg lenger, den er jo så søt :) Så nå kan jeg snart ta ferie med god samvittighet, og vite at plenen er klippet og at flaggermuser på veggen er søte :)

Beste uker til alle! :strix:

Haha, lo så jeg satte safta i halsen her ;)

SÅ morro å lese noen som tenker likt som meg!

Jeg kan ha tidenes merkeligste dag, så ser jeg et dyr som er morro og alle bekymringer forsvinner. Og JA, flaggermuser er bare SÅ søte og morro!

Vi så en del av de i Danmark i sommer på tropisk zoo. Slike store frukt-spisende. De var så nydelige! Hadde bare SÅ lyst til å klappe på de, men de skal jo ikke røres :)

God ferie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hvordan går det med Rhiannon og minstemann?

23 uker nå og jeg ser for meg at du kjenner masse bevegelse i magen som får smilene til å komme fram :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er jeg tilbake!! Har vært fullstendig uten nett i Irland, så har ikke fått oppdatert eller sjekket eller noe :)

Ferie var fantastisk, men jammen var det godt å komme hjem også :D

Knotten utvider! Han sparker og sparker; akkurat nå er det stille, men han våkner nok om en times tid og sparker litt igjen :) Han sier klart fra når jeg snur meg på natta i alle fall, jeg liker å ligge skrått på magen/siden og da blir det voldsom romstering der inne :fnise: Ene kvelden i Dublin var han veldig aktiv, da lå han og sparket rett ut mot navlen. Det var så kraftig at jeg måtte brette ned buksa og se om det var synlig - og det var det! Han dytta mageskinnet en god cm utover på et ganske stort område! Så gubben måtte kjenne da, og fikk sitt aller første spark i hånda :) Han syns det var ganske sært!

Stort sett er ikke poden så aktiv da, men jeg kjenner at han er der :)

Jeg var til legetime i dag, og var innenfor normalen på det meste :) Magen er så stor som den skal være. Jeg må ta jern (det trodde jeg nok kom før eller senere), og så har jeg gått opp ca 8 kilo siden kontrollen i mai. Det betyr at jeg har bikket 100 kg (!), noe jeg kunne tenkt meg å slippe, men jeg orker ikke begynne å fokusere på vekta nå. Det tar vi neste år :)

Irland hadde subsidiert barneutstyr! Så jeg kjøpte aventkopp for 5 euro, plaskebasseng for 5 euro, bitering til kløende gommer for 5 euro, mammabukser til meg selv for 15 euro stykket på salg :hoppendeglad: Moro! måtte holde oss litt i skinnet også, for å kunne få med alt hjem :fnise: Vi har så mye klær nå at jeg ikke kunne kjøpe noe særlig, men det ble noen sokker og bukser og en utrolig kul monster-sparkebukse med klør på føttene :fnise:

Uke 24 alt gitt! Mista tellingen helt i Irland :) Da er det nye uker å lese om på uke-for-uke-kalendrene!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååå så kjekt at klumpen sparker sånn! Det må være en herlig følelse!! Og bra dere kjøpte noe barneting i Irland! Litt gøy å kjøpe noe man ville kjøpt i norge for dobbelt så mye penger:) Vi skal til Nederland i oktober og da skal vi kjøpe noen avent flasker:) Der koster det 20 euro for 4 flasker (2 forskjellige størrelser) pluss en avent smokk og flaskebørste. Skikkelig billig! Sikkert fordi Avent (phillips) er et nederlandsk merke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre fra deg igjen :jepp:

Høres ut som dere har hatt en toppers tur og at dere har kost dere :)

Herlig å få shoppet litt da, sikkert masse fint som ikke finnes å få kjøpt her i Norge. Er litt morsomt med noe som ikke "alle" andre har også..

Så gøy med masse spark og bevegelse, skjønner godt at mannen din syns det var litt sært, men det måtte være veldig koselig for han å kjenne også tenker jeg. :)

Jeg skjønner godt at du tenker litt på vekten, jeg er livredd for å bikke 100 kg selv under svangerskapet.. Det beste er nok å prøve å ikke tenke så mye på det, men heller gjøre som du sier; å ta det neste år etter at babyen er ut :) Skal jo uansett ikke slanke seg når man er gravid, så da får man ta det etterpå, men heller prøve å holde vektoppgangen på et passe nivå...

Ha en fin uke :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååå så kjekt at klumpen sparker sånn! Det må være en herlig følelse!! Og bra dere kjøpte noe barneting i Irland! Litt gøy å kjøpe noe man ville kjøpt i norge for dobbelt så mye penger:) Vi skal til Nederland i oktober og da skal vi kjøpe noen avent flasker:) Der koster det 20 euro for 4 flasker (2 forskjellige størrelser) pluss en avent smokk og flaskebørste. Skikkelig billig! Sikkert fordi Avent (phillips) er et nederlandsk merke?

Det er alltid morsomt med kupp :jepp: Det ble med den ene koppen for oss, for de hadde så innmari mye utvalg at jeg gikk meg litt vill :fnise:

Så godt å høre fra deg igjen :jepp:

Høres ut som dere har hatt en toppers tur og at dere har kost dere :)

Herlig å få shoppet litt da, sikkert masse fint som ikke finnes å få kjøpt her i Norge. Er litt morsomt med noe som ikke "alle" andre har også..

Så gøy med masse spark og bevegelse, skjønner godt at mannen din syns det var litt sært, men det måtte være veldig koselig for han å kjenne også tenker jeg. :)

Jeg skjønner godt at du tenker litt på vekten, jeg er livredd for å bikke 100 kg selv under svangerskapet.. Det beste er nok å prøve å ikke tenke så mye på det, men heller gjøre som du sier; å ta det neste år etter at babyen er ut :) Skal jo uansett ikke slanke seg når man er gravid, så da får man ta det etterpå, men heller prøve å holde vektoppgangen på et passe nivå...

Ha en fin uke :klemmer:

Ja ikke sant! Jeg er egentlig ganske fornøyd med en total oppgang på ca 8 kilo til nå kjenner jeg. Noe av det er nok knyttet opp mot to uker med fråtsing også :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemte å skrive i går at vikariatet mitt ble forlenget med en måned! Det betyr at jeg har jobb ut september :danse: Jeg digger det :hoppendeglad:

Jeg er smånervøs i dag. Skal kjøpe brukt iPhone av en kollega, har ikke mikrosim selv, så får ikke sjekket om den er operatørlåst... Det er visstnok veldig enkelt å låse den opp, men når jeg må bestille nytt sim for å sjekke blir det mye rot. Prøver å si til meg selv at det ikke er noe problem, men når jeg ikke vet om det virker blir jeg litt stressa :)

I går kveld hadde jeg sølvkre i senga. og i dag fant jeg to husedderkopper i vasken på badet. For å toppe det hele har min mor kastet alle fyrstikkeskene vi hadde liggende rundt for å fange svina, så jeg måtte kverke edderkoppene med papir :sprettoy: Liker ikke! Er sikkert derfor jeg er litt snurrete i dag også...

I går fikk knotten hilse på mormor for første gang :) Ikke et intenst spark akkurat, men hun ble veldig fornøyd når hun kjente at han var der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra, så bra at vikariatet ble forlenget, det liker vi! :hoppendeglad:

Kan skjønne moren din ble fornøyd av å kjenne spark innenfra, stor stas kan jeg tenke meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra dere fikk en god vellyket ferie!! Høres herli ut! Utroli billig med babyutstyd i Irland da.. Kanskje jeg og mannen må ta en tur utlands når vi får en spire :P neida!

Heldig med masse spark da! Må være kjekkt å bli kjendt med den lille! Når får du vite kjønn på knøttet? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med forlenget arbeidskontrakt! :hjertesmil:

Du, det derre iPhone-greiene går bra, veitu! Ikke bli stressa :tommelopp:

Sølvkre i senga.. Blæh!! :blink: Dét er no ordentlig svineri!! Har aldri sett sølvkre annet enn på baderomsgulvet i gamlehuset.. Litt spesielt å ha det i senga, kanskje..? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra, så bra at vikariatet ble forlenget, det liker vi! :hoppendeglad:

Kan skjønne moren din ble fornøyd av å kjenne spark innenfra, stor stas kan jeg tenke meg ;)

Definitivt :jepp:

Så bra dere fikk en god vellyket ferie!! Høres herli ut! Utroli billig med babyutstyd i Irland da.. Kanskje jeg og mannen må ta en tur utlands når vi får en spire :P neida!

Heldig med masse spark da! Må være kjekkt å bli kjendt med den lille! Når får du vite kjønn på knøttet? :)

Vi var på ul i juli, fikk vite at det er gutt :) Jeg stortrives med den tanken! Vi får se endelig når han kommer ut da, men ultralydsdama var rimelig sikker :)

Grattis med forlenget arbeidskontrakt! :hjertesmil:

Du, det derre iPhone-greiene går bra, veitu! Ikke bli stressa :tommelopp:

Sølvkre i senga.. Blæh!! :blink: Dét er no ordentlig svineri!! Har aldri sett sølvkre annet enn på baderomsgulvet i gamlehuset.. Litt spesielt å ha det i senga, kanskje..? :klo:

Ja, jeg skjønner ikke hva de skal i senga å gjøre... Tror de kryper opp hodegjerdet, jeg finner dem bak puta. Vi har funnet tre stykker i senga så langt, de er nå avgått ved serviettdøden alle sammen :)

Vi har dem både på badet og vaskerommet, og så hender det at de dukker opp på soverommet, kjøkkenet eller gangen. Vi dreper dem når vi finner dem, og så har vi noen fastboende edderkopper bak kombidusjen som hjelper til å ta seg av dem :) Edderkoppene bor på nåde, de får ikke vise seg noen andre steder! Da tar vi dem også :lur:

Endret av Rhiannon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Æsj, ikke noe særlig å ha det ekle dyrene i senga!! Det er jo allerede ekkelt å ha dem på gulvet men det er jo enda verre å ha dem i senga! Men er det lenge siden du har snudd madrassen? Kanskje det hjelper? De liker jo fuktige plasser så kanskje det hjelper å snu den fuktige siden av madrassen ned slik at det får tørket ordentlig. Man svetter jo en del om natta.. Jeg vet ikke altså, men det går jo an å prøve:)

ps.. nå leste jeg at sølvkreene spiser døde insekter, så kanskje de spiser sånne midd som bor i madrasser.. hvis du støvsuger madrassen engang suger du kanskje opp maten deres og slutter de å gå rundt i senga;)

Endret av marielle171
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er deilig å få begynt på ny uke :) Sendte foreldrene mine av gårde i går, etter å ha hatt dem på besøk litt for lenge imho. og Iphonen fikk jeg i gang på torsdag, så nå virker alt :smilorange:

Knotten sparker og dirrer i magen, han er veldig aktiv. Så tror nok ikke det blir den roligste ungen når han kommer ut heller :)

Var nede hos naboen på lørdag, og hilste på to uker gamle jentungen. Innser hvor lite jeg faktisk kan om sånne små! Men som beste venninna mi sa, de er stort sett fornøyde så lenge de er mette, varme, tørre og ikke har vondt noe sted :jepp: så vi klarer det nok! Det var dét vesle grynet da, knappe halvmeteren lang :smilorange: Så nydelig!

Foreldrene mine hadde med kurvsenga vi skal bruke de første månedene. Den er snekret av min farfar, og tanten min sydde nytt trekk for noen år siden til datteren til kusina mi, så dette blir vel noe sånt som sjette ungen eller noe som sover oppi der :) men kan se at trekket er sydd til en jente, for maken til blonder og rysjer og sukkersøtt skal man lete lenge etter! Den er pen og hvit da, men jeg tror vi skal finne noen barske små bamser eller noe og henge på med sikkerhetsnål så den blir litt mer guttete :)

Og så var vi ute og bestilte vogn i forrige uke, så den kommer i oktober. nå er det bare stellebord og småting som gjenstår :smilorange:

Var ute med mine foreldre og så på bil, for det må vi få oss i høst... Så slitsomt! Min mor synes visst alltid at siste bilen vi ser på er den beste, samme hva, og far synes det er det samme så lenge vi kjøper Ford Focus.... Så en fin peugeot til en rimelig penge, men det er ikke noe merkeverksted i vårt fylke for peugeot så da blir det ikke den. Men vi har heldigvis litt tid til å lete ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...