Gå til innhold

Rhiannon med spire i magen


Rhiannon

Anbefalte innlegg

Kreativitet er bra! Vi fant ut at vi ikke gadd å kjøpe et eget stellebord.. Skal jo ikke ha babyen der SÅ lenge, at det blir "verdt pengene", hvis du skjønner. For det må jo se fint ut!

For oss er Finn supert!

Vi skal hente denne før helgen :strix:

Den går også fint an å bruke som kommode uansett hvor man vil i huset, selvom lokket. Men der går det jo an å legge en plate, slik at vi kan ha ting oppi eller no :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet om mange som kjøper enkle ikeakommoder og kjøper til ei stellematte bare :)

Vi legger kun ei stellematte på vaskerommet. Der har vi en arbeidsbenk og vask rett sidnav.

Siden badet vårt er så lite så slipper vi dermed å måtte ha et til møbel der inne.

Skulle gjerne hatt plass til et stellebord om vi kunne ja :)

Ikke sant, det må jo være greiere med en vanlig kommode. Billigere også :

Kreativitet er bra! Vi fant ut at vi ikke gadd å kjøpe et eget stellebord.. Skal jo ikke ha babyen der SÅ lenge, at det blir "verdt pengene", hvis du skjønner. For det må jo se fint ut!

For oss er Finn supert!

Vi skal hente denne før helgen :strix:

Den går også fint an å bruke som kommode uansett hvor man vil i huset, selvom lokket. Men der går det jo an å legge en plate, slik at vi kan ha ting oppi eller no :)

Finn kan jeg jo sjekke ja :) det var lite å ta av i Telemark, men vi har jo slekt i Oslo og Rogaland, så kan sjekke der også og evt få dem til å hente :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den zafiraen var egentlig veldig fin! Men hadde en ulyd på høyre side under bykjøringa, så det må de eventuelt fikse hvis vi skal kjøpe den. Planen nå er å la dem fikse, og så eventuelt prøvekjøre på ny... MEn så utrolig god utsikt vi hadde i den bilen!

Vi prøvde å sette bilsetet inni løst, uten å feste isofixen. Passasjersetet kan ikke stå helt bak når det står i, men det er jo stort sett meg som sitter der så det burde ikke ha så innmari mye å si...

Foreldrene mine syns selvfølgelig at en 2003-modell er aaaaaaalt for gammel for oss da, de ville helst sett oss i noe fra 2007 eller nyere.... men en zafira fra 2007 koster jo fort 30-40000 over budsjettet vårt. Hadde vi hatt de pengene hadde vi selvfølgelig kjøpt en nyere type (gjerne med soltak :jepp:), men det har vi jo ikke. Nå syns de huset vårt var aaaaaaalt for gammelt også da, når vi kjøpte det, og det har jo funket kjempefint så langt. Så kanskje jeg bare skal slutte å høre etter når de maser om akkurat det. Bilen er jo i grei stand og har ikke gått noe særlig til alderen.

Leser gjennom en del lister over hva folk skal ha med seg i fødebager, og blir litt nervøs... ikke for fødselen, men for størrelsen på klærne til knotten. Etter råd fra min mor har vi ikke kjøpt et eneste plagg som er mindre enn størrelse 62, fordi jeg var så stor når jeg ble født.... vi skal jo arve noe av naboen også, forhåpentligvis har de noe kjønnsnøytralt i størrelse 56 eller noe.

Hehe, må alltid stresse for noe :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bil er en nytte-ting, og det er jo klart at den må holde og klare sitt bruk. Men alderen har ikke såååå mye å si så lenge den er i god stand. Opel er jo ålreite biler, de tikker og går.

Får håpe de fikser ulyden da, slik at dere slipper å bruke penger på det! :jepp:

Angående klær, så har vi en prat om det på termingruppa akkurat nå.

Jeg blir helt svett, jeg.. Haha!!

"..

jeg ville sagt at du må ha noe i str 50-56, men ikke for mye. Er bedre å ha litt for store klær i to måneder enn klær som ikke passer... Så da er 62 en fin størrelse å ha "mest" i... jeg satser på det i allefall nå.

Du må ha masse smekker, for babyer gulper! Og for å spare deg for å ta tusenvis av bodyer så ha heller 20-30 smekker. Da kan du klare deg med 10-12 bodyer, 4 gensere, 6-8 sparkebukser/sånne bukser med fot, 4-6 bukser uten fot, 5 strømpebukser, 10 par sokker eller 8 par sokker og to par tøfler. 4 nattatøy..."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klær ja...

De klærne jeg har liggende i str 50 er de jeg enten har fått, eller har kjøpt superbillig brukte ;)

Vi har mest rundt str 62 vi også. De vokser jo så fort når de er små!

Men ser jo at vi mangler en del....

Tror jeg har 2 strømpebukser og bare 5 sokker... haha!

Resten får bli suplert til når han er ute :)

Kan kanskje være greit å ha med et sett i str 50/52/54 på barsel?

Vet ikke hvor store familiene deres har vært, men hos meg har vi nok vært innenfor normalen. Altså 3 - 4 kg og 45-52 cm (tror jeg).

Håper (?) at det vil tilsvare en str 50 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bil er en nytte-ting, og det er jo klart at den må holde og klare sitt bruk. Men alderen har ikke såååå mye å si så lenge den er i god stand. Opel er jo ålreite biler, de tikker og går.

Får håpe de fikser ulyden da, slik at dere slipper å bruke penger på det! :jepp:

Angående klær, så har vi en prat om det på termingruppa akkurat nå.

Jeg blir helt svett, jeg.. Haha!!

"..

jeg ville sagt at du må ha noe i str 50-56, men ikke for mye. Er bedre å ha litt for store klær i to måneder enn klær som ikke passer... Så da er 62 en fin størrelse å ha "mest" i... jeg satser på det i allefall nå.

Du må ha masse smekker, for babyer gulper! Og for å spare deg for å ta tusenvis av bodyer så ha heller 20-30 smekker. Da kan du klare deg med 10-12 bodyer, 4 gensere, 6-8 sparkebukser/sånne bukser med fot, 4-6 bukser uten fot, 5 strømpebukser, 10 par sokker eller 8 par sokker og to par tøfler. 4 nattatøy..."

Ja du milde, det var heftig... Jeg satser på at hvis vi ikke har nok, så kjøper vi mer. Så får vi se...

Jeg er litt spent på hva de sier om den ulyden i bilen ja. Gubben sa den var mye verre i dag når han kjørte til jobb. Så da får vi se, om vi ikke heller bare hopper over denne bilen og ser om det dukker opp en annen....

Klær ja...

De klærne jeg har liggende i str 50 er de jeg enten har fått, eller har kjøpt superbillig brukte ;)

Vi har mest rundt str 62 vi også. De vokser jo så fort når de er små!

Men ser jo at vi mangler en del....

Tror jeg har 2 strømpebukser og bare 5 sokker... haha!

Resten får bli suplert til når han er ute :)

Kan kanskje være greit å ha med et sett i str 50/52/54 på barsel?

Vet ikke hvor store familiene deres har vært, men hos meg har vi nok vært innenfor normalen. Altså 3 - 4 kg og 45-52 cm (tror jeg).

Håper (?) at det vil tilsvare en str 50 :)

Både jeg og bror min var store, mens gubben og bror hans var normale og heller vokste fort. Så gudene vet... men naboene som vi skal arve klær fra fikk to små jenter, så der er det nok noe i 56 og 50 tenker jeg. Men det er sommerunger da, så lite ull i bittesmått. Vi klarer oss nok likevel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror jammen jeg lekker gitt! Enten det eller så setter råmelk permanente flekker i bhen :vetikke: både i går og dagen før var det små våte flekker i bhen når jeg tok den av meg på kvelden. Litt tidlig å måtte begynne med ammeinnlegg nå vel, fortsatt tre måneder før fødsel? Jeg håper det ikke blir verre, noen dråper til dagen får jeg takle :)

Endret av Rhiannon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jammen jeg lekker gitt! Enten det eller så setter råmelk permanente flekker i bhen :vetikke: både i går og dagen før var det små våte flekker i bhen når jeg tok den av meg på kvelden. Litt tidlig å måtte begynne med ammeinnlegg nå vel, fortsatt tre uker før fødsel? Jeg håper det ikke blir verre, noen dråper til dagen får jeg takle :)

3 uker før fødsel? :hakeslepp:

2 som gikk i terminklubben min fikk litt melkeantydninger i uke 20 og 24, så jeg vil tro at det er like normalt for deg i uke 26 ;)

Jeg har kun den siste uken opplevd en dråpe i ny og ne. Veldig sjeldent dog.

Jordmora mente at selve melka settes ikke i gang før morkake løstner fra livmor, så det man kan merke av veske før fødsel er selve brystet som begynner å forbrede seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 uker før fødsel? :hakeslepp:

2 som gikk i terminklubben min fikk litt melkeantydninger i uke 20 og 24, så jeg vil tro at det er like normalt for deg i uke 26 ;)

Jeg har kun den siste uken opplevd en dråpe i ny og ne. Veldig sjeldent dog.

Jordmora mente at selve melka settes ikke i gang før morkake løstner fra livmor, så det man kan merke av veske før fødsel er selve brystet som begynner å forbrede seg :)

Haha, måneder selvfølgelig :grinele: gudene vet hvor 'uker' kom fra, skal rette det opp :)

jeg har hatt væske i brystene i ca en måneds tid i alle fall, kan klemme ut flere dråper. Men at det drypper av seg selv uten manipulering, det var nytt for meg :) ny konsistens også nå. artige kroppen :

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjenner jeg har veldig lyst på zafiraen vi prøvekjørte i forgårs :) har fått se fullstendig servicehistorikk på den, og den har vært godt fulgt opp. Det vi fant av feil skal fikses før de selger bilen videre :) Det kommer litt an på hva mekanikeren deres sier om den ulyden når de ser på den i neste uke da...

det hadde vært så greit å ha bilen i orden! montere sete, handle stellebord, og alt det andre det er greit å ha bil til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opel er en god bil det! Vi hadde Opel Vectra før! mannens "førstegangsbil" som ikke var noe barnevenlig eller noe, for var vell ca like gammel som meg, litt yngre da, men den holdt til han klarte å kjøre i glatten! Hadde veldi lite problem med den!! Så opel er bra! :) Jeg har omtrent null peiling på bil da, men vi var fornøyd med opelen! Nå har vi toyota, å er veldig fornøyd med den og.. en 06 modell, men har hatt like mye problem med den som vectraen.. faktisk litt mer!! :blink: Lit domt, men en del ble faktisk dekket av garantien da det var noe de skulle fikse FØR vi kjøpte den!

Så vist dere er fornøyd med opelen, å dere får ulyden fikset, så vil jeg si GÅ FOR DET!! :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opel er en god bil det! Vi hadde Opel Vectra før! mannens "førstegangsbil" som ikke var noe barnevenlig eller noe, for var vell ca like gammel som meg, litt yngre da, men den holdt til han klarte å kjøre i glatten! Hadde veldi lite problem med den!! Så opel er bra! :) Jeg har omtrent null peiling på bil da, men vi var fornøyd med opelen! Nå har vi toyota, å er veldig fornøyd med den og.. en 06 modell, men har hatt like mye problem med den som vectraen.. faktisk litt mer!! :blink: Lit domt, men en del ble faktisk dekket av garantien da det var noe de skulle fikse FØR vi kjøpte den!

Så vist dere er fornøyd med opelen, å dere får ulyden fikset, så vil jeg si GÅ FOR DET!! :tommelopp:

ja, har også hørt at opel er greit merke :) jeg må ærlig innrømme at noe av grunnen til at jeg gjerne vil ha den bilen nå er fordi jeg ikke orker mer mas om bil, verken fra meg selv eller foreldrene mine. og jeg er lei av å se på annonser og gruble... gubben sa det så fint i går: "det er ikke noen hast, annet enn for vår mentale helses skyld...."

jeg tenker som så at hvis de bytter masse deler, så er det deler vi ikke trenger å tenke på på en stund! og da blir jo bilen litt 'nyere' :smilorange:

Krysser fingra for at mekanikerne får fiksa alt i en fei, slik at dere kan dra på babystæsj-shopping :jepp:

ja, er veldig spent på hva de sier. i natt drømte jeg at de ringte og sa at de ikke ville få fiksa det før i mai (!) og at de hadde solgt den til ei anna dame som skulle hente den da....

jeg har også lurt på om vi skulle bedt forhandleren sjekke om det var nyere modeller å få hos andre i samme kjede, som han kunne skaffet for oss. vi vet jo at vi liker typen bil. problemet er at de skal ikke bli så mye nyere før vi ikke har råd lenger....

*******

har egentlig hatt en småslitsom helg! koselig, men slitsom :)

stallen på fredag, det er alltid stas. og nå får jeg stort sett surre rundt med hestene, slipper å ta de tyngste takene :) og de er så fine hester!

på lørdag var jeg på en times spasertur med naboene om morgenen, før jeg dro til byen for å se på stellebord... etter det var bekkenet helt skutt, og jeg sovnet på sofaen! og våknet i tide til å lage middag og skrape litt tapet før gubben kom hjem fra jobb :) så så vi "grusomme meg" på dvd. for de som ikke har sett den, se!

i går var vi i sverige på harrytur. 3 voksne i en bitteliten opel corsa! det ble ordentlig fullt :) fikk fylt opp fryseren med kjøtt og badet med dopapir, så det var veldig greit. men igjen - dødt bekken.... tålte ikke shoppingen, så det var godt å sette seg i bilen; tålte ikke bilsittingen, så det var godt å gå rundt på ferga; tålte ikke bølgene (magen min, that is), så måtte sette meg på gulvet, og det likte ikke bekkenet gitt.

tror jeg skal snakke med jordmor om det neste mandag. jeg fungerer jo, men kanskje jeg burde få noen retningslinjer for hva som er lov så jeg ikke sliter meg helt ut.

det morsomste med hele helga var i grunnen at vi greide å bomme på sandefjord da vi kjørte til ferga søndag morgen... vi var kommet helt til tønsberg før vi fikk snudd! :smilorange: jeg skylder på sjåføren, som tydeligvis ikke er noe a-menneske :)

kikket litt på barneutstyr i sverige også. voksipose kostet ca 1800 svenske, mens baby björn vippestolen vi skal ha kostet ca 1250,- . Ser sistnevnte koster 1100 på barnas hus, så det blir omtrent det samme, mens voksiposen koster 2100 på barnas hus. så vi må nok ta en tur til sverige igjen (forhåpentligvis i egen stor bil, ikke bitteliten corsa) før jul for babyshopping :smilorange:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Smart å kikke litt på babyutstyr i sverige!! Går sikkert an å finne en del billigere ting:) Det er jo så dyrt her med baby utstyr! Og 89 dager er ikke så lenge:D kun 3 måneder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Smart å kikke litt på babyutstyr i sverige!! Går sikkert an å finne en del billigere ting:) Det er jo så dyrt her med baby utstyr! Og 89 dager er ikke så lenge:D kun 3 måneder!

Hurraa for kun 89 dager igjenn!! Da nermer det seg virkelig altså!!!

ja, er tre måneder akkurat til termin i dag! så nå er jeg offisielt gravid i 7. måned :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkt det, bare 89 dager igjen til termin!

:)

Jeg vil også anbefale Opel! Vi har vår andre nå og kommer mest sannsynlig til å kjøpe Opel neste gang også fordi vi er så fornøyd.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkt det, bare 89 dager igjen til termin!

:)

Jeg vil også anbefale Opel! Vi har vår andre nå og kommer mest sannsynlig til å kjøpe Opel neste gang også fordi vi er så fornøyd.

:)

Så bra, er godt å høre når folk har gode erfaringer :)

Fikk noen protester på opel fra min mor, fordi forhandlerne i Rogaland ikke liker å ta i mot opel i innbytte. men her nede liker de ikke peugeot, fordi de ikke får solgt dem.... er samme greia, forskjellige biler er populære på forskjellige steder. så jeg bekymrer meg ikke nevneverdig for det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

urg, jeg er så sulten!!!! tydeligvis var det ikke nok å spise dobbel matpakke, jeg burde tatt med trippel! det samme gjaldt i går, jeg hadde ikke noe voldsomt med appetitt på ferga pga bølgene så i natt våknet jeg med rumlende mage... var kvalm til frokost for jeg var så sulten!

skjønner ikke behovet for det egentlig.... jeg går på multivitaminer så det skal være nok av det viktige, og det er jo ikke som om jeg ikke har noe å tære på fra før av. trenger ikke spise hele tiden! men joda, tydeligvis er det superviktig nå.... :sur:

*syns litt synd på seg selv som er så sulten* :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...