Gå til innhold

Rhiannon med spire i magen


Rhiannon

Anbefalte innlegg

Oooooh, nice!! :jepp: Gratulerer så masse!! :buss:

Takk takk :):blomst:

I går ble jeg oppringt av barn&utstyr med beskjed om at barnevogna er kommet! Så da kan vi hente den på mandag i egen bil :danse: Gleder meg til å få den i hus, selv om jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av den ennå :fnise: Er vel kanskje snart på tide vi begynner å flytte babytinga dit de skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er stas å få vogna i hus! Vår lukter litt sterkt og nytt, så jeg er glad vi kan ha den stående på et rom med god lufting fram til den skal brukes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ER tilbake hjemme nå, fortsatt i god form og ved godt mot :)

Magen øker noe drastisk for tida! Hadde et lite sammenbrudd i helga etter å ha fått høre fra alle at jeg er blitt så diger, og gått og grublet på alt det farlige for mye fostervann kan bety... Men har fått det litt mer på avstand nå, så har det bedre. Men er glad jeg skal til jordmor på onsdag så jeg kan få spurt litt rundt det...

Nå er barnevogna i hus også, og bilen står parkert i oppkjørselen :danse: Det er deilig å ha ting på plass!

Foreldrene mine var her i helgen. Gøy det, men mor ble så forkjøla at det har vært litt slitsomt å ha henne her.... Og en time etter at jeg kjørte dem til Torp i dag ringte de med beskjed om at de var blitt flyttet til et fly i morgen tidlig. Så nå er de her igjen... Heldigvis kan jeg snart gå og legge meg!

40 dager igjen i dag gitt! Offisielt høygravid! Og guttungen vrir og vrenger seg og hikker, og i dag var han til og med modig nok til å dytte borti mormor når hun kom og la hånda på magen :) Så da er hun fornøyd!

Montert sprinkelsenga har vi også gjort, selv om vi foreløpig bare har fylt den med rot. Han skal jo ikke sove i den i begynnelsen. Og gubben har en overtro som han har arvet etter mor sin, hvor han er redd for at hvis alt står klart til ungen kommer så kommer ikke ungen... Så jeg har lovet at vi skal montere så lite som mulig på forhånd! DEt blir vel ikke redd opp i kurven før vi kommer hjem fra sykehuset tenker jeg :fnise:

I morgen skal jeg til kiropraktoren igjen. Det blir godt, for bekkenet begynner å bli skikkelig stølt og vondt igjen... I helgen skal vi til oslo, jeg kunne godt tenkt meg å være i litt bedre form til da. Krysser fingre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alt er sikkert bra i magen din, Rhiannon :klem:

Grattis som høygravid :strix:

Og grattis med vogn i hus og bil i oppkjørselen! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordmora i dag mente at legen hadde tatt godt i når han målte, hun målte meg til å følge gjennomsnittet igjen :fnise: Så da er alt bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordmora i dag mente at legen hadde tatt godt i når han målte, hun målte meg til å følge gjennomsnittet igjen :fnise: Så da er alt bra!

:klemmer: Så bra!! Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Under en måned igjen gitt! Er ikke verst :) Nå begynner jeg å stresse med redebygginga merker jeg, vasker klær og rydder i bod og slikt :)

Jeg er litt treig her inne, men lover å oppdatere når jeg har noe fornuftig å komme med :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Redebygger til den store gullmedaljen nå! Har akkurat festet reflekser på barnevogna (viktig!), og alt av babytøy er rent :) Har til og med vasket kosekluten, for den skal vi ha med på sykehuset :)

Neste steg er å rydde babykurven for bamser og re opp den, og så må jeg sterilisere flasker og smokker og leker som skal brukes i begynnelsen :) Har fått en haug med flasker av en kollega, men mistenker at jeg må ut og kjøpe flasketuter som egner seg for nyfødt og oppover. De minste jeg har er fra 3 mnd, og kan jo være greit å ha noe som kan brukes før det også om det trengs... Fant bare en smokk som er så liten også, min mor påstår hun har kjøpt noen men de aner jeg ikke hvor er. Så det blir litt jobb å finne ut av hva jeg la hvor i sommer, da jeg var mest opptatt av å få ting ut av veien :)

I går bakte gubben og jeg smultringer :) Han hadde stekeplikt og jeg hadde kjevleplikt. Like greit det, for det tok ikke lange tiden før jeg hadde mel og deig over hele magen... Merker ikke hvor langt ut jeg stikker! Så varm smult hadde vært rimelig skummelt... Det var faktisk innmari tungt å kjevle også, så det blir nok ikke så mye mer sånt i år. Skal bare bake pepperkaker, risboller og delfiakake før jul, og det er jo bare pepperkakene som må kjevles :) Kanskje neste helg!

Nå begynner midjen min å forsvinne! Jeg var så fornøyd med å ha hatt klart definert midje så lenge, men nå begynner jeg å bli tønneformet gitt :) Koselig det også, da vet jeg at ting er i endring fortsatt. Neste legetime er på onsdag, så da får jeg se hvor mye han mener jeg har vokst denne gangen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig med redebygging syns jeg, har så smått begynt jeg også og det kribler i fingrene etter å begynne å vaske klær :fnise:

Tenk at gutten din er her om ikke så lenge! :danse:

Ha en fin uke, Rhiannon! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lenge igjen!! :strix: Herlighet som tiden flyr, Rhiannon! Synes du er flink som svinger deg i huset!

Søte smultring-magen :fnise:

Ååååh, ferske varme smultringer er SÅÅÅÅÅÅ godt :sikle: Åh, teita, må´kke skrive om sånne ting :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TAkk og takk, jenter :)

Ny legetime i dag, forhåpentligvis siste :) Er jammen ikke sikker på hvor han legen har lært å måle symfysefundusmål hen, men han klarte å komme like mye over denne gangen som sist. Men når jeg sammenligner hans mål og jordmoras mål så ser jeg den samme stigningen, så da er jeg fornøyd :) Ellers var alle prøver fine på alle måter, og det er jo alltid bra! Hadde gått opp fire kilo til siden oktober, så det setter total vektoppgang siden jeg begynte å veie meg i mai til 14 kilo. Det betyr at jeg skal ned minst tyve etter jul, vil i alle fall ned på nitti kilo igjen :) 85 hadde vært supert! Er høy og kraftig bygd, så regner ikke med at noe mer enn det er verken behagelig eller oppnåelig :)

Nå har jeg gjort klar vogna med dunpose og laken, og hengt en gammel sølvplettrangle jeg hadde selv fra solskyggen :) Og begynt å re opp babysenga! Dundyna har ligget tett i mange år, så den trengte lufting før jeg kan ha trekk på. Jeg kjøpte faktisk den dyna da det var opphørssalg på butikken jeg jobbet i i 2006, fikk 90 % avslag med personalrabatten :) Så babydundyna kostet meg ca 70 kr! Kupp :) HAdde ingen umiddelbare planer for den da, men regnet med den kom til nytte etter hvert :)

På fredag skal jeg tilbake og hilse på kollegene mine igjen :) Jeg ble invitert! Jeg har lurt på om jeg skulle ta en tur innom før jul, men det føles så rart å bare skulle dukke opp. Men det blir veldig koselig, spesielt når det var deres forslag :) Har jo lovet å komme innom med knotten etter jul også, jeg har jo ingen andre kolleger å vise ham fram til. Så det er jo mine kolleger selv om jeg har sluttet :)

Nå har jeg fem smokker å koke. Har til gode å finne flasketut til avent-flaske i str 0mnd +, tenkte det kan være greit å ha i hvert fall en slik i hus. Så vi får se hva jeg finner. Må kanskje innom et apotek eller barn&utstyr.

Har endelig summet oss til å ringe føden og be om omvisning også... Vi er lovlig seint ute, for det første de hadde ledig var 13. desember! Det syns dama i telefonen også var lovlig seint! Men vi fikk beskjed om å bare ringe hvis vi hadde fri en ettermiddag, for hvis det var stille kunne vi få en improvisert omvisning da :) Så vi får se hva vi gjør.

Håper alle får en strålende kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig redebygging på gang hos dere!! Så koselig:) Ferske smultringer har jeg aldri smakt før. Det må jeg lage engang!

Så koselig at kollegaene dine spurte om ikke du hadde lyst å stikke innom en tur:) De har ikke glemt deg! Blir sikkert kjekt å vise fram babyen også når han har kommet ut!

Vi var på omvisning for 2 eller 3 uker siden og det var veldig greit å vite hvor alt er syns jeg. Bor dere langt unna sykehuset?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj du har jo ikke lenge igjenn nå jo!! Syntes dine 9 mnd har gått veldi fort jeg! Ble nessten paff av å se hvor får dager du faktisk har igjenn! Så koseligt da!!

Å det høres fint ut å ha det meste klart nå! Snart sitter du med gutten din i armene :rodmer:

Håper du får en fantastisk tid før fødselen, å får satse på dere snart får ommvisning i føden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvordan går det med Rhiannon, da?

Var det hyggelig med kollega-treff? :laugh:

Det var veldig koselig :) De føles fortsatt som mine kolleger! Jeg håper jo at det åpner seg noe for meg der i løpet av året, så jeg kan komme tilbake :) Det hadde vært supert!

Oj du har jo ikke lenge igjenn nå jo!! Syntes dine 9 mnd har gått veldi fort jeg! Ble nessten paff av å se hvor får dager du faktisk har igjenn! Så koseligt da!!

Å det høres fint ut å ha det meste klart nå! Snart sitter du med gutten din i armene :rodmer:

Håper du får en fantastisk tid før fødselen, å får satse på dere snart får ommvisning i føden!

9 måneder har gått utrolig fort faktisk :fnise: syns det er helt unaturlig å tenke på at jeg har tre uker igjen til termin! Men nå begynner alt å bli klart, så merker jeg begynner å lete etter tegn på at han synker ned i bekkenet og slikt :fnise: minner om alle tegnene jeg lette etter da vi prøvde!

Skikkelig redebygging på gang hos dere!! Så koselig:) Ferske smultringer har jeg aldri smakt før. Det må jeg lage engang!

Så koselig at kollegaene dine spurte om ikke du hadde lyst å stikke innom en tur:) De har ikke glemt deg! Blir sikkert kjekt å vise fram babyen også når han har kommet ut!

Vi var på omvisning for 2 eller 3 uker siden og det var veldig greit å vite hvor alt er syns jeg. Bor dere langt unna sykehuset?

Vi er heldigvis ikke mer enn ca 20 minutter fra sykehuset i lavtrafikk, opp mot det dobbelte i rushtrafikken. Så jeg er ikke så veldig bekymret for akkurat det :) Nå har gubben fri på onsdagen, så vi tenkte å ringe dem da og høre om de hadde tid til å vise oss rundt :)

I dag er jeg offisielt i permisjon! Det er en morsom tanke :) Fikk brev fra nav om det og greier i dag, så det ble plutselig veldig reelt. Koselig :)

Gubben har blitt smitta av mine redebyggingstendenser, så i går ryddet vi barnerommet, kjellerstua, ene boden og vaskerommet, og kastet masse rot og flyttet ut masse tull i garasjen :) Jeg har samlet hobbyting i mange år, og innser jo nå at jeg aldri kommer til å bruke mesteparten av det. Så vi samlet sammen tre bæreposer med stoffer og silkebånd og tegnesaker, og stakk opp til den lokale barneskolen med det i dag :) De har alltid bruk for sånt! Og så er det koselig å tenke på at det blir brukt :) Så skal jeg få lagt ut noe stalltøy og en pcskjerm på finn.no i dag, så blir vi forhåpentligvis kvitt det også før babyen kommer. Hadde vært greit :)

Ellers fikk vi plutselig beskjed om at foreldrene mine og bror min, som kommer til jul, ikke skal bo på hotell likevel men bo hos oss i stedet. Det var ikke så kult, for å si det sånn. Det dummeste er at de ikke har diskutert det med oss heller, de har bare diskutert det seg i mellom og funnet ut at det er lurere å bo hos oss... Eventuelt har min mor trodd at hun har spurt oss, men så har hun egentlig bare nevnt noe relatert til det i forbifarten og tatt det som avgjort... Det eneste jeg kan huske om det som har vært diskutert var forslaget om at sengtøyet bare kunne ligge på sengene fra sist de var her, så kunne de bruke det til jul. Jeg vil ikke påstå at det gjør det til opp- og avgjort.

Det irriterer meg sånn, for jeg hadde egentlig godtatt at de kom til jul og begynt å glede meg. Nå gruer jeg meg litt igjen... En liten unge vi ikke vet hvordan virker, helt nye forhold for meg og gubben, og så besøk i fire-fem dager i strekk med overnatting? Og med en mor som heeeeele tiden kommer til å ville være oppi meg og småen? Det blir nok slitsomt, for å si det mildt... Gubben og jeg ble enige om at all amming skal foregå på soverommet vårt, og der får ingen andre enn oss to komme inn uten at vi spesifikt ber om det. Det kan være vi også må si det samme for barnerommet eller kontoret, slik at vi har et sted til å hente oss inn på. Det er nesten så jeg håper at mor faktisk bryter påbudet en gang eller to, slik at jeg kan kjefte skikkelig på henne. Hun er en knupp av et menneske som bare vil oss vel, men hun skjønner virkelig ikke når hun må ta noen steg tilbake og la oss være i fred...

Heldigvis er broren min også med. Han er en veldig fin grind mellom meg og mor, for han kan snakke til henne uten at det blir misforståelser og uten å bli sint :) Jeg blir bare sint med en gang. I høst gikk det så langt at jeg måtte si til henne at dette kan vi ikke diskutere videre, for jeg blir bare sint og lei meg. Det gikk tre minutter, så var hun i gang igjen, men denne gangen lurte hun på hvorfor diskusjonen skulle gjøre meg sint og lei meg...

Er det rart jeg flyttet til andre kanten av landet?

Gubben min er fantastisk for tida :) Masse kos og omtanke! Og hjelp med sokker og sko, og henting av vann, og bæring av ved, og tenning i ovnen, og ta ut av oppvaskmaskinen :rodmer: Beste gubben min! Jeg krysser fingre for at vi er like nære hverandre etter knotten er født også!

Håper alle besøkende får en fin mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært flink og kjøpt de siste julegavene! Så nå er det ingenting jeg må ut og kjøpe så vidt jeg vet :) Var på kjøpesenteret når det åpnet klokka ni, det er lenge siden jeg har vært så effektiv! Har lagt meg til en dum uvane med å ikke komme meg opp av senga før elleve, og så lese til langt på natt når jeg har lagt meg... På tide å snu døgnet tilbake! Jeg er jo egentlig a-menneske, så det skal egentlig ikke være mulig for meg å holde på sånn :fnise: Kanskje guttungen er b-menneske, og påvirker meg?

Ellers merker jeg at han jobber seg nedover, og at kroppen forbereder seg til siste innspurt... Får kynnere bare jeg ser på en trapp, og konstant trykk på blæra! Menssmerter og magekramper og det hele ;) Tar det som et godt tegn om at det ikke er så lenge til fødsel :) Føler meg innmari kulete nå, magen står rett ut og det kjennes ut som den har egen gravitasjon til tider. Strekkmerker har jeg også begynt å få, noen små merker på undersiden av magen. Omtrent der hvor baby begynner å bevege seg til nå. Det var nok litt mye å håpe på å gå hele svangerskapet uten strekkmerker :)

I dag kom det noen og hentet hesteklærne jeg la ut på finn i går! Jeg digger når ting går så fort :) Ikke trengte jeg å sende det i posten heller, det var deilig å slippe det jaget :) det gikk nok veldig fort fordi jeg la det ut veldig billig, men da ble jeg fort kvitt det også, og det var egentlig viktigst. Kjøpte det på salg i sin tid, så jeg tror ikke jeg har tapt noe særlig på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig å være ferdig med julegavene da! Og så er det supert å komme seg i butikkene før det blir masse folk :jepp:

Kroppen din gjør seg klar den nå, guttungen kan jo komme når som helst snart jo! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...